Godt voksne prøvere (35+)

Dere som fikk litt stimulering, ikke ivf eller sper vaskhva slags hjelp fikk dere?
Av gyn min så får jeg ikke noe hormonstimulering, men snakker om en eggløsningssprøyte med timing til El så klart. Mine prøver var veldig bra, smt manne s var veldig bra.
Fikk Letrozol/Femar og Ovitrelle (EL sprøyta).
 
Jeg blir 39 år neste år og er aktiv prøver på barn nr 4 :happy:

Dere som har blitt gravide, fikk dere tilbud om tettere oppfølging og/eller utvidet fosterdiagnostikk?
 
Fikk ingen hjelp egentlig. Gynekologen mente hormonstøtte kunne føre til at svangerskap som vanligvis ville endt med abort fortsatte pga hormonstøtten. Altså at hormonstøtten ville kunne føre til at et svangerskap fortsatte selv om det ikke var forenelig med liv. Ble såpass skremt av det at jeg ikke fikk spurt så mye mer.

Nå er jo jeg eldre enn de fleste av dere andre her, men hvordan gikk dere frem for å få hjelp?
 
Titter innom og sier - jeg er gravid - det gikk i pp10 tror jeg det var :) er rundt 7+2 i dag tipper jeg! skal ha privet tul på onsdag og så igjen i januar når jeg er 12 uker
 
Jeg blir 39 år neste år og er aktiv prøver på barn nr 4 :happy:

Dere som har blitt gravide, fikk dere tilbud om tettere oppfølging og/eller utvidet fosterdiagnostikk?
Da jeg var gravid i 2017 var jeg 39 år, fikk kun normal fosterdiagnostikk. Alt var fint der og jeg hadde et normalt svangerskap.
 
Fikk ingen hjelp egentlig. Gynekologen mente hormonstøtte kunne føre til at svangerskap som vanligvis ville endt med abort fortsatte pga hormonstøtten. Altså at hormonstøtten ville kunne føre til at et svangerskap fortsatte selv om det ikke var forenelig med liv. Ble såpass skremt av det at jeg ikke fikk spurt så mye mer.

Nå er jo jeg eldre enn de fleste av dere andre her, men hvordan gikk dere frem for å få hjelp?


Jeg var hos gyn for celleprøve, nevnte bare at vi prøvde og om vi kunne få en hjelp til å piffe opp eggløsning. Tok blodprøver og av mannens sperm. Skal til gyn på dag 13 til fredag, så får vi se hva som evt skjer!

Har dere prøvd lenge?
 
Jeg var hos gyn for celleprøve, nevnte bare at vi prøvde og om vi kunne få en hjelp til å piffe opp eggløsning. Tok blodprøver og av mannens sperm. Skal til gyn på dag 13 til fredag, så får vi se hva som evt skjer!

Har dere prøvd lenge?
Vi har prøvd i 1,5 år denne gangen, men har aldri brukt prevensjon og vært sammen i nærmere 20 år. Etter å ha lagt barneønsket på is da jeg passerte 35, var overraskelsen stor da jeg for første gang så en positiv graviditetstest i januar 2017.

Vi er overlykkelige og utrolig takknemlig over å ha en herlig 2 åring i hus, men ønsker oss så inderlig et søsken. Jeg har alltid sagt, 0 eller minst 2.

Hadde en tung MA i slutten av november 2018. Utviklingen hadde stoppet bare noen dager etter at jeg så liv på tul i uke 9. Oppdaget det ikke før uke 14. Nå i starten av oktober hadde jeg en tidlig SA.

Har alltid hatt veldig lange og ustabile sykluser, men det siste året har de vært ganske stabile på 28-35 dager. Helt klar forbedring fra opp til 90 dager som det var før. Bruker metformin, så det har nok hjulpet EL veldig.

Masse lykke til nå på fredag :)
 
Ul viser på dag 11 at follikler er på ca 11, ikke fått utslag på El test enda, pleier å ha utsalg på ca dag 13/14 så da blir vel for små og dårlig utviklet. Snakket om femar først så får vi se..
 
Det er så kjedelig å vente på at menstruasjon skal komme tilbake etter fødsel... Lille er ni måneder nå, og ingen tegn til at syklusen er på rett vei...
 
Det er så kjedelig å vente på at menstruasjon skal komme tilbake etter fødsel... Lille er ni måneder nå, og ingen tegn til at syklusen er på rett vei...
Det er frustrerende når man vil begynne med prøving og mens er ikke tilbake. Ammer du om natta? Med første fikk jeg mens når jeg stoppet med det.
 
Det er så kjedelig å vente på at menstruasjon skal komme tilbake etter fødsel... Lille er ni måneder nå, og ingen tegn til at syklusen er på rett vei...
10 måneder tok det hos meg etter en liten periode uten amming på natta.
 
Jeg er 37 og har en på snart 2 år, da det klaffet på pp 12. Nå blir jeg 38 en uke før nr 2 kommer i april 2020. Denne gangen prøvde vi ikke i det hele tatt, visste ikke om vi ville ha flere barn men pga alder har vi ikke brukt prevensjon (han er 43). Fikk plutselig 2 streker ut av det blå så ble mildt sagt veldig overrasket, men så klart kjempeglad. Så alder trenger nødvendigvis ikke være ensbetydende med dårlig fertilitet. Jeg tror psyken har veldig mye å si. Stress er drepen. Jeg har aldri blitt gravid når vi virkelig har prøvd, det skjedde ikke før vi senka skuldrene og bare lot det som skjer skje
 
Så fint med en slik tråd☺️Jeg er 35, og vi har nettopp bestemt oss for å prøve å få nummer tre. Det er med litt skrekkblandet fryd ettersom jeg hadde fire ufrivillige aborter mellom første og andremann. Jeg satser på at vi unngår en reprise, og at prøveperioden ikke bare blir stress☺️ Vi har begge blitt enige om at vi skal prøve ett år, og går det ikke iløpet av den tiden så legger vi ønsket på hylla... (hvis jeg klarer å gi slipp på det da)
 
Så fint med en slik tråd☺️Jeg er 35, og vi har nettopp bestemt oss for å prøve å få nummer tre. Det er med litt skrekkblandet fryd ettersom jeg hadde fire ufrivillige aborter mellom første og andremann. Jeg satser på at vi unngår en reprise, og at prøveperioden ikke bare blir stress☺️ Vi har begge blitt enige om at vi skal prøve ett år, og går det ikke iløpet av den tiden så legger vi ønsket på hylla... (hvis jeg klarer å gi slipp på det da)
Lykke til :)
 
Så fint med en slik tråd☺️Jeg er 35, og vi har nettopp bestemt oss for å prøve å få nummer tre. Det er med litt skrekkblandet fryd ettersom jeg hadde fire ufrivillige aborter mellom første og andremann. Jeg satser på at vi unngår en reprise, og at prøveperioden ikke bare blir stress☺️ Vi har begge blitt enige om at vi skal prøve ett år, og går det ikke iløpet av den tiden så legger vi ønsket på hylla... (hvis jeg klarer å gi slipp på det da)

Lykke til med prøving:happy:
Jeg hadde selv to sa mellom nr.1 og nr.2. Så var veldig spent når vi startet prøving på nr.3, og særlig siden jeg da hadde blitt 38 år. Lillesøster satt i PP7 uten noen sa på veien:joyful:
 
Det er frustrerende når man vil begynne med prøving og mens er ikke tilbake. Ammer du om natta? Med første fikk jeg mens når jeg stoppet med det.
Ja, jeg ammer på natta, og er litt uvillig til å stoppe med det enda, siden det er tidligere enn jeg ellers ville stoppet om vi ikke var prøvere... Men regner med at jeg kanskje tar en nattammeslutt på nyåret... Da tror jeg nok menstruasjonen kommer tilbake, og forhåpentligvis får vi vår femte lille skatt
 
Jeg blir snart 37, og vi har nettopp bestemt oss for å prøve på nr 2. Har ei datter på litt over 6 år fra før. Håper spiren sitter om ikke altfor mange måneder:happy:
 
Back
Topp