MiniMe80 sin slankedagbok

Fått gått tur hver dag denne uken, noen dager to turer. Fikk oss en stikk ut! tur i dag og en kveldstur. Godt for kropp og sjel med litt frisk luft.
Blir spennende å se hvor mye "skade" jeg må rette opp etter denne helgen ang vekta. Skal veie meg i morgen så jeg vet hva jeg må jobbe med til fredag.
Ser egentlig ikke så stor forskjell på kroppen enda, men kjenner at noen klær er litt løsere. Mannen nevnte at han ser at rumpa og magen er litt mindre så godt at andre ser det selv om ikke jeg gjør det :) Blir kanskje mer synlig for meg også om noen kg tenker jeg.

Hadde som mål å gå 110 000 skritt denne måneden. Rett over halvveis i måneden har jeg gått 106 985 :wideyed: Sånn går det når man går på tur hver dag :)
 
Last edited:
Dommen med vekta i dag var at jeg har gått opp 0,6kg. Det må jeg bli kvitt innen fredag og helst litt til så jeg kommer meg ned på 94 tallet :D Satser på at det meste er vann så jeg går fort ned ;) Da skal jeg prøve på nytt å ikke veie meg før fredag :wacky::hilarious:
 
Etter hva vekten viser så langt så blir det nok litt vektoppgang på veiedagen i morgen. Men det er helt greit selv om jeg helst skulle gått ned. Lar kroppen stabilisere seg litt. Kjenner for første gang etter disse ukene at magen faktisk er bittelitt mindre enn før, selv om jeg har gått opp noen hundre gram. Satser på at det meste er vann :D Buksene føles ikke like stramme ut.
Ble en lang tur i det flotte været på tirsdag. Litt lenger enn planlagt men det var godt. Kroppen var ikke like enig dagen etter :p så onsdag ble det en slappe av dag. Det skulle det bli i dag også men endte likevel ut på en liten langtur i det flotte været. Måtte få litt frisk luft :)
Venter mensen i løpet av helga, men skal prøve å ikke gafle i meg så mye usunt og håper på vektnedgang til neste fredag.
 
Last edited:
Opp 0,1 kg siden forrige uke. Ned 1 cm til rundt magen denne uka så det er jeg fornøyd med!

0,4 kg til neste lille mål (94-tallet)
1,4 kg til andre delmål (93,9 kg)
2,4 kg unna hovedmål nr 1 som er å komme under BMI 30 (92,9 kg)
 
Last edited:
Opp 0,1 kg siden forrige uke. Ned 1 cm til rundt magen denne uka så det er jeg fornøyd med!

0,4 kg til neste lille mål (94-tallet)
1,4 kg til andre delmål (93,9 kg)
2,4 kg unna hovedmål nr 1 som er å komme under BMI 30 (92,9 kg)
Nedgang rundt magen til tross for en bitteliten vektoppgang tyder jo på at det likevel skjer positive ting med kroppen. Bra jobba! :happy: Lykke til videre på veien mot delmålene :)
 
Nedgang rundt magen til tross for en bitteliten vektoppgang tyder jo på at det likevel skjer positive ting med kroppen. Bra jobba! :happy: Lykke til videre på veien mot delmålene :)
Tusen takk!! Godt å se og kjenne at det er endring og ikke bare se at vekta er på vei ned.
 
Opp 0,6 kg denne helgen, men jeg har mensen så satser på at det meste er vann. Håper jeg blir kvitt det og får vektnedgang denne uken :)
Har vært så trøtt og sliten de siste to dagene men kom meg ut på en tur i dag i regnværet likevel. Med musikk på ørene så går det mye bedre.
 
Ikke helt i form men har fått kommet meg ut på tur hver dag denne uka likevel. Nå har vi flott vær også så kan ikke bare sitte inne :p Det har blitt litt kjøligere den siste uka, spesielt på nettene så merker at høsten er på vei, men håper på mange fine dager enda. Så mye enklere å komme seg ut på tur da :)
Veide meg i dag og det ser ut som om mesteparten av vektoppgangen er borte. Bare 0,2kg igjen for å komme meg ned til vekta forrige uke så håper det er borte til i morgen og veiedag.
 
Holder seg stabilt den vekta. Samme vekt som forrige uke. Håper på mer nedgang neste uke siden det har stått noenlunde stille de siste par ukene.
Håpte jeg skulle se 93 tallet denne måneden siden det startet så bra, men da satser jeg på å nå den vekta i løpet av september. Det er bare 1,4 kg unna så det skal jeg hvertfall klare på en måned :)

0,4 kg til neste lille mål (94-tallet)
1,4 kg til andre delmål (93,9 kg)
2,4 kg unna hovedmål nr 1 som er å komme under BMI 30 (92,9 kg)
 
Last edited:
Blir så lei av meg selv. Nok en helg hvor jeg har spist litt for mye :shifty: Egentlig ikke så mye snop men likevel for mye. Så da gikk vekta opp rett over en kg til mandag. Fått mye vann i kroppen så det er nok noe av grunnen. Kvitt noe av det til i dag heldigvis men fortsatt litt over halvparten av vektoppgangen igjen. Nå er det skjerpings! Skal prøve å ikke spise noe snop i helga. Jeg skal ned på 94 tallet asap!!! :D
Det positive er at jeg føler at noe av magen, rumpa og lårene er blitt mindre.
 
Veide meg i dag og alt av vann i kroppen er borte så vekta viste at all oppgang i helga pluss litt til er borte vekk. Ikke rart etter all dogåinga i går :D Nå må jeg bare fortsette sånn jeg gjør og ikke skeie ut før veiing på fredag for akkurat nå ser det ut til at jeg kommer meg ned på 94 tallet innen da. Hvis ikke så skal jeg være veldig fornøyd med å bli kvitt det meste av oppgangen.
Målte meg rundt magen og den er ca en cm mindre enn for 1,5 uker siden.
 
Har klart noenlunde å holde vekta fra i går så satser på at vekta viser ca det samme i morgen.
I går ble det to turer. Ikke så lange men den ene var litt tempo på. Gikk veldig greit å ble ikke så sliten som jeg skulle trodd. Var litt oppover og nedover bakker. På vei hjem fra siste turen så så vi at månen var kjempestor så dro hjemom for å hente kameraene våre før vi tok opp jakten på månen :D Fant den og fikk noen bilder men da var den kommet litt lenger opp på himmelen så den virket mindre.
Ble en tur i dag men den var litt kortere enn beregnet fordi de holder på med veiarbeid den ene veien jeg bruker å gå så måtte droppe den. De kommer nok til å holde på en stund så da utgår den veien. Får kanskje gå to turer om dagen istede.
 
Endelig har det løsnet litt igjen og jeg har kommet meg ned på neste delmål!!! :happy: Har gått ned ca 4 cm rundt magen siden jeg begynte å måle meg i juli.
Ned 0,7 kg siden forrige fredag men gikk en del opp til mandag så siden da så har jeg gått ned 1,8 kg. Det meste var vann da :)
Prøver fortsatt å finne en balanse på hva jeg skal/kan spise og hva som funker. Spiser for lite en dag og feil en annen dag. Spiser ikke så mye brød lenger, spiser for det meste knekkebrød. Til middag så har vi noen ganger kuttet ut potet og bare hatt kjøtt/fisk og grønnsaker. Men det er ikke lavkarbo jeg går på. Legger inn litt shaker her og der. Skal egentlig prøve å få til en plan slik at jeg får inn nok måltider om dagen og regelmessig inntak av mat/shake men det har bare blitt med tanken.
Tenkte å gi meg selv en belønning når jeg når delmålet, som skal være en ny treningsbukse. Men siden det ikke er lenge siden jeg kjøpte en som kommer til å fortsette å passe noen kg til så har jeg flyttet den belønningen til 89,9/90,0 kg.

0,7 kg til neste lille mål (93-tallet)
1,7 kg unna hovedmål nr 1 som er å komme under BMI 30 (92,9 kg)
 
Last edited:
Mandag og sjekk hva jeg må jobbe med mht til vektoppgang i helgen. Det ble ikke oppgang men nedgang. -0,6 kg :happy090 1.1 kg unna delmålet!! Det skal jeg klare innen måneden er over og kanskje litt til hvis ikke kroppen går inn i stabiliserings modus igjen :p
Ikke spist så mye snop i helga. Skulle jo ikke spise noe men ble bittelitt. Ikke fått gått på noen turer heller. Litt daff i helga og det er lov :)
 
Så flink du er :) :) :) :)
Takker :) Var litt overrasket så måtte av og på vekta noen ganger før jeg skjønte at det var rett vekt :D Har en annen vekt som bruker å vise mindre enn den vekta som er riktig, men den siste tiden så bruker den å vise en del mer så trodde jeg kom til å veie mer enn jeg gjorde.
 
Takker :) Var litt overrasket så måtte av og på vekta noen ganger før jeg skjønte at det var rett vekt :D Har en annen vekt som bruker å vise mindre enn den vekta som er riktig, men den siste tiden så bruker den å vise en del mer så trodde jeg kom til å veie mer enn jeg gjorde.
Hehe ikke sant :) :) Håper dette bidrar til at en spire setter seg lettere fast eller noe i den duren da :) :) :)
Krysser fingrene for at Tante holder seg langt unna og at du og kommer inn i Mai :) :)
 
Hehe ikke sant :) :) Håper dette bidrar til at en spire setter seg lettere fast eller noe i den duren da :) :) :)
Krysser fingrene for at Tante holder seg langt unna og at du og kommer inn i Mai :) :)
Lenge siden jeg har veid dette så håper at det skal hjelpe på at en spire fester seg :) Er nå i dpo land (tror jeg) så da er det bare å vente å se om det klaffet eller ikke. All-in neste syklus hvis ikke for da har (skal) jeg ha nådd målet.
Tusen takk! Hadde vært kjempekjekt å komme inn til den fine gruppa i mai :)
 
Back
Topp