Symptomer?

Ømme pupper og über kvalm:hungover:

Vondt i bekkenet er så kjent.. vet du om det er sannsynlig å få like plager fra tidligere svangerskap når det kommer til akkurat det? Isåfall er det bare å finne frem krykkene mine igjen :sick009:whacky011
Jeg var veldig plaget med bekkenet med første, tok lite hensyn til det. Med nr 2 bestemte jeg meg for å roe ned og være nøye på hvilken bevegelser osv jeg gjorde så snart jeg kjente bekkensmertene begynte igjen. Hadde dermed mye mindre vondt med barn2 enn med barn1!

Jeg var veldig plaget med bekkenet med første, tok lite hensyn til det. Med nr 2 bestemte jeg meg for å roe ned og være nøye på hvilken bevegelser osv jeg gjorde så snart jeg kjente bekkensmertene begynte igjen. Hadde dermed mye mindre vondt med barn2 enn med barn1!
Tror du det er mulig å ta hensyn til det ved å jobbe i barnehage? :wideyed: det er det jeg er redd for at jeg egentlig ikke kan, med alt løft, uheldige positurer/sitte på gulvet med barna osv. og at jeg presser meg for mye enn hva jeg egentlig burde. Jobbet ikke sist gang i barnehage når jeg var gravid. Og selv da ble jeg 100% sykemeldt fra uke 20 pga bekkenet

Tror du det er mulig å ta hensyn til det ved å jobbe i barnehage? :wideyed: det er det jeg er redd for at jeg egentlig ikke kan, med alt løft, uheldige positurer/sitte på gulvet med barna osv. og at jeg presser meg for mye enn hva jeg egentlig burde. Jobbet ikke sist gang i barnehage når jeg var gravid. Og selv da ble jeg 100% sykemeldt fra uke 20 pga bekkenet
Ville hvertfall prøvd å tenke på hvordan du løfter, bære så kort som mulig om gangen på barna, sitte på gulvet med samlede ben osv. Og når du først har satt seg ned, bli gjerne lengst mulig på gulvet før du må reise deg igjen :hilarious: vet ikke hvilken alder du jobber med, men er det er mye hjelp med påkledning osv ville jeg sittet på gulvet med barn på fanget, eller på stol med barna stående foran meg. Få barna til å komme til deg på tur kontra du til dem. Om det blir for vanskelig å tilrettelegge ville jeg ikke vært for sen med å be om sm for å avlaste noen dager. For meg har det vært mye løfting/bæring, hurtig gange med lange skritt, opp og ned av trapper/krakker/stoler osv som trigger bekkenvondt.

Føler ikke jeg har så mange symptomer enda. Ømme pupper er vel det eneste så langt, så stresser litt over det. Hadde en MA i uke 9 forrige gang jeg var gravid, så er vel litt redd for det. Krysser fingrene ❤️

Her er symptomene mine:
-halsbrann, spesielt når jeg legger meg ned om kvelden. Ligger med tre puter under hodet og får i rute på kjønnet for å drikke melk :p
-smerter i bekkene. Det har jeg hatt siden svangerskapet hvor jeg mistet I desember, men kjenner det blir verre nå
- generelt sett umenneskelig trøtt og sliten

Åh håhåh, jeg ler litt. Sett noen morsomme løsninger på dette på jobb!
Det er muligheter, de stolene man sitter på med hjul er gull verdt, tro meg! Og ved påkledning så setter du deg på benken i gangen og ber ungene komme OPP på benken når du skal hjelpe dem med sko så du får dem ved siden av deg!
Og seriøst, blir bekkenet for grusomt så har bhg bedre av å få inn en vikar for deg i mange tilfeller, spesielt når du har ditt eget barn å ta deg av hjemme. Hos oss så er det sånn at hvis jeg klarer noen timer om dagen og er 80% sm så kan de forsvare en vikar i 100% stilling, noe som er mer stabilt for voksne og barn og lettere å finne vikar enn enkeltdager eller små prosenter..

Vondt i venstre hofte som kommer og går, føles ut som kraftige stikk (kan det være bekkenet/bekkenløsning?) Vet at alle får det, men ikke alle som merker det så tidlig? Skikkelig kvalm om morgenen, OPPBLÅST, hard mage, vonde og større bryster, blir fort mett og føles litt sånn som gangsperr(?) nederst i magen. Keep it coming tenker jeg:laughing001

Jeg har ømme pupper, ligamentsmerter og er skikkelig trøtt :sleep011

Noen andre som har symptomer som kommer og går fra dag til dag? Har frem til nå kjent veldig press/murring i livmorområdet, men kjenner ingenting i dag.

Veldig kvalm, trøtt og sliten

I dag hadde jeg ikke tenkt at jeg var gravid om ikke testene var positive forrige uke. Halsbrann og bekkenvondt og that's it.

Symptomer jeg har i dag 5+0:
Fortsatt ekstreeeemt trøtt (vært sånn sia festeblødningen) og likevel klarer jeg ikke sove lenge nok om natta. Våkner tidligere og tidligere. I dag rundt kl 04.20. Ømme pupper og nipler (også vart sia start), kvalme har kommet i små bølger, første oppkast i går. Murringer nede i magen, nesten mensaktig, men fremdeles litt annerledes. Kommer og går. Bekkenet/korsryggen begynner å bli litt øm allerede. Trodde ikke dette symptomet/bekkenløsning ville komme så tidlig? Av og til er det så vondt å nyse. Vet ikke om jeg kjenner det i livmor, ligamenter som begynner å strekke seg, arret fra tidligere hks eller i støttemuskulaturen og magemuskler :rolleyes: :happy090:)

Back
Topp