Kjære Dagbok - kjære Unnfangelse

NyttKapittel

Forelsket i forumet
Introduksjon:
Hei! Litt kort og godt om meg:happy: :
Jeg er ei jente på 32 år som bor i Telemark. Vi har forsøkt å få barn siden hormonspiralen ble fjernet januar 2019.
Kapittel I : Fikk to vakre skatter - Gutt 2009 & Gutt 2012.
Kapittel II :Trekløveren ble til firkløver etter at drømmeprinsen kom inn i livet vårt. Giftet oss september 2019. Prinsen har ingen barn fra før, så vi håper at denne fantastiske bonuspappaen og jeg kan få bebis i 2020.

_________



Kjære Dagbok:Heartpink

..Eller skal jeg si kjære Unnfangelse. :confused:

Jeg venter på deg. VELDIG.
Hva mer kan jeg gjøre for deg?:angelic:
Bena høyt etter sengeakten. Ikke bare én eggløsnings-app, -men to !
Ja, mannen slipper ikke unna, vi har hver vår app, to typer som visstnok ikke alltid er like enig om når jeg har eggløsning. Så vi helgarderer - hele den fertile perioden.
Noen perioder tar vi annenhver dag. Noen ganger hver dag. Prøver oss frem..
Men klaffer det..?
NEI !
Overhodet ikke! o_O
..Så 11 prøveperioder senere, to innbilte svangerskap, og to tente lys i en katedral i Riga for vårt etterlengtede barn så sitter jeg her da... Med mine frustrerte bekjennelser, håp og ønsker.
Kjære Unnfangelse hva mer kan vi gjøre?:wideyed:
For all del, det å skulle lage baby er jo en fornøyelse i seg selv..
Men skal ærlig innrømme at prosjektet har vel ikke vært alltid like poppis måned etter måned.
Vi kom til et punkt der vi ikke lenger kunne late som at vi var gira HVER ENESTE GANG....
Så hva gjorde vi? Det vi alltid gjør!
Vi gjorde det beste ut av det, og har nå gitt sexlivet vårt to ulike arenaer:
:meh:Business og Pleasure:singing:
Da er alle seksuelle forventninger lagt på hylla, vi behøver ikke late som at vi er gira - vi gjør en jobb!
Og det skal jeg jammen meg si deg, Unnfangelse!
Hjernen er ganske spøkefull sådan, for jammen viser det seg at det likevel blir pleasure av business-møtene våre!!:joyful:
Men, til tross for stor møtevirksomhet så savner vi arbeiderne dine vår kjære leder.
Det er DEG jeg sikter til, kjære Unnfangelse.
Du må møte opp. Komme deg hit. Vi trenger deg !
En av to apper mener at jeg har eggløsning i dag, vi har kalt inn til møte i kveld, og jeg ber deg -vær så snill..
Kan du møte opp? :pompus:

På forhånd takk.
:D
 
Last edited:
Deler din frustrasjon, og har full forståelse...
Håpet er på ingen måte ute :Heartred
Blir spennende å følge deg:happy:
 
Kjære Dagbok - Kjære Unnfangelse :Heartpink

Se for deg at du skal i business-møte med kollegaen din, og har nettopp hatt en uenighet med han:wideyed: (krangel med mannen)..

Ingen mulighet for å utsette da han hadde en avtale senere på kvelden.
Møtet måtte gjennomføres.
Så si meg, Unnfangelse...
Dukket du opp? :pompus:
Stakk du hodet inn, og tenkte at "dette fikser dere", eller har du fortsatt ferie?

PS: Vi fikk gjennomført møtet, og jeg ble værende igjen for å la det hele 'synke inn'.:hilarious:
Tok et glass vin også, håper det går fint..
for jeg vet jo ikke hvor du befinner deg uansett.

Ser frem til å høre fra deg.:cool:
 

Vedlegg

  • 20191016_213640.jpg
    20191016_213640.jpg
    28,6 KB · Visninger: 187
Last edited:
Jeg vil også si at jeg deler din frustrasjon. 15pp'er og enda ikke hatt en positiv test. Men vi er nå utredet og venter på innkalling til fertilitetsklinikk. Har du oppsøkt hjelp?
Håper du koste deg med det vinglasset, det er helt lov :Heartred
 
Jeg vil også si at jeg deler din frustrasjon. 15pp'er og enda ikke hatt en positiv test. Men vi er nå utredet og venter på innkalling til fertilitetsklinikk. Har du oppsøkt hjelp?
Håper du koste deg med det vinglasset, det er helt lov :Heartred

Hei hei :D
Hehe, ja blir jo litt småfrustrert - så har bestemt meg for å vri det litt over til humorhjørnet. :facepalm:
- for let's face it, det er ikke måte på til styr, stillinger, kjerringråd, tips og tanker man har rundt det som (naturlig nok) burde være den enkleste ting i verden.:wideyed:

Her kan jeg sverge på (tror jeg..kanskje..??) at jeg til nå har sett uuuultra-svak strek 2 ganger, og neste dag - blendahvit og mensen m/smerter. Og i forkant har jeg da hatt ALT av symptomer. ...Eller så er det det fornuften prøver å si: innbilte svangerskap.:sorry:

Så er det én ting jeg har lært i dette prosjektet, så er det å ikke teste meg før IKM.
Minuset er at jeg glemmer lærdommen idét jeg ankommer dag 7-9 ish i DPO land....:hilarious:

Og slik går nå dagene i denne runddansen som preger tankene mer enn jeg egentlig vil.

"Du må ikke stresse" - sier de. Inni meg ser jeg for meg at jeg fiker til dem:cool:

IKM er ca 30. oktober.
Vi skal til gynekologen på samtale 7. november.

Så selvfølgelig vil jeg jo da komme til henne og si at vi nettopp har fått en positiv test!!:rolleyes:
Så har vel bestemt meg for å få til dette !! (som at jeg har noen som helst makt i dette)

Du er i PP15 ja. Hvordan gikk utredningen?
Godt at man kan få hjelp, og så får vi håpe at innkallingen deres kommer fort som fy:Heartred
 
Hei hei :D
Hehe, ja blir jo litt småfrustrert - så har bestemt meg for å vri det litt over til humorhjørnet. :facepalm:
- for let's face it, det er ikke måte på til styr, stillinger, kjerringråd, tips og tanker man har rundt det som (naturlig nok) burde være den enkleste ting i verden.:wideyed:

Her kan jeg sverge på (tror jeg..kanskje..??) at jeg til nå har sett uuuultra-svak strek 2 ganger, og neste dag - blendahvit og mensen m/smerter. Og i forkant har jeg da hatt ALT av symptomer. ...Eller så er det det fornuften prøver å si: innbilte svangerskap.:sorry:

Så er det én ting jeg har lært i dette prosjektet, så er det å ikke teste meg før IKM.
Minuset er at jeg glemmer lærdommen idét jeg ankommer dag 7-9 ish i DPO land....:hilarious:

Og slik går nå dagene i denne runddansen som preger tankene mer enn jeg egentlig vil.

"Du må ikke stresse" - sier de. Inni meg ser jeg for meg at jeg fiker til dem:cool:

IKM er ca 30. oktober.
Vi skal til gynekologen på samtale 7. november.

Så selvfølgelig vil jeg jo da komme til henne og si at vi nettopp har fått en positiv test!!:rolleyes:
Så har vel bestemt meg for å få til dette !! (som at jeg har noen som helst makt i dette)

Du er i PP15 ja. Hvordan gikk utredningen?
Godt at man kan få hjelp, og så får vi håpe at innkallingen deres kommer fort som fy:Heartred
Kjenner meg veldig godt igjen i alt du skriver :D De som sier vi ikke skal stresse kan ta deg en bolle.

Lykke til hos gynekologen :happy: Utredningen gikk greit, jeg har ustabil syklus og stått på letrozol i 9 pp’er. Mannen har nedsatt sædkvalitet. Så nå venter vi bare på å høre fra klinikken vi er henvist til, men har jo et lite håp om at det skal klaffe før det :happy:
 
Følger deg gjerne!

Vi har ikke brukt prevensjon de siste 8,5 årene. Har vært aktive prøver litt av og på, men har vel gått inn for å finne el de siste, tja, 3-4 årene? Fikk min første positive test i august, men mistet dessverre.

Neste syklus blir det Femar, hvis ikke det har gått (noe jeg tviler på). Venter på innkalling til time hos gyn på sykehuset, har blitt henvist for skylling av eggledere og fjerning av endocyste. Om ikke dette funker blir det ivf. :) i mellomtiden går jeg på metformin og jobber med vekta.

spennende med samtale hos gynekolog! Håper dere kan si at du er gravid. :)
 
Kjenner meg veldig godt igjen i alt du skriver :D De som sier vi ikke skal stresse kan ta deg en bolle.

Lykke til hos gynekologen :happy: Utredningen gikk greit, jeg har ustabil syklus og stått på letrozol i 9 pp’er. Mannen har nedsatt sædkvalitet. Så nå venter vi bare på å høre fra klinikken vi er henvist til, men har jo et lite håp om at det skal klaffe før det :happy:

:smiley-angelic003Sender deg alt av lykkeønskninger - og så håper vi at det klaffer for dere snart :Heartred
 
Følger deg gjerne!

Vi har ikke brukt prevensjon de siste 8,5 årene. Har vært aktive prøver litt av og på, men har vel gått inn for å finne el de siste, tja, 3-4 årene? Fikk min første positive test i august, men mistet dessverre.

Neste syklus blir det Femar, hvis ikke det har gått (noe jeg tviler på). Venter på innkalling til time hos gyn på sykehuset, har blitt henvist for skylling av eggledere og fjerning av endocyste. Om ikke dette funker blir det ivf. :) i mellomtiden går jeg på metformin og jobber med vekta.

spennende med samtale hos gynekolog! Håper dere kan si at du er gravid. :)

Så koselig at du vil det :angelic:

Nei og nei, du har en tålmodighet i en helt annen liga forstår jeg:wideyed:. Kjenner at jeg virkelig har et sterkt ønske for at det ordner seg for deg:Heartred Det er så fantastisk at vi lever i 2019 der man kan få hjelp. Masse masse lykke til med alt fremover.
Jeg heier på deg! :hello2
 
Kjære dagbok - kjære Unnfangelse:Heartpink

Litt usikker, men ser ut til at jeg har ankommet DPO-land. I følge appene hvertfall... :bookworm:
- Landet der man har flere timer i døgnet, tiden går saktere og følelsen av forventning stort sett preger hverdagen.:pompus:
- Landet der symptomene dominerer, herjer og overbeviser. o_O
- Landet der du, selveste Herr. Unnfangelse kommer fra, -men stol på meg: Jeg vet om et bedre sted. Et bedre land! ;)

...Stedet der du umiddelbart blir involvert, integrert og elsket :

(trommevirvel)

Livmor ! :woot:

Livmor er landet man trives, og landet man bør bo.
Jeg gir deg et løfte om varm velkomst, rom til å vokse og du vil alltid være omringet av kjærlighet.:rolleyes:

Så, kjære Unnfangelse, jeg stiller mer en gjerne opp som flyttehjelp,
og er den første som står på trappen og ønsker deg velkommen.:cool:

Ønsker deg velkommen hjem!


Så, Unnfangelse - hvis du kan høre meg. Det er innflyttingsklart og bare å komme!

Håper vi sees :happy
 

Vedlegg

  • 20191018_101622.jpg
    20191018_101622.jpg
    18,9 KB · Visninger: 133
  • 20191018_101718.jpg
    20191018_101718.jpg
    13,2 KB · Visninger: 148
Last edited:
Kjære dagbok - kjære hormoner:Heartpink

Kjære hormoner. Velkommen inn.... :bag:

(Som om jeg hadde et valg, der dere bare brøytet dere inn idét jeg åpnet døren).
Og der sitter dere da.
Irriterende vesener som sitter der i stua og venter på full oppvartning.
En er sint. :mad:
En er glad. :D
En er likegyldig. :meh:
En er trøtt. :dead:
En sitter og griner.:arghh:
Føler meg litt som Snøhvit omringet av de 7 dvergene.

(Var det hormoner som Disney hadde i tankene tro? Da han gav dem de ulike navnene ("Søvnig", "Sinnataggen", "Lystig"...) )

Hyggelig at dere kommer, men er litt usikker HVORFOR dere har kommet.
Dere forvirrer meg nok en gang. :wideyed:
Måned etter måned kommer dere, og stikker så fort hun grusomme tanta ringer på døren for å bli værende en ukes tid.. Kan jo forsåvidt forstå dere...:banghead:
Men nok en gang skal dere vite at tanta ikke er ønsket hit, og at jeg virkelig heller vil ha dere her.
Og jeg skal mer enn gjerne reie opp senger til dere, og la dere bli boende i tja.. 9 mnd?:Heartpink

Jeg skal underholde hver og en av dere, noe jeg allerede gjør. Tok meg av den sinte i går, og den trøtte i dag. :confused:

Kjenner jeg er litt uvel, men jeg drøyet nok litt for lenge med frokosten i dag. Venter på at den legger seg og roer ned kvalmen (som kanskje kun er et resultat av håp, forventing + dårlig søvn i natt).:bored:

Ellers har jeg bestilt noen tester på nettet i dag da.. Billigtester, en hel haug.
Hormonene er alltid på plass når jeg skal teste. Blir trangt med så mange på badet gitt..:hilarious:
Og er jo han som alltid griner som tar mest plass, men håper at han glade kan regjere og ta sin plass i rommet når testen tas denne gangen!:D
Men..må vente. I know. Er 6 DPO i dag..

Tok meg et glass.. (nei nå lyver jeg - en flaske) rødvin på lørdag i lystig lag.. Og hva skjer i dag? Joda, dårlig samvittighet.
Men det gjør at jeg rett og slett skal holde meg unna fra nå.:facepalm:

Vel. Dette var en liten oppdatering så langt.

Snakkes:smug:
 
Last edited:
Kjære dagbok :Heartpink

Eller i dag ønsker jeg å dedikere dagboken til tvillingene Fornuft og Følelser.
Jeg er så lei av kranglingen deres! :blackeye:
Fornuften roper ut: "Ikke driv med tidligtesting!!"
Følelser roper ut: "Men bare tenk hvis... tenk hvis det kommer to streker frem!!"

Gjett hvem som vant krangelen i går.... Jepp.. Følelser.:facepalm:
Så jeg dro frem teststrimmel, 7 dpo og hva skjer...
JODA!! En svaaaaak svaaaak strek, akkurat der jeg nistirret og håpet at det skulle dukke opp en. :nailbiting:
Mannen så den også, så jeg var ikke så gal som jeg følte meg som:confused:

Fornuften fikk ha et par ord med i laget og sa at dette er veldig tidlig og at alt kan skje,
og at det også kan være en skyggestrek som vi feiltolket.
Følelser ville ta en test til på ettermiddagen, etter å ha holdt meg i 4 timer...
Det var ikke lurt...
For testen ble helt hvit.
Da lo Fornuften godt... :shifty:

Tok ny test i dag, 8 dpo. Prøvde så godt jeg kunne å skimte noe..men må vel innrømme at det ikke var noe der...:meh:

Åh..jeg blir så fortvila.

Tidligtesting er som å spille Lotto :bag:
For hver dag man studerer strimlene, er det som å følge med på Lottotallene.
Kan se for meg spenningen som mange testere har.
For hver strimmel som har sterkere strek vil det være nok et Lottotall som fyller kupongen.
En rett. To rette. Tre rette. Fire rette. YES!:woot:
Håper å kunne kjenne på følelsen snart.

For min egen del så vil jeg notere ned hva jeg kjenner på kroppen disse dagene,
slik at jeg har en fremtidig oversikt i de neste prøveperiodene..
Selv om jeg i skrivende stund håper at det bare var noe galt med testen i går, og at det er for tidlig å måle hcg.
For alt jeg vil er jo å kunne se en positiv test.
For håpet er ikke helt ute selv om det var svakt positiv og så negativt..? Eller...? :sorry:

6 DPO: Uvel før frokost. Trøtt hele dagen. Stor matlyst. Murringer i magen da jeg la meg. Sov dårlig natten før. Hormonell.
7 DPO: Ultrasvak strek på testen. Trøtt hele dagen. Ukonsentrert (men var nok pga den svake testen). Stor matlyst. Murringer i magen hele dagen, og øm i ryggen. Blank test på ettermiddagen (4 timers urin). Munnsår på innsiden av underleppa. Spenning i tenner/kjeve. Hormonell.
8 DPO: Blank test. Stor matlyst. Murringer i magen. Øm i ryggen. Munnsår på innsiden av underleppa er større og vondere i dag. Spenning i tenner/kjeve.

Er dette rett og slett PMS tro....? o_O

Håper jo ikke det. Håper på baby. Vår helt egen baby:smiley-angelic001
 
Last edited:
Hvem er på vei?
Frk.Tante:mad: eller Hr.Unnfangelse:angelic:?

Fortsetter på listen:
(Merk: Jeg vet ikke eksakt eggløsningsdag. Jeg har fulgt appen "Flo").

6 DPO: Uvel før frokost. Trøtt hele dagen. Stor matlyst. Murringer i magen da jeg la meg. Sov dårlig natten før. Hormonell.
7 DPO: Ultrasvak strek på testen (RFSU-test strimmel, kjent for falske svar). Trøtt hele dagen. Ukonsentrert (men var nok pga den svake testen). Stor matlyst. Murringer i magen hele dagen, og øm i ryggen. Blank test på ettermiddagen (4 timers urin). Munnsår på innsiden av underleppa. Spenning i tenner/kjeve. Hormonell.
8 DPO: Blank test (tidligtest). Stor matlyst. Murringer i magen. Øm i ryggen. Munnsår på innsiden av underleppa er større og vondere. Spenning i tenner/kjeve. Hormonell.
9 DPO: Ikke tatt test. Stor matlyst. Murringer i magen. Øm i ryggen. Øm i hofte, høyre side bak. Spenning i tenner/kjeve. Trøtt (men det kan komme at at jeg måtte skifte på senga til en som hadde tisset seg ut kl.04 på natten). Fortsatt munnsår. Hormonell.
10 DPO: Blank test (tidligtest). Litt uvel før frokost. Øm/vondt(!) i ryggen (ubehagelig å sitte rolig), og øm i den ene hofta. Murringer i magen. Luft i magen. Fortsatt munnsår. Trøtt. Våknet opp forkjølet. Usikker på om jeg drømte at jeg hadde magesmerter i natt eller om jeg virkelig hadde det.
11 DPO: Blank test (tidligtest). Støl følelse i magen, øm i ryggen. Fortsatt munnsår og spenning i tenner/kjeve. Trøtt - sovnet på soffaen på dagen (men det er nok pga sent i seng og tidlig opp). Våknet tidlig. Stor matlyst. Luft i magen.
12 DPO: Blank test (tidligtest). Øm i mage og rygg. Litt uvel på morgenen. Fortsatt munnsår og spenning i tenner/kjeve. Vondt i hodet og tett nese da jeg våknet. Luft i magen. Våknet tidlig. Trøtt (sovnet på soffaen på dagen). Stor matlyst.
13 DPO: Blank test (tidligtest). Litt uvel på morgenen/formiddagen. Tett nese da jeg våknet. Trøtt. Drømte om graviditetstest som ble borte så jeg aldri fikk vite svaret, hehe. Våknet tidlig. Fortsatt munnsår og spenning i tenner/kjeve. Forkjølelse følelse i kroppen, føles ut som at jeg brygger på noe, litt uggen og rar smak i munn. Øm i mage og rygg. Tynn utflod.
14 DPO: Blank test (tidligtest). Blitt forkjøla i natt så har sovet i veldig lett søvn og våknet en del. Våknet kl 01.00 pga måtte tisse. Øm i mage og rygg. Fortsatt ikke fått ømme pupper slik jeg pleier å få før menstruasjon. Tynn utflod. Trøtt. Uggen i kroppen og vond "forkjøla"-smak i munn. Hodepine. Ble lurt at skyggestrek på testen på kvelden. Neste test var blank. Bombesikker på jeg er gravid.
15 DPO/IKM: Så feil kunne jeg ta.. TR kom på morgenen. Back to start.
 
Last edited:
Kjære dagbok - Kjære Unnfangelse:Heartpink

Du kommer ikke...gjør du vel..?:sorry:
12 DPO i dag og kritthvit tidligtest...
Har googlet litt og sett diagrammer med hcg-stigning. Det burde vel vært over 10, som er sensitiviteten på disse strimlene...?

Så. Du kommer vel ikke denne gangen heller..:(

Jeg er ikke sint.

Jeg er bare veldig veldig skuffet.:grumpy:
 

Vedlegg

  • 20191027_072122.jpg
    20191027_072122.jpg
    20,4 KB · Visninger: 151
Last edited:
Humorhjørne - jeg liker det!
Heier på dere!
:talk017
 
Humorhjørne - jeg liker det!
Heier på dere!
:talk017
Så hyggelig:D Tusen takk. Hadde vært særdeles flott om det likevel skulle dukke opp to streker! :Heartpink
Håpet er vel ikke heeelt ute før tanta ringer på...
Vil koble ut ringeklokka, slå av lysene og sitte musestille de neste dagene.
Og hvis vi er helt stille så tenker hun vel sitt at det ikke er noen hjemme, blir snurt og bruker et års tid på å ta ny visitt.
Lov å håpe:cool:
 
:HeartpinkTakk. Er litt av en berg-og dalbane dette her:hilarious: Hvordan går det med deg?:shy:
Ja det er det virkelig! Kjenner meg veldig godt igjen i den følelsen. Jeg er CD4 nå, litt mer optimistisk enn jeg var for 3 dager siden. Hehe. Men jeg forventer ikke lengre at jeg skal gå av seg selv :/ Så jeg venter egentlig bare på svar fra fertilitetsklinikken. Vi kommer selvfølgelig til å fortsette å prøve, men jeg har ikke helt trua.
 
Back
Topp