Mens vi venter på en skatt nr. 2 ❤️

Ordinær ultralyd :Heartred

I går var jeg på ordinær ultralyd, og det meste gikk veldig bra. Jeg var veldig nervøs til tross for at jeg har kjent godt med liv de siste dagene, men alt var heldigvis bra med lille skatten i magen, og det er det aller viktigste :Heartred Hjertet banket og lille babyen var såå fin der den lå og slappet av :love017 Babyen hadde vokst som den skulle, og alt de målte og undersøkte var i skjønneste orden. Takknemlig! :joyful:

Jordmor sjekket også morkakens plassering, og var ganske sikker på at den lå delvis over livmorhalsen. Jeg får derfor en ekstra ultralyd i uke 32, for å se om morkaken har flyttet seg. Jeg har heldigvis ikke hatt noen blødninger, men skjønner at risikoen for å få det er litt høyere enn om morkaken ikke var over åpningen..

På slutten av timen spurte jordmor om vi hadde noen spørsmål, og det hadde vi.. De hadde ikke nevnt noe om kjønn, og ikke spurt om vi ønsket å vite. Men det ønsket vi jo! Og da tok hun en rask titt og sa at det så ut som ei jente :Heartpink:love017 Det stemte med magefølelsen min som sa jente, men dessverre satt både jeg og mannen igjen med følelsen av at jordmor ikke sjekket ordentlig. Hun sa heller ikke noe om hvorfor hun trodde det var jente (det var fra en vinkel der man ikke så noen genitalia), så jeg er litt usikker på om det stemmer.. :pompus: Jeg blir glad for begge kjønn, men akkurat nå føler jeg at jeg ikke egentlig har fått et ordentlig svar. Inntrykket mitt av jordmor forsterker nok denne følelsen, skriver mer om det under her.

Til tross for gode nyheter på ultralyden, satt jeg og gråt på skulderen til mannen i kantina på sykehuset etter ultralyden. :crybaby2Gravidhormonene og all spenningen som hadde bygd seg opp spilte nok en rolle for at det var mye følelser, men jeg var ganske lei meg etter timen. Det skyldtes hovedsakelig at jordmor generelt var ganske krass, og det ble ikke en like hyggelig opplevelse som sist gang (annen jordmor). Spesielt da vi pratet om at jeg går på albyl-e var jordmor skikkelig uhyggelig. Hun sa at jeg aldri skulle ha fått albyl-e etter å ha mistet bare to ganger, for "her må man miste fire ganger for å få det", og hun syntes det var uhørt at jeg fremdeles gikk på det og sa at jeg måtte slutte med en gang. Hun ville til og med ha navnet på gynekologen som hadde gitt meg resepten!? :oops: Det føltes ut som om jeg fikk kjeft, for noe som er gjort i beste mening for å prøve å redusere risikoen for flere vonde opplevelser og for å øke sjansene for et etterlengtet barn. Jeg prøvde å si at jeg har fått det anbefalt fra både to gynekologer og fastlegen min, og at da jeg var på tidlig OUL (på samme sykehus!) fikk jeg klarsignal fra jordmoren om å gå på det frem til OUL, men det hjalp ikke. Det er tydelig at selv ikke jordmødrene på samme sykehus er enige.. Så nå slutter jeg med albyl-e (ble også litt engstelig for å ta det videre pga. økt blødningsrisiko grunnet morkake over livmorhalsen..), og bekymrer meg naturlig nok for det. Det går nok helt fint, men jeg vet at flere går på det lengre og jeg får en del frykttanker. Tenk om det var albyl-e som gjorde at alt har gått så fint til nå? Kanskje jeg burde tatt det til lille er levedyktig på utsiden i det minste? Jeg har bestemt meg for å bestille en ny ultralydtime, for å se at det går fint med lille jenta mi (?) etter at jeg har sluttet med albyl-e, og forhåpentligvis få en positiv opplevelse. Jeg ønsker også en ny sjekk av morkakens plassering, og få litt mer informasjon rundt det, for det fikk jeg ikke på OUL. Jeg engster meg dessverre veldig mye, og kjenner at jeg ble veldig urolig etter ultralyden. Jeg har mange spørsmål, og håper jeg neste gang kan treffe på en hyggelig gynekolog med litt empati som kan betrygge en sårbar førstegangsgravid.. :shy:
Så kjedelig og unødvendig at noe som skulle gjort deg glad og beroliget isteden gjorde deg trist og usikker :mad:. Håper en ny ultralyd med en annen person vil gi en bedre opplevelse og trygghet:Heartred. Men åååå, så godt å høre at alt er bra med den lille:love7. Håper resten av svangerskapet blir plankekjøring!

I går var jeg på ordinær ultralyd, og det meste gikk veldig bra. Jeg var veldig nervøs til tross for at jeg har kjent godt med liv de siste dagene, men alt var heldigvis bra med lille skatten i magen, og det er det aller viktigste :Heartred Hjertet banket og lille babyen var såå fin der den lå og slappet av :love017 Babyen hadde vokst som den skulle, og alt de målte og undersøkte var i skjønneste orden. Takknemlig! :joyful:

Jordmor sjekket også morkakens plassering, og var ganske sikker på at den lå delvis over livmorhalsen. Jeg får derfor en ekstra ultralyd i uke 32, for å se om morkaken har flyttet seg. Jeg har heldigvis ikke hatt noen blødninger, men skjønner at risikoen for å få det er litt høyere enn om morkaken ikke var over åpningen..

På slutten av timen spurte jordmor om vi hadde noen spørsmål, og det hadde vi.. De hadde ikke nevnt noe om kjønn, og ikke spurt om vi ønsket å vite. Men det ønsket vi jo! Og da tok hun en rask titt og sa at det så ut som ei jente :Heartpink:love017 Det stemte med magefølelsen min som sa jente, men dessverre satt både jeg og mannen igjen med følelsen av at jordmor ikke sjekket ordentlig. Hun sa heller ikke noe om hvorfor hun trodde det var jente (det var fra en vinkel der man ikke så noen genitalia), så jeg er litt usikker på om det stemmer.. :pompus: Jeg blir glad for begge kjønn, men akkurat nå føler jeg at jeg ikke egentlig har fått et ordentlig svar. Inntrykket mitt av jordmor forsterker nok denne følelsen, skriver mer om det under her.

Til tross for gode nyheter på ultralyden, satt jeg og gråt på skulderen til mannen i kantina på sykehuset etter ultralyden. :crybaby2Gravidhormonene og all spenningen som hadde bygd seg opp spilte nok en rolle for at det var mye følelser, men jeg var ganske lei meg etter timen. Det skyldtes hovedsakelig at jordmor generelt var ganske krass, og det ble ikke en like hyggelig opplevelse som sist gang (annen jordmor). Spesielt da vi pratet om at jeg går på albyl-e var jordmor skikkelig uhyggelig. Hun sa at jeg aldri skulle ha fått albyl-e etter å ha mistet bare to ganger, for "her må man miste fire ganger for å få det", og hun syntes det var uhørt at jeg fremdeles gikk på det og sa at jeg måtte slutte med en gang. Hun ville til og med ha navnet på gynekologen som hadde gitt meg resepten!? :oops: Det føltes ut som om jeg fikk kjeft, for noe som er gjort i beste mening for å prøve å redusere risikoen for flere vonde opplevelser og for å øke sjansene for et etterlengtet barn. Jeg prøvde å si at jeg har fått det anbefalt fra både to gynekologer og fastlegen min, og at da jeg var på tidlig OUL (på samme sykehus!) fikk jeg klarsignal fra jordmoren om å gå på det frem til OUL, men det hjalp ikke. Det er tydelig at selv ikke jordmødrene på samme sykehus er enige.. Så nå slutter jeg med albyl-e (ble også litt engstelig for å ta det videre pga. økt blødningsrisiko grunnet morkake over livmorhalsen..), og bekymrer meg naturlig nok for det. Det går nok helt fint, men jeg vet at flere går på det lengre og jeg får en del frykttanker. Tenk om det var albyl-e som gjorde at alt har gått så fint til nå? Kanskje jeg burde tatt det til lille er levedyktig på utsiden i det minste? Jeg har bestemt meg for å bestille en ny ultralydtime, for å se at det går fint med lille jenta mi (?) etter at jeg har sluttet med albyl-e, og forhåpentligvis få en positiv opplevelse. Jeg ønsker også en ny sjekk av morkakens plassering, og få litt mer informasjon rundt det, for det fikk jeg ikke på OUL. Jeg engster meg dessverre veldig mye, og kjenner at jeg ble veldig urolig etter ultralyden. Jeg har mange spørsmål, og håper jeg neste gang kan treffe på en hyggelig gynekolog med litt empati som kan betrygge en sårbar førstegangsgravid.. :shy:
Sånne jordmødre er så slitsomme!!
Jeg har møtt på noen sånne i tidligere svangerskap og det er veldig emosjonelt utmattende. Føler med deg!

Krysser fingrene for at du får en mer empatisk jordmor neste gang. Hvis du føler deg urolig - gå til en privat ul undersøkelse. Det gjorde jeg da jeg var førstegangs.

Mange klemmer til deg :Heartbigred

Så leit at det ble en skremmende opplevelse for deg! Det er ikke jordmor sin oppgave å vurdere medisinen og om den er hensiktsmessig, det er legens. Hun kan komme med innspill, men det skal alltid være en lege som tar vurderingen. Sykepleiere (som jordmor har som basis) har ikke like mye om medisiner i utdannelsen som legen har, og selv om jordmødre i visse tilfeller har lov å skrive ut enkelte medisiner så er det en oppgave som er delegert fra lege.

Ville a) tatt en tur til fastlegen og snakket med denne b) fått en time hos gynekologen som skrev det ut i utgangspunktet og fått snakket med han og tatt ul der c) ringt sykehuset der du hadde oul og si at du ikke ønsker videre kontakt med denne jordmoren, hverken på poliklinikk eller under fødselen

Det høres ut som om jordmoren dyttet på sine egne personlige meninger over på deg, og jeg ville absolutt ha fått en second opinion på det altså!
Gjerne samtale med gynekolog som har gitt deg det. Det er klart, jordmødre har også lang utdannelse, men at du helst skulle ha mistet et par ganger til før du fikk det i utgangspunktet, er jo litt teit...
Blodfortynnende skal jo, etter hva jeg leser, være ufarlig for fosteret; men kunne forebygge blodpropp, svangerskapsforgiftning og blodpropp i morkaken.. (men kan øke sjansene for blødning hos deg, da. Likevel, så vil jo dem med tidligere blodpropp bli anbefalt å gå på medisinen til 6 uker etter fødsel for å forebygge blodpropp, så...)

Nei, second opinion er nok lurt her! Finnes utrolig mange ulike meninger på medisin. Det er jo f.eks slik at hvert enkelt sykehus har ulike prosedyrer og retningslinjer på samme ting (selv her jeg bor, hvor sykehusene i teorien skal være det samme sykehuset - Helgelandssykehuset, men i praksis har to ulike retningslinjer på f.eks fødsel.. ).

Forøvrig, fint at alt så bra ut!! ❤️ Men kjedelig at du fikk en slik jm.. snakk om å gjøre noe koselig til en uhyggelig opplevelse...... :/
Ja, det som er at jeg allerede fikk en second opinion på hvor lenge jeg skulle bruke albyl-e da jeg begynte på det. En gynekolog sa jeg skulle bruke det til uke 10, og en annen sa at jeg måtte ihvertfall bruke det til uke 20 (gjerne uke 28) :wideyed: Så det var derfor jeg var litt forvirret, og ville ta en prat med jordmor om det. Forhåpentligvis går det fint at jeg har sluttet nå, men hadde jo lyst til å bruke det lengst mulig (uke 28) for sikkerhetsskyld om det kunne være nyttig (og som du sier, når det er så mange som bruker det mot mye forskjellig, og det skal være ufarlig for fosteret).

Ja veldig glad for at alt så fint ut :):Heartred

Åååå, det var jo ikke SÅNN denne dagen skulle bli for deg/dere! Dette skulle jo være en lykkens dag, men hun jordmoren der hørtes jo rett og slett ut som en heks, så jeg forstår GODT at du endte med gråt! Enda godt lille har det tipptopp hvertfall, men innmari synd at gleden for det ble noe overskygget at den forferdelige oppførselen og fremtoningen til jm :(
Håper og tror at neste ul blir en myyye bedre opplevelse, og at dere da også får vite med større sikkerhet hvilket kjønn lille er:Heartred Jeg ville forøvrig også skrevet spesifikt i fødebrevet at denne jordmoren (med fullt navn) ikke er ønsket til å være din jordmor under fødselen, når den tid kommer. Håper du snart får det bedre, og at du kan slå deg til ro med hva du føler er riktig angående albyl-e'en, for dette her fortjente du slettes ikke godeste Alfakrøll! :hug013
Nei det ble virkelig ikke som forventet, men heldigvis ble den kjipe opplevelsen overskygget av gleden av at lille har det bra (når jeg bare fikk grått ferdig hehe) :) Blir fremdeles litt opprørt når jeg tenker på hvordan jordmor var, men har nå bestilt ny time (på fredag) og ser frem til det! Og takk for tipset om å skrive i fødebrevet at jeg ikke ønsker den jordmoren tilstede under fødsel, det hadde jeg ikke tenkt på engang! Det skal jeg gjøre. Jeg ønsker så langt det er mulig bare hyggelige, beroligende personer rundt meg i en sånn situasjon, så jeg gidder ikke risikere å få en ubehagelig opplevelse ved å se henne igjen midt under fødsel. Takk VakreVenus :Heartred

Først av alt: Så deilig den lille har det tipptopp og alt er bare fint med lilleskatten inne i magen :love7 :Heartpink

Men er veldig lei meg for at dere skulle treffe på ei skikkelig sjefsf**** av ei jordmor:smiley-angry002 Skulle ikke vært lov å ha en slik holdning til gravide, og når hun i tillegg vet hva dere har vært gjennom. Nei, vettu hva, jeg hadde klagd på dama jeg ass:rulez
Skulle jo ikke vært den opplevelsen dere skulle sitte igjen med i etterkant, skulle jo vært en gledens dag og etterlatt dere i lykkerus, i motsetning til nå❤️

Tenker det blir fint for dere å få en annen ultralydstime, der dere blir godt tatt imot og får svar på alle dine spørsmål og får en fin titt på lille igjen:Heartpink:love7
Jaa så glad for at lille har det bra i magen :Heartred Nei jeg kan virkelig ikke skjønne at en jordmor kan oppføre seg sånn, og jeg kan ikke tro at det kan være første gang noen har reagert på henne. Fikk tips om å skrive i fødebrevet at jeg ikke ønsker henne tilstede under fødsel, det bør være et lite signal håper jeg? Eller kanskje jeg bør vurdere å sende en ordentlig klage.. Håper bare ikke jeg risikerer å få henne inn på fødestua likevel, pga. jordmormangel midt i fellesferien eller annet :bag: Takk, gleder meg til ny ultralyd på fredag :love017 Bør kanskje ikke ha for høye forventninger til den timen heller, fallhøyden blir så stor nå som jeg er så følsom :smiley-ashamed004

Å kjære deg, så vondt at du fekk den opplevelsen ❤ her ville eg egentlig sendt ei klage til sjukehuset på måten du blei møtt på. Det er ganske viktig å gi tilbakemelding på slikt, for eg tviler på at sjukehuset ønsker slik oppførsel.

Eg blei også tilbudt albyl-e etter å kun ha mista 2, og det etter eg hadde født 2 friske også.

Nei off, rist støvet fra henne av deg!

Og så tenker eg på tampen her at jordmor hadde nok ikkje sagt jente hadde hu ikkje vært trygg i det, for slike sinnatagger som hu pleir som oftast å nekte å fortelle kjønn :hilarious: er mykje hu kan se som du ikkje forstår, så trur også at det er ei lita mini alfakrøll som ligger inni magen❤

Forøvrig låg mi morkake også litt over, men hadde ingen blødninger og den flytta seg fint :D
Ja i tillegg til å be om at jeg ikke skal få henne jordmoren under fødsel, bør jeg kanskje skrive en klage i tillegg.. Ja leser om så mange her inne som får albyl-e uten å ha vært på utredning eller mistet 3/4 ganger (i tillegg til at jeg fikk det anbefalt fra både gynekologer og legen min), så jeg vet jo at det er vanlig praksis. Så nå i ettertid er jeg jo overbevist om at det var hun som tok feil og ikke har erfaring på området, men det var vanskelig å tenke klart midt oppi situasjonen. Men ja, jeg skal riste det av meg. Hjelper å ha fått det litt på avstand :) og ja, godt poeng med at jordmor nok ikke hadde sagt jente om hun ikke var sikker, for hun virket som typen som helst ikke ville sjekke det ja :hilarious:

Jeg også hadde morkaken langt nede i starten og ble vettskremt av en blødning i uke 13. Men alt har gått fint.

Til tross for en ubehagelig opplevelse - tenk at du er halvveis!!!
Ja det er betryggende å høre at det kan gå helt fint, selv om man opplever blødning også. Det hjelper å ha hørt om sånne tilfeller som ditt, skal ha det i bakhodet om jeg plutselig skulle oppleve en blødning.

Ja, hurra for halvveis!!! :gen014

Så kjedelig og unødvendig at noe som skulle gjort deg glad og beroliget isteden gjorde deg trist og usikker :mad:. Håper en ny ultralyd med en annen person vil gi en bedre opplevelse og trygghet:Heartred. Men åååå, så godt å høre at alt er bra med den lille:love7. Håper resten av svangerskapet blir plankekjøring!
Ja det er kjedelig når det blir helt annerledes enn man håper og ser for seg, særlig når det er så mye forventninger og følelser inne i bildet.. Ja nå har jeg bestilt ny ultralydtime, og håper det blir en fin opplevelse. Må prøve å roe ned forventnignene mine litt kanskje, men forventer i det minste at jeg ikke skal få "kjeft" :smiley-ashamed004 Ja det aller viktigste er at alt er bra med lille! Takk gode du :Heartred

Sånne jordmødre er så slitsomme!!
Jeg har møtt på noen sånne i tidligere svangerskap og det er veldig emosjonelt utmattende. Føler med deg!

Krysser fingrene for at du får en mer empatisk jordmor neste gang. Hvis du føler deg urolig - gå til en privat ul undersøkelse. Det gjorde jeg da jeg var førstegangs.

Mange klemmer til deg :Heartbigred
Ja det var en god beskrivelse av det, det var faktisk emosjonelt utmattende. Hadde jo gått og ventet på den timen i ukesvis, og var veldig spent. Ja jeg har nå bestilt en privat time, for å roe ned nervene litt, få svar på spørsmålene mine og forhåpentligvis få en god opplevelse. Fint å høre at vi er flere som gjør det samme, da føler man seg ikke så skrullete hehe. Takk for omtanken og klemmer :Heartred

Så leit at det ble en skremmende opplevelse for deg! Det er ikke jordmor sin oppgave å vurdere medisinen og om den er hensiktsmessig, det er legens. Hun kan komme med innspill, men det skal alltid være en lege som tar vurderingen. Sykepleiere (som jordmor har som basis) har ikke like mye om medisiner i utdannelsen som legen har, og selv om jordmødre i visse tilfeller har lov å skrive ut enkelte medisiner så er det en oppgave som er delegert fra lege.

Ville a) tatt en tur til fastlegen og snakket med denne b) fått en time hos gynekologen som skrev det ut i utgangspunktet og fått snakket med han og tatt ul der c) ringt sykehuset der du hadde oul og si at du ikke ønsker videre kontakt med denne jordmoren, hverken på poliklinikk eller under fødselen
Du har et godt poeng der, angående vurdering av medisin. Jordmoren jobber jo masse med svangerskap og fødsel, men det var tydelig at hun ikke hadde erfaring med selve bli-gravid-prosessen og spontanaborter, som gynekologen min jobber med daglig.

Ja nå har jeg bestilt en ny time til ultralyd, og skal ta en prat der. Hadde tenkt å skrive i fødebrevet at jeg ikke ønsker jordmor tilstede under fødsel, men hadde helt glemt at jeg også må si ifra før den ekstra ultralyden i uke 32. Takk for tipset - jeg skal kontakte sykehuset! :)

Ja, det som er at jeg allerede fikk en second opinion på hvor lenge jeg skulle bruke albyl-e da jeg begynte på det. En gynekolog sa jeg skulle bruke det til uke 10, og en annen sa at jeg måtte ihvertfall bruke det til uke 20 (gjerne uke 28) :wideyed: Så det var derfor jeg var litt forvirret, og ville ta en prat med jordmor om det. Forhåpentligvis går det fint at jeg har sluttet nå, men hadde jo lyst til å bruke det lengst mulig (uke 28) for sikkerhetsskyld om det kunne være nyttig (og som du sier, når det er så mange som bruker det mot mye forskjellig, og det skal være ufarlig for fosteret).

Ja veldig glad for at alt så fint ut :):Heartred

Ja, herregud.. sånn oppførsel kunne hun holdt seg for god til. En ting om det hadde vært direkte skadelig for babyen, da kunne jeg forstått reaksjonen!! Men ellers.. så var det bare ufint.

Å, jeg blir så glad av at du ser ut til å ha klart å riste av deg det verste av opplevelsen med denne jm'en, og at du snart skal på ny ul, samt at du virker å ha slått deg litt mer til ro med hva som virker riktig i forhold til albyl-e'en for deg :Heartred
Og ja, jeg syns utvilsomt at du skal sende en klage på henne også om du har ork til det! Maken til heks, sånn skal det slettes IKKE være:mad:

Venter spent på oppdatering fra neste ul, Alfakrøllen! Denne gangen SKAL det bli en bra opplevelse som evt bare medfører gledestårer:Heartred Blir så spennende å høre kjønn, og evt potensielle navn også om dere ønsker å dele det også :love017

Ja det var en god beskrivelse av det, det var faktisk emosjonelt utmattende. Hadde jo gått og ventet på den timen i ukesvis, og var veldig spent. Ja jeg har nå bestilt en privat time, for å roe ned nervene litt, få svar på spørsmålene mine og forhåpentligvis få en god opplevelse. Fint å høre at vi er flere som gjør det samme, da føler man seg ikke så skrullete hehe. Takk for omtanken og klemmer :Heartred
Vi er nok litt skrullete, men ikke SÅ skrullete :smiley-bounce022
Gleder meg til å høre oppdatering fra privat timen :Heartbigred

Leste oppdateringen din da du først publiserte den, men ikke surret meg til å skrive før nå. For det første: gratulerer med nok en velykket ultralyd! Det er en deilig følelse og så veldig vel unt :Heartred Kjipt at jordmor var så krass og så skeptisk til støttemedisin:(Veldig kjipt med sånne mennesker som sår skår i gleden:shifty::smiley-angry017 Håper du føler deg fin i formen om dagen, herregud du er halvveis allerede!!:Heartred:shy:

Veldig godt å høre at alt er bra med den lille i magen❤️ Men den jordmora? What? Enkelte har valgt feil yrke. Fikk meg til å tenke på min første ultralyd noensinne da jeg var førstegangs i 2013. Hadde ikke all verden til forkunnskap og var veldig spent, dette var oul og vi hadde ikke vært på ul før, heller ikke kjent liv enda. Hun var så kort og krass og ukoselig, vi turte så vidt å spørre om kjønn på slutten. Da svarte hun bare at hun ikke så det og at vi fikk vente til fødsel. Var så lei meg og knust etterpå. Og har gjennom 3 graviditeter og x antall ultralyder ikke møtt på lignende igjen. Så lurer på om det er enkelte som ser seg ut usikre førstegangsgravide til å hakke på? Vet ikke. Og jordmødre skal vel ikke legge seg oppi hvilke medisiner legen har foreskrevet? Jeg gikk på albyl-e fra uke 12-36 sist gang pga tidligere sv.forgiftning. Så ser ikke problemet. Eneste «blødningen» jeg hadde var etter jeg hadde tatt blodprøve og blødde ut hele «dotten» veldig udramatisk :hilarious:

Veldig godt å høre at alt er bra med den lille i magen❤️ Men den jordmora? What? Enkelte har valgt feil yrke. Fikk meg til å tenke på min første ultralyd noensinne da jeg var førstegangs i 2013. Hadde ikke all verden til forkunnskap og var veldig spent, dette var oul og vi hadde ikke vært på ul før, heller ikke kjent liv enda. Hun var så kort og krass og ukoselig, vi turte så vidt å spørre om kjønn på slutten. Da svarte hun bare at hun ikke så det og at vi fikk vente til fødsel. Var så lei meg og knust etterpå. Og har gjennom 3 graviditeter og x antall ultralyder ikke møtt på lignende igjen. Så lurer på om det er enkelte som ser seg ut usikre førstegangsgravide til å hakke på? Vet ikke. Og jordmødre skal vel ikke legge seg oppi hvilke medisiner legen har foreskrevet? Jeg gikk på albyl-e fra uke 12-36 sist gang pga tidligere sv.forgiftning. Så ser ikke problemet. Eneste «blødningen» jeg hadde var etter jeg hadde tatt blodprøve og blødde ut hele «dotten» veldig udramatisk :hilarious:
Heilt likt meg på ein prikk! Førstegangs i 2013, første UL, ikkje kjente liv og tiiidenes sure jordmor som nekta å sei kjønn :hilarious: var som å lesa om meg sjølv:hilarious: og nei, har sikkert hatt over 50 ultralyder etter det og aldri møtt lignande, så kanskje noko i det der førstegangs teorien din :confused005 trist er det uansett.

Heilt likt meg på ein prikk! Førstegangs i 2013, første UL, ikkje kjente liv og tiiidenes sure jordmor som nekta å sei kjønn :hilarious: var som å lesa om meg sjølv:hilarious: og nei, har sikkert hatt over 50 ultralyder etter det og aldri møtt lignande, så kanskje noko i det der førstegangs teorien din :confused005 trist er det uansett.

Jeg var 16 som førstegangsgravid, og hadde også litt ubehagelige opplevelser på ultralyd første gang. Tenker det var både fordi jeg var førstegangs, OG fordi de ikke synes jeg var gammel nok..
Men personlige meninger kan de legge igjen hjemme altså....!

Back
Topp