Fødebag

Jeg hadde bare kofferter fra før og gikk derfor til innkjøp av en bag for flere uker siden. Kjøpte da også ny toalettveske, samt en tannbørste, tannkrem i reisestørrelse og en pakke scheriproct (?), dette ligger nå i baggen. Pluss isbind som jeg kjøpte på fødebagen.no. Tror jeg har resten av det jeg trenger, men lite av det har faktisk funnet veien opp i baggen... blir nok til at mannen må løpe rundt og samle alt etter instrukser fra meg!
Men instruksene han får vil være noe a la:
- sjokoladen i kjøleskapet, ja ALL sjokoladen!
- ammesingleter som har hengt til tørk på vaskerommet i minst en måned (satser på de er tørre mao)
- tøflene som ligger ved sofaen
- flip-flopsene som må hentes i båten som ligger i båthavnen (denne instruksen burde jeg kanskje gi en av de nærmeste dagene)
- posen fra Cubus som har stått i inngangspartiet i to uker med nyinnkjøpte løse bukser og en cardigan som jeg egentlig hadde planer om å få vasket først
- bodyer og bukser (bare ta noen, vet ikke hva som kommer til å passe) (men ta fra kleskurven som står på kjøkkenet, det er vasket men ikke lagt på plass enda!)

Så får far heldigvis komme på besøk to timer om dagen enn så lenge her, så alt som mangler vil han kunne ta med da.

Bilstolbasen er festet i bilen og en søppelsekk ligger klar i tilfelle vannavgang!

Skulle gjerne bare hatt alt helt klart, men jeg tror i hvert fall jeg har tenkt på det meste og skal klare meg fint selv om ikke alt er 100% på stell. Øver meg litt på å slippe kontrollen og bare slappe av til fødselen, vi bor bare 10 minutter fra sykehuset og forhåpentlig vil ikke fokuset mitt det første døgnet etter fødselen være på hvilke småting jeg føler jeg mangler :happy:

Føler mest på dette med mat, skulle gjerne pakket/planlagt mer av dette men hva jeg craver endrer seg sånn fra dag til dag. Og ordner jeg ting nå går det jo ut på dato :eek:

Ser for meg at dere skal innom båthavnen på vei til sykehuset. :laughing025
 
Jeg hadde egentlig bestemt meg for å pakke bagen i slutten av Oktober/starten av November, men nå vurderer jeg å starte såvidt med å pakke litt godteri i hvert fall, så har jeg starta :hilarious:
 
Jeg har begynt å pakke nå, fått beskjed om at det var lurt nå.

Burde også ta med snacks mm, men er litt tom for ideer..

Hvilke snacks skal dere ha med?
Diverse sjokolade og surt godis jeg har hatt lyst på. Ellers noen bixit-barer jeg liker godt, yt protein-pudding som jeg liker og er enkel å få ned og noen bananer eller annen frukt som jeg har liggende når det er dagen. Har bakt pizzahorn til mannen.
 
Tenkte jeg skulle ta med storesøster og pappan på å pakke stellesekken til lillesøster i helgen. Har vært en forferdelig kjæreste og OK mamma den siste tiden med alle hormoner og slitenhet så de fortjener å bli inkludert :Heartred

Er i uke 38 til helgen så kanskje greit å begynne laughing6
 
Jeg hadde egentlig bestemt meg for å pakke bagen i slutten av Oktober/starten av November, men nå vurderer jeg å starte såvidt med å pakke litt godteri i hvert fall, så har jeg starta :hilarious:

Jeg må ta sånt til slutt.. Tror ikke jeg klarer å la det ligge i fred;)
 
Her har det ligget i skapet i flere uker allerede. Hadde det ikke vært for at jeg ikke takler søte ting nå som gravid, hadde det vært tomt for lengst :hilarious::p

Ja, sånn var jo jeg frem til uke 20-ish, så ser den. Sjokolade kunne ligge i fryseren i ukesvis!
 
Med over to timers kjørevei til sykehuset er sjansen for at evt godis blir spist opp underveis. Vi får legge inn en stopp i en butikk rett før sykehuset :D
 
Noen som har gode tips til mat/snacks som man kan ha liggende i bagen?
 
Jeg begynner endelig å bli ferdi å pakke bagen/kofferten. Jeg valgte å ta en trille koffert siden det er ett stykke å gå fra inngangen på sykehuset til fødeavdelinga. Har pakka litt snacks :D :D pringles, bonty sjokolade og litt anna sjokolade :hilarious: kjæresten har låvet meg å bake kanelsnurra, han lager di beste kanelsnurran :cat: jeg har ikke kunne spise noe med sukker og karbohydrater pga insulinkrevd svangerskaps diabetes. Så jeg gleder meg til jeg kan nyte litt søtsaker :hilarious: ellers har jeg pakka klærne til babyen, babyteppe og nyfødt lua som svigermor har strikka. Ammetopper, sokker, truser og toalettsaker. Var innom Normal å kjøpte det jeg trengte av toalettsaker der. Blir også å ta med bbhugme puta, har hørt at det kan være lurt, tøffler. Ammeinnlegg i ull og bambus og ammeskjold og salve i tilfelle jeg trenger det. Man vet jo aldri :happy: også må jeg ta kosebuksene til slutt da di blir brukt til daglig hjemme.
 
Noen som har link til den Cubus-buksen det skrytes så av? Kanskje den får bli med hvis jeg får ordnet det i tide...
 
Nå er nesten alt i bagen pakket, men jeg har ikke pakket noe klær til meg selv enda og jeg er rett og slett usikker på om jeg får plass til det :hilarious:
 
Back
Topp