~Mai 2020~

Så spennende - skjønner at du er gira!! :)
Jeg startet med sprøyter dagen etter første mens. Det er litt forskjellig fra person til person. Første runden min, ble jeg overstimulert. Fikk ikke innsett. Men runde nr 2, da fikk vi satt inn ca 12 dager i syklus. Det kommer litt ann på - de følger deg opp på ultralyd.. Men hvis du har en app for syklus osv, får du en ca beregning der ;-)
Veldig spesielt det der med sprøytene. Jeg har aldri vært noen fan, men det gikk overraskende greit. Spissen er syltynn, så du merker det ikke så godt. Mer ekkelt de første gangene, hehe. Det kommer til å gå kjempe fint!! PS: Jeg så et par YouTube videoer før jeg selv gjorde det - bare å søke opp :)
Masse lykke til!! ❤️❤️
Tusen takk for utfyllende svar!:love017
Vet du hva grunnen til at du ble overstimulert var? Om det går an å spørre om? Virker det som det er veldig tilfeldig hvem det skjer med eller er det noe som gir økt risiko for dette? Kjenner jeg fryktelig redd for å bli det og ikke få sittet inn..

Kjenner jeg ikke er så redd for Gonal F, men fryktelig redd for fyremadel :smiley-ashamed004 bra jeg kan "øve" meg noen dager med Gonal F. :rolleyes:

Tusen hjertelig takk for oppmuntrende ord og lykkeønskning!

Håper virkelig det går for deg nå! Det er vel fortjent etter en slik tung vei :Heartred masse masse lykke til! Jeg skal heie!:cheers

Har bare hatt kort protokoll, og har hatt uttak på syklusdag 13 og 14. Lykke til!

Jeg har ikke sprøyteskrekk, men aller første gang jeg satt sprøyten var jeg kvalm og uvel, og hadde hodeverk resten av dagen. Jeg klarte nesten ikke sovne kvelden før. Så, jeg grudde meg jo helt villt. Når jeg var ferdig ble jeg helt forfjamset over at jeg ikke kjente noe. Hadde giret meg opp helt uten grunn følte jeg. Ser du skal ha gonal-f, en enkel penn med tynn nål. Fyremadel er litt kjipere synes jeg. Litt striere, men er ikke vondt å sette den inn. Litt ubehagelig å sprøyte det inn, for meg hjelper det å trykke stempelet sakte ned. Noen ganger har jeg iset ned området litt først også.

Fyremadel skal ofte tas på sånn dag 4, da har du fått startet med den beste sprøyten i noen dager, og kanskje kommet over den verste kneiken. Nå er samboer helt imponert over meg, sprøytene kan settes i blinde omtrent. Du blir fort vant til det!
Tuuusen takk for så oppmuntrende svar!:love017 Kjenner det virkelig hjalp å lese! Skal tenke veldig på dette når jeg gruer meg på det verste. Jeg er glad jeg begynner med Gonal F ja. :rolleyes: Så får jeg ta hver utfordringer hver for seg etterhvert.

Håper virkelig det er deres tur nå! Jeg heier på dere!:Heartred

Hadde egentlig tenkt å ikke bli med i gruppe denne gangen, men her er jeg ;) Det er jo så koselig å snakke med folk i samme situasjon :)

Huntress, 30, forsøk #1, barn #2, Hausken, rekovelle, fyremadel, ovitrelle, lutinus, klexane.

Satt første sprøyta med rekovelle i dag:)
Så spennende du er i gang med stimulering, jeg begynner i dag, så da er vi gjerne ganske likt i løypen?:)
Kan jeg spørre om første ble laget naturlig eller ved hjelp av IVF? :)

Fant lite om det selv. Skal også gå på 12:) Gjerne fortell meg om eventuelt bivirkninger.
Hatt veldig vondt i hodet i hele dag! Håper ikke det vedvarer. Har ikke hatt noen bivirkninger på de andre hormonmedisinene jeg har tatt.

Så spennende du er i gang med stimulering, jeg begynner i dag, så da er vi gjerne ganske likt i løypen?:)
Kan jeg spørre om første ble laget naturlig eller ved hjelp av IVF? :)
Ja, da er du bare en dag bak meg :-) Så spennende!
Første var også IVF, fant ut mens jeg var gravid at jeg har endometriose. Fikk plutselig blindtarmbetennelse og den var full av endometriosevev:hilarious: Fikk i hvert fall svar på hva som feilet meg. Lettere å ha en forklaring enn å være uforklarlig barnløs. Brukte tre runder sist, ble gravid alle tre gangene, men mistet de to første gangene. Var på Hausken da også.
Masse lykke til med oppstart i dag :-)

Hatt veldig vondt i hodet i hele dag! Håper ikke det vedvarer. Har ikke hatt noen bivirkninger på de andre hormonmedisinene jeg har tatt.

Får tro hodepinen ikke blir værende, for det er no dritt. Sliter med migrene, så håper ikke hodepine er en bivirkning. Har liksom det ofte nok som det er :wacky:

Tuuusen takk for så oppmuntrende svar!:love017 Kjenner det virkelig hjalp å lese! Skal tenke veldig på dette når jeg gruer meg på det verste. Jeg er glad jeg begynner med Gonal F ja. :rolleyes: Så får jeg ta hver utfordringer hver for seg etterhvert.

Håper virkelig det er deres tur nå! Jeg heier på dere!:Heartred

Hvordan gikk det i kveld? :happy: Fyremadel kommer til å gå fint den også, ikke meningen å snakke den ned. Jeg synes det er bra at det ikke gjør vondt når spissen går inn på fyremadel heller, det hadde vært verre da, men det er meg og min opplevelse.

Det fine er at man har liksom ikke noe valg, og da går det jo til slutt! :love2

Tusen takk! I like måte!

Ja, da er du bare en dag bak meg :) Så spennende!
Første var også IVF, fant ut mens jeg var gravid at jeg har endometriose. Fikk plutselig blindtarmbetennelse og den var full av endometriosevev:hilarious: Fikk i hvert fall svar på hva som feilet meg. Lettere å ha en forklaring enn å være uforklarlig barnløs. Brukte tre runder sist, ble gravid alle tre gangene, men mistet de to første gangene. Var på Hausken da også.
Masse lykke til med oppstart i dag :)
Veldig kjekt kjenner jeg å ha en som man ligger likt i løypen med :) Når har du fått ultralyd time?

Det er veldig interessant! Har lest at en god del kan ha det uten symptomer? Så egentlig kan det være jeg og har det? Jeg har tenkt litt på det i det siste. Kan jeg spørre om du var langt på vei når du mistet? Kjenner det er så utrolig mye som kan gå gale at man blir jo helt tullete... Veldig mye å bekymre seg for! Og håpet svinger ekstremt opp og ned. :inpain:

Tusen tusen takk! :love017

Hvordan gikk det i kveld? :happy: Fyremadel kommer til å gå fint den også, ikke meningen å snakke den ned. Jeg synes det er bra at det ikke gjør vondt når spissen går inn på fyremadel heller, det hadde vært verre da, men det er meg og min opplevelse.

Det fine er at man har liksom ikke noe valg, og da går det jo til slutt! :love2

Tusen takk! I like måte!
Tusen takk som spørr! :love017
Kjenner at jeg blir så nervøs av å skrive her inne.. Føler meg som en liten unge som er redd for å komme borti noe i noen andres hjem.... :gen113 Tror jeg er så redd for å skrive noe feil siden alt dette er så nytt for meg.

Det gikk egentlig veldig bra, Gonal F er helt lik som Ovitrelle syns jeg og den satte jeg sist syklus uten å kjenne noe, så etter den og oppmuntrende ord:Heartred var det ikke noe å grue seg for egentlig som du sa:joyful:
Men jeg var så stresset at stakk den inn og trodde jeg trykket ned dosen, men jeg trykket bare ned tuppen på pennen så all dosen var igjen når jeg tok den ut, så jeg ble jo helt ... enda mer stresset og måtte stikke igjen, men selve stikket kjennes jo egentlig ikke. Det rant ut noen dråper og, så håper ikke det ødelegger noe. Merker jeg overtenker alt!:inpain:
Men alt i alt en god opplevelse og jeg gruer meg ikke til neste!:D

Det er bra du sier det om fyremadel! Jeg aner ærlig talt ikke hvordan jeg skal stå opp kl 07 for å ta den... Jeg er ikke i jobb nå og er ikke noe morgenmenneske, hodet mitt fungerer ikke før kl 11-12 med viktige ting, så hvordan jeg skal våkne for å sette en sykt ekkelt sprøyte sprøyte aner jeg ikke :hilarious: men ja, en ting om gangen. Det er ikke før fredag. :scared001og det er nettopp det! Man har ikke noe valg og da må man og motivasjonen er hvertfall ekstremt stor og da går alt an,- til slutt! :love7

Tusen takk! Når har du oppstart?:love017
Og ikke minst! Hvordan gikk det med testene du skulle ta i går?

Last edited:
Veldig kjekt kjenner jeg å ha en som man ligger likt i løypen med :) Når har du fått ultralyd time?

Det er veldig interessant! Har lest at en god del kan ha det uten symptomer? Så egentlig kan det være jeg og har det? Jeg har tenkt litt på det i det siste. Kan jeg spørre om du var langt på vei når du mistet? Kjenner det er så utrolig mye som kan gå gale at man blir jo helt tullete... Veldig mye å bekymre seg for! Og håpet svinger ekstremt opp og ned. :inpain:

Tusen tusen takk! :love017
Ikke hodevondt i dag heldigvis! Bare veldig trøtt:hilarious: Jeg skal på UL på fredag. Så det går fort dit!
Jeg mistet heldigvis tidlig, i uke 5 og 6. Ja, det er så mye som kan skje i dette gamet. Gjelder bare å holde ut, for premien er så utrolig verdt det:D

Får tro hodepinen ikke blir værende, for det er no dritt. Sliter med migrene, så håper ikke hodepine er en bivirkning. Har liksom det ofte nok som det er :wacky:
Jeg sliter også med migrene. Hodepina i går var verre enn det:eek: Men har ikke hatt det slik i dag heldigvis!!

NALA85 - PP6 - IVF 2 - Riksen - progynova - Fryseforsøk uke 18 :)

Venta på den helsikkas tr som ikke kommer før oppstart av progynova!

Ikke hodevondt i dag heldigvis! Bare veldig trøtt:hilarious: Jeg skal på UL på fredag. Så det går fort dit!
Jeg mistet heldigvis tidlig, i uke 5 og 6. Ja, det er så mye som kan skje i dette gamet. Gjelder bare å holde ut, for premien er så utrolig verdt det:D
Ville bare ønske deg masse lykke til på UL i morgen! :love017
Krysser fingrene!:Heartred

Vi har blasto på frys på St. Olavs men de ringte i går å sa de ikke har åpnet for innsett enda :( Jeg hadde en ufrivillig abort i mars etter et fryseforsøk og håpet virkelig å få sette igang igjen så snart som mulig... Men de skulle holde oss oppdatert så håper jeg får mulighet til å bli med i denne gruppa!:Heartred

Vi har blasto på frys på St. Olavs men de ringte i går å sa de ikke har åpnet for innsett enda :( Jeg hadde en ufrivillig abort i mars etter et fryseforsøk og håpet virkelig å få sette igang igjen så snart som mulig... Men de skulle holde oss oppdatert så håper jeg får mulighet til å bli med i denne gruppa!:Heartred
Jeg håper det ordner seg så du får terminspire på plass og vi får ha deg med her:Heartred

Håper du får positiv oppdatering derfra snart:Heartred

Ville bare ønske deg masse lykke til på UL i morgen! :love017
Krysser fingrene!:Heartred
Så koselig:love7 Det gikk bra i dag! 17 egg mellom 9-13 mm. Ny kontroll på mandag, så tipper jeg det blir uttak på onsdag:Heartred

Da kan jeg visst melde meg inn her etter UL idag der alt ser bra ut; Vårsol2020, 38, barn#2, IVF#2, klinikk Hausken, fryseforsøk i naturlig syklus, innsett 30. april. :happy::Heartred

Last edited:
Back
Topp