Vogntråd

Heller mot TFK Mono for oss, andre her inne som har erfaring med den? :) Finner litt erfaringer rundt om, som stort sett er fra fornøyde brukere, men virker som "alle" velger nxt90, smile3 eller fox. Skulle gjerne hørt fra flere som har valgt tfk :p
 
Jeg lurer litt på å bestille fox selv med sort understell og gråmelange bag og kalesje... Ser det finnes pakker med bilstol, base og adapter på kjopebarnebogn.no men håper jeg ikke må vente så lenge som 9 uker. Tenkte bestille vogn i juli mnd. Får jeg spørre i hvilken farve og understell bestilte du?
Washed black med sort understell:)
 
Heller mot TFK Mono for oss, andre her inne som har erfaring med den? :) Finner litt erfaringer rundt om, som stort sett er fra fornøyde brukere, men virker som "alle" velger nxt90, smile3 eller fox. Skulle gjerne hørt fra flere som har valgt tfk :p
Har ikke erfaring med mono, men joggster twist lite. Hadde den til mellomste, og var ganske fornøyd med babybag og multi-x bagen. Men da vi byttet til sportsdelen ble den veldig stor, følte ungen forsvant i vognen. Valgte derfor å gå tilbake til mountain buggy som vi hadde etter storesøster. Denne gang blir det den gamle 2007 mountain buggy vognen, elsker rett og slett den gamle gode vognen vi kjøpte brukt for 10 år siden.
 
Heller mot TFK Mono for oss, andre her inne som har erfaring med den? :) Finner litt erfaringer rundt om, som stort sett er fra fornøyde brukere, men virker som "alle" velger nxt90, smile3 eller fox. Skulle gjerne hørt fra flere som har valgt tfk :p

Ingen erfaring, men ser vogna er på tilbud hos mimmis.no nå :)
 
Ingen erfaring, men ser vogna er på tilbud hos mimmis.no nå :)

Etter å ha surfet nettet rundt etter flere erfaringer fant jeg plutselig en tilsvarende vogn i oppgangen vår. Så da fikk jeg svar hos naboen :happy: Vogn bestilt, fikk den til 8400 på jollyroom. Jeg synes absolutt ikke dette er den fineste vognen, men tror denne passer vårt bruk og livsstil bedre enn en mer utpreget byvogn. Synes også prisen var ganske god. Siklet litt på cybex priam, men fant heldigvis ut at det ble for ufornuftig før jeg fikk bestilt:wacky: gleder meg til å få brukt TFKen, er så innmari stas å kjøpe inn klær og utstyr :hilarious::love017
 
Idag har vi vært å sett på Stokke trailz, fant et bra kupp på Finn, men den var litt for stor for bagasjerommet vårt... så har vi prøvd en Emmaljunga NXT90 ergo. Mindre og passet perfekt i bilen. Et tilbud på denne nå, så har grådig lyst å gå for den! Men har også vurdert Britax Smile 3, men tror ikke det er noen fysiske butikker i Bergen som selger denne og har litt lyst å se den før jeg kjøper!! Æææ vanskelig dette :eek::eek:

Barnevognservice på Askøy har Britax, eneste i Bergen :) Vi gikk der for å kjøpe den, men ble anbefalt NXT90F istedet. Britax passer godt for høye folk, men samboer ble FOR høy og foretrakk en med teleskophåndtak.
 
Barnevognservice på Askøy har Britax, eneste i Bergen :) Vi gikk der for å kjøpe den, men ble anbefalt NXT90F istedet. Britax passer godt for høye folk, men samboer ble FOR høy og foretrakk en med teleskophåndtak.
Åå takk for svar, men vi slo til med en Emmaljunga og tror vi kommer til å bli godt fornøyd med den:p
 
Heller mot TFK Mono for oss, andre her inne som har erfaring med den? :) Finner litt erfaringer rundt om, som stort sett er fra fornøyde brukere, men virker som "alle" velger nxt90, smile3 eller fox. Skulle gjerne hørt fra flere som har valgt tfk :p
Hadde også veldig lyst på Mono, men fant ingen fysisk butikk som selger den. Syns det er dumt å kjøpe uten å ha sett den i virkeligheten. Og til slutt kjøpte vi en nxt 90 som var på tilbud.
 
Hadde også veldig lyst på Mono, men fant ingen fysisk butikk som selger den. Syns det er dumt å kjøpe uten å ha sett den i virkeligheten. Og til slutt kjøpte vi en nxt 90 som var på tilbud.

Ble Mono på oss, fant ut at det var en butikk her i Bergen som hadde den så fikk sett før vi bestilte. Har satt den sammen og prøvd så vidt uten baby, godt førsteinntrykk. Så nå håper jeg på å få en gutt som elsker vogn og at høsten her ikke blir alt for våt og kald :D
 
Ble Mono på oss, fant ut at det var en butikk her i Bergen som hadde den så fikk sett før vi bestilte. Har satt den sammen og prøvd så vidt uten baby, godt førsteinntrykk. Så nå håper jeg på å få en gutt som elsker vogn og at høsten her ikke blir alt for våt og kald :D
Håper at du blir fornøyd :)
 
Du og! Tror ikke nxt90 er populær uten grunn:)
Det håper jeg også. Men ser noen ulemper allerede. Ved første inntrykk synes jeg at kaleskjen er alt for kort. Kan ikke alle produsenter lage kaleskjen som kan forlenges på samme måte som bugaboo sine :think005 Samt bagasjerommet, tåler opptil 5 kilo. Skulle ikke si nei til 10 kilo, så mye var på Trailzen. Synes det var fint at det tåler såpass mye.
 
Det håper jeg også. Men ser noen ulemper allerede. Ved første inntrykk synes jeg at kaleskjen er alt for kort. Kan ikke alle produsenter lage kaleskjen som kan forlenges på samme måte som bugaboo sine :think005 Samt bagasjerommet, tåler opptil 5 kilo. Skulle ikke si nei til 10 kilo, så mye var på Trailzen. Synes det var fint at det tåler såpass mye.
Vi har hatt ganske mye under vogna på vår nxt90 og aldri opplevd noe problemer med det, fulle handleposer ol, uten at jeg noen gang har veid det. Men har aldri hatt trøbbel med det. I forhold til kalesjen er jeg ganske enig, men solseilet som henger sammen med myggnettingen har vært helt genial for å skygge over eller dekke til for litt vær synes jeg ihvertfall;) håper dere blir fornøyd med vognen, det har vi absolutt vært siden vi kjøpte vår
 
Det håper jeg også. Men ser noen ulemper allerede. Ved første inntrykk synes jeg at kaleskjen er alt for kort. Kan ikke alle produsenter lage kaleskjen som kan forlenges på samme måte som bugaboo sine :think005 Samt bagasjerommet, tåler opptil 5 kilo. Skulle ikke si nei til 10 kilo, så mye var på Trailzen. Synes det var fint at det tåler såpass mye.
Hadde nxt90f med forrige, og enig i kort kalesje. Vi kjøpte en sånn tinkafu universal solskjerm, og det funka bra på de mest solrike sommerdagene (hadde sommerbaby). Syns ikke det var så stort problem på vår/høst når sola ikke er så sterk :happy:
 
Vi har hatt ganske mye under vogna på vår nxt90 og aldri opplevd noe problemer med det, fulle handleposer ol, uten at jeg noen gang har veid det. Men har aldri hatt trøbbel med det. I forhold til kalesjen er jeg ganske enig, men solseilet som henger sammen med myggnettingen har vært helt genial for å skygge over eller dekke til for litt vær synes jeg ihvertfall;) håper dere blir fornøyd med vognen, det har vi absolutt vært siden vi kjøpte vår
Skjønte ikke helt hvordan disse to festes i kalesjen. Er det i glidelåsen på innsiden av kalesjen? Det blir ikke så mye sol de kommende månedene, men tenkte også at det er fint å ha kalesje som kan forlenges med tanke på masse vind for eksempel.
 
Skjønte ikke helt hvordan disse to festes i kalesjen. Er det i glidelåsen på innsiden av kalesjen? Det blir ikke så mye sol de kommende månedene, men tenkte også at det er fint å ha kalesje som kan forlenges med tanke på masse vind for eksempel.
Ja den festes med glidelåsen i kalesjen ja, både på bagen og sportsdelen;) vi har vært veldig fornøyd med denne løsningen
 
Drar opp igjen denne. Nå som vi har fått brukt vognene litt, er dere fornøyd med valget? :D

Jeg er fortsatt veldig glad i vår britax b-motion, men nå er lillegutt over gjennomsnittet lang og vi må sløyfe bagen snart. Da gikk det opp for meg... at sportsdelen er kun fremovervendt. Jeg er definitivt IKKE komfortabel med å snu han fra meg, og jeg tror ikke han ville like det heller (han liker ikke bagdelen når han er våken, men bilstol på vognunderstellet syns han er topp. Men da ser han for det meste på meg selvom han får med seg ting rundt òg).

Så da måtte jeg krype til korset likevel... såg at bugaboo måtte være perfekt, men de ligger langt over budsjett selv brukt.. og så ramlet jeg tilfeldigvis over britax smile, og skjønner ikke at jeg ikke tenkte på den før jeg brukte mange timer i vognjungelen og såg på andre merker :p da får vi jo fortsatt beholde bonusen med at bilstolen kan stå på.. :Heartbigred så i går ankom vår nye brukte britax smile òg :angel11

og det betyr i praksis at sittedelen til smile også passer oppi adapterene vi allerede har på b-motion (for å bruke bag og bilstol) så jeg kan faktisk velge hvilket understell jeg vil bruke den aktuelle dagen :p meget fornøyd med den nye løsningen :D
 
Drar opp igjen denne. Nå som vi har fått brukt vognene litt, er dere fornøyd med valget? :D

Jeg er fortsatt veldig glad i vår britax b-motion, men nå er lillegutt over gjennomsnittet lang og vi må sløyfe bagen snart. Da gikk det opp for meg... at sportsdelen er kun fremovervendt. Jeg er definitivt IKKE komfortabel med å snu han fra meg, og jeg tror ikke han ville like det heller (han liker ikke bagdelen når han er våken, men bilstol på vognunderstellet syns han er topp. Men da ser han for det meste på meg selvom han får med seg ting rundt òg).

Så da måtte jeg krype til korset likevel... såg at bugaboo måtte være perfekt, men de ligger langt over budsjett selv brukt.. og så ramlet jeg tilfeldigvis over britax smile, og skjønner ikke at jeg ikke tenkte på den før jeg brukte mange timer i vognjungelen og såg på andre merker :p da får vi jo fortsatt beholde bonusen med at bilstolen kan stå på.. :Heartbigred så i går ankom vår nye brukte britax smile òg :angel11

og det betyr i praksis at sittedelen til smile også passer oppi adapterene vi allerede har på b-motion (for å bruke bag og bilstol) så jeg kan faktisk velge hvilket understell jeg vil bruke den aktuelle dagen :p meget fornøyd med den nye løsningen :D
Der ordna det seg jammen fint! Hvor lang er han? Jeg ville ha britax smile, men iom vi hadde en babyjogger og en Emmaljunga fra før så ble det å fortsette med de..
Lily har vokst utav bagdelen på babyjoggeren, så nå er Emmaljunga i bruk, men den er så tung! Hun vil heller ikke ligge våken i vogna.
Babyjogger understellet ligger i bilen slik at vi kan sette bilstolen på den.
Liker ikke sportsdelen på Emmaljunga noe særlig, men får bruke det vi har..
 
Der ordna det seg jammen fint! Hvor lang er han? Jeg ville ha britax smile, men iom vi hadde en babyjogger og en Emmaljunga fra før så ble det å fortsette med de..
Lily har vokst utav bagdelen på babyjoggeren, så nå er Emmaljunga i bruk, men den er så tung! Hun vil heller ikke ligge våken i vogna.
Babyjogger understellet ligger i bilen slik at vi kan sette bilstolen på den.
Liker ikke sportsdelen på Emmaljunga noe særlig, men får bruke det vi har..

Vi misset 4mndkontrollen pga korona, men tipper han er rundt 70cm nå, utfra klesstørrelse :p

Jeg er overrasket over hvor umiddelbart forelsket jeg ble i smile. Sammenslått er understellet omtrent samme størrelsen som b-motion (som igjen er ganske lik babyjogger mener jeg?) selv om det er 4 hjul. Jeg hadde på forhånd trodd jeg kom til å mislike fremhjulene fordi de er mindre men når jeg fikk vogna hjem så følte jeg at de er jo faktisk ikke så ekstremt små likevel. I tillegg oppleves den som mye mer solid enn b-motion (og sånn sett mer lik babyjogger der.. lånte en babyjogger et par uker og husker jeg hadde samme følelsen der, at den var mer solid enn vår b-motion). :)

Skal sies at jeg opprinnelig såg etter emmaljunga pga jeg der kunne få "rett" hjulstørrelse og bakovervendt sportsdel, selv om de ja er store og tunge! Hadde city cross til eldstemann og likte godt trillekomforten da, men den tok hele bagasjerommet på bilen i tillegg :p men da hadde vi jo kun han, og jeg hadde lang permisjon (1,5 år) så trillet oftere lengre turer og følte behovet for en stor vogn.. nå blir det altfor sjeldent langturer, mer praktisk trilling til/fra bhg med storebror, småærend, og ellers bare turer de dagene det er greit vær og jeg derfor velger prioritere det foran alt annet jeg burde gjort i minis sovetid :) ble litt spontant og tilfeldig dette vognkjøpet, men nå føler jeg vi har rett vogn til det som har blitt litt annerledes bruk enn med førstemann
 
Back
Topp