Vektoppgang!

Jeg er også høy og gikk opp 23kg med førstemann. Ikke sammenlign deg med folk her inne! Ta det med jordmor om du er bekymret ;)
 
Huff. Opp 10 kg! Er 23 uker i dag. Sist svangerskap gikk jeg bare opp 8 kg til sammen.

Jordmor sa til meg at det ikke var noe å bekymre seg over, da jeg i utgangspunktet er lita og tynn, og at jeg ikke kunne styre det. Jeg ser ikke hvor kiloene er da, må være mye i pupper og ræv. Kjenner litt på den, men føler meg teit som gjør det.. Vet at det går bort etter fødsel, så aktiv og glad i trening og styrke som jeg er, så prøver å ikke henge meg opp i vekta da det bare er ett tall, og samboer konstant går rundt å sikler og gir kompliment :rolleyes:
 
22+1 og gått opp nesten 15:oops::hilarious:

gikk opp 20 med førdte og 30 med 2.mann såååååe:rolleyes:

jeg trener det heldigvis bort igjen i løpet av permisjonen:cat:
 
20 uker i morgen. Gått opp 5kg til nå. Og godt det ikke er mer syns jeg, for har nok å ta av fra før :p
 
Aner ikke, har ikke gidda å veie meg enda. Er i uke 22 og har allerede fått endel ødemer. Tenker at vekt bare er et tall og noe jeg ikke orker å fokusere på. Jordmor mente jeg ikke behøvde veie meg om jeg ikke vil, hun var heller ikke spesielt opptatt av vekt.
 
Jeg har ikke veid meg siden nyttår. Da var jeg fortsatt på -2,5 kg. Men siden det har apetitten økt veldig og jeg har byttet ut 1.5 time gåing med buss til og fra jobb. Så spent på hva vekta viser på neste kontroll.
 
Jeg hadde gått opp 3,5 kg frem til uke 12. Uke 16 stod vekta fortsatt på det samme, selv om jeg hadde storspist meg gjennom julen.

Nå, derimot...! Har nesten ingen klær som passer lenger. Altså, klærne mine er blitt trange rundt rompa, lårene, skuldre, på armene, ankler og legger! Og det har skjedd fort! :p

Jeg velger å vente med å veie meg til kontrollen i uke 24 (20+5 i dag), fordi jeg prøver så godt jeg kan å ikke ha fokus på det. Men jeg forventer en veeeesentlig vektoppgang fra uke 16.
 
Har gått opp mellom 3/4kg, er noen dager inn i uke 22. Kjenner selv på det med vektoppgang er vanskelig og «slå sei til ro med» og er noe jeg må ta meg selv i hverdag for at jeg ikke skal bli opphengt i det. Gikk opp 8kg i mitt første svangerskap så håper jeg kan klare og ligge under 10kg denne gangen også. Trener gjevnlig 4dager i uken enda så satser på jeg kan hålle formen.
 
Gikk ned i starten og holdt vekta stabilt der frem til nyttår. Nå var jeg på kontroll i dag og har gått opp 5.5 kg siden nyttår, så vektendring totalt blir på litt over 3 kg. Har begynt å ta buss i stedet for å gå til jobb og apetitten har økt veldig, så blir spennende å se om vektøkningen fortsetter som de siste 6 ukene!
 
All vekta kommer helt sikkert på slutten her.
 
20+3 og ca. 4 kilo her.

Føler litt at det er 1 kilo per pupp *knis!*
Har ikke vekt hjemme, men tror jeg gikk ned litt i starten da jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme. Nå er kvalmen derimot overkommelig og følger legens råd om å spise det jeg har lyst på. En del mat har det blitt, men det har blitt mest lyseblå bris forråsirresånn...
 
Jeg har gått ned 1,5kg! Så ingenting opp foreløpig.
 
Jeg har gått opp 2 kg. De første månedene stod vekta stille, men disse kiloene har kommet de siste ukene sammen med babykula :playful: Jeg er 24+3
 
Jeg har holdt meg unna vekta til nå.. Trodde ikke det var så ille, men der var det +11 kg gitt :oops: Jeg er liksom redd for å få i meg for lite næring, så jeg spiser litt ekstra her og der... Baller vel på seg i lengden det dessverre. Jaja, føler meg fin da, så jeg driter faktisk litt i det :)
 
Har gått opp 6,5 kilo og er 23+6. Håper på å ikke gå opp mere enn 15 kilo til sammen.
 
Back
Topp