Vi over 38 (Eksisterende tråd)

Helt utrolig!!! Det som bekymrer meg litt nå, er at jeg var på klinikken for 2 uker siden. Da er jeg 3-4 på vei. Tenkte det skulle stå 2-3, men da ville jeg vært 4-5 uker på vei. Hadde dere tatt det med ro med 1-2? Ble inseminert for akkurat 2 uker siden:)
Det betyr 1-2uker siden befruking. Ikke at du er 4 uker på vei. Så denne er helt perfekt:Heartbigred:wav

Ja, den er ganske tydelig altså. Har du fått dato for operasjon? Håper du har det fint :)
Gratulerer så masse :wav :Heartred Fortsett å spis avocado, har trua på det!

Jeg skal ha operasjonen 11. november. Skulle egentlig ha den 28. oktober men valgte å utsette den litt da jeg ikke har klart å ta så godt vare på meg selv de siste ukene mht. kosthold og trening. Må ta meg i nakken og komme i litt bedre form i forkant av operasjonen. Gruer meg selvfølgelig, men har funnet frem krigeren i meg (en sånn lite gnom med pil og bue) ;)

Kos deg med graviditeten, Saltvann, vi gleder oss sammen med deg :Heartpink

Herlighet Saltvann, du er gravid jo!!:woot: Nå fikk jeg frysninger og tårer i øynene her, det er jo bare helt fantastisk, gratulerer skjønne, positive deg! Dette var dagens:joyful::wav:love7

Helt utrolig!!! Det stemmer da med 1-2 uker? Jeg var forberedt på 2-3, men da ville jeg vært 4-5 på vei.

Helt utrolig!!! Det stemmer da med 1-2 uker? Jeg var forberedt på 2-3, men da ville jeg vært 4-5 på vei.
Åh, hurraaaaaa!!! Så utruleg glad på dine vegne! GRATULERER!!! ❤️ Dette skal bli terminspire! Fantastisk med positive nyheiter i gruppa vår no etter mange tøffe tak i det siste. Det gir håp til oss alle.

Juba baluba!!!!

:blob3:blob5:blob6:blob7:blob9:blob10

Gratulerer så masse :wav :Heartred Fortsett å spis avocado, har trua på det!

Jeg skal ha operasjonen 11. november. Skulle egentlig ha den 28. oktober men valgte å utsette den litt da jeg ikke har klart å ta så godt vare på meg selv de siste ukene mht. kosthold og trening. Må ta meg i nakken og komme i litt bedre form i forkant av operasjonen. Gruer meg selvfølgelig, men har funnet frem krigeren i meg (en sånn lite gnom med pil og bue) ;)

Kos deg med graviditeten, Saltvann, vi gleder oss sammen med deg :Heartpink

Tusen takk, Frøkenblå :) Jeg kan fortsatt ikke helt tro det, men absolutt veldig hyggelig.

Så bra datoen for operasjon er satt! Da er det "bare" å komme i form! Det klarer du!! :) :) Det er jo ikke lenge til, knallbra!! :) Da er det ikke så lenge til vi er i samme båt, tenker jeg :) :Heartred Tusen takk for hyggelige ord :Heartred

Last edited:
Gratulerer så mye❤️har du fortalt mannen din nå?

Hei kjære deg :) Tusen takk! Jeg sto opp først med lillemann idag tidlig. Jeg gjemte testen bak en pyntepute i sofaen. Så da mannen sto opp, fikk jeg lillemann sånn halvveis til å gi den til han. (Vi lot som at det var en liten bil bak der.) Han ble veldig glad, nesten en tåre! Veldig hyggelig!! Imorgen starter du!! Så spent på dine vegne, og jeg satser på at du kommer med like gode nyheter om noen uker!! :) :Heartred

Herlighet Saltvann, du er gravid jo!!:woot: Nå fikk jeg frysninger og tårer i øynene her, det er jo bare helt fantastisk, gratulerer skjønne, positive deg! Dette var dagens:joyful::wav:love7

Åhhh, så søt du er!! :) JA, JEG VET!! Utrolig!!! Jeg ringte klinikken idag tidlig, og snakket med en i resepsjonen. Hun gikk inn i journalen min, og ring gikk litt treigt. Jeg sa at jeg var hos dem for to uker siden, og at eggløsningen hadde skjedd for tidlig, og at det ble inseminering istedenfor. Da ble det helt stille, før hun utbrøt: " er det deg??? Er det riktig??? Det er jo et mirakel!!! Folk kommer til å bli helt elleville her!!" Hun fikk en jordmor til å ringe meg opp senere, og jeg skal selvsagt orientere dem om ultralyden 10 november! :) Snart er det din tur!! 3 runde overstått, halvveis :) Tenk når du har hatt din fjerne, da er det jo bare 2 runder igjen :wav 2021 skal bli et topp år for alle oss :Heartred

Åh, hurraaaaaa!!! Så utruleg glad på dine vegne! GRATULERER!!! ❤️ Dette skal bli terminspire! Fantastisk med positive nyheiter i gruppa vår no etter mange tøffe tak i det siste. Det gir håp til oss alle.

Juba baluba!!!!

:blob3:blob5:blob6:blob7:blob9:blob10

Tusen takk, kjære Smuta!! :) ja, heeeelt utrolig! Ja, dette bør virkelig gi håp til alle!! Jeg tenkte da det ble inseminering at "ja,ja, det er jo en sjanse! How hard can it be, lizzom." Gleder meg til du og resten av gjengen følger etter :) :wav

:hilarious: Budet får kjørt seg! Brukte samme tester selv og hadde ganske svake streker, i hvertfall testene på 25mlU. Startet med tidligtestene og testet ut sprøyta og dobbeltestet med 10 mlU og 25 mlU på 11dpo for så å fortsette testingen til den gule pakken var tom. Etter det ble det et par digitale :p Ble jo helt testofil denne gangen, noe pga. av at testene var svake. Terminen er 15. februar.

Ja, guri! Tror du ikke jeg har lagt inn en bestilling idag også? Med gravid vitaminer? Flaut! Nå skal jeg roe ned :laughing001 Det blir nok noen tester til uken også, bare sjekke at hcg og uke tall forandrer seg. 15 februar; det går jo superfort!! :)

Då har me hatt konsultasjon med OLGA også, her skjer det ting! Fekk eit OK inntrykk, sjølv om eg gjerne skulle ha følt at dei hadde ein tipp, topp spesialtilpassa plan heilt klar til oss allerede... *Utålmodig.com* Men før dei kunne gi oss ein skikkeleg plan og tilbud bad dei om at eg tok ein ny AMH-test, ettersom den forrige var frå vinteren 2019. Tok kontakt med ein privat gynekolog som eg har fått anbefalt og fekk henvisning til Fürst på dagen, så det var supert. Har fått tatt ny blodprøve, skal få svar på den innan ei veke. Når eg får svaret, skal eg senda det til OLGA, sånn at dei kan senda oss ein detaljert plan og tilbud. Spent på det! :smug:

Her gjeld det å fokusera på eitt steg om gongen... Kjenner at det iallfall verkar mindre skummelt å dra til OLGA no enn før, sjølv om det åpenbart er ein del logistikk som må på plass både ifht jobb, barnevakt osv. Har heldigvis ein fleksibel jobb, så reknar med at det går i orden på eit eller anna vis i tilfelle.

Kjenner meg verkeleg som prosjektleiar her!! For eit veldig sårt og ukontrollerbart prosjekt...! :dead:

Så spennende, Smuta :) Jeg tenker det var bra at de ikke hadde en plan til deg allerede, at den nå blir mer rettet for akkurat DEG :) Jeg skjønner veldig godt at du føler deg som en prosjektleder! Det er "styr" nok i utgangspunktet, men det blir enda mer styr når klinikken ligger i utlandet, og vi befinner oss midt i en pandemi. Men alt går!! :) Så hvis dere mener klinikken i Russland er "best", er det jo bare å kjøre på! Det hjelper jo veldig at datteren deres kan bli igjen her, og at jobben din er fleksibel. Selv om ikke hun kommer i karantene, så husk på at dere ikke kan levere henne, da dere er i karantene. Det har dere sikkert tenkt på :) Hvis Russland er rødt selvfølgelig. Jeg er rimelig oppdatert på pandemien, men jeg har ikke stålkontroll på hvordan det er der. Dette blir spennende! Gleder meg til videre oppdatering, og til du også er preggis! :)

Hei kjære deg :) Tusen takk! Jeg sto opp først med lillemann idag tidlig. Jeg gjemte testen bak en pyntepute i sofaen. Så da mannen sto opp, fikk jeg lillemann sånn halvveis til å gi den til han. (Vi lot som at det var en liten bil bak der.) Han ble veldig glad, nesten en tåre! Veldig hyggelig!! Imorgen starter du!! Så spent på dine vegne, og jeg satser på at du kommer med like gode nyheter om noen uker!! :) :Heartred
Tenk at du er så god mot alle andre, liker deg❤️jeg starter i morgen, hentet ut medisiner for en uke nå...bare 15.000,-:wtf::woot: Så ja, denne gangen er velkommen til å bli bra❤️ Håper du har en fin kveld❤️

Tusen takk for alle hyggelige ord, det varmer veldig :) Vi er veldig glade, men gleder meg selvsagt jo lengre vi kommer. Første milepæl blir 10 november. Da blir det tidlig ul. Så blir det ul og blodprøve rundt uke 11-12 for å utelukke alvorlige sykdommer. Så blir det 21+6, da gikk vannet sist. Da har vi kommet til vinterferien, så håper da at vi har en fin dag på fjellet :Heartred Det blir fantastisk å komme til uke 28! Lillegutt kom 27+6. Så ja! Jeg har trua på at dette skal gå kjempefint! Jeg regner med at jeg må gå gjennom keisersnittet "alene", men det går fint:) Håper selvfølgelig denne hersens pandemien er over til da! Så lenge operasjonen kan forløpe seg uten dramatikk, og jeg kan få babyen opp til meg mens de syr meg igjen, skal jeg være veldig happy. OG AT BABYEN ER FRISK SOM EN FISK SELVSAGT! :) :Heartred Jeg begynte samtalen til mamma idag med at " nå har jeg booket rom til deg på Ullevål, med daglige blodtrykksmålinger og stressdempende medisiner :laughing001" Hun ble veldig glad. Hun hadde det faktisk litt på følelsen, rart.

Så jeg er klar! Jeg skal ta det så med ro som jeg kan, så ikke jeg kan angre på noe i etterkant. Jeg er spent på når gynekologen og sykehuset mener jeg skal "rulle inn håndkleet" denne gangen. Jeg kommer til å være ganske sta på at det skal bli tidlig. Snart er det pizza med mannen her. Storebror sover hos en kompis. Hvit pizza med blåmuggost (stekt på 250 grader, fantastisk! Jeg har bakt cupcakes, og vi skal se serie. Spenningsserie!

Btw: jeg kommer ikke til å bytte forum, blir her hos dere. Fine jentene :) Håper alle hsr en fantastisk kveld. Jeg heier på ALLE DERE :wav:wav:wav

Last edited:
Gratulerer så mye, Saltvann:Heartred:Heartred:Heartred For en historie og for en kul måte å bli gravid på, når man i utgangspunktet trodde toget var gått:wav

Nå skal du bare nyte og ta godt vare på deg selv og flokken din :Heartblue:Heartred:Heartblue:Heartred Støtter deg 100% at du skal være tydelig og klar overfor legene dine. Du kjenner din kropp, og dine erfaring best. Hvis jeg selv skulle bli så heldig bli gravid igjen, har jeg også bestemt meg for å være tydelig.

Stor klem:love7:love7:love7

Tusen takk for alle hyggelige ord, det varmer veldig :) Vi er veldig glade, men gleder meg selvsagt jo lengre vi kommer. Første milepæl blir 10 november. Da blir det tidlig ul. Så blir det ul og blodprøve rundt uke 11-12 for å utelukke alvorlige sykdommer. Så blir det 21+6, da gikk vannet sist. Da har vi kommet til vinterferien, så håper da at vi har en fin dag på fjellet :Heartred Det blir fantastisk å komme til uke 28! Lillegutt kom 27+6. Så ja! Jeg har trua på at dette skal gå kjempefint! Jeg regner med at jeg må gå gjennom keisersnittet "alene", men det går fint:) Håper selvfølgelig denne hersens pandemien er over til da! Så lenge operasjonen kan forløpe seg uten dramatikk, og jeg kan få babyen opp til meg mens de syr meg igjen, skal jeg være veldig happy. OG AT BABYEN ER FRISK SOM EN FISK SELVSAGT! :) :Heartred Jeg begynte samtalen til mamma idag med at " nå har jeg booket rom til deg på Ullevål, med daglige blodtrykksmålinger og stressdempende medisiner :laughing001" Hun ble veldig glad. Hun hadde det faktisk litt på følelsen, rart.

Så jeg er klar! Jeg skal ta det så med ro som jeg kan, så ikke jeg kan angre på noe i etterkant. Jeg er spent på når gynekologen og sykehuset mener jeg skal "rulle inn håndkleet" denne gangen. Jeg kommer til å være ganske sta på at det skal bli tidlig. Snart er det pizza med mannen her. Storebror sover hos en kompis. Hvit pizza med blåmuggost (stekt på 250 grader, fantastisk! Jeg har bakt cupcakes, og vi skal se serie. Spenningsserie!

Btw: jeg kommer ikke til å bytte forum, blir her hos dere. Fine jentene :) Håper alle hsr en fantastisk kveld. Jeg heier på ALLE DERE :wav:wav:wav

Gratulerer så mye, Saltvann:Heartred:Heartred:Heartred For en historie og for en kul måte å bli gravid på, når man i utgangspunktet trodde toget var gått:wav

Nå skal du bare nyte og ta godt vare på deg selv og flokken din :Heartblue:Heartred:Heartblue:Heartred Støtter deg 100% at du skal være tydelig og klar overfor legene dine. Du kjenner din kropp, og dine erfaring best. Hvis jeg selv skulle bli så heldig bli gravid igjen, har jeg også bestemt meg for å være tydelig.

Stor klem:love7:love7:love7

Tusen takk, kjære deg :) Ja, så utrolig at jeg nesten sliter litt med å tro det selv!! Jeg tok en test idag også, 4+0. En rfsu som skal tas dagen man forventer mens. Det var en strek, men veldig svak. Det skal sies at den ble tatt i 11-draget etter to store kaffe latte, så har vel litt å si. Håper jeg :) Ja, denne gangen skal jeg kun tenke på babyen og meg selv. Så om jeg blir sykemeldt rundt første ul (7+2), gjør det ingenting. Toppen ut uke 12. Jeg tar kollektivt inn til sentrum i Oslo hver dag, og sitter oppi fremmedes folk spytt og blod (bokstavelig talt :laughing001) Nyt du også, kjære deg :Heartred

Back
Topp