Håperpånr3 lufter litt tanker

Tusen takk for gode tips! ❤️ Jeg tror jeg kommer til å prøve meg på ekstrakten hvertfall. Drakk til grapefruktjuice rundt EL, men oppdaget det litt sent og fikk EL litt tidlig, så ble bare i to dager.
Og ikke minst, tusen takk for motivasjon. Det er jo fortsatt noen dager igjen..

Hvilke tegn hadde du før IKM (hvis du hadde noen?) Hvilken DPO testet du positivt? Husker ikke hva som stod i dagboken din :)

Hadde mange rare symptomer de månedene jeg ikke ble gravid, men det som var tydelig for meg de to gangene jeg ble gravid var strekninger i livmor, luft i magen og harde pupper. Puppene ble harde begge ganger dagen før positiv test. Fikk positiv test 10 DPO første gang (helt negativ 9 DPO) og 8 DPO gang to ☺️
 
Det er nesten litt pinlig å ramse opp alle symptomene jeg hadde, men graviditet var ikke i hodet mitt siden EL ennå ikke hadde kommet. Jeg lette systematisk etter el, for jeg skulle jo ha kontroll på syklusen. Om jeg ikke har fått med meg at det var el-slim, kan jeg bare spekulere i, for dette er flere år siden nå.

Altså, jeg måtte tisse hver natt, jeg klarte ikke å drikke mer enn en halv kopp kaffe (vanligvis sikkert 5 kopper per dag!), kondisen var blitt drastisk dårligere på kort tid, så dårlig at mannen påpekte hvor andpusten jeg ble når jeg lekte med sønnen vår, masse fantomspark og om morgenen, før jeg hadde vært på do, kunne jeg kjenne en liten kul nederst på magen. Husker jo at jeg tenkte at dette var veldig likt som da jeg var rundt 2-3 mnd på vei med førstemann. Det som gjorde at jeg tok testen, var at jeg hadde en kvalme som kom og gikk hver dag. Jeg kastet aldri opp, men måtte småbrekke meg flere ganger for dagen.

Ingen av disse symptomene har jeg nå. Jeg elsker kaffe og pleier å få avsmak av det når jeg er dårlig (gjelder også forkjølelse). Men nå drikker jeg gjerne 3-4 kopper hver dag. Dårlig kondis har jeg alltid, hehe. Kul har jeg fått, men det er fordi jeg har spist mer mat enn jeg gjorde i jan-feb fordi jeg prøvde å gå ned i vekt, så det har også sin naturlige årsak. Kvalme har jeg av og til også, men jeg brekker meg ikke. Med nr.1 kastet jeg opp noen ganger og var 2 uker sykmeldt helt i starten pga dette. Med nr.2 fikk jeg hyperemesis og var sykmeldt gjennom hele svangerskapet pga det, så jeg forventer dessverre endel kvalme når den tid kommer. Det er en av hvert kjønn, så jeg kan jo bare spekulere i hvilket kjønn det kan være når jeg får positiv test og ukene går.

Skjønner deg godt, at du ikke testet før en stund etterpå :)
Det er jo gjerne sånn at man er så fokusert på èn ting, så da enser du ikke andre muligheter. Kjenner meg litt igjen i det nå - hvor jeg prøver å fortelle meg selv at det ikke er noen mulighet for at jeg er gravid denne PP'en fordi det er PP1, men så føøøøøler jeg liksom på kroppen at jeg er gravid. Men skal sies at jeg tidligere har vært bombesikker på at jeg skulle få en jobb, og så fikk jeg den ikke :wacky: Og jeg var virkelig SÅ sikker på at den jobben var min - det var ikke i tankene mine at jeg ikke skulle få den engang. Det er sjeldent jeg har vært så skråsikker på noe. Og den følelsen sitter jeg litt med nå. Det er liksom ikke noe alternativ at jeg ikke skal få positiv graviditetstest neste uke..
 
Hadde mange rare symptomer de månedene jeg ikke ble gravid, men det som var tydelig for meg de to gangene jeg ble gravid var strekninger i livmor, luft i magen og harde pupper. Puppene ble harde begge ganger dagen før positiv test. Fikk positiv test 10 DPO første gang (helt negativ 9 DPO) og 8 DPO gang to ☺️

Hvordan kjente du strekningene i livmoren? Jeg kjenner stikkinger nedentil av og til, men det vet jeg ikke er fordi jeg har full blære. Skjer ofte på formiddagen når jeg skal holde meg for å ta EL-test, så regner med det er derfor? Har også luft i magen (noe jeg forsåvidt ofte har fordi jeg drikker brus, spiser salat/grønsaker etc). Harde pupper har jeg ikke fått, men i går kjente jeg "ilinger" som da melken kom de andre gangene jeg har vært gravid eller ammet. Husker ikke helt hvordan det var i starten av de andre svangerskapene, så det er så vanskelig å sammenligne. Men det har jeg ikke kjent før eller siden. Og brystvortene er ikke ømme i dag.

Planen er, dersom ingenting annet skjer, at jeg skal ta test mandag. Da er jeg 7 DPO. Det er vel egentlig bare fordi jeg trenger litt en strek eller ikke strek, så jeg kan "slå meg til ro" med at jeg ikke er gravid..
 
Hvordan kjente du strekningene i livmoren? Jeg kjenner stikkinger nedentil av og til, men det vet jeg ikke er fordi jeg har full blære. Skjer ofte på formiddagen når jeg skal holde meg for å ta EL-test, så regner med det er derfor? Har også luft i magen (noe jeg forsåvidt ofte har fordi jeg drikker brus, spiser salat/grønsaker etc). Harde pupper har jeg ikke fått, men i går kjente jeg "ilinger" som da melken kom de andre gangene jeg har vært gravid eller ammet. Husker ikke helt hvordan det var i starten av de andre svangerskapene, så det er så vanskelig å sammenligne. Men det har jeg ikke kjent før eller siden. Og brystvortene er ikke ømme i dag.

Planen er, dersom ingenting annet skjer, at jeg skal ta test mandag. Da er jeg 7 DPO. Det er vel egentlig bare fordi jeg trenger litt en strek eller ikke strek, så jeg kan "slå meg til ro" med at jeg ikke er gravid..

Litt vanskelig å forklare, men føltes litt som utvidelse av livmoren/at noe strakk seg. Murringer ved mensensmerter har føltes annerledes enn de strekningene jeg følte da jeg ble gravid. Luften var såpass mye at jeg den ene gangen var sikker på at egget hadde festet seg, for var helt oppblåst og klarte nesten ikke å holde igjen luften. Haha. Måtte si til mannen (siden vi hadde lagt oss) at nå tror jeg egget har festet seg og at det var derfor. To dager etterpå fikk jeg positiv test ☺️
 
Kjenner også litt verking i lyskene, men det kan vel kanskje være fordi vi har hatt oss annenhver dag siden CD2 og nå er vi på CD14.. Det er vel ikke et graviditets - eller TR tegn? :confused005
 
Litt vanskelig å forklare, men føltes litt som utvidelse av livmoren/at noe strakk seg. Murringer ved mensensmerter har føltes annerledes enn de strekningene jeg følte da jeg ble gravid. Luften var såpass mye at jeg den ene gangen var sikker på at egget hadde festet seg, for var helt oppblåst og klarte nesten ikke å holde igjen luften. Haha. Måtte si til mannen (siden vi hadde lagt oss) at nå tror jeg egget har festet seg og at det var derfor. To dager etterpå fikk jeg positiv test ☺️

Å, så stas! Med fare for å være veldig personlig, så har jeg ofte sånne "luft" opplevelser etter vi har lagt oss. Har aldri prompet foran mannen, så skal ikke begynne nå, men sliter ofte med luft i magen, spesielt på kvelden. Derfor tror jeg nok det blir veldig vanskelig å skille det fra et svangerskap dersom det skjer :)

Foreløpig har jeg ikke kjent noen stikkinger i selve livmoren tror jeg. Heller sammentrekninger, som kynnere. Men dette har jeg pleid å ha av og til med spiralen også, så det tar jeg ikke nødvendigvis som et tegn. Har jo noen stikkinger / verking nedentil av og til, men ikke hele tiden eller mye slik at det er vondt. Husker hvordan det var da jeg var 30 uker + på vei og gikk tur feks, da stakk det noe veldig nedi der.. Og så ille er det jo absolutt ikke nå.
 
CD 15 og 4 DPO.

I dag orker jeg ikke å teste etter EL ettersom den har vært negativ og blitt svakere og svakere etter jeg fikk positiv søndag kl. 16.00.

For en times tid siden brakk jeg meg veldig da jeg pusset tenner. Håpet sier det er positivt tegn for svangerskap, fornuften sier at jeg stakk tannbørsten litt langt inn og når jeg først hadde trigget brekningsrefleksen var det gjort. Skriver det allikevel opp.
 
Oppdatering:

Jeg kastet opp etter lunch i stad. Er veldig trøtt, svimmel og uggen / kvalm. Aner ikke om det er noe som skjer i kroppen mth svangerskap eller om det er fordi hormonene herjer fritt der inne. Kjenner at det er fryktelig unødvendig å være så uggen dersom det ikke er noen baby på gang...!

Er det noen andre som har vært på samme måte og blitt gravide? Alternativt opplevd det samme i en PP og fått TR som normalt?
 
Oppdatering:

Jeg kastet opp etter lunch i stad. Er veldig trøtt, svimmel og uggen / kvalm. Aner ikke om det er noe som skjer i kroppen mth svangerskap eller om det er fordi hormonene herjer fritt der inne. Kjenner at det er fryktelig unødvendig å være så uggen dersom det ikke er noen baby på gang...!

Er det noen andre som har vært på samme måte og blitt gravide? Alternativt opplevd det samme i en PP og fått TR som normalt?
Høres veldig ut som gravidesymptomer selv om det kanskje kan være litt tidlig. Jeg har også vært kvalm noen sykluser i dpo-land og sagt at jeg at dette godtar jeg bare hvis det er en spire, men så kom TR... Om det var kjemisk eller ikke, noe hormonelt vet jeg ikke.
Blir spennende å følge deg :)
 
Høres veldig ut som gravidesymptomer selv om det kanskje kan være litt tidlig. Jeg har også vært kvalm noen sykluser i dpo-land og sagt at jeg at dette godtar jeg bare hvis det er en spire, men så kom TR... Om det var kjemisk eller ikke, noe hormonelt vet jeg ikke.
Blir spennende å følge deg :)

Koselig at du legger igjen spor :hug003

For å være helt ærlig tror jeg at det er jeg som håååååper så mye å bli gravid at jeg tolker alt som tegn.. Så da kjenner jeg ekstra etter, selv om det høyst sannsynlig ikke betyr noe som helst. Men jeg velger å skrive det opp ettersom det kan roe meg ned i PP’er fremover dersom jeg får tilsvarende «symptomer» :)
Veldig koselig hvis du vil følge fremover :)
 
Vi prøver på andremann :p fjernet hormonspiral 26.mars og GYN sa jeg kom til å få EL om 4-5 dager, og ser ut til at jeg hadde det på tirsdag. Så vi ligger ganske likt!

Vi har imidlertid ikke prøvd denne syklusen, så brukt den mest til kartlegging. Pluss gynekologen sa at det kanskje var litt kort tid mellom fjerning av spiral og EL til at jeg kunne bli gravid.

Jeg ble helt tullete selv forrige gang og syns det var greit å skrive opp symptomene så jeg kunne sammenligne :happy:
 
Vi prøver på andremann :p fjernet hormonspiral 26.mars og GYN sa jeg kom til å få EL om 4-5 dager, og ser ut til at jeg hadde det på tirsdag. Så vi ligger ganske likt!

Vi har imidlertid ikke prøvd denne syklusen, så brukt den mest til kartlegging. Pluss gynekologen sa at det kanskje var litt kort tid mellom fjerning av spiral og EL til at jeg kunne bli gravid.

Jeg ble helt tullete selv forrige gang og syns det var greit å skrive opp symptomene så jeg kunne sammenligne :happy:

Hei! Så koselig at du legger igjen spor :) Det blir en veldig spennende tid fremover.. Heldig du var som fikk EL med en gang, da! Selv om du ikke prøver, så er det fint å kunne komme i gang med oversikt over syklusen. Synes det er et styr, jeg...
 
Måtte ta en liten pause i går for å fokusere på andre ting, så oppdaterer raskt med gårsdagen:
------------------------------------

CD15 og 5 DPO (lørdag 4. april 2020)

Jeg kjente jeg trengte en pause og gjøre noe helt annet. Jeg blir helt tullerusk av å teste EL, kjenne etter symptomer og tenke på når jeg skal teste med g-test og når TR kommer. Var utrolig godt å legge det bort litt.

Jeg har ikke vært kvalm siden fredagen, så det tror jeg bare var tilfeldig. Jeg kjenner meg overhodet ikke gravid, så dette skriver jeg opp kun for å sammenligne fremtidige sykluser og få oversikt (tror ikke dette er symptomer på svangerskap og forventer derfor TR 14. april +/-).

- Humørsvingninger (veldig normalt for meg egentlig). Denne dagen gråt jeg litt på formiddagen av oppgitthet fordi det føles så langtekkelig denne prøvingen
- Verken svimmel eller kvalm
- Liiiiitt ømt i høyre bryst da jeg la meg (kan være fordi jeg holdt på med fysisk arbeid gjennom hele dagen og ble støl)
- Kjente stikkinger i magen på starten da vi hadde sex (var litt opptatt med sexen til å kjenne særlig etter hvor og hva det var. Første stikking var midt i magen. Andre stikkingen noen minutter etterpå husker jeg ikke).
- Sekret: hvitt lotion / melkeaktig (forstår meg ikke helt på forskjell. Det er ikke tykt, men ikke vannete heller liksom). Mer utflod i dag enn i går, men fortsatt ikke mye.
- Verking i korsryggen (har vart i mange dager nå, sover sikkert rart + arbeidet i dag)
- En kvise på ryggen (pleier ikke å ha kviser, men aaaaav og til kommer de)
- Mer kåt i dag enn jeg har vært siden EL
- Luft i magen
- Hadde som sagt sex
- Livmortappen: Høyt oppe. Kjennes mer lukket enn rundt EL. Bakovervendt nesten. Litt hard, men myk og glatt utenpå.
- Ingen halsbrann (hatt litt halsbrann tre-fire dager på rad nå)

Tror det var det jeg klarer å komme på nå.
 
CD 16 og 6 DPO

Kjente litt på livmortappen nå. Kjennes fortsatt høyt oppe, lukket. Litt hardere enn i går kanskje? Mer vannet sekret i dag ser det ut som.

Har også kjent litt "småstikkinger" nedentil av og til i dag. Ikke vondt eller ubehagelig. Kommer ikke strålende og at jeg skvetter til, men mer som om jeg har sitti på noe kaldt eller noe kanskje. Tror ikke det er urinveisinfeksjon, men det vet jeg ikke fordi jeg aldri har hatt det. Vanskelig å forklare, men en sviende følelse kanskje? o_O

Noen som kan kjenne igjen det jeg beskriver?
 
Hei! Så koselig at du legger igjen spor :) Det blir en veldig spennende tid fremover.. Heldig du var som fikk EL med en gang, da! Selv om du ikke prøver, så er det fint å kunne komme i gang med oversikt over syklusen. Synes det er et styr, jeg...

Ja, veldig greit! Man har visst vanlig sykluser på hormonspiral, men hormonene påvirker slimhinnene så egget ikke fester seg. Hvis jeg har skjønt riktig! Så veldig spent på om hvordan syklusen min er nå med tanke på den var litt fucka sist. Først lange sykluser og jeg hadde kort lutealfase!

Prøving kan bli ganske intenst noen ganger! :wacky:
 
Ja, veldig greit! Man har visst vanlig sykluser på hormonspiral, men hormonene påvirker slimhinnene så egget ikke fester seg. Hvis jeg har skjønt riktig! Så veldig spent på om hvordan syklusen min er nå med tanke på den var litt fucka sist. Først lange sykluser og jeg hadde kort lutealfase!

Prøving kan bli ganske intenst noen ganger! :wacky:

Hvor lang var lutealfasen din sist? Har lest gjennom dagboken din fra forrige gang, men husker jo ikke detaljer da :) Veldig moro å lese gamle ting. Jeg hadde vel dagbok første gang tror jeg, men et annet sted enn Babyverden. Har ikke sett den siden den gang heller, men moro å lese igjen sikkert. Kanskje jeg skal lete den frem ;)
Du hadde vel endel slim den PP'en det klaffet sist? Det slimet kjenner jeg er min store stressfaktor.. :yuck: Jeg kan ikke huske at jeg hadde det med noen av de andre heller, men denne gangen VET jeg at jeg ikke har sett det andre folk beskriver og bildene jeg har sett. De greiene der VET jeg at jeg ikke har hatt nå, så nå føles det veldig håpløst at det skulle gått allerede i PP1 uten slim... Så nå forbereder jeg meg til neste PP og skal gjøre alt jeg kan for å få frem det berømte slimet ;)
 
Jeg har hatt to små-mål når det kommer til testing av graviditet nå i PP1, utålmodig som jeg er... Første målet var i dag faktisk, på 6 DPO :angelic: Men det er kun 3% som får positivt utslag så tidlig, så den droppet jeg fort. Mål nummer 2 er i morgen, 7 DPO. Da er det ca 7.5% som får positivt utslag. Jeg kjenner at det ikke er noe problem å droppe testing i morgen også. Nå er neste mål tirsdag 7.april, da er jeg 8 DPO. Selv om det er rundt 18% som får positivt utslag her tenker jeg at det kaaaaan være en mulighet. Så dersom jeg kjenner meg klar for det tester jeg på tirsdag. 9 DPO (onsdag 8.april) hopper det plutselig til nesten 50% som får positivt utslag, så denne dagen kommer jeg garantert til å teste. Spennende om det blir test nummer 1 eller test nummer 2 :happy:
 
Hvor lang var lutealfasen din sist? Har lest gjennom dagboken din fra forrige gang, men husker jo ikke detaljer da :) Veldig moro å lese gamle ting. Jeg hadde vel dagbok første gang tror jeg, men et annet sted enn Babyverden. Har ikke sett den siden den gang heller, men moro å lese igjen sikkert. Kanskje jeg skal lete den frem ;)
Du hadde vel endel slim den PP'en det klaffet sist? Det slimet kjenner jeg er min store stressfaktor.. :yuck: Jeg kan ikke huske at jeg hadde det med noen av de andre heller, men denne gangen VET jeg at jeg ikke har sett det andre folk beskriver og bildene jeg har sett. De greiene der VET jeg at jeg ikke har hatt nå, så nå føles det veldig håpløst at det skulle gått allerede i PP1 uten slim... Så nå forbereder jeg meg til neste PP og skal gjøre alt jeg kan for å få frem det berømte slimet ;)

Tror jeg hadde rundt 9-10 dager, så var superstressa :bored: Anbefaler å gå gjennom, overraskende hvor mye man glemmer! Jeg har stort sett lest på svangerskapsbiten, men kanskje jeg må gå gjennom den skikkelig ;)

Husker jeg tok solvipect eller hva de het, så kan nok stemme at det var mye slim. Denne PP var det nesten flaks at jeg fant EL-slim, var ikke mye! Kan være lurt å kikke litt ekstra på papiret etter man har tissa f.eks :angelic:
 
Tror jeg hadde rundt 9-10 dager, så var superstressa :bored: Anbefaler å gå gjennom, overraskende hvor mye man glemmer! Jeg har stort sett lest på svangerskapsbiten, men kanskje jeg må gå gjennom den skikkelig ;)

Husker jeg tok solvipect eller hva de het, så kan nok stemme at det var mye slim. Denne PP var det nesten flaks at jeg fant EL-slim, var ikke mye! Kan være lurt å kikke litt ekstra på papiret etter man har tissa f.eks :angelic:

Det skjønner jeg at du var.. Kjenner jeg er stresset over det selv, jeg aner jo egentlig ikke hvor lang syklus jeg har eller hvor lang lutealfasen er.. Dersom jeg kommer meg forbi 10. april så er den på 11 dager sånn ca. Hvis jeg legger inn eggløsningsdatoen i denne kalkulatoren blir det 24 dagers syklus og IKM skyves fra 14. til 10. april. Jeg lar allikevel 14. april stå ettersom jeg tror det er større sannsynlighet at jeg har en standard syklus enn kort. Blir spennende å se når TR kommer (eller ikke....)

Hadde jeg bare visst at vi kom til å prøve på vårt første felles barn da jeg hadde spiralen hadde jeg fulgt bedre med i timen ;) Jeg har ikke brydd meg noe over noen ting mens jeg brukte den ettersom jeg ikke hadde blødninger.
 
Ser jeg har surret med CD - dagene mine. Var CD 16 i går og CD 17 i dag.
------------------

Har forresten en veldig liten tro på at vi har fått det til på første forsøk. Nå i helgen tror jeg at jeg har blitt mer realistisk på prøveperioden og regner ikke med at jeg skal få positiv test så raskt. Jeg venter derfor med å teste til 8 DPO, altså ikke i morgen, men tirsdag. Jeg har allerede begynt å skrive handleliste som jeg skal ordne til PP2.

- Solvipect hostesaft (for å få EL-slim)
- Grapefruktekstrakt (også for å få EL-slim)
Disse to tas vel fra CD1 til EL?

- Temperaturmåler med to desimaler for å tempe og ha oversikt etter EL



Usikker på om jeg skal kjøpe babyklister og bidronninggele? Har dere noen tips her? Dette er vel det som skal tas etter EL?
 
Back
Topp