Tigerliljes vei til baby nr 2 ♥

9+4

Bare én liten dag igjen til ultralyd nå. Har vært redd hele uken for at timen kom til å bli avlyst, men heldigvis fikk jeg påminnelse på fredag og regner med at alt går som normalt. Har time kl 12. Jeg har samme følelser som sist; ikke nødvendigvis forberedt på det verste, men samtidig veldig veldig nervøs. Jeg har jo erfart tidligere å se en spire på UL i uke 8-ish som hadde sluttet å vokse da vi kom tilbake i uke 9. Uten den opplevelsen hadde jeg kanskje vært mye roligere på dette stadiet. Men tankene går jo støtt og stadig til navn, fødsel, voksende mage.. Så jeg håper det kanskje er et tegn på at det faktisk blir baby denne gangen.

Jeg er enormt trøtt og sovner så og si hver eneste kveld under legging av 3-åringen. Har også vondt i brystpartiet og kjenner det er veldig ømt der. Huden har vært litt opp og ned, men nå synes jeg både den og håret gløder veldig. Rare greier, det der. Jeg brekker meg litt når jeg pusser tenner og blør veldig lett i tannkjøtt og nese. Egentlig er dette veldig likt graviditeten med Junior. Da kastet jeg opp 2-3 ganger, men mest i forbindelse med bilturer (nå har vi ikke bil). Var så og si ikke kvalm i det hele tatt. Blir spennende å se om jeg kommer til å være i like god form denne gangen om alt går bra :love2
 
Lykke til imorgen!
 
Masse lykke til❤ har en god følelse!
 
9+5

Det gikk bra denne gangen også :Heartred Lille spiren har vokst mye på to uker og ble målt til 9+5 på dagen. Jeg fikk se både armer og ben og alt så fint ut! Jeg var så dårlig før jeg kom inn og takler virkelig ikke å gå på ultralyd, til tross for at gynekologen er fantastisk. Glemte å spørre om bilde denne gangen også og det viser kanskje hvor turbulent hodet mitt er når jeg er der inne :confused:

Nå er jeg helt utslitt og tar meg en lur mens Junior sover :love2

Ny ultralyd blir om to uker :)
 
Gratulerer med vel overstått
 
Åh fine deg! Gratulerer så mye :)
 
Dette går hele veien altså ❤❤
 
10+0

Endelig tosifra! Over den store kneiken, 9+6, der jeg har mistet to ganger før. Ingen av de var etter ultralyd så føler meg mye mer positiv nå. Rart hva én liten dag kan gjøre :) I dag føler jeg meg rett og slett veldig gravid om jeg kan si det. Den intense matlysten har forduftet og ingenting frister. Absolutt ingenting. Og alt må spises i små porsjoner eller så blir jeg uggen. Jeg har vært så sliten og trøtt og 3-åringen er i sin aller verste trasseperiode. På et tidspunkt måtte jeg bøye meg ned og fikk skikkelig vondt i bekkenet. Håper det bare var et engangstilfelle :meh:

Jordmor ringte meg i dag og vi hadde en veldig fin samtale :love2 Hun kjenner jo litt til meg og prøvehistorikken min og det er veldig godt å skulle gå til noen jeg kjenner til. Jeg merker at jeg helst vil forholde meg til så få personer som mulig i dette svangerskapet. Med Junior var jeg annenhver gang hos fastlege/jordmor, men denne gangen blir det kun jordmor. Det ser dessverre ut til at første "offisielle" time blir tatt over telefon også. Kjipt, selv om jeg har forståelse for det og var forberedt på at det kom til å skje. Jeg får heldigvis komme innom i uke 15/16, noe som forøvrig føles som en evighet til. Er veldig glad for at jeg skal på ultralyd igjen i mellomtiden :)
 
Gratulerer med 10 uker og en fjerdedel overstått
 
11+0

Føler nesten at det må være feil at jeg er i uke 11? Uke 10 har riktignok vart i tre uker, men uke 11 føles så langt på vei.. Jeg har aldri mistet etter å ha kommet så langt :love2

Den siste uken har vært veldig tung. 3-åringen har begynt å vise sin frustrasjon over situasjonen vi er i og dagene er stressende og utmattende. Lekeplassene i området er stengt og vi er lei av å bare sitte inne i leiligheten vår. Jeg vet ikke helt hva jeg gjør hvis dette blir forlenget selv om jeg regner med at det blir det. Føler meg allerede som verdens verste mamma som ikke har mer tålmodighet og bryter litt sammen hver kveld :crybaby2Jeg hadde "jordmortimen" over telefon i går og er veldig skuffet over tilbudet vi får. Jeg kunne komme inn i uke 15-16 for å ta blodprøver og høre hjertelyd, men etter det regnet hun med at det ikke ble fysisk oppmøte før i uke 30 (!).

Ultralyden blir forresten i morgen istedenfor neste uke. Jeg er veldig engstelig for tiden og synes det er veldig greit å komme inn én uke før planlagt. Får bare krysse fingrene for at alt er bra, tror faktisk ikke jeg takler å miste midt oppi alt dette her..
 
Back
Topp