Jeg er bekymret, og trenger å få ut frustrasjon.

Jeg tror det kan være lurt at du reiser til din far og belager deg på å starte på nytt der. Avstanden som da blir mellom barnet ditt og faren kan nok egentlig være til hjelp siden situasjonen er som den er.
Det kan være mye bedre for deg også, for du slipper å bekymre deg for at han skal dukke opp i tide og utide, slipper å møte på rundt omkring, og du får fred til å starte livene deres pånytt uten innblanding
 
Hei!
Tenkte å oppdatere litt her.. Vi hadde en heftig krangel forrige uke hvor mannen min truet med å melde meg til barnevernet og politiet. Dette resulterte i at jeg ringte politiet for å rådføre meg. Jeg ønsket ikke å anmelde, bare at de skulle loggføre hendelsen som bevis ved eventuell senere rettsak. Dette har resultert i bekymringsmelding til barnevernet, hvor jeg ble innkalt på møte tidligere denne uken. Vi er blitt enig i å ikke innblande mannen enda, men skal lage en plan på dette. Jeg er så redd for konsekvensen av dette og jeg vet at barnevernet har så stor makt at jeg er redd de plutselig finner ut at jeg ikke er en god mor og feks velger å sette barnet mitt vekk til noen andre.

Nytt møte med dem er tirsdag neste uke og jeg vurderer å ta med advokat i dette møtet.
Wow, du altså!
Du er virkelig i siget og står på! Jeg er skikkelig imponert! ❤ Tenk at hans tomme hersketekniske trussel om å ringe politiet fikk deg til å ringe dem.. :D:hilarious: Jeg måtte faktisk felle en latterglad tåre for deg nå.

Fantastisk at du er i dialog med bv, og det at de ønsker å snakke med deg alene før han involveres er jo ett godt tegn! Det er også veldig bra at du involverer familien din, og at du har støtte fra dem ❤

Det høres lurt ut å bo hos faren din i en overgangsfase. Sånne typer har etter min (og venninners erfaring) en ekkel tendens til å dukke opp uanmeldt på døren, i allslags sinnelag. Og da kan det være skummelt å bo alene. Men hør på bv, det er jo viktig å spille på lag med dem - noe jeg absolutt har inntrykk av at du vil.

Med mindre moren til hun eldste datteren hans er helt spjong vil hun la søstrene ha et forhold, så det kan dere nok avtale når stormen har lagt seg :)

Åh, jeg er så optimistisk for deg! Og, hvor rart det enn kan høres ut, så er jeg stolt av deg og :happy: Du viser absolutt styrke i måten du skriver, og jenta di kan prise seg lykkelig over at du elsker henne så høyt at du klarer dette. For det er jammen ikke lett!

Hurra for deg, og lykke til i møtet med bv! :smug:
 
Lykke til med møtet hos barnevernet idag :)
 
Wow, du altså!
Du er virkelig i siget og står på! Jeg er skikkelig imponert! ❤ Tenk at hans tomme hersketekniske trussel om å ringe politiet fikk deg til å ringe dem.. :D:hilarious: Jeg måtte faktisk felle en latterglad tåre for deg nå.

Fantastisk at du er i dialog med bv, og det at de ønsker å snakke med deg alene før han involveres er jo ett godt tegn! Det er også veldig bra at du involverer familien din, og at du har støtte fra dem ❤

Det høres lurt ut å bo hos faren din i en overgangsfase. Sånne typer har etter min (og venninners erfaring) en ekkel tendens til å dukke opp uanmeldt på døren, i allslags sinnelag. Og da kan det være skummelt å bo alene. Men hør på bv, det er jo viktig å spille på lag med dem - noe jeg absolutt har inntrykk av at du vil.

Med mindre moren til hun eldste datteren hans er helt spjong vil hun la søstrene ha et forhold, så det kan dere nok avtale når stormen har lagt seg :)

Åh, jeg er så optimistisk for deg! Og, hvor rart det enn kan høres ut, så er jeg stolt av deg og :happy: Du viser absolutt styrke i måten du skriver, og jenta di kan prise seg lykkelig over at du elsker henne så høyt at du klarer dette. For det er jammen ikke lett!

Hurra for deg, og lykke til i møtet med bv! :smug:

Tusen takk! Så utrolig snilt av deg, jeg blir veldig optimistisk og glad når du skriver dette! :) Da tenker jeg som du skriver at jeg foreslår for BV at det å bo hos pappa i en overgangsfase vil være det beste alternativet. Her får Emilie også mulighet til å være med sine besteforeldre og kose seg med hester og sauer på gården, noe som vil være veldig kjekt og trygt for henne. Jeg har også venninner her som støtter meg. Så får vi høre hva BV tenker om dette..

Moren til hans datter er litt vanskelig å vite hva kommer til å tenke om dette. Da hennes datter har kommet til henne tidligere med disse problemene om at far kjefter endel på henne. Da mor tok dette opp med far bagatelliserte han dette og sa at dette var overdrivelser, noe hun også "kjøpte" og slo seg til ro med, nå har de veldig god dialog så kanskje jeg skal ringe til henne etter bruddet å fortelle hvordan situasjonen faktisk har vært ( det vil jo sikkert bli en undersøkelsessak på hennes datter også, og hun må sikkert også i møter med BV)

Du gir meg kjempe god selvtillit på dette nå! Takk for at du tok deg tid til å svare så utfyllende - det er godt for meg å kjenne at du bryr deg! :) <3

PS! Møtet med BV ble avlyst i dag, da BV ikke har fått kontakt med min advokat da hun er på ferie.. Planen var at advokat og BV skulle snakke sammen for å planlegge litt sammen rundt hva som er best. når barnefar skal bli involvert osv.. Så nå reiser jeg på høstferie med jentene til min far :) Ha en fin dag
 
Lykke til med møtet hos barnevernet idag :)

Møtet med BV ble avlyst i dag, da BV ikke har fått kontakt med min advokat da hun er på ferie.. Planen var at advokat og BV skulle snakke sammen for å planlegge litt sammen rundt hva som er best. når barnefar skal bli involvert osv.. Så nå reiser jeg på høstferie med jentene til min far :) Ha en fin dag <3 Takk for om tanken
 
Jeg tror det kan være lurt at du reiser til din far og belager deg på å starte på nytt der. Avstanden som da blir mellom barnet ditt og faren kan nok egentlig være til hjelp siden situasjonen er som den er.
Det kan være mye bedre for deg også, for du slipper å bekymre deg for at han skal dukke opp i tide og utide, slipper å møte på rundt omkring, og du får fred til å starte livene deres pånytt uten innblanding

Tusen takk for svaret, jeg får bringe alle alternativer videre til BV, advokat og familiekontoret under mekling :) Tusen takk for at du tar deg tid til å svare og viser at du bryr deg, det gir meg selvtillit og troen på at dette skal gå bra! <3 :)
 
Møtet med BV ble avlyst i dag, da BV ikke har fått kontakt med min advokat da hun er på ferie.. Planen var at advokat og BV skulle snakke sammen for å planlegge litt sammen rundt hva som er best. når barnefar skal bli involvert osv.. Så nå reiser jeg på høstferie med jentene til min far :) Ha en fin dag <3 Takk for om tanken
kos deg hos din far, og nyt tiden alene (håper jeg)
 
Masse lykke til hos BV. Det er imponerende hvor raskt du har fått hjulene i gang nå, og det er godt å høre at du har så mange rundt deg av venner og familie. Dette kommer til å gå bra. Tenk om en stund frem i tid, når du ser tilbake på forholdet og ikke klarer å fatte at du gadd. Snakker av erfaring. Livet kan bare bli bedre fremover for deg nå :)
 
Håper du har hatt noen fine dager med familien din!
 
Håper du har hatt noen fine dager med familien din!

Takk for fint svar! Ja, vi har fått snakket masse sammen, og kommet frem til at det beste er nok at vi flytter nedover mot dem. Der har vi støtte fra familie(besteforeldre, tante onkler osv) så er nok også det den eneste måten jeg kan bli "fri" på uten at han kommer på døren, og manipulerer meg tilbake .. skal ta dette opp med advokat, og om hun tenker det er ok(og at det ikke er noen sjanse for at han får 50/50 så flytter vi asap)
 
Takk for fint svar! Ja, vi har fått snakket masse sammen, og kommet frem til at det beste er nok at vi flytter nedover mot dem. Der har vi støtte fra familie(besteforeldre, tante onkler osv) så er nok også det den eneste måten jeg kan bli "fri" på uten at han kommer på døren, og manipulerer meg tilbake .. skal ta dette opp med advokat, og om hun tenker det er ok(og at det ikke er noen sjanse for at han får 50/50 så flytter vi asap)
Samværet vil naturlig nok bli mindre hvis du bor lengre unna, så det kan være til din og barnets fordel.
 
Takk for fint svar! Ja, vi har fått snakket masse sammen, og kommet frem til at det beste er nok at vi flytter nedover mot dem. Der har vi støtte fra familie(besteforeldre, tante onkler osv) så er nok også det den eneste måten jeg kan bli "fri" på uten at han kommer på døren, og manipulerer meg tilbake .. skal ta dette opp med advokat, og om hun tenker det er ok(og at det ikke er noen sjanse for at han får 50/50 så flytter vi asap) og event
Samværet vil naturlig nok bli mindre hvis du bor lengre unna, så det kan være til din og barnets fordel.

Ja, om famvernkontoret og bv aksepterer det. Tenker jo ikke at han ikke skal få se henne i det hele tatt. Men feks 3.hver helg. Da reiser jeg sammen med henne til far og så bor jeg hos min mor den helgen ?
 
Ja, om famvernkontoret og bv aksepterer det. Tenker jo ikke at han ikke skal få se henne i det hele tatt. Men feks 3.hver helg. Da reiser jeg sammen med henne til far og så bor jeg hos min mor den helgen ?
Jeg synes fint det kan gå lengre, mye lengre mellom. Hvis du skal reise dit hver gang skal han betale halvparten av reiseutgiftene. Men når du reiser kan du legge frem til bv at han kun får vøre med henne med tilsyn. Samme om han skal reise nordover for å besøke henne. Dette pga sitt ustabile temperament å liten evne til å ivareta barnet
 
Jeg synes fint det kan gå lengre, mye lengre mellom. Hvis du skal reise dit hver gang skal han betale halvparten av reiseutgiftene. Men når du reiser kan du legge frem til bv at han kun får vøre med henne med tilsyn. Samme om han skal reise nordover for å besøke henne. Dette pga sitt ustabile temperament å liten evne til å ivareta barnet

Tusen takk:) snakker du av erfaring? Jeg er så redd for at om jeg flytter og kjøper leilighet, så plutselig kan det ende opp med en 50/50 fordeling pga lover osv...
 
Tusen takk:) snakker du av erfaring? Jeg er så redd for at om jeg flytter og kjøper leilighet, så plutselig kan det ende opp med en 50/50 fordeling pga lover osv...
Nei, det blir sjelden dømt 50/50 på så små barn, og heller ikke i situasjoner der den ene forelderen utsetter barnet for psykisk vold. Når han er så aggressiv som han er så burde han ikke ha samvær alene enda, han bør ha tilsyn for å at barnet skal være trygt.
Ja jeg har en del erfaring både privat og profesjonelt. I min personlige erfaring var det en periode barnet mitt var hos far hver 3. uke, det er jo ikke sjeldent. Så når du skal bo langt unna vil det være dyrt og lite gjennomførbart å ha samvær hver 3. helg.

Mens andre jeg kjenner godt til som er spredt over større avstander har samvær med den andre forelderen 4-5 ganger i året.

Det finnes mange løsninger, og bv kan hjelpe deg i prosessen. Men du trenger ikke å legge frem et forslag om så hyppig samvær.
 
Nei, det blir sjelden dømt 50/50 på så små barn, og heller ikke i situasjoner der den ene forelderen utsetter barnet for psykisk vold. Når han er så aggressiv som han er så burde han ikke ha samvær alene enda, han bør ha tilsyn for å at barnet skal være trygt.
Ja jeg har en del erfaring både privat og profesjonelt. I min personlige erfaring var det en periode barnet mitt var hos far hver 3. uke, det er jo ikke sjeldent. Så når du skal bo langt unna vil det være dyrt og lite gjennomførbart å ha samvær hver 3. helg.

Mens andre jeg kjenner godt til som er spredt over større avstander har samvær med den andre forelderen 4-5 ganger i året.

Det finnes mange løsninger, og bv kan hjelpe deg i prosessen. Men du trenger ikke å legge frem et forslag om så hyppig samvær.

Tusen takk for svar! Betyr mye og gir mye lys i tunnelen :) jeg skal snakke med advokat i morgen før jeg skal i nytt møte med barnevernet på tirsdag. Tenkte jeg ikke kunne flytte før undersøkelsessaken fra bv var ferdigstilt. Men jeg har fått lån og funnet leilighet og ønsker å flytte så snart som mulig. Men har vært redd for å gjøre noe itilfelle det ender opp med 50/50 ....
 
Tusen takk for svar! Betyr mye og gir mye lys i tunnelen :) jeg skal snakke med advokat i morgen før jeg skal i nytt møte med barnevernet på tirsdag. Tenkte jeg ikke kunne flytte før undersøkelsessaken fra bv var ferdigstilt. Men jeg har fått lån og funnet leilighet og ønsker å flytte så snart som mulig. Men har vært redd for å gjøre noe itilfelle det ender opp med 50/50 ....

Kjempeflott at du har fått lån! Gratulerer! Og allerede funnet en leilighet som kan passe. Dette høres veldig bra ut. Du kan høre med advokaten og BV først, før du kjøper leilighet, så er du sikker på at det ikke vil komplisere prosessen.

Jeg er glad for å høre at du får så god støtte fra familien din også. Vet de om situasjonen annet enn at du skal gå fra han?
Masse, masse lykke til videre. Fortsett gjerne å skrive her, vi er mange som heier på deg!
 
Så langt du er kommet! Lykke til med hele prosessen :)
 
Jeg tenker at du må kjenne på hva som er best for deg i første omgang. Hvor vil du finne trygghet? Når du er trygg er ungen din trygg :)

Om barnet ditt har nettverk så er det så klart en fordel at ungen din får minst, mulig forandring nå. Er det anledning til å bo i din mors leillighet en stund f. eks.?

At dere har nettverk å støtte dere på. Familie som stiller opp vil være veldig positivt ovenfor BV. Så uansett hva du velger så er det fint at det involverer andre familiemedlemmer og nære dere har. Da ser BV at det er flere ressurser rundt ungen din og at du har avlastning :) Det er min erfaring hvertfall.

Om du har dialog med det andre barnets mor så er det jo ingenting i veien for at ditt barn kan møte søsteren sin gjennom avtale med den forelderen. Om du har reelle bekymringer for samvær med far så er det viktig å drøfte det for da blir det kanskje aktuelt med samvær under oppsikt av BV en stund.

Far gjør jo også forandringer så det er barnets rett å ha samvær med begge, men om far er ustabil og trenger hjelp over en periode for å være trygg forelder for ungen sin, så er det noe jeg ville ha løftet frem i samtaler om omsorg og samvær.

Du beskytter jo barnet ditt mot det som har vært usunt nå og tar ansvar. Du er den som skjermer for det far ikke har helt på plass, så i samtaler med BV så er det viktig å holde fokuset der. På at du er en forelder som vil holde barnet ditt trygt i denne perioden også får det bli ny evaluering når far har det bedre med seg selv.

Gode tanker <3


Hei!

Jeg tenker så mye nå.. Og jeg snakket også med mamma på telefonen akkurat, og hun sier hun støtter meg om jeg tenker at det beste er å fytte til en annen by(der min far og mine besteforeldre og søsken bor). MEN at jeg må tenke på om det beste for barnet er å ikke være med sin pappa og besteforeldre her hjemme i denne byen vi bor i.. Og jeg også må sette meg i barnefarens sko, og tenke hvordan jeg hadde reagert om han hadde tatt fra meg datteren min og flyttet til en annen by..
Jeg har sagt til henne at far kanskje kunne hatt jenten sin hver 3. helg, da reiser jeg sammen med henne og leverer til far, og så kan jeg bo hos min mor den helgen.. Så jeg tenker ikke at far ikke skal få noe samvær.

PS! Mamma valgte å selge leiligheten sin til noen andre
 
Back
Topp