Hvor mye har du lagt på deg?

Happymom

Forelsket i forumet
Julikulene 2020
Gikk på vekta i dag... først veide jeg 51kg, så gikk jeg ned til 48.5kg pga kvalme. Nå veier jeg 57.5kg, og har gått opp 9kg totalt. Første svangerskap la jeg på meg 22(!!)kg, pga svangerskapsforgiftning... 10kg med nr.2... så ser ut som jeg havner midt mellom denne gangen;)
 
Blåste opp i starten og gikk så ned noen kg så nå veier jeg et par kg mer enn før graviditet kanskje
 
Med første gikk jeg opp 30-35 kilo så ingen slår meg :hilarious: Ikke no svangerskapsdiabetes eller stor unge (3650 gram og 50 cm).

Nå har jeg endelig kommet meg tilbake til startvekt før svangerskap (25+1). Har hatt kvalme og bare ikke gått opp i vekt, spist sunt og kost oss innimellom. Gikk ned 7-8 kilo i begynnelsen pga sykdom og hyperemesis. Men nå har jeg svangerskapsdiabetes og masse ødemer... Ikke lett å bli klok på kroppen! :hilarious:
 
Med første gikk jeg opp 30-35 kilo så ingen slår meg :hilarious: Ikke no svangerskapsdiabetes eller stor unge (3650 gram og 50 cm).

Nå har jeg endelig kommet meg tilbake til startvekt før svangerskap (25+1). Har hatt kvalme og bare ikke gått opp i vekt, spist sunt og kost oss innimellom. Gikk ned 7-8 kilo i begynnelsen pga sykdom og hyperemesis. Men nå har jeg svangerskapsdiabetes og masse ødemer... Ikke lett å bli klok på kroppen! :hilarious:

kroppen gjør som den vil:hilarious: jeg hadde så mye vann med første at det skvulpa når jeg gikk:hilarious::hilarious: begge mine er ca 4kg og 53 lange. Trodde jeg skulle sprekke i slutten:wtf:
 
Gikk på vekta i dag... først veide jeg 51kg, så gikk jeg ned til 48.5kg pga kvalme. Nå veier jeg 57.5kg, og har gått opp 9kg totalt. Første svangerskap la jeg på meg 22(!!)kg, pga svangerskapsforgiftning... 10kg med nr.2... så ser ut som jeg havner midt mellom denne gangen;)

Jeg ville sagt at du har gått opp 6,5 hittil. Man regner vel som regel mot vekt før graviditet?
 
Har gått fra 53 til 55 kg :oops: men de kommer vell etterhvert tenker jeg.
Har ikke vært kvalm og spuser godt, så de kommer vell plutselig i kjempe fart.
La på meg 10 kg forrige sv.skap.
 
Startvekt var 62,5 kg, hadde jobbet hardt med å få ned vekta etter baby nr. 4. Følte endelig at noen av de gamle klærne passet, så ble jeg gravid igjen:hilarious: Gikk ned til ca 60 kg pga kvalme. Er nå oppe i 70 kg. Så fra startvekt har jeg gått opp 7,5 kg:) Har variert alt fra 25 kg, 20 kg, 8 kg og 17 kg i mine tidligere svangerskap.
 
Spydde vekk nesten 10 kg i starten. Fra da jeg ble utskrevet fra sykehuset i midten av januar og til nå har jeg lagt på meg ca 3 kg igjen. Antar der kommer. La på meg rundt 8 kg sist, han var 3565g
 
Fikk først ned 10 kilo, har nå lagt på meg 5 av dem igjen. Spent på hvor jeg havner tilslutt
 
Med første gikk jeg opp 30-35 kilo så ingen slår meg :hilarious: Ikke no svangerskapsdiabetes eller stor unge (3650 gram og 50 cm).

Nå har jeg endelig kommet meg tilbake til startvekt før svangerskap (25+1). Har hatt kvalme og bare ikke gått opp i vekt, spist sunt og kost oss innimellom. Gikk ned 7-8 kilo i begynnelsen pga sykdom og hyperemesis. Men nå har jeg svangerskapsdiabetes og masse ødemer... Ikke lett å bli klok på kroppen! :hilarious:

Aldri si aldri, hehe. 40+ opp her sist. Vet ikke hvor mye jeg faktisk gikk opp, men jeg hadde gått opp 35 kg på siste kontroll hos fastlegen 3 uker før jeg faktisk fødte ... Ser bare på bilder at jeg i alle fall la på meg mer mellom uke 38 og 41:p Jeg ble ikke veid før KS på overtid (noe anestesilegen reagerte litt på da det var tid for KS. Haha. Vi brukte bare tallet fra tre uker tidligere og la til noen kilo).
 
Gikk opp 35 kg ish sist, regner faktisk med det samme nå :hilarious:
 
Jeg har gått opp ca. 8 kg til nå. Jeg er litt overrasket over at jeg ikke stresser med vekten denne gangen:p Men jeg tenker at med to aktive gutter så kommer kiloene til å forsvinne etterhvert, så jeg får heller kjøpe meg litt løsere klær til mellomfasen:hilarious:

Har gått raskere opp i vekt denne gangen, og kommer nok til å gå mer opp enn med forrige mann. Ser ganske høygravid ut allerede, men er 1.57 cm lav og all ekstra vekt ligger på magen, så da blir det vel sånn:p Jordmor nevnte også at magemusklene ikke hadde kommet seg helt etter forrige, så da var det naturlig at magen kom fortere denne gangen.
 
Jeg har gått opp 8 kilo. Har ikke vært så mobil pga bekkenet, og har aldri vært så sulten i mitt liv. Spiser forholdsvis sunt, men jeg spiser mye. Blir fort så sulten at jeg blir kvalm. Forrige svangerskap var jeg aldri sulten, og måtte ha på alarm for å få i meg mat. Jeg gikk opp 6 med forrige, så dagen etter fødsel veide jeg mindre enn jeg gjorde før svangerskapet. Det skjer nok ikke nå :hilarious:
 
Jeg har gått opp 10 kilo.. har spist som en hest, så jeg er ikke så bekymra. Heldigvis virker det som at det ikke er plass til mye mat i magen lenger da jeg blir mett MED EN GANG jeg spiser.. Satser på at jeg klarer å roe ned oppgangen litt nå.. håper jeg holder meg til +15 kilo... Men har mine tvil. Uansett så gidder jeg ikke fokusere så mye på vekt i det hele tatt denne gangen. Kiloene renner av etterpå uansett. Gjorde det med mine 2 første hvertfall. Der var 10 kilo borte etter 2 uker og alle kiloene iløpet av 1 måned. Har lyst til å spise og kose meg jeg :cool:
 
Har gått opp 5-6 kg nå i uke 24. Gikk ikke opp noe som helst i begynnelsen, men nå de siste ukene har det gått oppover! Blir litt lite aktivitet nå for tiden!
 
Eg har lagt på meg 3 kg til no, er i uke 23. La på meg ca 12 kg forrige gang. Me er så forskjellige og ikkje alle kan styra kor masse ein legge på seg:) eg er meir oppatt av form/fasong enn kg. Feks magen min så har fått heng etter ks... :/ men skal prøva å få ordna opp i det etter denne graviditeten:D
 
4 kg opp så langt, uke 25, merker det går litt i rykk og napp :happy:
 
Gikk på vekta i dag... først veide jeg 51kg, så gikk jeg ned til 48.5kg pga kvalme. Nå veier jeg 57.5kg, og har gått opp 9kg totalt. Første svangerskap la jeg på meg 22(!!)kg, pga svangerskapsforgiftning... 10kg med nr.2... så ser ut som jeg havner midt mellom denne gangen;)
Jeg veide ca. 58 før jeg ble gravid, og veier ca. 62 nå. Veier meg kun hos jordmor, og tenker egentlig lite på vekt. Det virker som om det meste er innenfor normalen. Har et ekstremt søtsug som jeg aldri har hatt før, så jeg regner med å gå opp litt ekstra fremover. Starter på uke 27 i morgen.
 
Vet ikke.... 10+
Går ikke på vekta nå før jeg må :smiley-angelic006
 
Back
Topp