~Mai 2020~

Lykke til alle sammen! Mai er måneden jeg er født og min favorittmåned, ikke fordi det er måneden jeg er født i.
Men fordi alt spirer og gror og er så fint ute :)

Kjenner jeg savner spenninga med forsøk. Så jeg får snoke og følge med isteden :)
For en fin bursdagsmåned :happy: Våren er en nydelig tid for nye begynnelser og nytt liv ja!:joyful: har ikke tenkt over det før du skrev det. Fin tanke!
Tusen takk! :Heartred

Alt har skjedd veldig fort denne uka, og plutselig var jeg ruger i naturlig syklus uten at vi hadde noe plan for dette :shy: Kanskje jeg og kan føres opp på lista?

Spøkelse - 29 - B1 - ICSI nr 1- Porsgrunn - FER nr 1 23/4 - Letrozol og Lutinus

Uttaket mitt tidligere i år endte i totalfrys pga OHSS, så dette er mitt første innsett noen gang ❤️
Hurra for første rugeren på lista:joyful: er det blasto du har satt inn? Masse lykke til!:)

Tr kom på torsdag og eg har endelig begynt på progynova :) Skal på kontroll 4. Mai så blir spennende når eskimoen på frys blir satt inn :)
Noen som har en ide?
Og hvor lenge skal en gå på progynova på fryseforsøk? Gikk litt fort i svingene på telefonen med riksen her så fikk ikke spurt...

Tr kom på torsdag og eg har endelig begynt på progynova :) Skal på kontroll 4. Mai så blir spennende når eskimoen på frys blir satt inn :)
Noen som har en ide?
Og hvor lenge skal en gå på progynova på fryseforsøk? Gikk litt fort i svingene på telefonen med riksen her så fikk ikke spurt...
Spennende! :)
Haha, håper noen svarer deg på dette, for det lurer jeg på også!

Var litt klabb og babb med minjournal så var en del misforståelser mellom meg og Riksen. Jeg hadde sendt et svar som de hadde svart på. Men jeg mottok aldri svaret, og trodde det var mitt svar som ikke var sendt. Så mens jeg stresset og trodde at de ikke visste at jeg var interessert i oppstart og var redd jeg skulle bli forbigått. Men så hadde de allerede booket meg inn i uke 19. Men ikke gitt meg resept på progynova. Fikk heldigvis ordnet over telefon like før helga. Men ja, glemte jo å spørre om progynovaen. Vet ingenting om denne kuren! :bag: Får spørre mer på mandag når jeg ringer inn mens..

Spennende! :)
Haha, håper noen svarer deg på dette, for det lurer jeg på også!

Var litt klabb og babb med minjournal så var en del misforståelser mellom meg og Riksen. Jeg hadde sendt et svar som de hadde svart på. Men jeg mottok aldri svaret, og trodde det var mitt svar som ikke var sendt. Så mens jeg stresset og trodde at de ikke visste at jeg var interessert i oppstart og var redd jeg skulle bli forbigått. Men så hadde de allerede booket meg inn i uke 19. Men ikke gitt meg resept på progynova. Fikk heldigvis ordnet over telefon like før helga. Men ja, glemte jo å spørre om progynovaen. Vet ingenting om denne kuren! :bag: Får spørre mer på mandag når jeg ringer inn mens..

Kan ikke du gi meg en lyde her då om ka di svarer, eg ser noen går på det i fleire uke etter positiv test :)
Endelig en medisin som ikke koster skjorta og som en bare kan svelge :D
Håper så inderlig det går med fryseforsøket, sist eg fikk positiv test var i fjor på denne tiden men, mistet i uke 20+2 pga akutt morkakesvikt :arghh:
Og blir sur kvær gang eg hører om noen som er blitt gravide eller ser en gravid mage!
Men er så klart kjempe glad på deira vegne <3

Noen som har en ide?
Jeg skulle gå på progynova til uke 12 om jeg hadde blitt gravid på fryseforsøk på Riksen, så regner med de sier det samme til deg:) får plan på kontroll før innsett:joyful: lykke til!!

Edit: Har satt inn blasto på dag 17 og 23:)

Last edited:
Tusen takk som spørr! :love017
Kjenner at jeg blir så nervøs av å skrive her inne.. Føler meg som en liten unge som er redd for å komme borti noe i noen andres hjem.... :gen113 Tror jeg er så redd for å skrive noe feil siden alt dette er så nytt for meg.

Det gikk egentlig veldig bra, Gonal F er helt lik som Ovitrelle syns jeg og den satte jeg sist syklus uten å kjenne noe, så etter den og oppmuntrende ord:Heartred var det ikke noe å grue seg for egentlig som du sa:joyful:
Men jeg var så stresset at stakk den inn og trodde jeg trykket ned dosen, men jeg trykket bare ned tuppen på pennen så all dosen var igjen når jeg tok den ut, så jeg ble jo helt ... enda mer stresset og måtte stikke igjen, men selve stikket kjennes jo egentlig ikke. Det rant ut noen dråper og, så håper ikke det ødelegger noe. Merker jeg overtenker alt!:inpain:
Men alt i alt en god opplevelse og jeg gruer meg ikke til neste!:D

Det er bra du sier det om fyremadel! Jeg aner ærlig talt ikke hvordan jeg skal stå opp kl 07 for å ta den... Jeg er ikke i jobb nå og er ikke noe morgenmenneske, hodet mitt fungerer ikke før kl 11-12 med viktige ting, så hvordan jeg skal våkne for å sette en sykt ekkelt sprøyte sprøyte aner jeg ikke :hilarious: men ja, en ting om gangen. Det er ikke før fredag. :scared001og det er nettopp det! Man har ikke noe valg og da må man og motivasjonen er hvertfall ekstremt stor og da går alt an,- til slutt! :love7

Tusen takk! Når har du oppstart?:love017
Og ikke minst! Hvordan gikk det med testene du skulle ta i går?

Leser at alle sprøyter har gått strålende, så kjekt å lese! Skjønner godt adrenalinet pumpet!

Testene gikk fint, ikke godt, men gikk veldig fort! Får nok svar om ca. 5 uker.

Leser at alle sprøyter har gått strålende, så kjekt å lese! Skjønner godt adrenalinet pumpet!

Testene gikk fint, ikke godt, men gikk veldig fort! Får nok svar om ca. 5 uker.
Så godt å få det unnagjort. Håper på ønskede resultater om 5 ukers tid :love7

Jeg skulle gå på progynova til uke 12 om jeg hadde blitt gravid på fryseforsøk på Riksen, så regner med de sier det samme til deg:) får plan på kontroll før innsett:joyful: lykke til!!

Edit: Har satt inn blasto på dag 17 og 23:)

Det var det jeg også trodde jeg måtte :)
Men dag 23, det var no veldig lenge da :eek:
Men du er då ikke blitt gravid på noen av forsøkene eller?

Da blir det første ul tirsdag om en uke. Så da får jeg forhåpentligvis vite når innsett av eskimoen blir. Bare å holde seg frisk nå!!

Kontrollen i dag gikk fint :-) Det blir uttak på onsdag. Håper på det beste! Min kjære får ikke bli med inn denne gangen grunnet corona. Har vært
så fint å ha han med for lokalbedøvelse virker ikke på meg og jeg kaster opp av morfin så jeg har besvimt på 2 av 3 uttak tidligere pga smerter:shy: Litt godt å ha en man kjenner der da. Nå må jeg klare meg selv. Håper ikke jeg slokner denne gangen.. Men med 14 egg på ene eggstokken så er det så ømt at selv ultralyden i dag var ubehagelig. Æææææ gruer meg:wideyed:

Kontrollen i dag gikk fint :) Det blir uttak på onsdag. Håper på det beste! Min kjære får ikke bli med inn denne gangen grunnet corona. Har vært
så fint å ha han med for lokalbedøvelse virker ikke på meg og jeg kaster opp av morfin så jeg har besvimt på 2 av 3 uttak tidligere pga smerter:shy: Litt godt å ha en man kjenner der da. Nå må jeg klare meg selv. Håper ikke jeg slokner denne gangen.. Men med 14 egg på ene eggstokken så er det så ømt at selv ultralyden i dag var ubehagelig. Æææææ gruer meg:wideyed:
Så bra kontrollen gikk fint! Vet du hvor lenge de tenker og dyrke embryoene deres før eventuelt insett? Sykepleier sa de pleide å sette inn 2 dagers så forsto ikke helt hvorfor de tenker å prøve og dyrke våre til blastocyster? Bare litt interessant å høre.
Til meg sa de og at de kan gjøre unntak om man har veldig behov for å ha mannen der :) høres jo ut som du har en slik unntakssituasjon. :)

Kontrollen i dag gikk fint :) Det blir uttak på onsdag. Håper på det beste! Min kjære får ikke bli med inn denne gangen grunnet corona. Har vært

Uff, ja man skjønner virkelig hvor mye støtte det er i å ha partneren med seg, selv om det ikke så mye de kan gjøre enn å være til stede, så hjelper det masse. Masse lykke til på onsdag!

Så bra kontrollen gikk fint! Vet du hvor lenge de tenker og dyrke embryoene deres før eventuelt insett? Sykepleier sa de pleide å sette inn 2 dagers så forsto ikke helt hvorfor de tenker å prøve og dyrke våre til blastocyster? Bare litt interessant å høre.
Til meg sa de og at de kan gjøre unntak om man har veldig behov for å ha mannen der :) høres jo ut som du har en slik unntakssituasjon. :)
Da får vi spørre om han kan være der på onsdag :-) Første gangen min dyrka de til blasto, de to andre rundene satt jeg inn todagers. Jeg ble gravid alle tre gangene, men mistet de to første. De sa at ofte overlever eggene bedre i livmora. Fordelen med å dyrke til blasto er at de overvåker egget over lengre tid og kan se at delingen har vært normal. Hos Hausken filmer de døgnet rundt og kan da se om det er normal celledeling :-) Mindre falske forhåpninger på den måten :-)
Jeg skal ha innsett på fredag om det er ett egg som blir befruktet og er av god nok kvalitet ;-)

Back
Topp