Skravletråd

Hei.
Lurer på om noen har mulighet til å hjelpe meg med å forstå dette med uker osv :Heartred
Har nå lastet ned noen apper som har blitt snakket godt om, Og anbefalt her inne. Jeg er superfornøyd, men de viser forskjellig.
Noen uke 6 5+0, imens andre viser uke 5.
Dette viser de med de samme datoene som er lagt inn.
Hilsen en spent førstegangs gravid :D
Har også sett det. Vet at noen apper regner f.eks at når du er 5+0 til 5+6 er uke 6, 6+0 til 6+6 er uke 7, osv. Tror de gjør det slik i USA? Har ikke hengt meg så mye opp i det. Det viktigste for meg var at alle appene viste at jeg var kommet til samme «dag», idag er det f.eks 6+3 :):Heartred Noen av appene mine viser at jeg er i uke 6 og noen viser at jeg er uke 7.
 
Har også sett det. Vet at noen apper regner f.eks at når du er 5+0 til 5+6 er uke 6, 6+0 til 6+6 er uke 7, osv. Tror de gjør det slik i USA? Har ikke hengt meg så mye opp i det. Det viktigste for meg var at alle appene viste at jeg var kommet til samme «dag», idag er det f.eks 6+3 :):Heartred Noen av appene mine viser at jeg er i uke 6 og noen viser at jeg er uke 7.

De snakker om akkurat dette temaet i gravid uke for uke podcasten episode uke 4. Ikke at jeg ble så veldig mye klokere av den egentlig, men det riktigste er å si uke pluss dag. Og er du 6+3 er du påbegynt uke 7 sa de i den episoden, men om du skal møte helsepersonell bør du heller si 6+3 enn i uke 7. Du får høre den og se om du blir klokere enn hva jeg ble :hilarious:
 
Hei.
Lurer på om noen har mulighet til å hjelpe meg med å forstå dette med uker osv :Heartred
Har nå lastet ned noen apper som har blitt snakket godt om, Og anbefalt her inne. Jeg er superfornøyd, men de viser forskjellig.
Noen uke 6 5+0, imens andre viser uke 5.
Dette viser de med de samme datoene som er lagt inn.
Hilsen en spent førstegangs gravid :D

Var egentlig deg jeg skulle svare over her :joyful: gikk litt fort i svingene :p
 
Noen som vet om jordmor regner fra mens dato eller er åpen for el en dag senere enn mens terminen sier ? :hilarious:
 
Noen som vet om jordmor regner fra mens dato eller er åpen for el en dag senere enn mens terminen sier ? :hilarious:

Det varierer sikkert, men første gang jeg ble gravid så visste jeg nøyaktig hvilken dato jeg ble gravid på, men allikevel så fikk jeg termin etter målingene de gjorde på OUL o_O ble en uke forskjell bare, men han ble født på min termin som jeg mente var riktig:hilarious:
Dette var når jeg var førstegangsgravid, har erfart at for hvert barn jeg får hører jordmødrene og legene mer og mer på meg :hilarious:
 
Jaja, dagene går! Synes det går ganske fort faktisk, men gleder meg så mye til jeg kan være skikkelig gravid og offentlig med det at jeg klarer nesten ikke vente. Er så glad for å være gravid til jul!! :Heartred Da blir det mange fine kjoler og frem med forhåpentligvis gravidmagen!
 
Jaja, dagene går! Synes det går ganske fort faktisk, men gleder meg så mye til jeg kan være skikkelig gravid og offentlig med det at jeg klarer nesten ikke vente. Er så glad for å være gravid til jul!! :Heartred Da blir det mange fine kjoler og frem med forhåpentligvis gravidmagen!
Sa akuratt det samme til samboer i går ! Hvor koselig det Evt blir å være gravid på julaften :) ikke det at jeg ikke har vært det før da :hilarious: (en født i februar og en født i juli :hilarious:) men er noe spesielt med det å sitte med finstasen på med en liten stor mage :woot:
 
Når er det tidligste man kan ta TU og se/ høre hjertebank <3 ?
Er 6 5+2 i dag, og tiden går alt for sakte.
:D
 
Når er det tidligste man kan ta TU og se/ høre hjertebank <3 ?
Er 6 5+2 i dag, og tiden går alt for sakte.
:D
Jeg var på tul i dag 6+3, kunne se fostervann og anlegget til foster, men det var for smått til å få fram hjertelyd, desverre. Skal tilbake om 2 uker.
Jeg har blitt satt tilbake 1 uke tidligere, pga lang syklus.
 
Når er det tidligste man kan ta TU og se/ høre hjertebank <3 ?
Er 6 5+2 i dag, og tiden går alt for sakte.
:D
Jeg var på tul i dag 6+3, kunne se fostervann og anlegget til foster, men det var for smått til å få fram hjertelyd, desverre. Skal tilbake om 2 uker.
Jeg har blitt satt tilbake 1 uke tidligere, pga lang syklus.
Jeg var også på TUL idag, er 6+5. Hos meg kunne vi se både knøttet på 7,3mm og hjerte som slo :Heartred Så det er non veldig individuelt. Du «Familiedrømmen» får nok se om 2 uker da :happy093
 
Hva gjør dere på i dag da?

Jeg har bakt meg kjeks. :p Godt å ha noe mettende å spise når kvalmen plutselig skyller over en. Ville bare tipse dere andre som trenger noe digg å spise mellom slagene :D Liker denne oppskriften, men bruker ekte meierismør og dropper honningen (fordi jeg liker de uten også). Yummy

https://mills.no/oppskrift/soft-flora/glutenfrie-cookies-med-havregryn/
Takk for oppskrift! Har faktisk alle ingrediensene hjemme, så denne vil jeg prøve meg på. Unntatt Soft Flora, for det syns jeg er helt grusomt :depressed: Så der vil jeg heller bruke meierismør som du gjør.
 
Takk for oppskrift! Har faktisk alle ingrediensene hjemme, så denne vil jeg prøve meg på. Unntatt Soft Flora, for det syns jeg er helt grusomt :depressed: Så der vil jeg heller bruke meierismør som du gjør.

Ikke gale det, å ha alle ingrediensene i hus. Hadde heldigvis jeg også i dag :D Og så enig ang smøret :p Kjeksene var gull verdt her nå, småuggen i kveld, men gikk ned ett par slike med ett glass sjokolademelk til :happy:
 
Ikke gale det, å ha alle ingrediensene i hus. Hadde heldigvis jeg også i dag :D Og så enig ang smøret :p Kjeksene var gull verdt her nå, småuggen i kveld, men gikk ned ett par slike med ett glass sjokolademelk til :happy:
De ble kjempegode! Kunne nesten minne litt om scones. Jeg halverte honningmengden og angret litt fordi jeg er så søtsugen for tiden :p Men det ble det suupergodt med litt eplemost oppå! Passet så bra sammen med hintet av kanel i cookiesene.
 
De ble kjempegode! Kunne nesten minne litt om scones. Jeg halverte honningmengden og angret litt fordi jeg er så søtsugen for tiden :p Men det ble det suupergodt med litt eplemost oppå! Passet så bra sammen med hintet av kanel i cookiesene.

Jaa sant! Åh gitt om jeg må avgårde å kjøpe eplemost i dag, det hørtes ut som en fantastisk kombo! Er evig søtsugen jeg også, fatter ikke har bare lyst på kake liksom :hilarious: Så synes at disse tar brodden av det selv uten honningen i, fordi hintet med kanel og rosinene lurer hjernen til å tenke at dette er kake :p Men har absolutt tenkt å bake en brownies i helgen, det har jeg gledet meg til hele uken :rolleyes:
 
Hjemme fra jobb og har funnet sofaen :D har barnefri til søndag. Jobber i helgen, men ettermiddagene skal brukes til å slappe av :D
 
Har barnefri og samboer fri helg :happy: men siden jeg har utsatt retting og jobb hele uka så må jeg vel jobbe litt i morgen :p men kos skal det også bli ! Og digg å endelig kunne kontrollere fjernkontrollen på kvelden ! :angel8
 
Får besøk av familie idag, gleder meg :happy: Ikke så mye planer for imorgen, men regner med det blir avslapning, kanskje litt strikketid :smiley-angelic003 Du da?
Så hyggelig :happy: Vi har ingen store planer. Ser det er meldt dårlig vær i Oslo i morgen.. Er så lei regn.
Blir kanskje litt baking eller noe, må jo gjøre noe. Men kjenner jeg ser frem mot en helg uten planer :happy:
 
Back
Topp