Kitty
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Novemberbarna 19
Julegavene 2019
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Så gøy! Gratulerer!Vellykket tidlig ordinær ultralyd
På fredag var jeg og mannen endelig på tidlig ordinær ultralyd. Det gikk heldigvis veldig bra!
Jeg hadde ikke vært på ultralyd siden jeg så hjerteslag i uke 6, så det var veldig etterlengtet med en ny ultralyd. Da timen begynte ble vi tatt imot av en hyggelig jordmor, og etter å ha snakket om diverse helseopplysninger etc. var det tid for å se hvordan det stod til i magen. Det er vel ingen overraskelse når jeg sier at jeg var veldig nervøs, jeg hadde gått gjennom diverse skrekkscenarioer i hodet de siste dagene. Dette var første gang jeg tok ultralyd på magen, det var ganske sprøtt i seg selv synes jeg. Tenk at babyen er stor nok til at man kan se den fra gjennom magen! Det å få gele på magen minnet meg skikkelig om filmer jeg har settDet tok litt tid før jordmor fant riktig sted på magen min, men etter å ha holdt pusten i noen sekunder (er det ikke noe der!?), så så vi konturene av en liten baby. En baby med bankende hjerte. Som rørte på seg!
![]()
Det er en opplevelse jeg virkelig unner alle dere som fremdeles er prøvere, spesielt dere langtidsprøvere
Jordmor målte og studerte den lille, og kunne bekrefte at vi venter en frisk baby. Det føles virkelig som et mirakel. Tenk at den lille har vokst og utviklet seg akkurat sånn som den skal i magen min helt siden i høst, uten at jeg har merket noen ting (eller, symptomene på graviditeten har jeg virkelig merket, men dere skjønner). Her er et bilde av lille, fine skatten min
Vis vedlegget 397316
Sykehuset hadde informert oss på forhånd om at de ikke så etter kjønn på denne ultralyden, så det spurte vi ikke om. Så da må vi vente til OUL, som er i slutten av februarDet er heldigvis ikke så alt for lenge til, ellers hadde det nok fristet å ta en privat ultralyd for å få vite. Så vidt jeg har forstått pleier den tidlige ordinære ultralyden å være mellom 11+0 og 13+6, og jeg fikk den helt opp mot øvre grense. Det var lenge å vente, men det å se at alt var bra såpass seint gjør meg tryggere på at dette vil gå bra. Nå gleder jeg meg til å begynne å kjenne liv, og teller ned til neste ultralyd
![]()

Det tok litt tid før jordmor fant riktig sted på magen min, men etter å ha holdt pusten i noen sekunder (er det ikke noe der!?), så så vi konturene av en liten baby. En baby med bankende hjerte. Som rørte på seg!

Det er heldigvis ikke så alt for lenge til, ellers hadde det nok fristet å ta en privat ultralyd for å få vite. Så vidt jeg har forstått pleier den tidlige ordinære ultralyden å være mellom 11+0 og 13+6, og jeg fikk den helt opp mot øvre grense. Det var lenge å vente, men det å se at alt var bra såpass seint gjør meg tryggere på at dette vil gå bra. Nå gleder jeg meg til å begynne å kjenne liv, og teller ned til neste ultralyd 

Har du fått time til OUL?
Takk for at du er du! Heier på deg og håper du veldig snart har en terminspire i magen