MiniMe80 sin slankedagbok

Kjenner det går litt for fort med vektnedgangen, selv om det er veldig bra det går nedover. Blir jo så optimistisk også. Er stor sjanse for at jeg skal klare målet mitt hvis det fortsetter sånn :) Må bare ikke stoppe opp for da kommer vekta med en gang tilbake.
Bare 3,5 kg til første store mål som er å komme under 30 BMI. Sist jeg veide det er vel kanskje 6-7 år siden. Tenk på alle klærne som plutselig passer igjen :D
Når jeg når målet så skal jeg spandere på meg en treningsbukse jeg har ønsket meg lenge.
Og så håper jeg at det da snart sitter en liten spire ❤️ Det er jo det som driver meg ekstra nå ❤️
 
Ned 1,3 kg denne uka :D 0,3 kg unna neste lille mål som er 95 tallet :) Ned 2,2 kg på to uker skal jeg være fornøyd med selv om det meste er vann og ikke fett. Går nok litt tregere nå, og kroppen stabiliserer seg. Vekta viste 100 gram ned siden mandag så har stabilisert seg litt denne uka.
EL forventet denne helgen. Bruker av og til å gå litt opp da men ikke denne gangen :D
Har kommet meg ut på tur hver dag denne uka, korte og litt lengre tur. Kjenner det i kroppen så i helga blir det litt å slappe litt av og ta det som det kommer.

0,3 kg til neste lille mål (95-tallet)
1,3 kg til andre delmål (94,9kg)
3,3 kg unna hovedmål nr 1 som er å komme under BMI 30 (92,9kg)
 
Last edited:
Bra jobba! :D
 
I går var jeg kvalm mye av ettermiddagen og kvelden. Fikk ikke spist så mye egentlig i løpet av dagen. Ingenting fristet så da bestilte vi en kebabpizza på kvelden. Spiste også litt salt potetgull for å døyve kvalmen. Så selvfølgelig gikk vekta opp i dag som forventet :meh: Satser på at det meste er vann så det forsvinner snart.
Jeg har blitt litt avhengig av å veie meg så det er blitt gjort hver dag denne uka. Nå skal jeg prøve å holde meg og veie meg mandag for å se "what the damage is" etter helgen og så prøve å holde meg til neste veiing som er på fredag. Man kan jo bli for opphengt i den vekta også og bli stressa.
Fortsetter jeg på det jeg allerede gjør så blir det forhåpentlig litt vektnedgang neste uke også :) Ikke like stort som denne uken selvfølgelig men tar det jeg får :)
 
Heldigvis ikke den store skaden gjort i helga selv om vi koste oss med litt kake :) Opp 0,4kg siden fredag og det skal jeg klare å få bort innen fredag, og forhåpentlig litt mer :D
Forrige uke ble det tur ut hver dag, noen dager to turer. Ikke så lange turer men godt å være i bevegelse. Over 50 000 skritt ble det!! Har som må å gå 110 000 skritt i løpet av august (3500 skritt pr dag) så er på god vei til å komme over det.
Vi har nydelig vær, og det er det meldt fremover også, så da er det bare å benytte seg av det.
 
Jeg som ikke skulle veie meg før fredag gjorde det likevel i dag :p Nå skal jeg ikke veie meg før fredag da. En dag skal jeg klare :D
Ned 0,5 kg siden fredag (ned 0,9 kg siden mandag siden jeg gikk opp etter helga) som betyr at jeg har nådd neste mål som var å komme ned på 95 tallet!! Håper det holder seg der til fredag. Må bare fortsette det jeg gjør så går dette bra :)
 
Ny veiing i dag. Ned 1 kg siden forrige fredag. Fornøyd med det :) Veide meg i går og den viste 100 gram mindre (95,1) og håpte jeg kanskje gikk rett på 94 tallet i dag men den gang ei :p Men neste uke så kommer jeg meg ned på 94 tallet :D
Gått ned 2-3 cm rundt magen.
Totalt har jeg nå gått ned 3,4 kg på tre uker.

0,3 kg til neste lille mål (94-tallet)
1,3 kg til andre delmål (93,9 kg)
2,3 kg unna hovedmål nr 1 som er å komme under BMI 30 (92,9 kg)
 
Så flink du er! Har virkelig funnet en metode som fungerer. :D
 
Ny veiing i dag. Ned 1 kg siden forrige fredag. Fornøyd med det :) Veide meg i går og den viste 100 gram mindre (95,1) og håpte jeg kanskje gikk rett på 94 tallet i dag men den gang ei :p Men neste uke så kommer jeg meg ned på 94 tallet :D
Gått ned 2-3 cm rundt magen.
Totalt har jeg nå gått ned 3,4 kg på tre uker.

0,3 kg til neste lille mål (94-tallet)
1,3 kg til andre delmål (93,9 kg)
2,3 kg unna hovedmål nr 1 som er å komme under BMI 30 (92,9 kg)
Dette går jo virkelig unna! Skjønner at du hadde håpet å se 94-tallet, men 1 kg siden forrige fredag er jo helt perfekt! :D
 
Så flink du er! Har virkelig funnet en metode som fungerer. :D
Tydeligvis :D Spiser på en måte litt mer nå med shaker og barer i tillegg til de måltidene jeg spiser til vanlig. Spiste altfor lite og for sjeldent og feil før.
 
Dette går jo virkelig unna! Skjønner at du hadde håpet å se 94-tallet, men 1 kg siden forrige fredag er jo helt perfekt! :D
For mye å be om enda en uke med nedgang på 1,3 kg :p Venter egentlig bare på når det skal stagnere, men håper det ikke gjør det. Skal være fornøyd så lenge det er over en halv kilo i uka :)
 
For mye å be om enda en uke med nedgang på 1,3 kg :p Venter egentlig bare på når det skal stagnere, men håper det ikke gjør det. Skal være fornøyd så lenge det er over en halv kilo i uka :)
Det hadde nok vært litt i overkant optimistisk ja :p Mellom en halv og én kilo i uka er uansett midt i blinken for varig vektnedgang da (frem til du skal legge på deg babyvekt selvfølgelig ;))
 
Det hadde nok vært litt i overkant optimistisk ja :p Mellom en halv og én kilo i uka er uansett midt i blinken for varig vektnedgang da (frem til du skal legge på deg babyvekt selvfølgelig ;))
Nå har jeg liksom tatt syv uker med vektnedgang og pakket det inn på 3 uker :D
Babyvekt er det eneste jeg godtar for vektøkning nå ;)
 
Hvis jeg fortsetter dette løpet jeg har begynt på nå så kan jeg faktisk komme ned på 80-tallet i løpet av dette året :wideyed: Det er faktisk bare 5,3 kg unna. Sist jeg var der var for 7-8 år siden. Etter at jeg giftet meg gikk vekta fort opp :p
Denne måneden/syklusen er en pangstart for å komme under 30 BMI eller så nært som mulig, for større sjanse for at en liten spire skal feste seg.
Kommer til å fortsette selvfølgelig. Jo mer jeg går ned i vekt jo større sjanse kan det være å bli gravid, helsa blir forhåpentlig bedre og jeg får det litt bedre med meg selv :)
Håper spiren sitter ganske så snart :)
 
Back
Topp