Fødebag

Hehe! Men er jo ikke verst å ha kjøpt inn småprodukter:)
Har hatt noen reale shoppingturer i sommer så alt sånt er på stell.. er så stress å kanskje måtte haste ivei og så glemmer man både ansiktsrens og kremer (avhengig) :bag:
 
Burde kanskje begynne med denne jeg også.. Eller kanskje ikke :hilarious: Med to fødsler på 10 og 7 dager på overtid regner jeg med at det er godt over en mnd til fødsel enda :yuck: Alle, og dvs alle prøver så godt dem kan å motivere «3djemann kan være en luring, jeg tipper du føder to uker før termin denne gangen», og jeg skjønner det er godt ment, men jeg blir bare irritert av det :rolleyes:

Men kan jo være greit å begynne å preppe fødebagen da, greit med alt som er gjort :happy:
 
Satt å tenkte på innkjøp av bestemortruser fra andre tips, men mannnens boksere er jo helt geniaalt!
Jeg digga engangstrusene fra sykehuset, romslig og god, og kastes etter bruk, Gjør ingenting om de tilgrises med blod :D Brukte dem på hjemreisen også jeg, og tok med ei ekstra til de første par dagene hjemme :hilarious:
 
Tenkte å få pakket litt til baby snart, først og fremst klær til hjemtur. Vi bor ikke langt fra sykehuset og kan varme opp bilen, så må egentlig bare holde ham varm til og fra bil.

Plan:

Body x 2
Bukse x 2
Sokker x 2
Tynn lue
Tykk lue
Varm dress (ulldress eller liknende)
Tynt teppe
Tykt teppe
Neglsaks til baby
Kanskje en gulpeklut eller to?

Noen kommentarer? Er det en idé å ha både i 50 og 56? Husker ikke så mye fra første, da ble jeg satt i gang en stund før termin og hadde ikke pakket noe. Men var jo ingen restriksjoner og vi hadde ikke barn fra før, så mannen min kunne jo bare komme og gå med alt jeg/vi trengte (husker dere i gamledager! ;)).
 
Tenkte å få pakket litt til baby snart, først og fremst klær til hjemtur. Vi bor ikke langt fra sykehuset og kan varme opp bilen, så må egentlig bare holde ham varm til og fra bil.

Plan:

Body x 2
Bukse x 2
Sokker x 2
Tynn lue
Tykk lue
Varm dress (ulldress eller liknende)
Tynt teppe
Tykt teppe
Neglsaks til baby
Kanskje en gulpeklut eller to?

Noen kommentarer? Er det en idé å ha både i 50 og 56? Husker ikke så mye fra første, da ble jeg satt i gang en stund før termin og hadde ikke pakket noe. Men var jo ingen restriksjoner og vi hadde ikke barn fra før, så mannen min kunne jo bare komme og gå med alt jeg/vi trengte (husker dere i gamledager! ;)).
Jeg har bare et par bodyer i 50, mistenker at det ikke blir så nødvendig med flere for vår del, så har tatt med dem og resten er i 56.
 
To amme-singleter og et par sokker. Det er en start? :hilarious:
Eldstemann ville hjelpe med å pakke klær til lillebror da, så det skal han få liv til.. trass kontrollbehovet mitt :p
Yngste skulle hjelpe meg med å finne knapper i går, til alt det ferdige strikketøyet..... angra etter første knappen :arghh::hilarious::D
 
Putta en pakke multimam i en tom bag idag, telles det? :hilarious: Godt i gang med andre ord :angelic:
 
Putta en pakke multimam i en tom bag idag, telles det? :hilarious: Godt i gang med andre ord :angelic:

Da er du jo i gang;) Mer enn jeg har gjort. Jeg fant frem bag’en i dag og sjekket om den kunne vaskes. Var egentlig stolt av det. Kunne ikke vaskes, forøvrig.
 
Da er du jo i gang;) Mer enn jeg har gjort. Jeg fant frem bag’en i dag og sjekket om den kunne vaskes. Var egentlig stolt av det. Kunne ikke vaskes, forøvrig.
Er så usikker på hva jeg skal pakke, både til meg selv og lille - selv om jeg egentlig vet. Skjønner ikke helt hvorfor jeg prokrastinerer sånn, men det er 39 dager til termin, ergo ingen hast :angelic:o_O
 
Jeg har begynt å pakke nå, fått beskjed om at det var lurt nå.

Burde også ta med snacks mm, men er litt tom for ideer..

Hvilke snacks skal dere ha med?
 
Jeg hadde bare kofferter fra før og gikk derfor til innkjøp av en bag for flere uker siden. Kjøpte da også ny toalettveske, samt en tannbørste, tannkrem i reisestørrelse og en pakke scheriproct (?), dette ligger nå i baggen. Pluss isbind som jeg kjøpte på fødebagen.no. Tror jeg har resten av det jeg trenger, men lite av det har faktisk funnet veien opp i baggen... blir nok til at mannen må løpe rundt og samle alt etter instrukser fra meg!
Men instruksene han får vil være noe a la:
- sjokoladen i kjøleskapet, ja ALL sjokoladen!
- ammesingleter som har hengt til tørk på vaskerommet i minst en måned (satser på de er tørre mao)
- tøflene som ligger ved sofaen
- flip-flopsene som må hentes i båten som ligger i båthavnen (denne instruksen burde jeg kanskje gi en av de nærmeste dagene)
- posen fra Cubus som har stått i inngangspartiet i to uker med nyinnkjøpte løse bukser og en cardigan som jeg egentlig hadde planer om å få vasket først
- bodyer og bukser (bare ta noen, vet ikke hva som kommer til å passe) (men ta fra kleskurven som står på kjøkkenet, det er vasket men ikke lagt på plass enda!)

Så får far heldigvis komme på besøk to timer om dagen enn så lenge her, så alt som mangler vil han kunne ta med da.

Bilstolbasen er festet i bilen og en søppelsekk ligger klar i tilfelle vannavgang!

Skulle gjerne bare hatt alt helt klart, men jeg tror i hvert fall jeg har tenkt på det meste og skal klare meg fint selv om ikke alt er 100% på stell. Øver meg litt på å slippe kontrollen og bare slappe av til fødselen, vi bor bare 10 minutter fra sykehuset og forhåpentlig vil ikke fokuset mitt det første døgnet etter fødselen være på hvilke småting jeg føler jeg mangler :happy:

Føler mest på dette med mat, skulle gjerne pakket/planlagt mer av dette men hva jeg craver endrer seg sånn fra dag til dag. Og ordner jeg ting nå går det jo ut på dato :eek:
 
Back
Topp