Hvor mye har du gått opp i vekt?

24+4 idag å jeg har gått opp litt over 1 kg bare. Jeg ligger å vipper opp å ned med 1 kg å gjort det hele svangerskapet :)
 
24+6 gått opp 3kg fra første gang jeg veide meg på kontroll det var vell i uke 12-13 hakke peiling på startvekt da jeg ikke har vekt hjemme så vett ikke om jeg gikk opp noe første 12 ukene ‍♀️
 
22+5 gått opp 4,1 kg. Nesten 1 kg den siste uken :angelic:
 
26+2 nærmer meg 3 kilo. 1,5 av dem er kommet på i desember,så jeg er veldig spent på om det blir opp 1,5 hver måned nå eller om det er det årlige desemberhoppet som viser seg også i år. Overvektig fra før så her er målet minst mulig opp og helst maks 6 kilo, har så lyst til å klare holde meg unna tresifret så lenge baby har det bra. Men har jo lest om mange som raser opp siste trimester
 
27+2 og oppe i 12 kg :oops::oops: På tide med en litt sunnere linje for at dette ikke skal bli helt krise :rolleyes:
 
27+2 og oppe i 12 kg :oops::oops: På tide med en litt sunnere linje for at dette ikke skal bli helt krise :rolleyes:

Er ikke så lett å styre det, dessverre! Selvsagt positivt hvis en klarer å holde et greit kosthold, men husk at det uansett er midlertidig :) og vektoppgangen kan jo også stagnere naturlig etterhvert, i alle fall sa jordmor det til meg, at det er litt ulikt når i svangerskapet hver enkelt legger mest på seg.
 
Er ikke så lett å styre det, dessverre! Selvsagt positivt hvis en klarer å holde et greit kosthold, men husk at det uansett er midlertidig :) og vektoppgangen kan jo også stagnere naturlig etterhvert, i alle fall sa jordmor det til meg, at det er litt ulikt når i svangerskapet hver enkelt legger mest på seg.
Ja, alt du sier er helt riktig. Gikk opp 20+ kg sist svangerskap også, og ligger ganske likt i løypa nå. Var heller ikke noe stress å gå det ned igjen. MEN i omtrent hele desember har jeg spist noe søtt hver dag, og det er unødvendig :p Det gjør ikke akkurat at jeg føler meg veldig bra :rolleyes:
 
Ja, alt du sier er helt riktig. Gikk opp 20+ kg sist svangerskap også, og ligger ganske likt i løypa nå. Var heller ikke noe stress å gå det ned igjen. MEN i omtrent hele desember har jeg spist noe søtt hver dag, og det er unødvendig :p Det gjør ikke akkurat at jeg føler meg veldig bra :rolleyes:

Det forstår jeg! Jeg har gjort det samme, og har også en innstramming nå. Ville nok vært sånn hvis jeg ikke var gravid også. Litt hardt å komme i gang med sunn hverdag igjen, men kommer seg heldigvis etter noen dager :joyful: har ikke veid meg etter jul enda, men gjør det før kontrollen på fredag så jeg ikke får sjokk:hilarious:
 
Gikk opp 5 kg men mistet 3 etter en runde med noroviruset :hilarious: effektiv måte å få bort julekiloene :shy::laughing021
 
Gått opp 3 kg på forrige kontroll, neste kontroll på 6 dager. Spent på kor mye det e da
 
Jeg har ikke gått opp så mange kilo, men kjenner likevel at jeg stresser når vekta går opp og at jeg blir lettet om vekta står stille eller hvis tallet er lavt en dag. Prøver absolutt ikke å slanke meg og er veldig sjelden sulten (føler for det meste at det ikke er plass til mat), men mannen maser litt på at jeg må spise mer og selv skulle jeg gjerne snudd mentaliteten så jeg ikke hadde så negative følelser knyttet til å gå opp i vekt.. stresser også mer og mer for at vektoppgangen de siste ukene kommer til å bli voldsom.. noen som har tips for hvordan man kan legge fra seg slike tanker?
 
Jeg har ikke gått opp så mange kilo, men kjenner likevel at jeg stresser når vekta går opp og at jeg blir lettet om vekta står stille eller hvis tallet er lavt en dag. Prøver absolutt ikke å slanke meg og er veldig sjelden sulten (føler for det meste at det ikke er plass til mat), men mannen maser litt på at jeg må spise mer og selv skulle jeg gjerne snudd mentaliteten så jeg ikke hadde så negative følelser knyttet til å gå opp i vekt.. stresser også mer og mer for at vektoppgangen de siste ukene kommer til å bli voldsom.. noen som har tips for hvordan man kan legge fra seg slike tanker?
Ingen direkte tips, men ta det opp med jordmor/lege. De har mye erfaring med det :)
 
Jeg har ikke gått opp så mange kilo, men kjenner likevel at jeg stresser når vekta går opp og at jeg blir lettet om vekta står stille eller hvis tallet er lavt en dag. Prøver absolutt ikke å slanke meg og er veldig sjelden sulten (føler for det meste at det ikke er plass til mat), men mannen maser litt på at jeg må spise mer og selv skulle jeg gjerne snudd mentaliteten så jeg ikke hadde så negative følelser knyttet til å gå opp i vekt.. stresser også mer og mer for at vektoppgangen de siste ukene kommer til å bli voldsom.. noen som har tips for hvordan man kan legge fra seg slike tanker?

Jeg har det også sånn ❤️ Jeg har tidligere hatt spiseforstyrrelser og kjenner igjen tankegangen fra den tiden. I forrige svangerskap gikk jeg opp 20kg, raste ned de igjen etter fødsel, men la de på meg igjen når jeg fikk en alvorlig fødselsdepresjon. Så utgangspunktet for denne graviditeten var nærmest det jeg veide ved fødsel sist.. Har også hatt hypermesis dette svangerskapet og gikk derfor ned i vekt. Er fortsatt på minussiden, men det knyter seg litt i magen når jeg ser at vekten øker.. For å presisere så slanker jeg meg ikke, spiser når jeg er sulten. Men kjenner det er vanskelig med vektoppgangen og redsel for å plutselig gå opp veldig mye.
 
25+0 og gått opp 10 kg. Gikk opp 20 kg med de to eldste og går sikkert opp noe lignende denne gangen også. Erfaringsmessig går jeg ganske fort ned igjen etter fødsel, spesielt viss jeg får til ammingen :) Stresser ikke med det. Jordmor sier også at det er helt innafor :D
 
Back
Topp