Fødebag

Å herre, må være inne på rommet i 48 timer da? :dead: hvor er dette? Jeg har en venninne som fødte i mai og de reiste hjem samme dag og opp igjen etter 48 timer, men hun fødte på Voss og jeg har planer om å føde i Bergen..
Mulig det er forskjeller fra sykehus til sykehus. Dette var på sykehus i Oslo og Viken. Hør gjerne med jordmor om hun vet hva slags retningslinjer de har. Min venninne som nettopp fødte for 2 uker siden fikk ikke lov til å ha med seg far på barsel, men andre steder der det er plass får far lov til å være med, men ingen får forlate rommet.

Legger ved et bilde av retningslinjene i Oslo. Mulig de har tilsvarende informasjon på nettsiden til sykehuset ditt.
 

Vedlegg

  • FA7FC73A-055F-45EF-A5CB-6FC31B8D2CEA.png
    FA7FC73A-055F-45EF-A5CB-6FC31B8D2CEA.png
    106,7 KB · Visninger: 44
Ammebh, ammet-skjorte, lang cardigan (for å skjule bleierompa), løse bukse, slippers til dusjen og innesko til gangene og rommet og toalettmappe med sjampoo, balsam, tannbørste og tannkrem:) Ellers så er det greit å ha med øreplugger til telefon,ei notatblokk og penn ettersom jeg noterte opp ammetidspunkt og antall bleier. Lang ladeledning hørtes også veldig greit ut, det skal jeg huske på!
 
Mulig det er forskjeller fra sykehus til sykehus. Dette var på sykehus i Oslo og Viken. Hør gjerne med jordmor om hun vet hva slags retningslinjer de har. Min venninne som nettopp fødte for 2 uker siden fikk ikke lov til å ha med seg far på barsel, men andre steder der det er plass får far lov til å være med, men ingen får forlate rommet.

Legger ved et bilde av retningslinjene i Oslo. Mulig de har tilsvarende informasjon på nettsiden til sykehuset ditt.
Tror der er veldig forskjellige rutiner på de forskjellige sykehus. Med oss så får far ikke komme før det er aktiv fødsel og man må være på sykehuset, bare mor og barn, frem til alle prøver er tatt av baby.. det er ikke lov å dra for så å komme tilbake i etterkant for å ta prøver...
 
Husker ikke helt hva jeg hadde med forrige gang, men ble lagt inn i uke 36, og hadde nok ikke alt klart. Husker ikke at jeg egentlig trengte stort. Men jeg skal i alle fall ha med (av alle ting) noen halspastiller.. Ble skikkelig sår i halsen etter pressingen sist (ikke rop eller hyl, men ble noen rare presse-/stønnelyder)! ;) Og passe på å ha med leppepomade, lett å bli tørr og sår. Det blir nok en rull med mykt toalettpapir bare for sikkerhetsskyld, og innesko som tåler vann. Og noe som kan gi litt energi ved behov. Kanskje våtservietter, er så deilig å ha tilgjengelig. Og noe som hjelper såre brystvorter, i alle fall noe å ha mellom de og klær. Ellers toalettsaker og skift til meg og babyen, og mobillader. Googler nok litt for inspirasjon når jeg skal pakke.
 
Fuktighetskrem og lepsyl husker jeg at jeg savnet sist. Man kan bli fort tørr av den tørre sykehus lufta.

Også blir jeg og ta med noe snacks yoghurt E.l til selve fødselen. Mine to fødsler tok veldig lang tid og på natten er kiosken stengt og de var fri for yoghurt på avdelingen, så fikk No ekle druesukker drops for å ha noe å gå på... Klarte ikke å spise brødskive.

Også en liten bærbar høytaler.. Ble liggende å høre på alle snurrende lyder som er på sykehusene, så beroligende musikk vil nok være bedre ved lange treige fødsler :happy:
 
Fuktighetskrem og lepsyl husker jeg at jeg savnet sist. Man kan bli fort tørr av den tørre sykehus lufta.

Også blir jeg og ta med noe snacks yoghurt E.l til selve fødselen. Mine to fødsler tok veldig lang tid og på natten er kiosken stengt og de var fri for yoghurt på avdelingen, så fikk No ekle druesukker drops for å ha noe å gå på... Klarte ikke å spise brødskive.

Også en liten bærbar høytaler.. Ble liggende å høre på alle snurrende lyder som er på sykehusene, så beroligende musikk vil nok være bedre ved lange treige fødsler :happy:
Skriver under på en liten Bluetooth-høytaler. Jeg hadde lagd en "fødsel"-spilleliste med en god mix av sanger som gir meg noe. En følelse, et minne eller energi. Veldig positiv opplevelse særlig etter lystgass ;) jeg hadde alt fra Miley Cyrus sin wrecking ball (litt humor må man ha :p) til Eiffel 65, Sam Smith, Neil Young og Nirvana.
 
Hvordan ligger dere an med pakkingen? Jeg har ikke begynt engang, men har jo også termin helt i slutten av november :)
 
Hvordan ligger dere an med pakkingen? Jeg har ikke begynt engang, men har jo også termin helt i slutten av november :)
Har kjøpt to ammesingleter :D That’s it... :bag:
får vel lage meg ei liste iallfall...
 
Har termin 4 november så her har jeg pakka ned alle de tingene og klærne som jeg ikke må bruke hver dag! Føler meg litt rolig når jeg vet jeg har det og alt til baby klart :)
 
Hvordan ligger dere an med pakkingen? Jeg har ikke begynt engang, men har jo også termin helt i slutten av november :)

Jeg har heller ikke begynt å pakke, men tenker å begynne snart. Blir antakelig baby i begynnelsen/midten av november her.
 
Hvordan ligger dere an med pakkingen? Jeg har ikke begynt engang, men har jo også termin helt i slutten av november :)
Eg har heller ikkje pakka endo, men eg trur eg skal starta ganske snart, då eg skal i praksis i ein annen kommune i oktober, og det blir veldig travle dager på skulen. :happy:
Lure litt på om eg skal ha med meg fødebaggen i bilen i den perioden eg er i praksis, i tilfelle noko skulle skje mens eg er der? :confused004
 
Jeg har i det minste skrevet liste og hentet bagen opp fra kjelleren :) seks uker til termin så skal så smått begynne å gjøre den klar. Fremdeles god tid, men veldig i ordne og redebyggemodus for tida.
 
Her er det nå 8 uker til termin, kroppen viser modningstegn og forrige barn kom tidlig, så jeg har baggen nesten klar :cool: må bare få med meg hodet på at det kommer en baby snart :bag:
 
Har begynt å pakke. Både til meg og mini. Mannen tar jeg med en tannbørste, deo og T-skjorte til i baggen min, tilfelle langvarig fødsel. Så må vi handle inn og pakke en fødematbag, med snacks, drikke og div. da far ikke får forlate meg og vi ikke får benytte kiosk eller butikken når vi først har kommet oss inn på føden.
 
Back
Topp