Håperpånr3 lufter litt tanker

Koselig at du legger igjen spor :hug003

For å være helt ærlig tror jeg at det er jeg som håååååper så mye å bli gravid at jeg tolker alt som tegn.. Så da kjenner jeg ekstra etter, selv om det høyst sannsynlig ikke betyr noe som helst. Men jeg velger å skrive det opp ettersom det kan roe meg ned i PP’er fremover dersom jeg får tilsvarende «symptomer» :)
Veldig koselig hvis du vil følge fremover :)
Alt som er utenfor normalen tolker man som tegn på graviditet :) Før jeg startet prøvinga tenkte jeg aldri over symptomer på EL og når det var og hvordan jeg var i dpo land. Men så blir man mer bevisst på på hvordan kroppen er, ser etter alle tegn.


- Solvipect hostesaft (for å få EL-slim)
- Grapefruktekstrakt (også for å få EL-slim)
Disse to tas vel fra CD1 til EL?

- Temperaturmåler med to desimaler for å tempe og ha oversikt etter EL



Usikker på om jeg skal kjøpe babyklister og bidronninggele? Har dere noen tips her? Dette er vel det som skal tas etter EL?
Bidronninggele er vel før EL, mens babyklister er etter.
Ananas er flott i dpo land, hjelper på at egget fester seg. Ta en hel anans (inkl kjernen fordi der bromelain som er et viktig stoff er mest konsentrert) og del den i 5 skiver. Spis en skive hver dag fra 1dpo-5dpo. Første gang jeg prøvde det ble jeg gravid. Mistet dessverre etter noen dager.
 
Alt som er utenfor normalen tolker man som tegn på graviditet :) Før jeg startet prøvinga tenkte jeg aldri over symptomer på EL og når det var og hvordan jeg var i dpo land. Men så blir man mer bevisst på på hvordan kroppen er, ser etter alle tegn.



Bidronninggele er vel før EL, mens babyklister er etter.
Ananas er flott i dpo land, hjelper på at egget fester seg. Ta en hel anans (inkl kjernen fordi der bromelain som er et viktig stoff er mest konsentrert) og del den i 5 skiver. Spis en skive hver dag fra 1dpo-5dpo. Første gang jeg prøvde det ble jeg gravid. Mistet dessverre etter noen dager.

Det har du rett i, når man ikke trenger å tolke tenker man ikke på å se etter tegn heller.

Da skal jeg prøve de tingene der i neste PP. Men hva er forskjellen på bidronninggele og grapefruktekstrakt / solvipecten? Alt skal vel fremme EL-slim? Kan ingentinv om bidronninggele.. Og lite om de andre tingene, hehe.
 
Det har du rett i, når man ikke trenger å tolke tenker man ikke på å se etter tegn heller.

Da skal jeg prøve de tingene der i neste PP. Men hva er forskjellen på bidronninggele og grapefruktekstrakt / solvipecten? Alt skal vel fremme EL-slim? Kan ingentinv om bidronninggele.. Og lite om de andre tingene, hehe.
Solvipect for å få tynnere EL slim, grapefrukt for å få mer EL slim. Bidronninggele er for å få egg av god kvalitet, det samme med Q10 som kan hjelepe på eggkvaliteten. I denne artikkelen står det både før og etter EL med bidronninggele https://www.babyverden.no/Prover/Forberedelser/Slik-blir-du-lettere-gravid/
[URL]https://forum.babyverden.no/threads/hvor-man-kj%C3%B8per-tester-babyklister-etc-til-pr%C3%B8vingen.1985721/
[/URL]
 
CD 18 og 7 DPO

Bare kjapt innom nå, skriver muligens mer i kveld.

Har kjøpt grapefruktkjerneekstrakt og solvipect så jeg er klar for PP2 omtrent neste uke. Vil ikke sjanse på at jeg kanskje får TR midt i påsken og at alt er stengt. Babyklister må man vel bestille på nett?
Har også kjøpt ananas, juuuuust in case, så skal bli godt å kose meg i dagene fremover selv om jeg er litt sent ute.

Jeg kommer til å teste i morgen for første gang og jeg kjenner jeg er SKIKKELIG spent.. Gleder meg sånn! :D Litt vel tidlig med positiv test, men det er jo mulig, så da begynner jeg testing i morgen.
 
Solvipect for å få tynnere EL slim, grapefrukt for å få mer EL slim. Bidronninggele er for å få egg av god kvalitet, det samme med Q10 som kan hjelepe på eggkvaliteten. I denne artikkelen står det både før og etter EL med bidronninggele https://www.babyverden.no/Prover/Forberedelser/Slik-blir-du-lettere-gravid/
https://forum.babyverden.no/threads/hvor-man-kjøper-tester-babyklister-etc-til-prøvingen.1985721/

Så ikke dette før jeg var ute og handlet, men da skal jeg gå til innkjøp av bidronninggele og Q10. Men er det et samlet sted jeg får kjøpt dette på nett feks? Finner ting bare ulike steder. I stad handlet jeg på Life helsekost og apotek.
 
Så ikke dette før jeg var ute og handlet, men da skal jeg gå til innkjøp av bidronninggele og Q10. Men er det et samlet sted jeg får kjøpt dette på nett feks? Finner ting bare ulike steder. I stad handlet jeg på Life helsekost og apotek.
Bidronninggele og Q10 får man kjøpt på Sunkost og det har de også på Life. Men vet jo ikke om det bare er i nettbutikk eller om de har det inne i butikkene også.
 
CD 18 og 7 DPO

"Symptomer"

I dag - nesten ingen! Virker som det meste er borte.

Jeg har litt verking i korsryggen - har holdt på mye ute de siste dagene.
Humørsvingninger: Gråt endel i går kveld og litt i morges - jeg savner barna mine som er hos pappa'n sin
Litt verking i brystene - kommer av at jeg holdt på ute i helgen (er nok støl i musklene under)
Noen få sammentrekninger i livmoren på ettermiddagen - normalt for min kropp tror jeg
Kjempelyst på kaffe når jeg står opp (burde være motsatt dersom jeg er gravid)
Ingen forsterket luktesans
Ikke vært verken kvalm eller svimmel i dag (nydelig!)
Ikke vært oppblåst de siste dagene heller

Eneste som kanskje taler i min favør er sekret og livmortapp.

Sekret: hvitt lotion / melk
Livmortapp: Kjennes både hard og myk. Høyt oppe, nesten bakovervendt. Mer lukket enn under EL. Aner ikke hvordan den kjennes ut når den er "plugget igjen" som syklus.info skriver om.

Er klar for testing i morgen, men synes det var mer sannsynlig at jeg var gravid forrige uke da jeg kjente flere symptomer (kanskje ikke så rart ettersom det var EL), enn nå. Nå virker det som at alt er borte...
 
CD 19 og 8 DPO

Våknet i dag tidlig og var såååå spent på å teste. Kjente det kilte i magen og klarte nesten ikke vente de 20 minuttene fra jeg tisset til urinen skulle bli romtemperatur. Minuttene gikk sååå sakte..! Lagde kaffe mens jeg ventet. Så testet jeg. Var ekstra spent fordi jeg kjenner at jeg har fått ømme bryster og har til og med fått litt mensenmurring. Men neida.. Testen er like blank og hvit som sneen på Jostedalsbreen. Både mannen og jeg ble litt skuffet, men samtidig gir vi ikke opp håpet helt enda. Det er jo en mulighet..

For å forberede oss til PP2 har vi prøvd å fokusere på at terminen blir i 2021 - ikke rundt julaften som den ville vært nå. Og det er jo bra med tanke på skolegang osv. Ettersom jeg også har kjøpt inn litt remedier til neste PP føler jeg meg mer klar og forberedt. Jeg skal jo ikke legge skjul på at jeg blir skuffet når TR kommer og testen er like blank som i dag - jeg vil jo helst at den skal være positiv.

Livmortappen i morges: Hardere enn i går. Vanskelig å komme til. Lukket tror jeg (vanskelig å nå).
 

Vedlegg

  • IMG_4880.jpg
    IMG_4880.jpg
    6,6 KB · Visninger: 99
CD 19 og 8 DPO

Våknet i dag tidlig og var såååå spent på å teste. Kjente det kilte i magen og klarte nesten ikke vente de 20 minuttene fra jeg tisset til urinen skulle bli romtemperatur. Minuttene gikk sååå sakte..! Lagde kaffe mens jeg ventet. Så testet jeg. Var ekstra spent fordi jeg kjenner at jeg har fått ømme bryster og har til og med fått litt mensenmurring. Men neida.. Testen er like blank og hvit som sneen på Jostedalsbreen. Både mannen og jeg ble litt skuffet, men samtidig gir vi ikke opp håpet helt enda. Det er jo en mulighet..

For å forberede oss til PP2 har vi prøvd å fokusere på at terminen blir i 2021 - ikke rundt julaften som den ville vært nå. Og det er jo bra med tanke på skolegang osv. Ettersom jeg også har kjøpt inn litt remedier til neste PP føler jeg meg mer klar og forberedt. Jeg skal jo ikke legge skjul på at jeg blir skuffet når TR kommer og testen er like blank som i dag - jeg vil jo helst at den skal være positiv.

Livmortappen i morges: Hardere enn i går. Vanskelig å komme til. Lukket tror jeg (vanskelig å nå).

Over 80% av gravide tester negativt 8 DPO, så det er fortsatt veldig tidlig. :) Hvis du ikke er gravid, så bestiller jeg 2 januarbabyer til oss!
 
Over 80% av gravide tester negativt 8 DPO, så det er fortsatt veldig tidlig. :) Hvis du ikke er gravid, så bestiller jeg 2 januarbabyer til oss!

Så koselige ord, tusen takk :love7 Du er god! Jeg bestiller også to januarbabyer til oss hvis den ikke sitter denne måneden ;) Jeg har fortsatt ikke mistet troen må jeg innrømme, men jeg tør liksom ikke helt å si det for mye. Vil jo innstille meg på at det blir en ny PP og at TR kommer og de blanke testene fortsetter, så blir jeg kanskje ikke så lei meg når det faktisk skjer. Samtidig er håpet såpass stort at jeg kommer til å bli skuffet uansett. Man vil jo gjerne at det skal gå selv om man realistisk sett vet at det kan ta tid. Er nok litt stresset pga alderen min også rett og slett.
 
Så koselige ord, tusen takk :love7 Du er god! Jeg bestiller også to januarbabyer til oss hvis den ikke sitter denne måneden ;) Jeg har fortsatt ikke mistet troen må jeg innrømme, men jeg tør liksom ikke helt å si det for mye. Vil jo innstille meg på at det blir en ny PP og at TR kommer og de blanke testene fortsetter, så blir jeg kanskje ikke så lei meg når det faktisk skjer. Samtidig er håpet såpass stort at jeg kommer til å bli skuffet uansett. Man vil jo gjerne at det skal gå selv om man realistisk sett vet at det kan ta tid. Er nok litt stresset pga alderen min også rett og slett.

Det er så vanskelig! Man prøver å forberede seg på det verste, samtidig som man håper med hele seg at det skal dukke opp to streker. Jeg tror noe av det jeg syns virker er å finne andre ting å glede seg til etter IKM. Om det er noe annet gøy du skal prøve i neste syklus eller noe gøy som ikke har med prøving å gjøre. Så klarer man kanskje å fokusere på litt andre ting!
 
Det er så vanskelig! Man prøver å forberede seg på det verste, samtidig som man håper med hele seg at det skal dukke opp to streker. Jeg tror noe av det jeg syns virker er å finne andre ting å glede seg til etter IKM. Om det er noe annet gøy du skal prøve i neste syklus eller noe gøy som ikke har med prøving å gjøre. Så klarer man kanskje å fokusere på litt andre ting!

Det var et godt tips :) Jeg ble jo veldig dårlig med nr.2 (hyperemesis), så alle dagene hvor jeg ikke er kvalm er helt supert :) I tillegg gleder jeg meg til en kald øl i solen :thumright Det blir godt! Og spekemat og gode oster - nam! Ellers får jeg vel finne meg noe mer jeg kan glede meg til. Og jeg er spent på hva grapefruktekstrakt og solvipect kan gjøre for EL-slim - for nå forventer jeg mirkaler :happy7

Har allerede sett på den hvite og blanke testen 6-7 ganger siden jeg tok den i morges.. Det er sååååå lenge til i morgen :bounce
 
Skal du ta ny test i morgen? Hvis ikke det har klaffet denne gang, hiver jeg med på denne januarbabyen. Her rakk vi bare aksjer etter el, så har veldig liten tro denne runden. Jeg er mentalt klar for termin januar 2021!:D:Heartred
 
Skal du ta ny test i morgen? Hvis ikke det har klaffet denne gang, hiver jeg med på denne januarbabyen. Her rakk vi bare aksjer etter el, så har veldig liten tro denne runden. Jeg er mentalt klar for termin januar 2021!:D:Heartred

Ja, må teste i morgen også - klarer ikke å la være..

Da har vi bestilt 1 desemberbaby og to januarbabyer i første omgang.. Så får vi se om vi bestiller enda en januarbaby i løpet av de neste dagene :love2
 
Eller to desemberbabyer blir det vel? :woot: Husker ikke når du har IKM Nuuni?
IKM 14.april, sånn ca. Så blir termin i slutten av desember hvis det skal gå, mot alle odds denne gangen:p
 
Legg ut bilde så fort du har testet! Venter på at du skal komme etter med enda en desember baby:Heartpink:Heartpink
 
Legg ut bilde så fort du har testet! Venter på at du skal komme etter med enda en desember baby:Heartpink:Heartpink

Åååå, så koselig!!! Det skal jeg gjøre :Heartbigred Er skikkelig spent, men nå har følelsen jeg hadde i formiddag (at jeg følte meg gravid) avtatt igjen. Virker som det er sånn for meg gjennom dagen - at jeg føler jeg er gravid noen deler av dagen, så går det bort og jeg føler at virkelig ingenting skjer inni meg.

Jeg går allikevel på med nytt pågangsmot i morgen og håper jeg kan skimte en liten rosa strek :love7
 
CD 19 og 8 DPO

Hvordan står det til med kroppen i dag? :shy:


- Litt mindre ømme bryster enn i morges (da er det ganske så sikkert at det kom av stølhet)
- Litt stikkinger i lysken, spesielt når jeg går
- "Murring" i lysken noen ganger
- Litt murring i magen tidvis ila dagen (ikke mye eller smerter på noen måte)
- Ikke noe særlig stikking i magen i dag, mer murring
- Humørsvingninger, men stort sett blid i dag (ble bare litt lei meg da jeg ikke klarte å skru en skrue inn i et utemøbel :schoked025Herlighet, måtte snu meg for å ikke vise mannen at jeg fikk tårer, haha).
- Noen flere kviser enn vanlig (dette er vel typisk PMS og ikke baby?)

- Sekret: Vått (blanding av vannete og hvitt). Det er kanskje vanlig sånn opp mot mensen? I følge appen min Flo skal jeg ha mensen om 7 dager..

- Livmortapp: Fortsatt høyt oppe, kanskje mer lukket i dag? Eller så var det bare lettere for meg å kjenne at den var lukket. Hard inni, myk utenpå. Litt sånn fløyelfølelse eller lignende stoff. Vanskelig å si hvilken av disse jeg er på. For hvor tett er "like før" mensen? Er jeg det nå eller er det to dager før feks?

Hentet fra syklus.no (har markert de jeg har):

Etter eggløsning:

  • Hard
  • Lukket
  • Lavt plassert i skjeden
  • «Tørr» eller litt fuktig
  • Kan være litt bakovervendt
  • Rosarød i fargen
Like før/under mensen:

  • Åpen
  • Hard
  • Lavt plassert i skjeden
  • Fuktig - er den ikke alltid fuktig da??
  • Kan være bakovervendt
Ved tidlig svangerskap:

  • Tett lukket
  • «Plugget igjen - hva vil dette si???
  • Lavt plassert hos noen, høyt plassert hos andre
  • Kan være bakovervendt
  • Blålilla i fargen
  • Både myk og hard – hard inni, men med «et mykt lag» utenpå

Dersom noen av dere har mer peiling på livmortappen enn meg tar jeg veldig gjerne imot råd og info :)
 
Back
Topp