Lille skatt 1/2 år!
Nå er det på tide med en oppdatering - nå som jeg har fått en halvtåring i hus
Tiden går virkelig fort, samtidig som det føles leenge siden jeg var prøver og ble gravid. Det er helt utrolig hvor mye en baby utvikler seg de første månedene - fra å trenge hjelp til absolutt alt til å nå ha god kontroll på både hender og føtter, spise litt fast føde og klare å rulle rundt på gulvet. Det er også en helt fantastisk utvikling når det kommer til kontakten med henne - fra helt i starten der vi ikke engang fikk blikkontakt, til nå som det er masse smil, latter og "prating".
Jeg føler meg veldig heldig som får oppleve dette, det er virkelig ingen selvfølge.
Jeg har satt pris på alle de ulike fasene disse siste seks månedene, men kjenner at jeg synes det bare blir mer og mer stas for hver dag som går. Det er så utrolig koselig å oppdage mer av personligheten hennes, se hvilke sanger hun synes er fine, se hva som får henne til å le og hva hun liker å gjøre. Hun er så god og fiin
I starten ble hun overstimulert og sliten av mange andre mennesker, nå synes hun det er veldig interesant å treffe andre (men helst fra mamma eller pappas fang). Hun er veldig glad i andre barn, og smiler stort når hun ser andre babyer. Hun er veldig glad i fast føde, og elsker grøt. Hun er veldig fornøyd med at vi har byttet til sportsdelen i vogna, så hun kan sitte å se på alt vi triller forbi
Det har også vært utfordringer selvfølgelig, blant annet atopisk eksem som har klødd og som medfører smøring av hele kroppen flere ganger daglig. I tillegg har vi jo de "vanlige" utfordringene med tannfrembrudd, søvn og generell uro/misnøye iblant. Men alt går i faser, og det er virkelig sprøtt hvor fort ting endrer seg. Om vi finner noe som fungerer en dag, er det ikke sikkert det fungerer neste dag. Men det går andre veien også - om det er noe som er krevende kan det plutselig snu brått og bli lettere igjen uten at vi skjønner hvorfor
Jeg gleder meg masse til tiden fremover, til våren med en baby som etterhvert begynner å krabbe og skal utforske mer av verden
Helt til sist må jeg legge ved et bilde som gjør meg rørt, og som sier mer enn 1000 ord for meg. For å skjønne hva det betyr for meg, kan dere se på første siden av denne dagboken..
Vis vedlegget 428661