Hvor mye har du lagt på deg?

32+4 og samme som startvekt før svangerskap.. hadde bmi rundt 30 ved svangerskapsstart og fikk påvist svangerskapsdiabetes så ikke noe særlig mål å gå opp noe egentlig. Spiser sunt og beveger meg helt normalt.
 
Gikk opp 7 kg også har jeg gått ned igjen 2 kg etterpå. 31 uker på vei og normalvektig fra før. Håper igrunn på at jeg går opp litt mer.
Sist fikk jeg opp 9 kg samlet, men har forstått at moren min også gikk opp veldig lite i sine graviditeter.
 
Jeg gikk opp 8kg under første graviditet (skal da også sies at jeg først gikk ned 3kg i starten pga kvalme), opp 10kg under graviditet nr. 2 og bikket 10kg nå uke 32+5... tipper jeg lander på 12kg opp denne gangen, så 2kg ekstra opp for hver graviditet :laughing002
 
Jeg er bære 2,5 kilo tyngre nå enn startvekta, men gikk ned 10 kilo ganske fort i begynnelsen pga svangerskaps kvalme. Begynte ikke å legge ordentlig på meg igjen før i uke 20 elns
 
Er no i veke 32 og har gått opp 12 kg! Syns sjølv det er ganske mykje, men i følgje jordmor var det ikkje noko eg trengte å tenke på eller bekymre meg over.
 
Er no i veke 32 og har gått opp 12 kg! Syns sjølv det er ganske mykje, men i følgje jordmor var det ikkje noko eg trengte å tenke på eller bekymre meg over.

uke 34 her, og 11.5 kg. Men det er bare mage og vann. Har ikke blitt breiere over lårene eller i ansiktet(enda). Men hos meg smeller det i slutten:hilarious::hilarious:
 
uke 34 her, og 11.5 kg. Men det er bare mage og vann. Har ikke blitt breiere over lårene eller i ansiktet(enda). Men hos meg smeller det i slutten:hilarious::hilarious:
Har litt vatn i kroppen eg også. I tillegg har eg fått pupper for første gong i livet, og ein del større lår og hofter. Krysser fingrane for at hoftene og låra går tilbake etterkvart, eller så blir det mange nye bukser :bag:
 
12 kg opp her, 34+5 i dag. Men det er mage og vann såvidt jeg kan se. Ikke blitt større verken på puppene eller ellers.
 
Har litt vatn i kroppen eg også. I tillegg har eg fått pupper for første gong i livet, og ein del større lår og hofter. Krysser fingrane for at hoftene og låra går tilbake etterkvart, eller så blir det mange nye bukser :bag:

puppene ja... gleder meg til magen forsvinner, så puppene ikke hviler på magen:hilarious::hilarious:
 
20 kg til nå! Legger visst bare på meg mye jeg. Hadde ei startvekt på 71 kg og veier nå 91 kg! La på meg 40 sist gang, også da uten å skeie helt ut med sukker osv.
 
Jeg har holdt meg lenge rundt det samme, stresser ikke og “passer” ikke på hva jeg spiser men baby liker ikke sukker så “sjokolademagen” forsvinner. Jeg har rast ned under amming med de første så trenger egentlig dette ekstra laget med fett :p
 
20 kg til nå! Legger visst bare på meg mye jeg. Hadde ei startvekt på 71 kg og veier nå 91 kg! La på meg 40 sist gang, også da uten å skeie helt ut med sukker osv.

noen legger bare på seg mer... jeg la på meg 22kg første gang, 10kg andre gang. Nå har jeg lagt på meg 11.5kg, og har 5 uker igjen...
 
noen legger bare på seg mer... jeg la på meg 22kg første gang, 10kg andre gang. Nå har jeg lagt på meg 11.5kg, og har 5 uker igjen...

Ja, 5 uker igjen her. Blir bok reprise av sist. Men men, sånn er det. Veldig plagsomt og tungt å gå så mye opp så fort, men det gikk fort av igjen da.
 
Er 32+6 og har gått opp 12 til nå (70-82). Opp 1 kg de siste fire ukene. Går visst litt i rykk og napp det her...
 
34+0 nå og har gått opp ca 20 kg :hilarious: gikk opp typ 35 kg med førstemann TIL TROSS FOR hyperemesis. Så noen kropper tar til seg bare alt som blir stappa inn, selvom matinntaket ikke skulle tilsi at man spiser så jævla mye.
Dette har jeg også fått forklart av jordmor og lege (jeg er også overvektig i utgangspunktet, men nogenlunde greit trent), at hormonene avgjør hva kroppen tar til seg av kalorier og hvordan kroppen bruker kaloriene den får. Så jeg har slått meg til ro med at sånn er min kropp, og så lenge jeg spiser nogenlunde sunt får vekta bare være.
Perfekt blodsukker og blodtrykk osv, forholdsvis grei og enkel fødsel første gang. Så det meste går bra :)
 
Back
Topp