Vårt lille Knøtt er født ♡

Går for sunnere versjon av alt. Mindre poteter, helst søtpotet. Unner meg litt godteri innimellom. Har vel vært siden mai. Prøver å holde oss til mindre enn 100 gram karbohydrater om dagen. Spiser og drikker ikke noe mellom måltidene, holder oss stort sett unna brus. Drikker vi iløpet av dagen blir det vann med isbiter. Og prøver å ha faste mellomrom, og lang tid fra kveld til morgen slik at ett eller annet skjer med insulinproduksjonen.
Nå er jeg heldig, er glad i frukt og grønt. Liker nøtter.
Med søtpoteter baker vi det i micron, smasher opp og spiser med diverse retter, kjøttboller f eks, eller kun sprøstekt bacon med hvitløkssmør. Deler en søtpotet mellom oss til store måltider, mens til bacon blir det en hver. Handler vel egentlig om kontroll mellom måltider, og spise litt mindre. Snop blir det sjelden, men det er ok, prøver å kutte sukker allikevel.

Så flink du er!
 
CD45 og jeg føler meg helt utslitt, selv om jeg ikke har gjort noe uvanlig.. Har dårlig matlyst og er generelt i ett giddalaust humør...
Og tiden går jo super sakte. Jeg venter jo på flere forskjellige ting, og det virker som om verden bare har bestemt seg for at det jeg venter på, det skal føles som en superlangfuckingsevighet!
 
Lykke til i morgen!!
 
Går for sunnere versjon av alt. Mindre poteter, helst søtpotet. Unner meg litt godteri innimellom. Har vel vært siden mai. Prøver å holde oss til mindre enn 100 gram karbohydrater om dagen. Spiser og drikker ikke noe mellom måltidene, holder oss stort sett unna brus. Drikker vi iløpet av dagen blir det vann med isbiter. Og prøver å ha faste mellomrom, og lang tid fra kveld til morgen slik at ett eller annet skjer med insulinproduksjonen.
Nå er jeg heldig, er glad i frukt og grønt. Liker nøtter.
Med søtpoteter baker vi det i micron, smasher opp og spiser med diverse retter, kjøttboller f eks, eller kun sprøstekt bacon med hvitløkssmør. Deler en søtpotet mellom oss til store måltider, mens til bacon blir det en hver. Handler vel egentlig om kontroll mellom måltider, og spise litt mindre. Snop blir det sjelden, men det er ok, prøver å kutte sukker allikevel.
Så flinke dere er da!!
 
Lykke til med blodprøver i morgen :) Har du sprøyteskrekk?
Har ikke sprøyteskrekk, men blodprøver syns jeg er forferdelig. Så blodprøveskrekk kanskje? Går helt fint med min vanlige helsesekretær, merker ingenting når hun tar prøvene.. Men helsesekretæren til gynekologen min er ikke like flink, forrige gang kjentes det ut som om hu stakk meg med en sylskarp kniv, og armen min hovnet opp etterpå.. Det gjorde vondt i flere timer. :(
 
Har ikke sprøyteskrekk, men blodprøver syns jeg er forferdelig. Så blodprøveskrekk kanskje? Går helt fint med min vanlige helsesekretær, merker ingenting når hun tar prøvene.. Men helsesekretæren til gynekologen min er ikke like flink, forrige gang kjentes det ut som om hu stakk meg med en sylskarp kniv, og armen min hovnet opp etterpå.. Det gjorde vondt i flere timer. :(

Uffda, sånn skal det jo ikke være [emoji53] Håper hun har blitt flinkere til i morgen [emoji4]
 
Har du time tidlig på morgenen da? Eller må du faste halve dagen? [emoji15]
Time kl 09:30. Men bor langt unna, så må reise med to/tre forskjellige busser. Så tar oss godt over en time å komme dit. Heldigvis lov til å drikke vann, så har med meg flaska mi som kan holde vannet kaldt i 4 timer. Har masse isbiter oppi også, så kan vare hele natten egentlig. Har den på nattbordet om jeg er uggen.
 
Time kl 09:30. Men bor langt unna, så må reise med to/tre forskjellige busser. Så tar oss godt over en time å komme dit. Heldigvis lov til å drikke vann, så har med meg flaska mi som kan holde vannet kaldt i 4 timer. Har masse isbiter oppi også, så kan vare hele natten egentlig. Har den på nattbordet om jeg er uggen.

Vann hjelper en del :) Og ikke minst smaker frokosten ekstra godt når du først får lov til å spise den [emoji4] Lykke til i dag!
 
Dagen idag har rett og slett vært nedslående...
Ingen tegn til at jeg har hatt eggløsning.
Ble tatt blodprøver.
Og gynekologen havnet raskt på prat om å søke om prøverør...
Ble også snakk om lavdose sprøytehormoner, men det kan ikke gjøres før i Oktober en gang, fordi hun må reise bort en uke her og en uke der.. Må flere kontroller til dersom det skal gjøres.
Så etter at hun har fått blodprøve svarene får jeg vite om jeg skal prøve Letrozol igjen, men denne gangen med undersøkelse rundt dag 10-12 for å følge med på eggene. Mulig jeg også får Ovitrelle.
Var ett nederslag å få prøverør i trynet såpass tidlig. Hadde håpt at vi kunne prøve litt mer..
Men når kroppen ikke gir deg eggløsning, og eggstokkene er polycistiske er det kanskje ikke så mye man kan få gjort...
Gått store deler av dagen og grått, også sovet i ca to timer.
Så ja, ikke noe god dag idag...
 
Da blir det vin og gaming i helgen for oss to vet du :Heartred:Heartred Så kan vi sitte og klage litt til hverandre :knegg:
 
Stor klem ❤️❤️
 
Back
Topp