April 2021

Da er vi igang med første stimulering :) Fikk mensen på lørdag, 5-6 dager før forventet, så begynte på gonal-F i går. Riksen fikk ikke ringt tilbake i dag, så litt stresset for hvordan det blir med kontroll når jeg måtte starte tidligere enn antatt.. Håper de ringer tidlig i morgen, så jeg slipper å vente på videre plan hele arbeidsdagen *krysser fingrene* Er så redd for å gjøre noe feil! :confused:
 
Da er vi igang med første stimulering :) Fikk mensen på lørdag, 5-6 dager før forventet, så begynte på gonal-F i går. Riksen fikk ikke ringt tilbake i dag, så litt stresset for hvordan det blir med kontroll når jeg måtte starte tidligere enn antatt.. Håper de ringer tidlig i morgen, så jeg slipper å vente på videre plan hele arbeidsdagen *krysser fingrene* Er så redd for å gjøre noe feil! :confused:

Det går nok veldig fint. Jeg tenker litt som så at dersom de ikke ringte i dag når du meldte inn så finner de en plass til deg. masse lykke til under stimuleringen ☘️
 
I dag har vært en skikkelig blåmandag, og jeg har ikke fått tid til å sette meg ned for å formulere en mail. Skal gjøre det i kveld, også sender jeg den i morgen etter jeg har tatt en EL test bare for å bekrefte at kroppen er på ville veier.

Det er litt morsomt, for jeg mener du har sagt noe lignende til meg en gang tidligere også og da var jeg IKKE klar for å høre det :hilarious: Men nå er jeg helt enig med deg :) ❤ Er det en ting jeg har lært, så er det at utålmodighet fører ingen vei. Når vi startet med IVF var jeg EKSTREMT utålmodig, men nå har jeg lært meg å vente (syns jeg) :p Vi har derfor bestemt oss for å avbryte dette forsøket, og heller prøve på nytt neste mnd. Føles litt bedre når vi tar valget selv, og at det ikke er klinikkens valg. Får høre hva de sier i morgen! Melder meg nok inn i maigruppa etter hvert ;)
Dette høres trist men fornuftig ut :Heartred Ønsker deg en flott standardsyklys (med gullegg selvfølgelig) i mai!
 
Hei dere :happy: jeg hadde kontroll på riksen i dag, jeg er klarert for å sette inn en blastocyst (2AA-kvalitet) neste tirsdag. Jippi!

Yasmin92 - 28 år - Barn 1 - Riksen - fryseforsøk nr 1 fra IVF nr 1 - Progynova og crinone - innsett 20.april
 
Oi oi oi legen så 20 eggposer på ene siden og 7 på den andre der det var vanskelig å se fordi jeg hadde hatt EL der. Hun sa det var bra at jeg skal ha kort protokoll med tanke på overstimulering. AMH er 30 så i overkant av normalen men ikke for høy sånn egentlig. Sykepleier mente det var en god utgangspunkt for ivf. Skal gå på gonal f 125 til å begynne med. Venter mens på lørdag så da blir det oppstart på søndag. Livmoren så fin ut :happy: Er så glad at vi får lov å starte opp!! Nå venter jeg i en evighetslang kø på å ta blodprøve innen hjemreise. Men er god på å vente da :hilarious:
 
Hei dere :happy: jeg hadde kontroll på riksen i dag, jeg er klarert for å sette inn en blastocyst (2AA-kvalitet) neste tirsdag. Jippi!

Yasmin92 - 28 år - Barn 1 - Riksen - fryseforsøk nr 1 fra IVF nr 1 - Progynova og crinone - innsett 20.april
Herlig, lykke til! Jeg var også nettopp på kontroll på Riksen :)
 
Oi oi oi legen så 20 eggposer på ene siden og 7 på den andre der det var vanskelig å se fordi jeg hadde hatt EL der. Hun sa det var bra at jeg skal ha kort protokoll med tanke på overstimulering. AMH er 30 så i overkant av normalen men ikke for høy sånn egentlig. Sykepleier mente det var en god utgangspunkt for ivf. Skal gå på gonal f 125 til å begynne med. Venter mens på lørdag så da blir det oppstart på søndag. Livmoren så fin ut :happy: Er så glad at vi får lov å starte opp!! Nå venter jeg i en evighetslang kø på å ta blodprøve innen hjemreise. Men er god på å vente da :hilarious:
Høres egentlig ut som ganske likt utgangspunkt som meg. Jeg hadde 25 eggposer og ble også satt på 125 gonal-f. Ble litt overstimulert, så det ble totalfrys for vår del, men fikk ut 15 egg og endte med 3 fine blastoer på frys.
 
Høres egentlig ut som ganske likt utgangspunkt som meg. Jeg hadde 25 eggposer og ble også satt på 125 gonal-f. Ble litt overstimulert, så det ble totalfrys for vår del, men fikk ut 15 egg og endte med 3 fine blastoer på frys.
Takk for svar, interessant å høre andres erfaringer. Virkelig bra med 3 blastoer på frys! Jeg prøver å forberede meg på at det kan bli totalfrys (hvis vi får noe å fryse da - føler jeg må ta alle forbehold i dette gamet), så får vi heller en positiv overraskelse hvis det blir innsett direkte. Men det klart, håper jo på det..
 
Tror dere ikke jeg våknet til kruttsterk el test i dag da :banghead: Ikke positiv, men blir sikkert det i morgen. Hva i alle dager gjør jeg nå da :arghh::shifty::hilarious::nailbiting::woot:
 
:smiley-bounce012Da ble jeg ruger av en liten blasto i går og er mao 6 dpo i skrivene stund.

Planen er å teste tidligst neste mandag, da jeg har vært gravid før og ikke fått positiv før 13/14 dpo. Får se om jeg holder ut;)
 
:smiley-bounce012Da ble jeg ruger av en liten blasto i går og er mao 6 dpo i skrivene stund.

Planen er å teste tidligst neste mandag, da jeg har vært gravid før og ikke fått positiv før 13/14 dpo. Får se om jeg holder ut;)
Hurra! Gratulerer som ruger. Spennede dager fremover :woot: Virker deilig å sette inn blasto sånn i forhold til kort venting til test!
 
Tror dere ikke jeg våknet til kruttsterk el test i dag da :banghead: Ikke positiv, men blir sikkert det i morgen. Hva i alle dager gjør jeg nå da :arghh::shifty::hilarious::nailbiting::woot:
Håpespire! Så spennende! Jeg er ikke god nok på frysesyklus enda, men ville nok tatt en ny ultralyd for å være på den sikre siden. Man kan vel få positiv el-test uten at egget vokser tilstrekkelig og slipper? Hvis det bare er en litt lengre syklus du har burde jo ikke det være noe problem? De kan vel ikke avbryte alle forsøk som har lengre enn standardsyklus? Samtidig er det jo viktig å vite at forholdene er optimale. Lykke til! Håper det går veien ❤
 
Oi oi oi legen så 20 eggposer på ene siden og 7 på den andre der det var vanskelig å se fordi jeg hadde hatt EL der. Hun sa det var bra at jeg skal ha kort protokoll med tanke på overstimulering. AMH er 30 så i overkant av normalen men ikke for høy sånn egentlig. Sykepleier mente det var en god utgangspunkt for ivf. Skal gå på gonal f 125 til å begynne med. Venter mens på lørdag så da blir det oppstart på søndag. Livmoren så fin ut :happy: Er så glad at vi får lov å starte opp!! Nå venter jeg i en evighetslang kø på å ta blodprøve innen hjemreise. Men er god på å vente da :hilarious:

Fantastisk!!!! Nå blir det!!!! ❤
 
Hei dere :happy: jeg hadde kontroll på riksen i dag, jeg er klarert for å sette inn en blastocyst (2AA-kvalitet) neste tirsdag. Jippi!

Yasmin92 - 28 år - Barn 1 - Riksen - fryseforsøk nr 1 fra IVF nr 1 - Progynova og crinone - innsett 20.april

Velkommen ❤ Så spennende, nå skjer ting snart!!!
 
Back
Topp