Vektoppgang!

10kg og er i dag 24+3. Håper mye av det er vann:laughing002... blir litt stressa når jeg leser alle her inne som Max har gått opp 2-3kg:scratch:bounce
 
24 uker og har gått opp ca 7 kg. Normalvektig og slank fra før av og gikk opp 16 kg forrige svangerskap. Denne gangen har jeg gått opp mest første trimester så langt pga kvalme og småspising. Tenker at det ikke er så viktig så lenge man spiser hovedsaklig sunt og får rørt på seg litt. Spiser når jeg er sulten og begrenser ikke matinntaket. Nå kjenner jeg dessuten at magesekken har dårligere plass og jeg blir fort mett og må spise ofte
 
de første 4 månedene gikk jeg ned ca 4 kg pga oppkast og mangel på hva jeg klarte å få i meg. men til nå har jeg lagt på meg 7 kg ca, er 25+3
 
Gått opp 14 kg jeg. Blir sikkert over 20, sånn som med førstemann.

det går bra :) det kommer av igjen!
 
23 uker i morgen. Gått opp 5kg til nå, ingenting de siste 6 ukene. Men har nok å gå på fra før av. Magen har blitt betydelig større ♡
 
24+4 og 10 kg - men føler 1 kg er bæsj :hilarious: #forstoppa
 
Må bare spørre, veier dere dere ofte? Jeg har så skeivt golv, at jeg ikke gidder annet enn på jm kontrollene. :p så synes jeg rett og slett det er litt deprimerende å drive å veie så ofte, vanskeligere å godta kroppen om jeg fokuserer på vekten...

Når det er sagt, synes jeg forsåvidt det er en interessant tråd :p :)
 
Må bare spørre, veier dere dere ofte? Jeg har så skeivt golv, at jeg ikke gidder annet enn på jm kontrollene. :p så synes jeg rett og slett det er litt deprimerende å drive å veie så ofte, vanskeligere å godta kroppen om jeg fokuserer på vekten...

Når det er sagt, synes jeg forsåvidt det er en interessant tråd :p :)

Veier meg ikke ofte! Har sålangt bare veid meg ved 12 og 24 uker. Ser ikke noe poeng i å veie meg ofte, vekta blir det den blir :)
 
Må bare spørre, veier dere dere ofte? Jeg har så skeivt golv, at jeg ikke gidder annet enn på jm kontrollene. :p så synes jeg rett og slett det er litt deprimerende å drive å veie så ofte, vanskeligere å godta kroppen om jeg fokuserer på vekten...

Når det er sagt, synes jeg forsåvidt det er en interessant tråd :p :)
Etter vektnedgang (enda ikke over på + siden og snart 26 uker) så syns jeg det er litt spennende å følge med. Veier meg på morgenen, ca 1 gang i uka :) Da kan jeg også få med meg om jeg plutselig får en drastisk vektoppgang. Om jeg kjenner det blir «sårt» å veie meg, regner jeg med at jeg kutter ned etter hvert :p
 
Må bare spørre, veier dere dere ofte? Jeg har så skeivt golv, at jeg ikke gidder annet enn på jm kontrollene. :p så synes jeg rett og slett det er litt deprimerende å drive å veie så ofte, vanskeligere å godta kroppen om jeg fokuserer på vekten...

Når det er sagt, synes jeg forsåvidt det er en interessant tråd :p :)

Veier meg en gang i uka, sånn så jeg får med meg hvis jeg skulle plutselig gå fort opp i vekt. Kusina mi hadde svangerskapsforgiftning så hun anbefalte det. Stresser ikke så mye med den vekta, har gått opp 6kg nå i uke 24+2 så synes det er helt greit selv om jeg har mer enn nok fra før av:happy: men hadde en lang samtale med legen før uke 12 ifht de tankene jeg hadde om å skulle legge på meg enda mer, men han beroliget meg ganske bra.
 
23+0, ikke gått opp noe enda. Vekten svinger litt fra uke til uke. En uke har jeg gått ned et kg, neste opp 500g.
 
Opp 9 kg. Er 26+2 i dag.
Omtrent det samme som sist på samme tid.
 
Må bare spørre, veier dere dere ofte? Jeg har så skeivt golv, at jeg ikke gidder annet enn på jm kontrollene. :p så synes jeg rett og slett det er litt deprimerende å drive å veie så ofte, vanskeligere å godta kroppen om jeg fokuserer på vekten...

Når det er sagt, synes jeg forsåvidt det er en interessant tråd :p :)
Jeg veier meg en gang i blant. Litt for å ha kontroll og ikke få helt sjokk når jeg er hos jordmor :p Men mest fordi jeg gikk opp MYE i forrige svangerskap og det var noe herk å få av "sjokoladekiloene" i etterkant - og dit vil jeg helst ikke igjen. Jeg har viljestyrke på størrelsen med en ert når det kommer til sjokolade, men hvis jeg ser at vekten raser oppover, så vet jeg at det er nok til å få meg til å tenke mer over hva jeg dytter i kjeften ;) Og ja, jeg kunne jo hatt den innstillingen fra starten av, men sjokolade er aaaaaltfor godt :hilarious:
 
Må bare spørre, veier dere dere ofte? Jeg har så skeivt golv, at jeg ikke gidder annet enn på jm kontrollene. :p så synes jeg rett og slett det er litt deprimerende å drive å veie så ofte, vanskeligere å godta kroppen om jeg fokuserer på vekten...

Når det er sagt, synes jeg forsåvidt det er en interessant tråd :p :)
Jeg veier meg skjeldent no :p er no 24 uker å har gått opp 10 kg. E blitt litt redd for vekten merker jeg :p sist jeg veide meg var når jeg startet denne tråden
 
Jeg veier meg skjeldent no :p er no 24 uker å har gått opp 10 kg. E blitt litt redd for vekten merker jeg :p sist jeg veide meg var når jeg startet denne tråden

Samme her! :bag: Har nok å gå på, så ikke helt ok at jeg har gått opp så mye allerede men :)
 
24+0 og 7 kg opp.

Noen som har vært gravide før, og lagt på seg omtrent like mye som meg ved ca uke 24? Hvor mye ble vektoppgangen din totalt før fødsel?
- Spør for en venn (Neida :laughing002)
 
Må bare spørre, veier dere dere ofte? Jeg har så skeivt golv, at jeg ikke gidder annet enn på jm kontrollene. :p så synes jeg rett og slett det er litt deprimerende å drive å veie så ofte, vanskeligere å godta kroppen om jeg fokuserer på vekten...

Når det er sagt, synes jeg forsåvidt det er en interessant tråd :p :)

Jeg har ikke vekt hjemme så blir bare på kontrollene her.
 
Back
Topp