St. Olav Hospital, Trondheim

Jordmormaja.net er tre jordmødre fra St.olavs som har fødsels forberedende kurs. Men dette er privatkurs. Jeg var hos de og det var ligg fint å se noen kjente ansikter i gangene når vi da kom ditt for å føde.
Jordmor skal allerede har ordnet med føde plass for deg, så hør med henne at det er gjort. Eller så gjorde ikke jeg noe annet!
Du kan jo skrive et brev til de med hvordan fu ønsker fødselen skal bli. Dette er også valgfritt!

Og masse lykke til [emoji4][emoji4][emoji4]
Fødeplass er iboks, det har fastlege ordnet når han henviste til oul:) er jo snart 29 uker på vei, så tenkte bare om det var noe med innskriving osv, ettersom jeg har lest flere rundt om på forumet som har nevnt det:)

Tusen takk :)
 
Skal føde her i august, er nå i uke 28.. Er det noe fødselsforberedende eller feks innskriving e.l som skal gjøres før termin og fødsel?

Jepp. Jeg var på innskriving nå i uke 35!
Fikk brev i posten om tidspunkt for det ca tre uker etter OUL.
 
Jepp. Jeg var på innskriving nå i uke 35!
Fikk brev i posten om tidspunkt for det ca tre uker etter OUL.
Virkelig? :eek: det er jo 10 uker siden jeg var på oul, og jeg har ikke fått noe slikt?
 
Virkelig? :eek: det er jo 10 uker siden jeg var på oul, og jeg har ikke fått noe slikt?
Dette er det sjette barnet jeg skal føde ved St. Olavs, aldri fått noe sånt jeg heller.

Jeg ble i allefall innkalt og fikk brev med time i posten.
Var der som sagt for et par uker siden. Fylte ut noen papirer, ble opplyst om et forskningsprosjekt for førstegangsfødende, fikk info om parkering osv ved ankomst mtp fødsel og om far og jeg hadde noen spørsmål osv. Fikk litt info om GBS og prosedyrer for fødsel ettersom jeg har fått påvist det. Fin samtale! :)
 
Dette er det sjette barnet jeg skal føde ved St. Olavs, aldri fått noe sånt jeg heller.
Snedig at det er så forskjellig praksis ved samme sykehus? Nesten så jeg vil ringe en eller annen plass å høre så jeg vet.. :p
 
Jeg ble i allefall innkalt og fikk brev med time i posten.
Var der som sagt for et par uker siden. Fylte ut noen papirer, ble opplyst om et forskningsprosjekt for førstegangsfødende, fikk info om parkering osv ved ankomst mtp fødsel og om far og jeg hadde noen spørsmål osv. Fikk litt info om GBS og prosedyrer for fødsel ettersom jeg har fått påvist det. Fin samtale! :)
Høres veldig fint ut, er førstegangs selv, så kjenner at jeg gjerne skulle vært på noe slikt.. Jaja, får undersøke nærmere iløpet av uka. Hvis gravidhjernen husker det når jeg våkner imorgen :p
 
Jeg fikk beskjed av jordmor om at det bare er førstegangsfødende som blir innkalt til innskrivingssamtale. De startet visstnok med det for et par år siden. Jeg fikk innkalling like etter OUL, skal dit neste uke (når jeg er 35+6).
 
Jeg fikk beskjed av jordmor om at det bare er førstegangsfødende som blir innkalt til innskrivingssamtale. De startet visstnok med det for et par år siden. Jeg fikk innkalling like etter OUL, skal dit neste uke (når jeg er 35+6).
Men da skal jo jeg egentlig inn for en slik samtale.. Er jo førstegangsgravid :)
 
Men da skal jo jeg egentlig inn for en slik samtale.. Er jo førstegangsgravid :)
Da ville jeg ringt St. Olavs og hørt med dem :) Innskrivingssamtalen er visst for at du skal registreres i datasystemet deres. De legger inn opplysningene fra helsekortet osv. så de slipper å gjøre det når fødselen er i gang. Jordmor sa at vi ikke ville få noen omvisning eller lignende.
 
Da ville jeg ringt St. Olavs og hørt med dem :) Innskrivingssamtalen er visst for at du skal registreres i datasystemet deres. De legger inn opplysningene fra helsekortet osv. så de slipper å gjøre det når fødselen er i gang. Jordmor sa at vi ikke ville få noen omvisning eller lignende.
Får prøve å ringe imorgen, bare så usikker på hva slags nr jeg skal ringe:p
 
Kanskje like greit bare å ringe sentralnummeret, så kan de sette deg over til riktig sted :)
Helt klart, får prøve å sjekke opp litt imorgen:)
 
Jeg er også førstegangsfødende og har termin i august. Er veldig spent på hva du fant ut da du ringte føden for jeg har heller ikke blitt innkalt til noe innskrivningssamtale... Hva sa de da du ringte?

Jeg fikk beskjed om at førstegangsfødende bosatt i Trondheim kommune får tilbudet om en slik samtale. Også ble jeg satt opp på en time i sv.sk.uke 35 :) De var veldig greie når jeg ringte :)
 
Jeg fikk beskjed om at førstegangsfødende bosatt i Trondheim kommune får tilbudet om en slik samtale. Også ble jeg satt opp på en time i sv.sk.uke 35 :) De var veldig greie når jeg ringte :)
Jeg er også bosatt innenfor Trondheim kommune men har ikke hørt noe om det. Får vel ringe de å høre eller spørre jordmor ved neste kontroll. Høres jo kjekt ut med en slik samtale[emoji4]
 
Jeg er også bosatt innenfor Trondheim kommune men har ikke hørt noe om det. Får vel ringe de å høre eller spørre jordmor ved neste kontroll. Høres jo kjekt ut med en slik samtale[emoji4]
Er bare å ringe føden, så ordner de det iløpet av to min;)
 
Back
Topp