Kjære Dagbok - kjære Unnfangelse

Ja det er det virkelig! Kjenner meg veldig godt igjen i den følelsen. Jeg er CD4 nå, litt mer optimistisk enn jeg var for 3 dager siden. Hehe. Men jeg forventer ikke lengre at jeg skal gå av seg selv :/ Så jeg venter egentlig bare på svar fra fertilitetsklinikken. Vi kommer selvfølgelig til å fortsette å prøve, men jeg har ikke helt trua.
Får håpe dere får svar fra dem snart:Heartpink Ønsker deg masse lykke til. Og fint å lese at du både er mer optimistisk, og at dere fortsetter å prøve selv om du ikke har helt trua. Men skjønner at det tærer på, så får håpe at dere får svar raskt som fy, og at etterhvert kan se tilbake på denne tiden med premien i armene. Tenk å være et barn som er SÅ ønsket:Heartpink Igjen-masse lykke til:love7
 
Kjære dagbok :Heartpink

Åh disse dagene har vært lange... Og bolken med 20 tidligtester er brukt opp. 19 negative.
Én lurte meg med skyggestrek. Og du verden hvor sikker jeg var på at den ene luringen av teststrimler var reell..:shifty:

I dag er IKM. I dag er dagen hvor det er enten eller...
I dag er dagen som man både gleder seg til og frykter på én gang. :nailbiting:
Puppene har ikke blitt ømme slik de pleier før hver menstruasjon,
og for hver dag det har vært slik klamrer jeg meg fast til håpet om at Hr. Unnfangelse kommer
og forteller at han har signert leiekontrakten og flytter inn! :woot:

Jeg står opp, går ut av soverommet, går på badet og før jeg omtrent rekker å våkne ordentlig så...

" Ding - dong ! "

Jeg går mot døren.... Åpner opp..
Der står det en skikkelse. Det er mørkt ute. Skikkelsen er mørk også.
Skikkelsen har på seg en sort drakt. En kåpe med hette, og ansiktet er vendt ned.
Hendene holder i håndtaket på en kurv, og skikkelsen løfter denne opp foran seg og mot meg.
Ansiktet løftes opp - og idét jeg kan se dette kjente ansiktet, så roper skikkelsen:


" Trick or treeaat !! "

Jeg skvetter til.. Halloween er da ikke før imorgen..
Ser ned i kurven. Ser så på ansiktet.
Så tilbake i kurven. Så tilbake på ansiktet.
Skikkelsen drar hetten tilbake, og det gjenkjennelige ansiktet kommer mer til syne.:wideyed:

"Ha ha ha, nå lurte jeg deg godt tenker jeg", lo den ondskapsfulle latteren i min retning,
i det hun dyttet kurven i armene mine og brøytet seg inn.

Det var Frk. Tante.. :troll:
Jeg titter ned i kurven. Overflaten er dekket med en sort liten duk. Jeg trekker den til side,
og pakker med bind og tamponger kommer til syne.:shifty:

Sukk...
Så da ble det sånn denne gangen også da..
Men som jeg tenker da, -denne gangen skal jeg kjøpe eggløsningstester, vi skal til legen 7.november,
og håpet er at det er Hr. Unnfangelse som ringer på neste gang! :rolleyes:
..Og da vet jeg hva jeg skal gjøre med Frk. Tante(!),
jeg skal sende henne et postkort, med kun 6 enkle ord:

"Den som ler sist - ler best". :cool:
 
Last edited:
Tusen takk for at du sjekker opp :Heartpink Dagboken er oppdatert :smug:
Hvordan går det med deg? :)
Ser du følger mine fotspor og får uønsket besøk ja :rolleyes: La oss håpe at neste pp blir vår tur da! CD7 her nå, akkurat inntatt siste Letrozoltablett for denne runden, så er det bare å vente på el :happy:
 
Kjære Dagbok. Kjære Unnfangelse:Heartred.

Kan du komme hit og feire jul med oss? :woot:

Forrige periode kom du heller ikke.. Og har vel i grunn kommet litt ut av tellingen på hvor mange ganger vi har håpet på at du skulle komme.:confused:

Skjønner jo at det er litt fartsdumpler i veien for deg og litt omkjøring siden det ikke er super-aktivitet i ballepåsan, men likevel -det er 13 millioner rumpetroll der, og det behøves kun én...:cool:

Nå skal vi jo se om kanskje hormonene mine klusser det litt til i tillegg, og tar 3 blodprøver denne perioden. 2 igjen nå.
Så kanskje det blir en større omvei for deg? :bored:
- Men ikke bekymre deg, jeg setter opp store lysende skilt her i vintermørket slik at du finner frem.:welcome
Og største skiltet satt jeg frem i dag til morgenen da eggløsningstesten viste positiv i dag...
Kom litt for sent på jobb i dag gitt...men ærligheten selv fortalte sjefen hvorfor. :facepalm: Satse på at det var verdt det :hilarious:

Så blir det å vente da, kjære Unnfangelse. .

..Vil du komme hjem til jul? Kan vi forvente å få et glimt av deg 20.des? :angelic:

:rendeer:santa "...Cause Baby, All I Want For Christmas Is Yooouuuuu..." :singing::Heartbigred
 
Hormonelt innslag.


7 dager siden eggløsning... Eller 7 DPO på fagspråket:pompus:

Litt "stramt"/pressende nederst i magen/livmora, og synes dusjen var litt vond å få på niplene (men kan ha vært den harde strålen, for de er ikke ømme/såre ellers), plukka meg i nesa og det kom litt blod (tegn på tynne slimhinner?).
Ellers kan jeg vel nevne at jeg er hormonell.... :mad::D
10 åringen fikk ufortjent kjeft fordi han ikke hilste på valpen da han kom ned trappa.. (jeg har så klart sagt unnskyld, og sitter her med verdens verste dårlige mamma-samvittighet)... :grumpy:
.. Men det var bare starten på morgenen..
For noen minutter senere sitter jeg i bilen og hyler så mye jeg orker og gråter en liten skvett på vei til jobb..
Grunnen var (sabla god der og da) at jeg måtte skrape is på ruta og kom 3 min for sent til jobb..:facepalm::hilarious::hilarious:
(Tør jeg forresten å da fortelle at jeg dura inn i huset igjen og var så sint på meg selv for planleggingen av tiden at jeg presterer å kjefte til mannen min: "hadde jeg kunne banke meg selv opp - hadde jeg gjort det!"..)

Så her sitter jeg på jobb da..
Hes og flau.. :wideyed:

Ikke godt å si om dette er PMS eller graviditet... For akk, dette er vel den 13(?) prøveperioden, så troen er ikke så stor..
Håpet er i grunn større :Heartred
 
Last edited:
Kjære Dagbok.

I dag er det 17. desember.
Snart jul tenker folk.:rendeer
Snart dommedag tenker jeg.:meh:
2 eller 3 dager igjen...
2 eller 3 dager til menstruasjonen helt sikkert kommer, og jeg sitter der. Skuffet. Nok en gang.

Kjenner etter symptomer, og da finner jeg ganske mange i grunn.
Men realisten i meg tenker jo at dette like gjerne er PMS.
Jeg har hodepine. Løs og fast mage om hverandre. Uggen til tider. Trøtt. Murringer i magen. Øm i korsryggen. Hormonell.
Men det er alt.
Puppene er overhodet ikke ømme. Var vel innbilning her om dagen.. Og de må da være ømme for at det er et godt tegn? Eller..?

Tok en tidligtest fra RFSU for et par dager siden (12 dpo). Den var negativ. Håpet gikk i dass for å si det på godt norsk.
Så leste jeg at den ikke er så sensitiv som man skal ha den til, til tross for at sensitiviteten er på 10mIU/ml.
Og da ble det bygget opp et nytt håp igjen. :wideyed:

Drømte at jeg så på en positiv graviditetstest i natt. Men det var ikke min test. Var noen andre sin som jeg sniktitta på..

Tok siste blodprøven i dag også. Så får vi se da. Hvordan ståa er med meg.
Tenk om de plutselig hadde ringt: "Hei du, nå har vi sett litt på blodprøvene dine for denne syklusen, og vel, du kan ikke vente deg menstruasjonen din til torsdag.. For her er hcg nivået såpass høyt at vi fint kan konkludere med at du er gravid".

Skjønner'u eller? :wideyed:
Jeg iscenesetter fantasier i hodet mitt... CocoLoco!!!!!! :dead:
 
Kjære dagbok

Jeg skal være kort. :stop: Jeg har fått mensen.

Herr Unnfangelse skippet julefeiringen med oss...
Og fikk isteden besøk av den (beklager ordbruken) "bitchy" tanta.
Hadde vel ikke akkurat håpet å ha henne rundt bordet på julaften..:grumpy:
Men akk.. Når mensen har kommet kan jeg unne meg vin. Mensen-vin.
Så blir tanta litt bedre å holde ut med. o_O


Er jo fint at folk rundt meg vet hva jeg skal gjøre riktig for å bli gravid da.. :pompus:
Om det er her på forumet, venner eller et par kolleger som vet om prosjektet.
Vil du ha svaret..?
"Må jo bare slappe av så går det skal du vite..." :meh:


Ok. Da vet jeg det.,
og setter i gang med den 14. prøveperioden uten å tenke på at ønsket om barn er stort..
For det går, eller? :shifty:


Oida, litt amper i dag:wideyed:. Men tenker at det må være lov.
Å kjenne på skuffelsen i det jeg faktisk aksepterer den -må være lov.:sorry:


Og for hva det er verdt. Håpet er større enn skuffelsen,

-så vil i grunn si at jeg mestrer denne påkjenningen ganske så bra:Heartred For én dag går det !!!


Ønsker alle en god jul og et "fuckings" godt nytt år - det skal hvertfall jeg gjøre masse av!
BABY 2020 - HERE I COME !!:hello2
 
Kjære dagbok

Jeg skal være kort. :stop: Jeg har fått mensen.

Herr Unnfangelse skippet julefeiringen med oss...
Og fikk isteden besøk av den (beklager ordbruken) "bitchy" tanta.
Hadde vel ikke akkurat håpet å ha henne rundt bordet på julaften..:grumpy:
Men akk.. Når mensen har kommet kan jeg unne meg vin. Mensen-vin.
Så blir tanta litt bedre å holde ut med. o_O
Er jo fint at folk rundt meg vet hva jeg skal gjøre riktig for å bli gravid da.. :pompus:
Om det er her på forumet, venner eller et par kolleger som vet om prosjektet.
Vil du ha svaret..?
"Må jo bare slappe av så går det skal du vite..." :meh:
Ok. Da vet jeg det.,
og setter i gang med den 14. prøveperioden uten å tenke på at ønsket om barn er stort..
For det går, eller? :shifty:
Oida, litt amper i dag:wideyed:. Men tenker at det må være lov.
Å kjenne på skuffelsen i det jeg faktisk aksepterer den -må være lov.:sorry:
Og for hva det er verdt. Håpet er større enn skuffelsen,

-så vil i grunn si at jeg mestrer denne påkjenningen ganske så bra:Heartred For én dag går det !!!

Ønsker alle en god jul og et "fuckings" godt nytt år - det skal hvertfall jeg gjøre masse av!
BABY 2020 - HERE I COME !!:hello2

Kjenner meg igjen i alt du sier!
Håper virkelig 2020 er babyåret :smiley-angelic001:dummy1:

God jul og godt nyttår til deg!:):Heartred
 
Kjære dagbok

Jeg skal være kort. :stop: Jeg har fått mensen.

Herr Unnfangelse skippet julefeiringen med oss...
Og fikk isteden besøk av den (beklager ordbruken) "bitchy" tanta.
Hadde vel ikke akkurat håpet å ha henne rundt bordet på julaften..:grumpy:
Men akk.. Når mensen har kommet kan jeg unne meg vin. Mensen-vin.
Så blir tanta litt bedre å holde ut med. o_O
Er jo fint at folk rundt meg vet hva jeg skal gjøre riktig for å bli gravid da.. :pompus:
Om det er her på forumet, venner eller et par kolleger som vet om prosjektet.
Vil du ha svaret..?
"Må jo bare slappe av så går det skal du vite..." :meh:
Ok. Da vet jeg det.,
og setter i gang med den 14. prøveperioden uten å tenke på at ønsket om barn er stort..
For det går, eller? :shifty:
Oida, litt amper i dag:wideyed:. Men tenker at det må være lov.
Å kjenne på skuffelsen i det jeg faktisk aksepterer den -må være lov.:sorry:
Og for hva det er verdt. Håpet er større enn skuffelsen,

-så vil i grunn si at jeg mestrer denne påkjenningen ganske så bra:Heartred For én dag går det !!!

Ønsker alle en god jul og et "fuckings" godt nytt år - det skal hvertfall jeg gjøre masse av!
BABY 2020 - HERE I COME !!:hello2

Den mest irriterende kommentaren jeg har fått mens vi har prøvd har vært nettopp det: slapp av så skjer det naturlig. Tror ikke de som kommer med det «smarte» tipset har erfaring med å prøve selv. For det første tolker jeg det som «det er min skyld at det ikke har gått» og for det andre er det et veldig dårlig «råd». Det er litt som å be en som har blitt dumpet om å ikke tenke så mye på det. Er umulig. Dessuten er det flere forskninger som viser at stress ikke påvirker muligheten til å bli gravid - anbefaler podkasten til babyverden som handler om å prøve lenge.

Har du hørt med legen om du kan få letrozol for å booste eggløsningen? Og har du kontroll på hvor lang lutealfasen din er? Med letrozol og progesteronstøtte har jeg klart å bli gravid to ganger på rad.

Jeg likte godt å trene fertilitetsyoga også foresten - var godt for både sinn og kropp ☺️ Google «Fertility yoga» på YouTube så finner du flere forskjellige filmer, og det skal øke blodgjennomstrømningen til livmor etc.

Håper det klaffer for dere snart - å prøve i 14 måneder høres utmattende ut ❤️
 
For en morsom måte du klarer å skrive på - selv om du skriver om ganske tunge ting! Imponerende! :D

Det at man bare skal slappe av er det teiteste rådet en kan få, tror jeg. Det finnes ikke vitenskapelige bevis for det, og folk popper da stadig ut babyer i både krigsrammede land, i slummen, i voldelige forhold og så videre. Tullete, er det rådet! Selvsagt - for sin egen del føles det bra om en klarer å finne noen aktiviteter som engasjerer nok til at babyprøving kan glemmes for noen timer, men ikke bekymre deg for at det å tenke på prøving og testing i seg selv ødelegger noe som helst.

Krysser fingrene for at 2020 blir året hvor du blir gravid:Heartred Det høres helt forferdelig ut å prøve så lenge.
 
Er jo fint at folk rundt meg vet hva jeg skal gjøre riktig for å bli gravid da.. :pompus:
Om det er her på forumet, venner eller et par kolleger som vet om prosjektet.
Vil du ha svaret..?
"Må jo bare slappe av så går det skal du vite..." :meh:
Ok. Da vet jeg det.,
og setter i gang med den 14. prøveperioden uten å tenke på at ønsket om barn er stort..
For det går, eller? :shifty:
Den mest irriterende kommentaren jeg har fått mens vi har prøvd har vært nettopp det: slapp av så skjer det naturlig. Tror ikke de som kommer med det «smarte» tipset har erfaring med å prøve selv. For det første tolker jeg det som «det er min skyld at det ikke har gått» og for det andre er det et veldig dårlig «råd». Det er litt som å be en som har blitt dumpet om å ikke tenke så mye på det. Er umulig. Dessuten er det flere forskninger som viser at stress ikke påvirker muligheten til å bli gravid - anbefaler podkasten til babyverden som handler om å prøve lenge.

Herregud jeg må bare kommentere dette, for jeg kjenner meg så sinnsykt igjen i hva dere skriver. Snakk om å legge skylden over på oss stakkars kvinner som prøver og prøver og ikke får det til. Min gynekolog sa det du sier Babydrøm, at stress ikke påvirker fertilitet, men at intens stress kan forskyve el og syklusen. Dvs store påkjenninger som eksamen, traumer, dødsfall, mye angst og uro feks. Ikke vanlig prøvestress, for det vil jo alle få innen noen få måneder med prøving.

Uansett, så krysser jeg fingre for at 2020 er året for oss NyttKapittel! Jeg venter også på Herr Unnfangelse enda hvis det er noen trøst. Jeg skal ikke fortelle deg hvordan du skal føle og hvor mye du skal tenke på det, for jeg vet hvor mye man tenker på det når ønsket er så intenst. Men jeg holder fast ved håpet, akkurat som du ❤️ Selv om det begynner å bli litt tøft nå. Har du forresten oppsøkt lege, eller vurdert det? Dere har jo straks prøvd ett år.
 
Kjære dagbok

Jeg skal være kort. :stop: Jeg har fått mensen.

Herr Unnfangelse skippet julefeiringen med oss...
Og fikk isteden besøk av den (beklager ordbruken) "bitchy" tanta.
Hadde vel ikke akkurat håpet å ha henne rundt bordet på julaften..:grumpy:
Men akk.. Når mensen har kommet kan jeg unne meg vin. Mensen-vin.
Så blir tanta litt bedre å holde ut med. o_O
Er jo fint at folk rundt meg vet hva jeg skal gjøre riktig for å bli gravid da.. :pompus:
Om det er her på forumet, venner eller et par kolleger som vet om prosjektet.
Vil du ha svaret..?
"Må jo bare slappe av så går det skal du vite..." :meh:
Ok. Da vet jeg det.,
og setter i gang med den 14. prøveperioden uten å tenke på at ønsket om barn er stort..
For det går, eller? :shifty:
Oida, litt amper i dag:wideyed:. Men tenker at det må være lov.
Å kjenne på skuffelsen i det jeg faktisk aksepterer den -må være lov.:sorry:
Og for hva det er verdt. Håpet er større enn skuffelsen,

-så vil i grunn si at jeg mestrer denne påkjenningen ganske så bra:Heartred For én dag går det !!!

Ønsker alle en god jul og et "fuckings" godt nytt år - det skal hvertfall jeg gjøre masse av!
BABY 2020 - HERE I COME !!:hello2
Jeg sier som @fertilitetscoachen_ (fin konto det der!): Jeg er ikke barnløs fordi jeg er stressa. Jeg er stressa fordi jeg er barnløs!

Stor forskjell på det der.

Godt nytt år til deg og dine. 2020 må bli vårt år. :)
 
Den mest irriterende kommentaren jeg har fått mens vi har prøvd har vært nettopp det: slapp av så skjer det naturlig. Tror ikke de som kommer med det «smarte» tipset har erfaring med å prøve selv. For det første tolker jeg det som «det er min skyld at det ikke har gått» og for det andre er det et veldig dårlig «råd». Det er litt som å be en som har blitt dumpet om å ikke tenke så mye på det. Er umulig. Dessuten er det flere forskninger som viser at stress ikke påvirker muligheten til å bli gravid - anbefaler podkasten til babyverden som handler om å prøve lenge.

Har du hørt med legen om du kan få letrozol for å booste eggløsningen? Og har du kontroll på hvor lang lutealfasen din er? Med letrozol og progesteronstøtte har jeg klart å bli gravid to ganger på rad.

Jeg likte godt å trene fertilitetsyoga også foresten - var godt for både sinn og kropp ☺️ Google «Fertility yoga» på YouTube så finner du flere forskjellige filmer, og det skal øke blodgjennomstrømningen til livmor etc.

Håper det klaffer for dere snart - å prøve i 14 måneder høres utmattende ut ❤️
For en morsom måte du klarer å skrive på - selv om du skriver om ganske tunge ting! Imponerende! :D

Det at man bare skal slappe av er det teiteste rådet en kan få, tror jeg. Det finnes ikke vitenskapelige bevis for det, og folk popper da stadig ut babyer i både krigsrammede land, i slummen, i voldelige forhold og så videre. Tullete, er det rådet! Selvsagt - for sin egen del føles det bra om en klarer å finne noen aktiviteter som engasjerer nok til at babyprøving kan glemmes for noen timer, men ikke bekymre deg for at det å tenke på prøving og testing i seg selv ødelegger noe som helst.

Krysser fingrene for at 2020 blir året hvor du blir gravid:Heartred Det høres helt forferdelig ut å prøve så lenge.
Herregud jeg må bare kommentere dette, for jeg kjenner meg så sinnsykt igjen i hva dere skriver. Snakk om å legge skylden over på oss stakkars kvinner som prøver og prøver og ikke får det til. Min gynekolog sa det du sier Babydrøm, at stress ikke påvirker fertilitet, men at intens stress kan forskyve el og syklusen. Dvs store påkjenninger som eksamen, traumer, dødsfall, mye angst og uro feks. Ikke vanlig prøvestress, for det vil jo alle få innen noen få måneder med prøving.

Uansett, så krysser jeg fingre for at 2020 er året for oss NyttKapittel! Jeg venter også på Herr Unnfangelse enda hvis det er noen trøst. Jeg skal ikke fortelle deg hvordan du skal føle og hvor mye du skal tenke på det, for jeg vet hvor mye man tenker på det når ønsket er så intenst. Men jeg holder fast ved håpet, akkurat som du ❤️ Selv om det begynner å bli litt tøft nå. Har du forresten oppsøkt lege, eller vurdert det? Dere har jo straks prøvd ett år.
Jeg sier som @fertilitetscoachen_ (fin konto det der!): Jeg er ikke barnløs fordi jeg er stressa. Jeg er stressa fordi jeg er barnløs!

Stor forskjell på det der.

Godt nytt år til deg og dine. 2020 må bli vårt år. :)

Hei, og takk for støtten:Heartred

Er godt å kunne ha en arena å få det ut på, og ikke minst faktisk få forståelse for at det blir litt kjedelig å holde på sånn her i lengden:bored:
Kommer faktisk ikke helt over at gynekologen min anbefalte oss om å IKKE utrede oss (til tross for at det var nesten gått et år da vi var der).. Så sier hun (med dømmende tone) inn i musehullet mens jeg skræver i stolen hennes:

"Jeg ser så mange sexliv bli ødelagt av å starte å utrede tidlig"..

Altså etter 1 år!?
ER DET TIDLIG?? :wideyed:

Og hva fant vi ut??
Joda, at mannen ikke har så altfor mange svømmere:pompus:
Ble jo faktisk BEDRE for oss å få svar, for da VET vi at det kan ta tid, og det har faktisk FORBEDRET sexlivet vårt under prøvingen..
For ble mindre press, og mer realisme. "Kunnskap er makt!" sies det - og jeg er helt enig!! :hello2


Takk for tips med letrozol og progesteronstøtte. Jeg aner ikke hvordan det står helt til med meg..:confused:
Venter på svar på blodprøvene jeg tok forrige syklus.. Lutealfasen min er 14/15 dager. Er det innenfor normalen? Syklusene mine er på 25 dager. Litt korte, så gynekologen mener at de kan føre til at man ikke alltid har eggløsning?
Skal purre i morgen, og høre litt hva som skjer videre:meh:

Jeg blir litt skremt av tanken på IVF.. For hvis man skal tenke på naturlig seleksjon da, der den sterkeste overlever.. Hvordan vil det da være om man kludrer til nature, overstyrer og en halv-tam sperm blir satt inn i egget? Er det da større sannsynligeht for misdannelser..? :dontknow
Google sier så.
Og da får jeg hetta.
For Google vet å skremme meg:nailbiting:

Fertilitetsyoga ja - det var et stilig tips! Skal sjekke ut det der!:D

Ei venninne hadde hørt at 2 glass rødvin om dagen i eggløsningsperioden var bra for livmora..
Så om det er sprøyt eller ei, jeg følger hennes råd.
Her må Google faktisk vike.
Rødvinen kommer foran:cool:


Igjen jenter - tusen takk for at dere har tatt dere bryet med å både lese og svare:Heartred
Føles godt å ikke være alene i det.
Lykke til, til dere også - uansett om dere prøver, er på vei eller har fått:Heartred

….Og så tenker jeg at neste person som ber meg slappe av (og mene at det er JEG og mitt "stress" som styrer om jeg blir gravid) rett og slett skal få ett enkelt spørsmål i retur:

"Hva betyr det? Å glemme at vi prøver? Da vil jeg gjerne at du forteller meg hvordan siden du har svaret!"


Og jeg skal ikke gi meg!
Bare stå der!
Nistirre!o_O
Uten å blunke!
Med nesa stikkende opp i ansiktet deres og pekefingeren min foran meg.:cool:
Da blir det tysst tenker jeg!
 
Hei, og takk for støtten:Heartred

Er godt å kunne ha en arena å få det ut på, og ikke minst faktisk få forståelse for at det blir litt kjedelig å holde på sånn her i lengden:bored:
Kommer faktisk ikke helt over at gynekologen min anbefalte oss om å IKKE utrede oss (til tross for at det var nesten gått et år da vi var der).. Så sier hun (med dømmende tone) inn i musehullet mens jeg skræver i stolen hennes:

"Jeg ser så mange sexliv bli ødelagt av å starte å utrede tidlig"..
Altså etter 1 år!?
ER DET TIDLIG?? :wideyed:

Og hva fant vi ut??
Joda, at mannen ikke har så altfor mange svømmere:pompus:
Ble jo faktisk BEDRE for oss å få svar, for da VET vi at det kan ta tid, og det har faktisk FORBEDRET sexlivet vårt under prøvingen..
For ble mindre press, og mer realisme. "Kunnskap er makt!" sies det - og jeg er helt enig!! :hello2


Takk for tips med letrozol og progesteronstøtte. Jeg aner ikke hvordan det står helt til med meg..:confused:
Venter på svar på blodprøvene jeg tok forrige syklus.. Lutealfasen min er 14/15 dager. Er det innenfor normalen? Syklusene mine er på 25 dager. Litt korte, så gynekologen mener at de kan føre til at man ikke alltid har eggløsning?
Skal purre i morgen, og høre litt hva som skjer videre:meh:

Jeg blir litt skremt av tanken på IVF.. For hvis man skal tenke på naturlig seleksjon da, der den sterkeste overlever.. Hvordan vil det da være om man kludrer til nature, overstyrer og en halv-tam sperm blir satt inn i egget? Er det da større sannsynligeht for misdannelser..? :dontknow
Google sier så.
Og da får jeg hetta.
For Google vet å skremme meg:nailbiting:

Fertilitetsyoga ja - det var et stilig tips! Skal sjekke ut det der!:D

Ei venninne hadde hørt at 2 glass rødvin om dagen i eggløsningsperioden var bra for livmora..
Så om det er sprøyt eller ei, jeg følger hennes råd.
Her må Google faktisk vike.
Rødvinen kommer foran:cool:


Igjen jenter - tusen takk for at dere har tatt dere bryet med å både lese og svare:Heartred
Føles godt å ikke være alene i det.
Lykke til, til dere også - uansett om dere prøver, er på vei eller har fått:Heartred

….Og så tenker jeg at neste person som ber meg slappe av (og mene at det er JEG og mitt "stress" som styrer om jeg blir gravid) rett og slett skal få ett enkelt spørsmål i retur:

"Hva betyr det? Å glemme at vi prøver? Da vil jeg gjerne at du forteller meg hvordan siden du har svaret!"

Og jeg skal ikke gi meg!
Bare stå der!
Nistirre!o_O
Uten å blunke!
Med nesa stikkende opp i ansiktet deres og pekefingeren min foran meg.:cool:
Da blir det tysst tenker jeg!

Så enig i alt du skriver. Lutealfasen din høres veldig fin ut, jeg hadde under 10 dager. Under 10 regnes som defekt, 14 dager er helt etter lærerboka. Da regner man til og med dagen før man får mensen. Mange har effekt av letrozol selv om hormonprøver ser ut til å være fine, så tenker det er verdt å prøve.

Vet lite om IVF selv, så dette er bare synsing fra min side, men jeg tenker at den naturlige seleksjonen skjer litt ved at mange av se befruktede eggene ikke deler seg normalt og dermed ikke kan brukes, og at forskjellen heller ligger på at den seleksjonen kroppen vanligvis gjør heller gjøres av et laboratorium som følger med på at alt går som det skal. Det ene IVF-barnet jeg kjenner godt, er et av de snilleste barna jeg har møtt ☺️
 
Så enig i alt du skriver. Lutealfasen din høres veldig fin ut, jeg hadde under 10 dager. Under 10 regnes som defekt, 14 dager er helt etter lærerboka. Da regner man til og med dagen før man får mensen. Mange har effekt av letrozol selv om hormonprøver ser ut til å være fine, så tenker det er verdt å prøve.

Vet lite om IVF selv, så dette er bare synsing fra min side, men jeg tenker at den naturlige seleksjonen skjer litt ved at mange av se befruktede eggene ikke deler seg normalt og dermed ikke kan brukes, og at forskjellen heller ligger på at den seleksjonen kroppen vanligvis gjør heller gjøres av et laboratorium som følger med på at alt går som det skal. Det ene IVF-barnet jeg kjenner godt, er et av de snilleste barna jeg har møtt ☺️
Takk for bra info - skal nevne dette for gynekologen, for antar at dette er reseptbelagt?

Ja, de må vel ha sine kriterier når de setter sammen egg og sædcelle på labben.. Skal oppdatere her underveis. Spennende å se hvilken sti skjebnen vil ha oss på:happy:
 
Takk for bra info - skal nevne dette for gynekologen, for antar at dette er reseptbelagt?

Ja, de må vel ha sine kriterier når de setter sammen egg og sædcelle på labben.. Skal oppdatere her underveis. Spennende å se hvilken sti skjebnen vil ha oss på:happy:
Du skriver utrolig godt og det er viktig å prøve å le litt innimellom all galskapen, for man blir jo gal i dette gamet! Du må ha resept på letrozol ja. Tenkte bare å nevne at hvis en har vanlig IVF blir hvert egg plassert i en petriskål med en porsjon sæd, så da blir det en liten form for utvelgelse i den prosessen. Og så er det slik som Babydrøm2020 sier at legene følger med på hvordan embryoet deler seg før de setter inn og selv ikke når de setter inn et tilsynelatende perfekt embryo er det en garanti på at det fester seg og at det utvikler seg til et foster. Slik kan man jo kanskje si at det vil fremdeles være en form for den sterkeste overlever, men bare på en litt annerledes måte enn vanlig. Her er det selvfølgelig ulike meninger, men det viktigste er vel hva dere selv tenker. Og når man først beveger seg ut i assistert befrukting så oppdager man gjerne at det er flere som må gjennom det enn man tror. Noen trenger bare en slags igangsetting av kroppens systemer for å kunne bli gravid, og da blir ofte gravid spontant etter første barn ved hjelp av IVF. Noen har andre ting som gjør at det tar lengre tid enn normalt og trenger da å få hjelp før tiden renner ut, mens andre kan rett og slett ikke bli gravide uten hjelp.

Vi beveger oss ut på IVF prosessen nå og har lest blant annet mye her på forumet om at det er en tung prosess å være i, men heldigvis lykkes mange og det gir meg håp. Samtidig så ser jeg hvor sterke disse damene her inne er og vet at selv om det er en reise jeg vil være foruten kan den gjøre meg sterk. Det er jo klisje, men jeg tror det kan være en verdifull styrke som kan gjøre meg til en god mor og være til hjelp i møte med andre mennesker!

Håper det ordner seg for dere og at 2020 kan bringe dere mye glede!
 
Back
Topp