Symptomtråd

Våknet med vondt i korsryggen idag. Kjente det litt i går, men nå er det mye verre. Håper det går seg til iløpet av dagen. Andre som sliter med vondt i ryggen? Trodde helst at det kom senere i svangerskapet.

7+4 og idag kom kvalmen for fullt! Vært uvel til nå, men idag (dag 2 av 4 døgn på jobb) er jeg skikkelig kvalm.. ligger rett ut på sofaen, klarer ikke røre meg før det kjennes ut som jeg må kaste opp.. må kanskje fortelle til kollegaen min hva som foregår :hilarious::nailbiting:

Våknet med vondt i korsryggen idag. Kjente det litt i går, men nå er det mye verre. Håper det går seg til iløpet av dagen. Andre som sliter med vondt i ryggen? Trodde helst at det kom senere i svangerskapet.

jepp sliter veldig med korsryggen, ligger jeg for lenge i senga så kommer jeg meg nesten ikke opp

Så trøtt!! Og kvalm. Og kaster opp..

Jeg er trøtt, og kvalmen har utviklet seg på et vis. Nå ligger den liksom ikke bare i bakgrunnen, nå ligger den rett opo i halsen og gjør at jeg lett brekker meg. Kaster forsåvidt ikke opp, men det er ren stahet o_O

Begynner å kjenne at jeg er lei i ryggen, og våkner av og til på natten og er sulten...

Enda dummere er det at jeg er redd for at noe skal være galt fordi symptomene har endret seg:smiley-angry026 men heldigvis jordmor og ultralyd neste uke så da får vi ordnet opp i det. Er 10+1

8+4 i dag og i går kom plutselig kvalmen for alvor. Spydd flere ganger allerede. Kan det gå over til uke 12? Eller må jeg belage meg på sofaliggende jul med Toro tomatsuppe? Flere som har vært nesten symptomløse og så fått kvalmen kastet på så seint?
Jeg er 7+4 i dag og det er første dagen jeg har kastet opp. Har vært uggen og hatt utallige brekninger i 2 uker nå, men i dag er første dagen med ordentlig oppkast. :depressed: må ta meg en tur på apoteket og få tak i noe kvalmestillende.

Jeg kan nå fastslå at jeg er kvalm og har vært det i en ukes tid. Ble satt tilbake på tul så er visst 7+3 i dag. Er mest i første halvdel av dagen heldigvis, men sliter med å få i meg nok så jeg kan funke på jobb. Hva spiser man mår man er kvalm a?!

Jeg kan nå fastslå at jeg er kvalm og har vært det i en ukes tid. Ble satt tilbake på tul så er visst 7+3 i dag. Er mest i første halvdel av dagen heldigvis, men sliter med å få i meg nok så jeg kan funke på jobb. Hva spiser man mår man er kvalm a?!

Mariekjeks? Nå har ikke jeg vært super kvalm, men mariekjeks eller ritz kjeks duger jo. Og sitron, men det er mest fordi det er min greie tydeligvis :hilarious:

Mariekjeks? Nå har ikke jeg vært super kvalm, men mariekjeks eller ritz kjeks duger jo. Og sitron, men det er mest fordi det er min greie tydeligvis :hilarious:
Klarer ikke ting som er søtt, så Mariekjeks utgår for meg dessverre:p Har fått aversjon mot brød også #håpløs. Ritz har jeg kjøpt, men det frister heller ikke. Kjøpt noe salte pinner som til nød går, men kan ikke leve på det! Hehe. Sitron er godt, holder med deg der. Men er heller ikke noe å bli mett på i lengden :D

Klarer ikke ting som er søtt, så Mariekjeks utgår for meg dessverre:p Har fått aversjon mot brød også #håpløs. Ritz har jeg kjøpt, men det frister heller ikke. Kjøpt noe salte pinner som til nød går, men kan ikke leve på det! Hehe. Sitron er godt, holder med deg der. Men er heller ikke noe å bli mett på i lengden :D

For meg har det hjulpet å få i meg noe, da har kvalmen mildnet eller sånn at jeg kan få i meg mat(når det en sjelden gang har vært ille) Men er det absolutt ingenting du kunne tenkt deg å spise?

Jeg er også kvalm på morgenen, men vet at jeg må få i meg noe mat for å fungere på jobb. For meg funker det med et glass biola og en frukt. Også tar jeg med en frukt eller to ekstra på jobb, slik at jeg kan spise litt innimellom.

Ellers har jeg tenkt at sånne riskaker med litt salt må funke bra for å dempe kvalme. Ikke testet enda, men har kjøpt inn en pakke.

Jeg trenger råd. Jeg er førstegangs gravid og har hittil ikke vært kvalm men det kom som en storm i går. Jeg har foreløpig bare kastet opp på morgenen men jeg har nå begynt å ta postafen. Problemet er at jeg er blir så kvalm uansett pga sterke lukter og matos og jeg får ikke i meg mat. :shifty:Det eneste som går ned er litt saltstenger, vann, noen få ritz kjeks og litt eplejuice. Dere andre som sliter med kvalmen og litt matlyst, hva får dere i dere? :D

Flere som føler at smakssansen har forandret seg? Synes plutselig alt smaker litt rart.

Har hatt en sånn periode selv, f.eks. freia melkesjokolade var ikke godt. Har jo forsåvidt ting jeg ikke kan spise pga jeg kvalm og, løk og tomat er det jeg har funnet ut så langt.

Jeg trenger råd. Jeg er førstegangs gravid og har hittil ikke vært kvalm men det kom som en storm i går. Jeg har foreløpig bare kastet opp på morgenen men jeg har nå begynt å ta postafen. Problemet er at jeg er blir så kvalm uansett pga sterke lukter og matos og jeg får ikke i meg mat. :shifty:Det eneste som går ned er litt saltstenger, vann, noen få ritz kjeks og litt eplejuice. Dere andre som sliter med kvalmen og litt matlyst, hva får dere i dere? :D

Wienerpølse i lompe:hilarious: Og klemetiner, gule epler, ristet brød med smør (og evt pålegg). Jeg har vært veldig kvalm, men har prøvd å presse i meg mat uansett, og som regel føler jeg meg bedre etter å ha spist, heeeeldigvis!:hilarious: Nå føler jeg meg faktisk litt bedre, 8+2, men er usikker på om det bare er stille før stormen eller om jeg er over det verste allerede. Er jo lov å håpe...

Plutselig ikke så god plass til blæra lengre:hilarious: må sinnsykt tisse hele tiden :p 9+2

I dag har jeg gått fra vondt i hode, til kvalme stort sett hele dagen, og nå har jeg skikkelig mensenmurring i magen :confused:

Tydeligvis utvidelse for full guffe i dag, men det er vell kanskje bare sånn pga det er 2. Kanskje det er sånn det kommer til å kjennes ut framover :smiley-ashamed004 heldigvis hjalp det å spise litt sterk mat for å få kvalmen til å gi seg.

Jeg er også kvalm på morgenen, men vet at jeg må få i meg noe mat for å fungere på jobb. For meg funker det med et glass biola og en frukt. Også tar jeg med en frukt eller to ekstra på jobb, slik at jeg kan spise litt innimellom.

Ellers har jeg tenkt at sånne riskaker med litt salt må funke bra for å dempe kvalme. Ikke testet enda, men har kjøpt inn en pakke.
Biola er et veldig godt tips, det skal jeg teste! Jeg har funnet ut at kokt egg også fungerer fint til frokost :)

Denne kvalmen altså, kan ikke huske jeg var kvalm forrige gang (mulig jeg har fortrengt det). Er på den andre siden veldig glad for at jeg ikke kaster opp enda, dere som gjør det har min største sympati :Heartblue

Når jeg tenker etter så er det lenge siden jeg hat hatt noe mensmurringer :eek: andre som har opplevd at det har gitt seg? Hadde jo det fra uke 3 til nærmere uke 9.

Æsj altså… igår og idag er jeg så kvalm at det føles som oppkast bare er sekunder unna hele tiden :depressed: Kastet opp bittelitt før jeg la meg igår kveld.

Når jeg tenker etter så er det lenge siden jeg hat hatt noe mensmurringer :eek: andre som har opplevd at det har gitt seg? Hadde jo det fra uke 3 til nærmere uke 9.
Mensmurringene gav seg ganske fort hos meg.

Back
Topp