OKTOBER

Første dag med Fyremadel i dag og jeg klarte så klart å stikke den rett i ei blodåre :wtf: Den svir jo bra allerede, gjorde det ikke noe bedre å lage en feit blåflekk samtidig. Tror jeg punkterte blodåra på vei ut da, håper det iallefall!
Nå har ikke jeg prøvd den typen, men synes gonalpeptylen er ekkel å sette enkelte dager. Noen plasser er det bare vondt å sette!

Barn altså! :Heartred det var en fin måte å si det på! Får bruke den om det blir et tema fremover.

Første var også med ivf, så vi har liksom aldri hatt muligheten til å få det til selv. Men sekundær ufrivillig barnløs går jo an å bruke, bare litt tungvint :knegg:Gratulerer med graviditet da!! Lenge igjen til termin?

Jeg vet, unger tenker jo gjerne så konkret, så å forklare ting enkelt men sant har vært løsninga her. (Uten å si FOR mye, så klart).

Og tusen takk!! Etter to års prøving fikk vi det til i mai, helt ut av det blå, og har termin i februar.

Ønsker alle her inne alt godt, og forhåpentligvis snart noen etterlengta, superfine babyer! :Heartred

Hei fine damer! Er det noen av dere som har gått på både Bemfola og Menopur?
Har gått på bemfola 300 de 2 tidligere ferskforsøkene, men nå tar jeg bemfola 300 og menopur 75.
Har bare gått på sprøyter 4 dager, men har de kraftigste murringer nå. Skikkelig ubehagelig!
Noen andre som har opplevd noe lignende?
Har litt angst for å bli overstimulert, vet det er tidlig enda, men har ille UL før sprøytedag 9, og det er jo lenge til.
Jeg gikk på begge de, fungerte veldig bra, men kjente murringer ja. Fikk mange fine egg da. Hvis du er bekymret så kan du helt sikkert ringe klinikken og spørre om råd.
Masse lykke til! :Heartred

Jeg gikk på begge de, fungerte veldig bra, men kjente murringer ja. Fikk mange fine egg da. Hvis du er bekymret så kan du helt sikkert ringe klinikken og spørre om råd.
Masse lykke til! :Heartred
Takk! :)
Er jo bare på dag 5, og kjente skikkelige murringer fra i går, men har hørt med flere at det er veldig vanlig, så nå har jeg roet meg litt.
Er litt spent på antall egg. Fikk bare 5 sist uttak med kun Bemfola, men fikk super uttelling med 1 inn og 3 på frys, så tenker at kvantitet er jo ikke alltid det beste. Men man kan jo håpe på begge deler, både mange og god kvalitet! :D
Regner med at de vil booste antall egg ekstra, siden det er siste uttak nå.
Håper bare jeg slipper å bli overstimulert.

Jeg er så utålmodig, så jeg lager like godt en oktobertråd allerede nå! Vet at vi er flere fra August-tråden som skal i gang med nytt forsøk, og helt sikkert flere også. Bli gjerne med dere som er i gang i september og!
Kopierer oppsettet fra August-tråden og lar det stå til! :dance018

L Y K K E T I L !

:talk017

Skriv opp:
Nick, alder, om det er 1., 2., 3., etc. barn dere forsøker å få, IVF/ICSI/FER for 1., 2., 3. gang, etc. klinikk/sykehus, medisiner, tid for uttak/innsett, egg ut/frys, testdato.

Venter på oppstart::dance018
  • Kania, Barn 1. Fryseforsøk nr 1 en gang i oktober. St.Olavs. Naturlig syklus.
  • Pepsimaxxx, 26 år, barn nr. 1, FER#1, Haugesund sykehus. Innsett i naturlig syklus en gang i oktober
  • Nummer 2 ,33 år ,barn 2, #1 frys, leterezol, porsgrunn. Innsett ca i uke 43
  • Starlight, 32år, barn nr 2, icsi#2/1.FER av 5 dagers blasto, Riksen. Progynova. Innsett rundt uke 43/44
  • TKW, 31år, barn nr 2. IVF fryseforsøk nr1. Tar progynova nå, dag 9, forhåpentligvis innsett i slutten av neste uke (uke 40). Har 6 blasto på frys, CFC København.
  • Thunderbird, 36 år, IVF #2, barn #1, Spiren, medisinløst fryseforsøk, innsett i naturlig syklus uke 42
Stimulerer: :happy090
  • Sauemor, 29 år, barn 2. IVF 1, Medicus. Gonal F + Fyremadel + Ovitrelle. Starter så fort provera gir meg mens!
  • Fnøst, 27 år, første barn, IVF#1 (høstesyklus #1), Spiren, Menopur+Fyremadel+Ovitrelle, forventet uttak uke 41
  • Lillespøn, 29 år, barn 1, IVF #4, FER #2, UNN Tromsø, Letrozol og Ovitrelle. Oppstart ca 28/9, innsett ca 15/10.
  • Venessiela, 30 år, barn nr.2, ICSI #2, St.Olavs. Stimulerer fra torsdag 26/9
  • Gladpus, 38 år, barn #2 (#1 kom naturlig etter et år), IVF#1, Spiren, Menopur+Fyremadel+Ovitrelle, oppstart 3.okt, forventet uttak uke 42.
  • Piana, 30 år, første barn, ICSI 2. forsøk (første forsøk var IVF), St.Olav, Bemfola +Fyremadel, oppstart 5. oktober, uttak/innsett ca uke 42.
  • Signy, 36 år, barn nr 2, IVF # 3, innsett # 7. St. Olavs. Bemfola, Menopur, Fyremadel, Ovitrelle, Lutinus. Oppstart uke 41.
  • Bellablue90 - 29 - B1 - IVF #1 - Medicus - Gonalpeptyl, Rekovelle
  • Solsikken10, 2. barn, 2. icsi, oppstart uke 40, uttak uke 42, gonal f/cetrotide /ovitrelle.
  • Ekornmamma, 36 år, barn nr 2, ICSI første forsøk, Porsgrunn, Synarela, Menopur og Bemfola, oppstart 28.9, uttak uke 43.
Ruger: :smiley-angelic001
  • Ypsilon, 34 år, B1, ICSI#2, St. Olav, Elonva, Menopur, Gonal-F og Fyremadel, uttak 13.09, innsett 16.09, 9 egg ut (3 befruktet), testdato 30.09.
  • Lillebille89, 30år, barn 1, IVF 1, Spiren Fertilitetsklinikk. Egguttak 23.september. Planlagt innsett 25.september med testdato 9.oktober.
  • Fiol, 36 år, barn 1, IVF 3 / FER 1, Medicus. Innsett av blasto i naturlig syklus ca. 30.
  • Lolloen, 38år, barn 2, Ivf 2, Fer 3, Haukeland. Bruker progynova, begynner på lutinus 26/9. Innsett av blastocyte 01.10, testdag 15.10.
  • krissy136 33år, IVF#3 B1 Gonal-F, Fyremadel, Ovitrelle startet på Gonal-F 20.09 regner med uttak i uke 40.
Gravid::love7:Heartred
  • Konemor001, 33år, har 2 barn fra et tidligere forhold (vanlig unnfangelse) og prøver på barn nr. 3 med min mann, ICSI #2, St. Olavs hospital, innsett av 8-delt embryo 13.09, testdag 27.09
Ikke gravid::crybaby2:Heartred
  • Mammilutten, 1 barn fra før, første fryse forsøk, innsett 16.09, testdag 29.09 Haugesund Sykehus
  • Fjellgeita92 - 27 år, barn 1, IVF #1 - FER #2, Haugesund sykehus, Letrozol, ovitrelle og lutinus, innsett 27.09
  • Sarah82, 37 år, barn 2, FER #1 i naturlig syklus, Hausken, ovitrelle, klexane, prednisolon + babyklister. Innsett 27.09
Avbrutt forsøk/frys: :Heartred
Mistet: :crybaby2:Heartred
Kjemisk: :crybaby2:Heartred
Ikke oppdatert :dontknow
Du kan gjerne flytte meg til frys og oppdatere datoen for uttak til 08.10. Har seks stk befruktede egg som ligger og (forhåpentligvis) koser seg på klinikken. Krysser alt jeg har for at mange av dem klarer seg til dag fem og går i fryseren.

Oi, det var mange! Så kjedelig med totalfrys, men med så mange egg er det vel det eneste fornuftige. Hvordan er formen din? Håper du får en hel flokk på frys nå da! :)
Ja, var ganske forberedt siden jeg blir overstimulert hver gang, men har aldri fått ut mer enn 16,så ble veldig sjokkert over at der var 25. Håper mange klarer seg til blasto og frys nå ❤️ Formen er ikke noe særlig. Har en del væske i buken og har mye smerter. Må bare ta det rolig neste dagene også skulle jeg komme rett til sykehuset om formen ble verre.

Blir med her, jeg:

La Linea - 36år - prøver på nr.2 - IVF (kort protokoll) første forsøk - går på Rekovelle & Fyremadel, UL kontroll i morgen, reiser mest sannsynlig for uttak ila uke 42 (neste uke) en gang.

Testdag idag og negativ test :depressed: Får ikke tak i klinikken så har tatt medisin som vanlig i mårrest i påvente av å få snakket med dem. Spurte de her om dagen ang når neste forsøk eventuelt kunne finne sted. Om egglederne mine har roet seg til dag 10 i syklusen som står for tur kunne jeg få satt inn et egg fra frys. Ellers må jeg vente til november. Vi går privat å har kjøpt en pakke med 3 forsøk. Vil det da lønne seg å bruke forsøk nr 2 å ta uthenting av flere egg slik at jeg sparer de som er på frys? Noen med erfaring rundt dette? Dette var første forsøket vårt.

Leit å høre at du fikk negativ test! :Heartred
Skal jeg flytte deg til Ikke gravid?

Blir med her, jeg:

La Linea - 36år - prøver på nr.2 - IVF (kort protokoll) første forsøk - går på Rekovelle & Fyremadel, UL kontroll i morgen, reiser mest sannsynlig for uttak ila uke 42 (neste uke) en gang.

Har satt deg på lista! Lykke til! :) Hvillen klinikk hører du til forresten?

Hcg var bare på 19. Det er jo kjempelavt, og da har det nok dalt, siden jeg fikk positiv digital test med følsomhet på 25 på tirsdag. Ny blodprøve på mandag, men er egentlig bare klar for at mensen må se å komme fortest mulig. Fy f. så urettferdig og brutalt dette er.

Hcg var bare på 19. Det er jo kjempelavt, og da har det nok dalt, siden jeg fikk positiv digital test med følsomhet på 25 på tirsdag. Ny blodprøve på mandag, men er egentlig bare klar for at mensen må se å komme fortest mulig. Fy f. så urettferdig og brutalt dette er.

Ånei! Nå skulle det jo være din tur! Rettferdighet er visst ikke en del at dette gamet :( Jeg krysser fingrene for st det bare var noe veldig rart med prøven i dag og at dette går veien likevel! Har du snakket med lege eller noe om resultatet?

Håper inderlig at du bare fikk utslag på den digitale litt tidlig og hcg fortsatt er stigende! Jeg sniker litt inne på termingruppa for juni 2020 og der var det noen som diskuterte sensitiviteten til den digitale. Noen mente den kanskje var på 10, så da er det jo håp om de har rett! Link til tråden https://forum.babyverden.no/threads/hcg.1984821/

Krysser fingrene for at neste prøve viser stigning! :Heartred

Ok. Det blir spennende å høre hvordan den er! Håper den har tatt seg opp!

Ringte legekontoret i dag. 1600 sa hun at nivået var. Det er jo isåfall helt normal vekst siden 219-prøva forrige fredag. Vet nesten ikke om jeg skal tro at det et sant eller om hun las opp feil tall :p

Ånei! Nå skulle det jo være din tur! Rettferdighet er visst ikke en del at dette gamet :( Jeg krysser fingrene for st det bare var noe veldig rart med prøven i dag og at dette går veien likevel! Har du snakket med lege eller noe om resultatet?

Håper inderlig at du bare fikk utslag på den digitale litt tidlig og hcg fortsatt er stigende! Jeg sniker litt inne på termingruppa for juni 2020 og der var det noen som diskuterte sensitiviteten til den digitale. Noen mente den kanskje var på 10, så da er det jo håp om de har rett! Link til tråden https://forum.babyverden.no/threads/hcg.1984821/
Krysser fingrene for at neste prøve viser stigning! :Heartred

Takk for fine ord! Har egentlig akseptert at dette ikke kommer til å gå, det går bedre i dag. Nå skal jeg på jentetur i helgen, har pakket pinex forte hvis det blir en kraftig og vond blødning. Mensen er jo på overtid, og kan forsåvidt godt holde seg borte til over helgen, men ikke så mye lenger enn det. Har snakket med de om resultatet ja, og det kan være sakte stigning, derfor vi skal sjekke på mandag igjen, men jeg oppfatter det mest slik at det er fall i hcg-nivå, og at det har gått til grunne. Nivået var på 163 samme tiden det 1. forsøket når jeg ble gravid, men mistet senere. Gråt fra meg i går, tenker i dag på alt det fine og gode jeg har i livet, og fokuserer på det som er positivt. Skal nyte helgen!

Ringte legekontoret i dag. 1600 sa hun at nivået var. Det er jo isåfall helt normal vekst siden 219-prøva forrige fredag. Vet nesten ikke om jeg skal tro at det et sant eller om hun las opp feil tall :p

Wow, så fantastisk! Falt en liten tåre for deg nå. Dette var gode nyheter!! :Heartred:Heartred:Heartred

Ååh ❤ Jeg krysser fingrene for stigning på mandag ❤❤

Jo, det tror vi på! Hipp hurra, for noen gode nyheter å ta med seg inn i helga :)

Back
Topp