Hvor mye har du gått opp i vekt?

Har plutselig gått opp 4kg de siste to dagene?? Før det gikk jeg opp 2kg på to uker, dette kan ikke være bra eller normalt? Er nå 2 kg ca over startvekt ved første kontroll, men har lik vekt som ved positiv test. Er ganske overvektig, så kjenner jeg blir stresset for å skulle gå opp veldig mye i ukene som kommer…
Det er noen uker under graviditeten (husker ikke helt hvilke) hvor man går veldig mye opp i vekt, også stabiliserer det seg igjen. Jeg hadde det samme og jordmor sa at det var helt normalt. :)
 
Orker ikke egentlig forholde meg til vekten lenger:hungover: Tror ca 19 kg opp, 35+1
 
36+4 har gått opp ca 11 kg (burde kanskje ikke gått opp så mye siden jeg er overvektig :rolleyes::()

Men så lurer jeg på, hva er greia med at jeg plutselig hadde gått opp 1 kg fra i går til i dag??? Er det egentlig mulig. Jeg holder på gårsdagens vekt enn så lenge, for syns jo det var litt mye på et døgn..:hilarious:
 
36+4 har gått opp ca 11 kg (burde kanskje ikke gått opp så mye siden jeg er overvektig :rolleyes::()

Men så lurer jeg på, hva er greia med at jeg plutselig hadde gått opp 1 kg fra i går til i dag??? Er det egentlig mulig. Jeg holder på gårsdagens vekt enn så lenge, for syns jo det var litt mye på et døgn..:hilarious:
Det er nok så mye tilfeldigheter som gjør at du veier 1 kg mer idag enn igår :joyful: Du kan ha mer vann i kroppen, mer mat i systemet og sikkert mye mye mer :p Ville nok bare veid igjen om noen dager ja :hilarious:
 
36+4 har gått opp ca 11 kg (burde kanskje ikke gått opp så mye siden jeg er overvektig :rolleyes::()

Men så lurer jeg på, hva er greia med at jeg plutselig hadde gått opp 1 kg fra i går til i dag??? Er det egentlig mulig. Jeg holder på gårsdagens vekt enn så lenge, for syns jo det var litt mye på et døgn..:hilarious:

Vekten kan jo variere litt og for eksempel mengden vann i kroppen, hva man har spist, tid på døgnet man veier seg og klær kan jo ha noe å si. Jeg tenker at en kilo til eller fra kan ha slike forklaringer, mener det er slik at om man har spist en viss type mat binder kroppen mer vann for eksempel. Og det er jo kanskje ekstra vanlig som gravido_O
 
34+2 og 7,4kg opp idag.. vekta har økt mye de siste ukene :confused: Går for så vidt greit, men vil ikke øke så alt for mye mer da jeg allerede har høy BMI :)
 
Det er nok så mye tilfeldigheter som gjør at du veier 1 kg mer idag enn igår :joyful: Du kan ha mer vann i kroppen, mer mat i systemet og sikkert mye mye mer :p Ville nok bare veid igjen om noen dager ja :hilarious:
Vekten kan jo variere litt og for eksempel mengden vann i kroppen, hva man har spist, tid på døgnet man veier seg og klær kan jo ha noe å si. Jeg tenker at en kilo til eller fra kan ha slike forklaringer, mener det er slik at om man har spist en viss type mat binder kroppen mer vann for eksempel. Og det er jo kanskje ekstra vanlig som gravido_O
Takk! Ja, kan jo forsåvidt merke det også av og til at jeg har litt mer vann i kroppen og føler meg tyngre :p
Jeg prøver å ikke stresse så mye med denne vekta, for jeg kjenner at det fort kan ta litt for mye fokus.
Var bare litt underlig at det skulle variere med over 1 kg på ett døgn (veier meg til samme tid med like lite klær på). Men som dere sier, det er mye som kan påvirke, og kanskje spesielt når man er gravido_O
 
32+5 og har nå gått opp snart 8kg :rolleyes::angelic: var tyngre enn jeg liker å være før svangerskapet også, men jeg stresser ikke nå. Men gleder meg til å bli litt lettere i kroppen etter fødsel :oops:
 
36+5 og opp 18 kg. De siste 5 kiloene kom på i overkant av en uke og er helt åpenbart mye væske, er forferdelig hoven og blir fulgt ekstra opp på det. Føler meg rimelig tung og ukomfortabel nå, men det er heldigvis under to uker igjen:)
 
36+5 og opp 18 kg. De siste 5 kiloene kom på i overkant av en uke og er helt åpenbart mye væske, er forferdelig hoven og blir fulgt ekstra opp på det. Føler meg rimelig tung og ukomfortabel nå, men det er heldigvis under to uker igjen:)
Hvordan går det med deg nå?
Jeg skjønner ikke helt vekta om dagen, mulig det er vann i kroppen? Plutselig gått opp 3 kg siste uke :wideyed: Er det i det hele tatt mulig? Må si jeg blir litt forvirret, for spiser da ikke sååååå vanvittig mye liksom :hilarious:
 
Hvordan går det med deg nå?
Jeg skjønner ikke helt vekta om dagen, mulig det er vann i kroppen? Plutselig gått opp 3 kg siste uke :wideyed: Er det i det hele tatt mulig? Må si jeg blir litt forvirret, for spiser da ikke sååååå vanvittig mye liksom :hilarious:

Har ikke veid meg siden forrige kontroll (det var på fredag). Jeg gikk jo også veldig fort opp i vekt, og det var i alle fall mye væske. Ville fulgt med og sett om du fortsetter å gå mye opp, da bør du kontakte jordmor :) i tillegg til vektoppgangen/væskeansamlinger har jeg fått litt høyt blodtrykk, så skal til ny kontroll igjen på fredag. Håper ikke det er svangerskapsforgiftning, men lille skal heldigivs ut om bare 8 dager uansett :)
 
12 kg fra startvekt :oops: uke 33+0!
 
Har ikke veid meg siden forrige kontroll (det var på fredag). Jeg gikk jo også veldig fort opp i vekt, og det var i alle fall mye væske. Ville fulgt med og sett om du fortsetter å gå mye opp, da bør du kontakte jordmor :) i tillegg til vektoppgangen/væskeansamlinger har jeg fått litt høyt blodtrykk, så skal til ny kontroll igjen på fredag. Håper ikke det er svangerskapsforgiftning, men lille skal heldigivs ut om bare 8 dager uansett :)
8 dager!!! Det er så stas! Da blir du vel første kvinne ut :Heartred Så fort det har gått?
 
8 dager!!! Det er så stas! Da blir du vel første kvinne ut :Heartred Så fort det har gått?

Ja, det kan være! Siden jeg har termin helt i slutten av mars (29.) tenkte jeg at det fort kunne bli en april-baby, men nå blir det altså 16. mars :)
 
13 kg.. men kan være pga vann.. har fått en del vann i kroppen :sorry:
 
36+2 i dag. Oppe totalt 12 kg fra start av, men har siden uke 23 ikke gått opp noe i vekt selv om lillen får alt en treng og veks bra. Blir fulgt med på, og det har begynt å vises på meg nå at jeg er på vei ned i vekt, men ingen fare for mor eller barn slik det er ennå:)
 
Syntes jeg har flydd opp i vekt den siste tiden, 36+3 idag og nesten 11kg opp :wtf: nå holder det!! Har ikke noe særlig vann i kroppen heller…
 
Back
Topp