⭐️ IKM UKE 50 ⭐️

Ømhet, oppblåsthet og kvalme kan også være pga eggløsning. Jeg merker eggløsning mer etter SA, mye sterkere smerter enn før, spesielt de første PP-ene etterpå.

Men ville tatt en g-test for sikkerhets skyld, det finnes jo de som mister en tvilling og fortsatt er gravide videre med den andre. Sånn just in case :happy:
Mulig, men har hatt ømme bryster og kvalme siden positiv test :bored: Har bare vært gravid en gang før (som ble baby), så kan liksom ikke sammenligne om EL oppleves annerledes etter man har mistet. Men for meg er det ikke vanlig med kvalme, oppblåsthet og ømme bryster ved EL :bag:

Ganske sikker på at jeg ikke er gravid altså, men regnet ikke med at symptomene varte så lenge når jeg ikke var kommet over 5+0 en gang :p
men kan ta den en stakkars digital testen jeg har hjemme i morgen bare for å være sikker :wacky:
 
Så trist med SA/kjemisk! Jeg vet hvordan du har det. Håper det går bedre neste runde for dere ❤️

Jeg hadde kjemisk i oktober. Jeg var kun 4+1 uker da jeg begynte å blø (men egget hadde festet seg ifg. innvendig UL hos gyn. dagen før). Blødningen startet 16. oktober og neste mens kom først 37 dager etter dette (jeg har normal syklus på 27-28 dager). EL hadde dermed forskjøvet seg med mer enn 1 uke. Årsaken var at produksjonen av hcg tar tid å gå ned. Tok en graviditetstest 6-7 dager etter blødningen startet, som var negativ. Hadde en del murringer, oppblåsthet og varierende utflod i syklusen etter den kjemiske graviditeten. I tillegg var mensen/SAen smertefull. Hadde ikke utfordringer med morgenkvalme og ømme bryster.

Trodde forresten at jeg hadde EL før jeg faktisk hadde det i syklusen etter pga det jeg oppfattet som EL-slim. Kan være lurt å bruke EL-test!

Jeg fikk forklart at siden egget hadde rukket å feste seg produserte jeg mer hcg og kroppen var mer i graviditetsmodus enn hvis egget kun hadde «streifet» (som det ofte gjør med kjemisk). Dermed ble kroppen og etterfølgende syklus preget av det.

Ville uansett tatt en test for å sjekke (digitaltest) for sikkerhets skyld.
Hadde mye smerter og en god del mere blod første dag ved mensen/SAen. Men blødning i 3-4 dager som før. Vanlige el-symptomer til rett tid som før. Tester ikke så vet jo ikke sikkert. Men 99,9% sikker med tanke på symptomene :p

får ta en test bare for å bekrefte, selv om jeg er helt sikker på at jeg ikke er gravid :hilarious:
 
Hadde mye smerter og en god del mere blod første dag ved mensen/SAen. Men blødning i 3-4 dager som før. Vanlige el-symptomer til rett tid som før. Tester ikke så vet jo ikke sikkert. Men 99,9% sikker med tanke på symptomene :p

får ta en test bare for å bekrefte, selv om jeg er helt sikker på at jeg ikke er gravid :hilarious:


Samme her, kraftigere blødning og mer smertefullt, men normalt antall dager «mens», ved kjemisk/SA. Likevel ble den syklusen mye lenger enn normalt. Var helt sikker på EL selv pga en rekke «symptomer», men det visste seg i etterkant at jeg bommet med 7-10 dager Vi la til og med inn mye aksjer, men bommet. Kjipt å miste sjansen på å treffe den PPen, men sånn er det når jeg blir lurt av kroppen (og hodet)! :hilarious:
 
Samme her, kraftigere blødning og mer smertefullt, men normalt antall dager «mens», ved kjemisk/SA. Likevel ble den syklusen mye lenger enn normalt. Var helt sikker på EL selv pga en rekke «symptomer», men det visste seg i etterkant at jeg bommet med 7-10 dager Vi la til og med inn mye aksjer, men bommet. Kjipt å miste sjansen på å treffe den PPen, men sånn er det når jeg blir lurt av kroppen (og hodet)! :hilarious:
Hadde smerter i 3 timer bare jeg da heldig vis, og det var ved smertene jeg hadde økt blødning. Men faktisk var dette den syklusen med minst blødning totalt siden fødsel :p dag 3-4 trengte jeg ikke mer enn truseinnlegg :bag:
Blir spennende å se da, EL er allerede forsinket 2-3 dager ut i fra vanlig syklus :rolleyes:
 
Hadde smerter i 3 timer bare jeg da heldig vis, og det var ved smertene jeg hadde økt blødning. Men faktisk var dette den syklusen med minst blødning totalt siden fødsel :p dag 3-4 trengte jeg ikke mer enn truseinnlegg :bag:
Blir spennende å se da, EL er allerede forsinket 2-3 dager ut i fra vanlig syklus :rolleyes:
Jeg ville testet for graviditet for å være sikker på SA. Jeg hadde mye blødning og smerter over flere dager ved min og det var bare 4+1. skal ikke hi deg forhåpninger, men greit å sjekke! Lykke til ☺️
 
Positiv EL-test i kveld, og mannen er på julebord :meh: Vi får håpe at gårsdagens og morgendagens aksjelegging holder :shy:

EEFED34A-8884-4B9C-BC6A-33BD7010384F.jpeg
 
Ja, som får utslag på gravitester. Den hjelper for å modne eggene i folliklene før egguttak ved IVF, slik at man skal kunne få tak i dem rett og slett. :)
Aha, da ble jeg litt klokere :) henter de ut egg akkurat når du har eggløsning da?
 
Kjenner EL smerter i dag så dette lover bra :woot: Måtte inn å endre på Premom på testene da de viste svakere enn i virkeligheten. Flere som har opplevd det?
 

Vedlegg

  • 69F804FC-7A01-4A3C-A2AB-51D614DFBFC4.png
    69F804FC-7A01-4A3C-A2AB-51D614DFBFC4.png
    2,8 MB · Visninger: 29
Positiv EL-test i kveld, og mannen er på julebord :meh: Vi får håpe at gårsdagens og morgendagens aksjelegging holder :shy:

Vis vedlegget 372481
Ikke noe stress, når den er positiv ikveld så betyr det at du har EL neste dag. Da er mannen din vel hjemme imorgen? Så kan dere hoppe til sengs, evt imorgen tidlig eller kveld:hilarious:
 
Hva gjør dere i prøveperiodene med tanke på alkohol? Jeg drikker ikke ofte men kan ta meg en eller to enheter en helg av og til. Enda sjeldnere jeg drikker mye. Men nå har et vennepar invitert seg selv på besøk her for å bade i jazuccien og drikke vin i helgen :arghh: noen vi sjeldent treffer og tror de forventer at jeg også tar meg et glass eller to. Jeg har av mange grunner også lyst til å holde det veldig for meg selv at vi prøver. :smiley-ashamed005
 
Hva gjør dere i prøveperiodene med tanke på alkohol? Jeg drikker ikke ofte men kan ta meg en eller to enheter en helg av og til. Enda sjeldnere jeg drikker mye. Men nå har et vennepar invitert seg selv på besøk her for å bade i jazuccien og drikke vin i helgen :arghh: noen vi sjeldent treffer og tror de forventer at jeg også tar meg et glass eller to. Jeg har av mange grunner også lyst til å holde det veldig for meg selv at vi prøver. :smiley-ashamed005
Jeg lever som normalt frem til positiv test :) Om du skulle være gravid så er det veldig tidlig uansett. Tror ikke en enhet eller to vil skade frøet. Kos deg sier jeg :)
 
Hva gjør dere i prøveperiodene med tanke på alkohol? Jeg drikker ikke ofte men kan ta meg en eller to enheter en helg av og til. Enda sjeldnere jeg drikker mye. Men nå har et vennepar invitert seg selv på besøk her for å bade i jazuccien og drikke vin i helgen :arghh: noen vi sjeldent treffer og tror de forventer at jeg også tar meg et glass eller to. Jeg har av mange grunner også lyst til å holde det veldig for meg selv at vi prøver. :smiley-ashamed005

Enig med rainbow baby over, jeg lever som normalt til positiv test, evt om jeg skulle få veldige symptomer på at det hadde klaffet - et par glass vin så tidlig tenker jeg nok går veldig bra:)
 
Da kom endelig el slim OG vi fikk lagt inn en siste aksje så da teller jeg meg selv som 1 DPO i dag og starter symptomjakten!

Noen som had begynt å få mistenkelige symptomer allrede?
 
Graviditetstesten var negativ, ikke så veldig overraskende, men da et det utelukket at symptomene fortsatt er her fordi jeg ikke hadde en SA likevel :hilarious:
 
Prøver meg igjen i en ikm gruppe, gikk i kjelleren sist pp det ikke gikk.. så får vi se om det samme skjer midtveis denne gangen også.. :/

Tar livet som det faller seg - 32 - PP9 (etter SA) - B1(med ny mann, har fra tidligere forhold)- EL 3-6/12 -IKM 19/12
 
Back
Topp