Bort med babykiloene

Natten var preget av lite søvn, så dagens veiing utgikk og blir i morgen i stedet, hvis natten blir grei nå. Hvis ikke tar jeg det på fredag.

Har kommet i gang med jevnlige løpeturer nå, og kjenner at jeg gjerne vil ut og løpe, så da er jeg på rett spor der. Har nå satt meg et mål om å klare å løpe halvmaraton (21 km) innen utgangen av dette året. Første delmål er å klare 5 km på ca 35 minutter. Neste delmål er 7,5 km på 45-50 minutter, deretter 10 km på 70 minutter.
Når jeg har kommet dit kan jeg sette nye delmål :)

:gen053:hug007:gen014

Herlighet så flink du er! :dance011

Jeg har vært litt off, men utrolig inspirerende å se hvordan du holder aktiviteten oppe. Ser du har hatt noen mer strie tørner også, men jeg blir glaaaad av å lese om skogsturer!

Bar lille opp på hytta her en helg, og bare det gjorde skikkelig glad. (Ikke så langt, men ganske bratt gjennom skogen.)

Heier på deg!

:gen053:hug007:gen014

Herlighet så flink du er! :dance011

Jeg har vært litt off, men utrolig inspirerende å se hvordan du holder aktiviteten oppe. Ser du har hatt noen mer strie tørner også, men jeg blir glaaaad av å lese om skogsturer!

Bar lille opp på hytta her en helg, og bare det gjorde skikkelig glad. (Ikke så langt, men ganske bratt gjennom skogen.)

Heier på deg!

Skogsturer er det beste :joyful: Jeg kjenner at jeg må være i aktivitet hver dag, aller helst utendørs, hvis ikke så blir jeg litt koko. Går jeg for lenge uten en skikkelig tur så merker jeg det så godt på energinivå og på psyken. Holder jeg meg aktiv hver dag så fungerer hodet og kroppen bedre. Så det er jo kjempemotivasjon i seg selv da!

Og nå som aktiviteten har tatt seg ordentlig opp så har det verste søtsuget forsvunnet også. Så nå er det veldig greit å holde seg unna godis i hverdagen. Har ikke spist noe søtt hele uken, med unntak av en skillingsbolle på 17. mai da. :smug: Jeg glemte til og med lørdagsgodtet mitt på lørdag som var :p

Håper du får tatt deg noen deilige skogturer du også. Jeg kom nettopp inn etter halvannen time tur i skogen med baby og hund nå :love7

Skikkelig skuffet i dag. Jeg fikk ikke tatt den planlagte løpeturen min fordi mannen sovnet og det tok så lang tid å vekke han at jeg ikke hadde tid igjen til å løpe... Det var skikkelig nedtur!
Så selv om jeg har fått gått halvannen time tur i skogen i dag så ble jeg faktisk ordentlig lei meg av å miste løpeturen min.

Han kunne sovet senere, jeg hadde bare den timen til rådighet for å kunne løpe...

Dagens veiing viste 86,2 kg. Ikke så stor nedgang som jeg hadde håpet på, men hey, det er jo nedgang da!
Det som er frustrerende er at jeg har klart å kutte ut søtsakene, så hadde jo forventet at det skulle hjelpe litt mer med å ikke trykke i seg 500 kcal i form av en halv sjokoladeplate. :p Jaja, det kommer vel etterhvert. :rolleyes:

Det ble ingen joggetur i dag heller, men satser på en god økt i morgen!
Har fått trent litt styrke i dag da, det trengs, så nå blir det å legge inn en styrkeøkt de dagene jeg ikke får løpt. :)

Det ble ingen joggetur i dag heller, men satser på en god økt i morgen!
Har fått trent litt styrke i dag da, det trengs, så nå blir det å legge inn en styrkeøkt de dagene jeg ikke får løpt. :)
Her har jeg og frøkna trent smått styrke idag :hilarious: (armhevinger, vekter, situps på mitt vis, jeg får ikke til den standard typen, så ligger flatt på gulvet og hever strake bein så jeg kommer i 90 grader og senker dem sakte ned)

Jeg merker at jeg har fått litt muskler i armene av all raking, rulling av plen, og å lempe og forflytte takstein da :hilarious:

Jeg er ikke veldig dreven på trening, men oppfattet at jo mer muskler, desto mer forbrenner kroppen på å holde seg igang. Så høres lurt ut med slike økter du tenker:happy:

Her har jeg og frøkna trent smått styrke idag :hilarious: (armhevinger, vekter, situps på mitt vis, jeg får ikke til den standard typen, så ligger flatt på gulvet og hever strake bein så jeg kommer i 90 grader og senker dem sakte ned)

Jeg merker at jeg har fått litt muskler i armene av all raking, rulling av plen, og å lempe og forflytte takstein da :hilarious:

Jeg er ikke veldig dreven på trening, men oppfattet at jo mer muskler, desto mer forbrenner kroppen på å holde seg igang. Så høres lurt ut med slike økter du tenker:happy:

Mer muskler = høyere hvileforbrenning ja :happy:
Fysisk arbeid er også god trening, og så har det den fordelen at man gjerne er aktiv lengre strekk av gangen og dermed også forbrenner mer kalorier :D Deilig å kjenne at du har fått mere muskler da! :D

I dag ble det en liten halvtimes løpetur. Hadde gledet meg til å løpe i regnet i dag, og klarte å løpe den ene halvtimen det faktisk var strålende sol i dag :hilarious: Det sluttet å regne rett etter jeg begynte å løpe og begynte å regne igjen like etter jeg kom inn igjen :hilarious:

Tok 55 knebøy i går, kjenner det i beina i dag. Det sier meg at jeg bare må gjøre enda fler fremover! Må tåle flere knebøy enn det :p

Mer muskler = høyere hvileforbrenning ja :happy:
Fysisk arbeid er også god trening, og så har det den fordelen at man gjerne er aktiv lengre strekk av gangen og dermed også forbrenner mer kalorier :D Deilig å kjenne at du har fått mere muskler da! :D
Har som regel 2-3t effektiv jobbing (bruker stoppeklokke, stopper når jeg tar pause), gøy å kjenne at armene ikke bare er fiskeboller lenger :hilarious:

Har som regel 2-3t effektiv jobbing (bruker stoppeklokke, stopper når jeg tar pause), gøy å kjenne at armene ikke bare er fiskeboller lenger :hilarious:

Det er bra da! Gir en god følelse når man merker forskjell på kroppen sånn :joyful:

Planer for dagen da? :)

I dag skal jeg få gjort unna litt husarbeid, gå en tur med hundene, ta en styrkeøkt, kose meg med babyen min, og se finalen av Kompani Lauritzen :happy:

Hva med deg? :)

I dag skal jeg få gjort unna litt husarbeid, gå en tur med hundene, ta en styrkeøkt, kose meg med babyen min, og se finalen av Kompani Lauritzen :happy:

Hva med deg? :)
Vært ute med ungene og spilt fotball :p
Nå skal vi snart lage lunsj, tenker eggerøre og brødskive/knekkebrød. Og senere skal vi i badeland :happy:

Vært ute med ungene og spilt fotball :p
Nå skal vi snart lage lunsj, tenker eggerøre og brødskive/knekkebrød. Og senere skal vi i badeland :happy:

Åå, høres fint ut! Kos dere på badeland :D

Har fått unna to turer med hundene så langt i dag, og en styrkeøkt!

Styrkeøkta bestod av.

3 x
30 sekunder knebøy
30 sekunder utfall
30 sekunder star crunches

3 x
30 sekunder glute bridge marches
30 sekunder omvendt situps
30 sekunder løpe på stedet

3 x
30 sekunder utfall med spark
30 sekunder statisk utfall
30 sekunder situps
30 balanseøvelse

1 minutt pause mellom hvert sett

Åå, høres fint ut! Kos dere på badeland :D

Har fått unna to turer med hundene så langt i dag, og en styrkeøkt!

Styrkeøkta bestod av.

3 x
30 sekunder knebøy
30 sekunder utfall
30 sekunder star crunches

3 x
30 sekunder glute bridge marches
30 sekunder omvendt situps
30 sekunder løpe på stedet

3 x
30 sekunder utfall med spark
30 sekunder statisk utfall
30 sekunder situps
30 balanseøvelse

1 minutt pause mellom hvert sett
Kjempebra jobbet! :happy:

Dagens vekt: 85,7 kg :happy:

Kanskje jeg omsider skal få tatt litt mål også? Jeg ser jo faktisk forskjell på kroppen nå, så det er litt dumt at jeg ikke har tatt mål tidligere, da det ville vært ålreit å se cm forsvinne :p

Back
Topp