Vektoppgang!

Uke 20 og 2-3 kg opp (gikk først ned litt, men fra min normale vekt). Gikk opp 8 kg sist svangerskap, men da veide jeg også 8 kg mer før jeg ble gravid enn jeg gjør nå!
 
2 kg opp må, men det tror jeg er all maten vi spiste på tur i helga :p Vekta har ellers stått stille heldigvis - jeg har mer enn nok å gå på, og målet er å ikke gå opp mer enn 7 kg totalt. Husker kiloene snek seg fort på i 3.trimester forrige gang.
 
Ingen ting :happy: gikk ned endel i starten og minste jenta på 1år er veldig aktiv om dagen. Har egentlig baby kg fra forrige gang.
 
Opp 12.
 
22+0, og enda 4 kg under startvekta
 
Uke 22 og har gått opp 10 kg veier når 56,5 kg. Har gått opp rundt 16-20 kg de andre svangerskapene. Regner med å være rundt det samme denne gang også.
 
19+0 idag, ikke lagt på meg noe som helst. Og jeg vil legge på meg, er tynn fra før av og blir litt stressa av at vekta ikke går oppover. Får nok pes pga det på oul. Gikk opp 13 kg forrige svangerskap. Tror 12 av de var borte så fort ungen kom ut, jeg håpa på å beholde alle kiloene jeg fikk:oops:
 
20+0 på mandag og har vell gått opp 10-11kg. Ikke helt fornøyd med det i og med at startvekta er en good del over 60 for å si det sånn :shifty::hilarious: Men men, for håpe jeg går ned av og amme denne gangen for det gjorde jeg ikke sist :rolleyes:
 
20+0 på mandag og har vell gått opp 10-11kg. Ikke helt fornøyd med det i og med at startvekta er en good del over 60 for å si det sånn :shifty::hilarious: Men men, for håpe jeg går ned av og amme denne gangen for det gjorde jeg ikke sist :rolleyes:

Min startsvekt var også over 60, takk og lov for det siden jeg er 179 høy :hilarious:
 
Min startsvekt var også over 60, takk og lov for det siden jeg er 179 høy :hilarious:

Er dessverre ikke like høy så har ikke like mange cm og fordele vekten på :hilarious: men hittil har den lagt seg for det meste i puppene og magen så får være fornøyd med det i det minste :rolleyes::hilarious:
 
Har dere gått opp så lite?

Jeg er gravid for første gang så visste ikke hva som var normalt men er 23 uker på vei og har lagt på meg ca 10kg. Tenkte det var normalt jeg. o_O
 
Vanskelig å sammenlikne vekt da. Forskjell hvordan det legger seg og når man får det.
 
Har dere gått opp så lite?

Jeg er gravid for første gang så visste ikke hva som var normalt men er 23 uker på vei og har lagt på meg ca 10kg. Tenkte det var normalt jeg. o_O
Er nok veldig variasjon i hva man har «fra før av».
Så 10 kg kan være like normalt som 3 kg :)
 
Er nok veldig variasjon i hva man har «fra før av».
Så 10 kg kan være like normalt som 3 kg :)

håper det :nailbiting: Er 1.70 og veide 63kg før jeg ble gravid. Mener å ha lest at 12-16 kg er normalt for hele svangerskapet :)
 
håper det :nailbiting: Er 1.70 og veide 63kg før jeg ble gravid. Mener å ha lest at 12-16 kg er normalt for hele svangerskapet :)
Ja, mener å huske det jeg også. Men det finnes en egen «tabell» med utgangspunkt i BMI ved start. Undervektige bør/vil gå opp mer enn overvektige gjør. Normalvektige havner midt mellom.

Da jeg var gravid med førstemann var jeg 62 kg og 174 cm ved start, og hadde gått opp nesten 10 kg på dette tidspunktet. Tenkte ingenting over at det ikke var normalt, men gikk på en sjokoladesmell derfra og ut og kan bare takke meg selv for sluttvekta på +21 kg :hilarious::oops:
 
Back
Topp