Fødebag

Kjekt med stelleveske til turen hjem fra sykehuset. Som inneholder bleie, et ekstra skift, gulpeklut/klut, ammeinnlegg og kanskje purelan. Men det kommer jo veldig an på hvor lang turen hjem er da :)
 
Kjekt med stelleveske til turen hjem fra sykehuset. Som inneholder bleie, et ekstra skift, gulpeklut/klut, ammeinnlegg og kanskje purelan. Men det kommer jo veldig an på hvor lang turen hjem er da :)
Det har jeg ikke tenkt på... :bag: har 2,5-3 timer hjem.. :hungover:
 
Man trenger egentlig ingen ting til baby under oppholdet på sykehus. De har tepper, bleier og bodyer der. Men om man ikke ønsker å benytte seg av sykehusbodyene så kan man ha med eget.
Man trenger egentlig kun ting til hjemreisen, til baby. Hjemreiseklær, varmt teppe eller pose og en stelleveske med stellesaker og et ekstra skift (tilfelle skift av klær eller bleie er nødvendig under hjemreise).
 
Trenger man noe til babyen bortsett fra klær?
Vi hadde koseklut (han er to år nå og det er favoritten hans), et hjemmestrikket tynt ullpledd og et musselin svøpeteppe som var helt gull. Svøpt fra dag 1 ❤️
Denne gang skal jeg ta med neglesaks også, for førstemann kom ut med veldig lange negler og i alle fall vår baby klorte seg opp i ansiktet ganske fort. I andre land bruker de jo gjerne «scratch mittens» for å forhindre det, men tenker ei lita neglesaks duger i massevis.
 
Man trenger egentlig ingen ting til baby under oppholdet på sykehus. De har tepper, bleier og bodyer der. Men om man ikke ønsker å benytte seg av sykehusbodyene så kan man ha med eget.
Man trenger egentlig kun ting til hjemreisen, til baby. Hjemreiseklær, varmt teppe eller pose og en stelleveske med stellesaker og et ekstra skift (tilfelle skift av klær eller bleie er nødvendig under hjemreise).
Det kommer an på sykehuset. Da jeg fikk eldste var det bare å bruke sykehusklær til baby - de hadde plenty. 6 år etter på et annet sykehus var beskjeden tvert om. En Body var alt vi fikk bruke - mer klær måtte vi ha med selv. De hadde ikke råd til å kjøpe inn flere bodyer og alt var så slitt og måtte kastes så det var rett og slett ikke nok.
 
Det kommer an på sykehuset. Da jeg fikk eldste var det bare å bruke sykehusklær til baby - de hadde plenty. 6 år etter på et annet sykehus var beskjeden tvert om. En Body var alt vi fikk bruke - mer klær måtte vi ha med selv. De hadde ikke råd til å kjøpe inn flere bodyer og alt var så slitt og måtte kastes så det var rett og slett ikke nok.

Det var dårlig.
De er jo ikke supre de bodyene uansett, de er godt brukt og industrivask gjør dem ikke penere. Men man bør jo ha bodyer liggende på sykehuset, da babyer er pasienter og har rett på «sykehus-skjorte» under oppholdet.

Jeg kommer uansett til å ta med meg to bodyer og en pysj, tilfelle jeg får lyst til å ikke bruke sykehusbodyer.
 
Det var dårlig.
De er jo ikke supre de bodyene uansett, de er godt brukt og industrivask gjør dem ikke penere. Men man bør jo ha bodyer liggende på sykehuset, da babyer er pasienter og har rett på «sykehus-skjorte» under oppholdet.

Jeg kommer uansett til å ta med meg to bodyer og en pysj, tilfelle jeg får lyst til å ikke bruke sykehusbodyer.
Jeg ble bare ei natt sist så det spilte ingen rolle sånn sett, men nå må vi bli lenger pga korona og reiseavstand så får ta med noen skift :)
 
Har ikke tenkt tanken på å pakke noen bag jeg :wideyed: Enda da selvfølgelig. Er uke 35 nå, og gikk på maks overtid forrige gang så er vel fortsatt 5 uker igjen til jeg tenker tanken :hilarious:
 
Dere som skal settes i gang senest i uke 38. Når skal dere pakke fødebag og evt ha resten klart hjemme?

Jeg tenker å begynne og pakke bagen denne uka. Har forsåvidt allerede de viktigste tingene hjemme siden storebror bare er snart to år, men har ikke funnet fram babyting enda. Tenker å begynne med det nå framover.
 
Har mer eller mindre pakket ferdig bagen. Mangler kun de tingene jeg bruker hver dag, og de har jeg skrevet på en lapp som henger på kjøleskapet slik at jeg ikke glemmer de når tiden er inne eller at samboer slipper å stresse med hva vi mangler å pakke med:)
 
Er uke 35+0 i dag :) har fått vasket alle klær, dyne og diverse. Har lagt fram ting som skal i fødebagen. Helt sykt å tenke på at han endelig snart er her ❤
 
Jeg bør vel pakke denne etter hvert, ja.. «Skal bare..». Ender vel plutselig opp med en tannbørste og en deodorant i en Rema-pose..
 
Jeg bør vel pakke denne etter hvert, ja.. «Skal bare..». Ender vel plutselig opp med en tannbørste og en deodorant i en Rema-pose..
Hvis det er noen trøst så er jeg der jeg og... fant fram alle småproduktene jeg har kjøpt til meg selv.. sto med de i hånda... kikket på de lenge, la de fra meg på stellebordet og gikk ut fra badet... :bag:
 
Hvis det er noen trøst så er jeg der jeg og... fant fram alle småproduktene jeg har kjøpt til meg selv.. sto med de i hånda... kikket på de lenge, la de fra meg på stellebordet og gikk ut fra badet... :bag:

Hehe! Men er jo ikke verst å ha kjøpt inn småprodukter:)
 
Back
Topp