Hvor mye har du gått opp i vekt?

17+3 - gått ned igjen til startvekt :oops: hadde bittelitt å gå på denne gang, og magen vokser og lillebror trives - så stresser meg ikke :)

blir garantert noen kg på i julen :angelic:
 
18+0, gått opp 3.5.
Vore mykje dårlig i starten, så denne gangen har eg lagt på meg lite i forhold til tidligere graviditeter på samme tid for min del.
 
18 + 5 begynte med å gå ned 2 kg men har nå gått opp 1 kg fra startvekt, jeg er fornøyd så lenge alt ser fint ut
 
21+4 og to kilo under startvekt. Alt ser fint ut, så bekymret er jeg ikke
 
23+5 her og den siste uka har magen virkelig blitt fremtredende. Gått opp rundt 2 kilo. Er overvektig fra før så gla for alle kilo som ikke trenger seg på :)
 
20 +3 opp 3 kg fra start vekt. Men gikk med 2 først
 
20+3 har gått opp 500 gram fra startvekt :happy:
 
21+5 og gått opp 2,5-3 kg. Er spent på første måling av SF-mål, føler magen er stor allerede:happy090
 
25+3 og bikket 10 kg. Jordmor sa det var en fin vektøkning ut fra startvekt osv. Håper likevel på litt saktere vektoppgang i ukene framover nå
 
21+6, gått ned 3,5 kg fra startvekt. Gikk ned mye i starten og har klart å gå opp igjen noe men det går tregt. Gikk ned 15kg sist så håper på bedre tider denne gangen :)
 
24+5 og gått opp 15(!!!) kilo. Det er så rart. Kjenner meg ikke igjen på bilder lenger, syns ikke jeg er noe fin når jeg prøver å pynte meg. Er livredd for at dette bare skal øke. Jeg spiser sunt og prøver å være så aktiv jeg kan. Nå går jeg oftere og oftere rundt og kjenner på sultfølelsen slik at jeg skal unngå å legge på meg så mye mer. Herregud.
 
24+5 og gått opp 15(!!!) kilo. Det er så rart. Kjenner meg ikke igjen på bilder lenger, syns ikke jeg er noe fin når jeg prøver å pynte meg. Er livredd for at dette bare skal øke. Jeg spiser sunt og prøver å være så aktiv jeg kan. Nå går jeg oftere og oftere rundt og kjenner på sultfølelsen slik at jeg skal unngå å legge på meg så mye mer. Herregud.

Forstår frustrasjonen, det er ikke kjekt at kroppen forandrer seg så mye og det er lett å sammenligne seg med andre som ikke har gått opp noe særlig. Jeg er også redd jeg skal gå opp for mye totalt, men jordmor har betrygget meg med at vektoppgangen min er normal og at det kan stagnere. Jeg spiser sunt og er i en del aktivitet, men fortsetter jo bare å øke likevel. Har du snakket med jordmor/lege om det? Tenker du uansett ikke skal gå og være sulten, du og baby trenger jo næring ❤️ tror det er lite å gjøre med det utover å spise normalt sunt og å være i den aktiviteten man orker. Trøsten er jo at det er en midlertidig situasjon❤️
 
23+2 og gått opp 2,8kg :) Regner med at vekta øker drastisk fra nå av! Har ihvertfall gått opp 600 gram på en uke.
 
22+4 og opp 3-4 kg. Rart, fordi jeg føler jeg har gått opp mye mer, både med tanke på hvordan det ser ut og hvordan det føles.
 
Back
Topp