OKTOBER

Takk for fine ord! Har egentlig akseptert at dette ikke kommer til å gå, det går bedre i dag. Nå skal jeg på jentetur i helgen, har pakket pinex forte hvis det blir en kraftig og vond blødning. Mensen er jo på overtid, og kan forsåvidt godt holde seg borte til over helgen, men ikke så mye lenger enn det. Har snakket med de om resultatet ja, og det kan være sakte stigning, derfor vi skal sjekke på mandag igjen, men jeg oppfatter det mest slik at det er fall i hcg-nivå, og at det har gått til grunne. Nivået var på 163 samme tiden det 1. forsøket når jeg ble gravid, men mistet senere. Gråt fra meg i går, tenker i dag på alt det fine og gode jeg har i livet, og fokuserer på det som er positivt. Skal nyte helgen!

Så fint å kunne kose seg med en jentetur! Deilig å ha noe annet å tenke på vil jeg tro. Jeg krysser fortsatt fingrene for deg :)

Da har jeg vært på første UL! Møtte en superhyggelig lege i dag, og han var veldig positiv. Det smittet over på oss også, så jeg har inntrykk av at vi begge ser litt lysere og lettere på forsøket nå enn vi gjorde i morges. :) Skal til ny kontroll på tirsdag og så blir det egguttak torsdag eller fredag.

Takk for fine ord! Har egentlig akseptert at dette ikke kommer til å gå, det går bedre i dag. Nå skal jeg på jentetur i helgen, har pakket pinex forte hvis det blir en kraftig og vond blødning. Mensen er jo på overtid, og kan forsåvidt godt holde seg borte til over helgen, men ikke så mye lenger enn det. Har snakket med de om resultatet ja, og det kan være sakte stigning, derfor vi skal sjekke på mandag igjen, men jeg oppfatter det mest slik at det er fall i hcg-nivå, og at det har gått til grunne. Nivået var på 163 samme tiden det 1. forsøket når jeg ble gravid, men mistet senere. Gråt fra meg i går, tenker i dag på alt det fine og gode jeg har i livet, og fokuserer på det som er positivt. Skal nyte helgen!

Så bra at du fokuserer på det positive og har en jentetur å se frem til i helga. Det hjelper nok til å få tankene over på noe annet.

Hadde virkelig håpet at det skulle gå veien for dere denne gangen, så veldig trist om det faktisk viser seg å være en kjemisk graviditet :( Sender mange varme tanker og klemmer :Heartred
:Heartred:Heartred:Heartred

Snakket dere med klinikken om veien videre eller tar dere det etter neste test på mandag dersom den er negativ?

Jo, det tror vi på! Hipp hurra, for noen gode nyheter å ta med seg inn i helga :)

Wow, så fantastisk! Falt en liten tåre for deg nå. Dette var gode nyheter!! :Heartred:Heartred:Heartred

Tusen takk begge to. Ja dette var over all forventning. Nå må bare ultralyd i neste uke (tror jeg iallefall, brevet fra St. Olavs kommer aldri frem!) vise like gode nyheter! Det er utrolig godt å ha sånn en fantastisk heiagjeng. Håper vi snart sitter med hver vår baby i armene. :Heartred:Heartred:Heartred

Da har jeg vært på første UL! Møtte en superhyggelig lege i dag, og han var veldig positiv. Det smittet over på oss også, så jeg har inntrykk av at vi begge ser litt lysere og lettere på forsøket nå enn vi gjorde i morges. :) Skal til ny kontroll på tirsdag og så blir det egguttak torsdag eller fredag.

Så flott med en hyggelig og optimistisk lege. Det hjelper sånn på mens man holder på med dette!

Da har kroppen reagert sånn som den skal på medisinene denne gangen også da? Tror de det blir ca like mange egg ut som forrige gang?

Jeg har vært på sjekk i dag, 11 fine eggposer :D Nå er planen Ovitrelle lørdag, uttak mandag og innsett onsdag. Var litt pessimist før sjekken, glad nå! :D

Hcg var bare på 19. Det er jo kjempelavt, og da har det nok dalt, siden jeg fikk positiv digital test med følsomhet på 25 på tirsdag. Ny blodprøve på mandag, men er egentlig bare klar for at mensen må se å komme fortest mulig. Fy f. så urettferdig og brutalt dette er.
Uff, så leit å høre! :Heartred Det er tøffe tak-sender deg en god klem :Heartred

Ul i dag, må sies å ha gått bra :happy: på bare 7 dager med stimulering målte hun 16 eggposer på mellom 10 og 15 :D og ingen tegn til overstimulering denne gangen!!! så det blir uttak på tirsdag og evnt. innsett torsdag

Hcg var bare på 19. Det er jo kjempelavt, og da har det nok dalt, siden jeg fikk positiv digital test med følsomhet på 25 på tirsdag. Ny blodprøve på mandag, men er egentlig bare klar for at mensen må se å komme fortest mulig. Fy f. så urettferdig og brutalt dette er.
Huff. Det var kjedelig. God klem til deg❤️

Jeg har vært til UL i dag, på første kontroll. Er jo rimelig grønn på dette her, men han telte 7 egg på hver eggstokk. Jeg spurte om ikke det var for mye, ettersom det ideelt sett bør være mellom 8-12 stk. Men han sa at noen av de var så små at de nok ikke ville telles. Oppsummert sa han at det minst var 8 gode egg. Men jeg skal på ny kontroll på mandag igjen. Han anslo at vi kan få uttak på tirsdag og mulig isett på fredag. Men dette blir nok avklart på mandag.

Skal fortsette på Rekovelle til og med søndag, og setter siste Fyremadel på mandag morgen før timen min. Veldig spent!!

Så flott med en hyggelig og optimistisk lege. Det hjelper sånn på mens man holder på med dette!

Da har kroppen reagert sånn som den skal på medisinene denne gangen også da? Tror de det blir ca like mange egg ut som forrige gang?

Ja, det virker som det går i samme tempo som sist. Han talte ikke folliklene, sa bare at «her er det masse follikler, men de trenger mer tid!» Så jeg aner ikke.. Får sikkert høre mer på tirsdag!

Jeg har vært til UL i dag, på første kontroll. Er jo rimelig grønn på dette her, men han telte 7 egg på hver eggstokk. Jeg spurte om ikke det var for mye, ettersom det ideelt sett bør være mellom 8-12 stk. Men han sa at noen av de var så små at de nok ikke ville telles. Oppsummert sa han at det minst var 8 gode egg. Men jeg skal på ny kontroll på mandag igjen. Han anslo at vi kan få uttak på tirsdag og mulig isett på fredag. Men dette blir nok avklart på mandag.

Skal fortsette på Rekovelle til og med søndag, og setter siste Fyremadel på mandag morgen før timen min. Veldig spent!!

Høres bra ut det :) Lykke til!

Ja, det virker som det går i samme tempo som sist. Han talte ikke folliklene, sa bare at «her er det masse follikler, men de trenger mer tid!» Så jeg aner ikke.. Får sikkert høre mer på tirsdag!

Det høres bra ut da! Blir spennende å se hvor mange egg dere får ut denne gangen :)

Så bra! Skal se det blir mange fine egg! Da ligger du ann til innsett ca samtidig som meg! Krysser fingrene for det! Det blir Spennede❤️

:Heartred

Sniker fra gravidtråden, føler fortsatt at jeg hører litt til her inne..

Man er jo sekundært barnløs/sekundært infertil, det kalles det når man har barn fra før men ikke får det til nå. Så at det sto som diagnose fra gynekologen som utreda oss. Så jeg ville ikke nølt med å si at jeg/vi var ufrivillig barnløse.

Ellers sa vi til gutten vår, som også ønska seg sårt søsken, at det vil mamma og pappa også veldig gjerne. Men at det ikke alltid er så lett å lage en baby. «Vil ikke magen?» spurte han da (4-årsklok)

Den var fin!

Vi har også et barn fra før på snart 4 også tydelig uttrykker ønske om søsken. Virker som det hjelper litt når vi sier at det gjør vi også, men vi kan jo ikke bare kjøpe baby på butikken (slik som når hun ønsker seg sykkel eller godteri eller hva det skulle være). Vi har skaffet oss hund oppi dette. Vi ble lei av at alt mulig ble satt på vent for vi skulle jo snart ha barn... Men det varte og rakk og ble jo ikke noe mer barn. Så da føltes det bra å gå i gang på prosjekt hund! Datteren vår ble veldig glad da valpen kom i hus og hun kunne si at nå er vi fire i familien. Det var akkurat som hun trakk et lettelsens sukk og at familien falt mer på plass for henne. For meg må jeg vel innrømme at hunden er en litt fattig trøst, og valp og unghund synes jeg uansett er slitsom.. Men jeg kommer meg ut i naturen og har noe annet som også krever min oppmerksomhet.

Det høres bra ut da! Blir spennende å se hvor mange egg dere får ut denne gangen :)

Ja, det blir det! Enda mer spennende blir det om vi klarer å få noen befruktet! :D Jeg kommer til å være helt nervevrak etter egguttaket.

Så bra! Skal se det blir mange fine egg! Da ligger du ann til innsett ca samtidig som meg! Krysser fingrene for det! Det blir Spennede❤️

Ah, gøy at vi er likt i løypa nå igjen! Dvs du ligger jo litt foran da, men forhåpentligvis (bank i bordet) blir vi rugere samtidig! :)

Back
Topp