St. Olav Hospital, Trondheim

Førstegangs i 2016 ved Stolav. Jordmoren var forsåvidt flink, men tok meg ikke seriøst når jeg kom inn, når jeg følte at ting var på gang.. fikk høre slikt som "Det kommer til å bli mye værre", og "Det tar lang tid enda, det blir i alle fall ikke på min vakt.." og vi ble overlatt til oss selv på fødestue. 1 time senere var hun ute:eek: til størst forbauselse for jordmoren!

Pasienthotellet var fantastisk, hvor vi fikk være en ekstra dag bare fordi vi hadde lang kjørevei og skulle slippe å reise hjem på kvelden:)
 
Har stort sett bare positivt å si om st.olavs:)
Fødte der i 2017, og følte meg veldig godt ivaretatt. Anbefaler å si ja til å ha jordmorstudenter der om du får sjansen, de kan være inne hos deg mye mer enn jordmor kan. Ble virkelig vår redning, da vi hadde verdens beste jordmorstudent :)
 
Fødte vår første på St Olavs i 2017, og følte oss godt ivaretatt. Ble litt hektisk for jordmødrene etterhvert, så siden min fødsel gikk treeeeegt ble vi overlatt mye til oss sjøl. Men fikk fort hjelp om vi dro i snora, så var forsåvidt ikke noe problem. Barselhotellet var stort sett en meget god opplevelse, med unntak av ei av de ansatte, som ga meg en leksjon i prioriteringer uten egentlig å ha satt seg noe inn i situasjonen først. Ikke det man trenger som usikker førstegangsmor. Skal sies at alle de andre som jobbet der var kjempehyggelige, men er selvsagt den ene negative tingen som fester seg :p
 
Hadde en uheldig opplevelse nå i høst. Den helgen vi kom inn var en av fødeavdelingene stengt, så det var flere fødende enn fødestuer. De var også veldig underbemannet både på føden og barsel. Barselhotellet var fullt så dit kom vi oss aldri.
Mens vi lå på barsel fikk vi nesten ingen informasjon, og det lille vi fikk endret seg etter som hvem vi snakket med. Vi fikk streng beskjed av en av de ansatte at vi absolutt måtte ha lue på baby, og at jeg skulle amme 20min pr bryst for så å bytte. Neste ansatt som kom inn var helt sjokkert over at baby hadde lue på og mente dette kunne være farlig innendørs, og sa at jeg skulle la baby selv regulere ammingen.
 
Hei
Er det noen som har født tvillinger på stolavs? Hvordan ble dere tatt vare på? Var det helsepersonell tilstede under hele forløpet og fødselen? Jeg bor på en liten plass, så jeg får ikke føde her så jeg ønsker å høre litt om hvordan erfaring dere har på stolavs. Står mellom nordlandssykehuset i Bodø og stolavs
 
Hei
Er det noen som har født tvillinger på stolavs? Hvordan ble dere tatt vare på? Var det helsepersonell tilstede under hele forløpet og fødselen? Jeg bor på en liten plass, så jeg får ikke føde her så jeg ønsker å høre litt om hvordan erfaring dere har på stolavs. Står mellom nordlandssykehuset i Bodø og stolavs

Jeg har ikke tvillinger jeg da, men høyrisikosv.skap med stor risiko for å ende med keisersnitt. Under første fødsel hadde jeg jm inne hos meg så godt som hele tida. Vi var der i 9.5t før han var ute, og jm var ute av rommet i maks en halvtime tilsammen på de timene. Under sist fødsel (nå i juli) fikk jeg bestemme selv om jeg ville ha jm der hele tida eller ikke, så da var hun inn til oss hvert 20. minutt og sjekka. Fra vi ringte i snora og til hun kom tok det som regel ikke mer enn bare noen sekunder. Føler meg veldig godt ivaretatt og eneste årsak til at jeg kunne vurdert et annet sykehus er at St Olavs ikke har lystgass.
 
Fødte på St. Olavs i februar 2018. Første ungen!
Superfornøyd :) Følte meg trygg og godt ivaretatt. Hyggelige folk over hele fjøla.

Jordmor Vibeke var en drøm å ha med helt til det ble bestemt KS og hun var der til ungen var ute, selv om det gikk over vakta hennes :) Fantastisk dame!
 
Keisersnitt i 2015. Følte meg veldig godt ivaretatt, veldig hyggelige folk og god stemning på operasjonsstua. Ble på barsel en uke etterpå. Fikk god hjelp for å prøve å få til amming, men husker jeg syntes en av jordmødrene var litt for "nazi" på dette med amming. Ikke så OK når man er usikker førstegangsmor til tvillinger og sliter med amminga. Men alt i alt fornøyd :)

Fødsel i august 2019. Kjapp og heftig fødsel. Jordmor Tina var rolig og trygg under åpningsfasen, passe bestemt og passe heiagjeng under pressriene:) Så fornøyd med at vi fikk akkurat henne. Skulle det bli en fjerdemann hadde det vært flott å komme på hennes vakt igjen:) Fikk ligge på fødestua i fire timer etterpå før vi ble flyttet over til pasienthotellet. Har bare positivt å si om oppholdet og personalet der :)
 
Fødte i februar 18. Hadde tre jordmødre, og dagvakten som tok i mot ungen var fantastisk :)
Følte meg litt alene om natten, men så var det vel mitt valg å ikke ringe i snora heller da...
Hadde full åpning i 1 t før jeg fikk presse, så tok pressingen lengre enn 2t. da var det egentlig ekstra lege på vei for å bistå med å få ungen ut, men klarte det heldigvis alene.
Ble ikke hotell, men veldig fornøyd med barael på fødeavdelingen jeg da. Slapp å gå ut av rommet, sambo hentet alt av mat og sov der med meg.

enig at ammeoppfølgingen ikke var helt topp, men på ammepoliklinikken var de flinke :) skulle gjerne født der igjen.
 
Fin opplevelse med å føde på St. Olavs i juni 2015!
Pga litt reisevei og vannavgang så fikk jeg legge meg inn nesten ett døgn før jenta kom ☺️
Fikk antibiotika pga infeksjonsfare.
Fødeavdelingen var tom, de hadde hatt 9 fødsler den natta, så jeg fikk «sjekke inn» på ei fødestue med en gang. Hadde tre ulike jordmødre innom (dagvakt, kveldsvakt og nattvakt). Var som å være på hotell, så serie og fikk mat og oppvartning av samboer. På kvelden tror jeg det var hektisk for jordmødrene, de spurte meg om jeg synes de var for lenge borte av gangen (vi var mye alene på fødestua), men det gikk veldig fint. De sa det var blitt travelt ☺️
Når jeg fikk pressrier så var jordmor og barnepleier inne hos meg hele tiden. Var en fin opplevelse, opplevde det som trygt.
Vi ble flytta til barsel på hotellet fire timer etter fødsel, og det gikk også bra. Var der i 5 dager, da lillemor hadde litt gulsott. Jordmødrene var innom å hilse på ved vaktskifte. Ellers synes jeg oppfølgingen ift amming var veldig nazi. Ene pleieren reiv opp skjorta mi og fikla med puppen min for å vise meg, og det synes jeg var å trå over min intimsone.
 
Er det noen som har erfaringer fra St. Olavs etter omleggingen 1 sept. 2018? Har lest så mye om folk som må ligge på andre avdelinger på grunn av de stengte rommene på barsel.
 
Er det noen som har erfaringer fra St. Olavs etter omleggingen 1 sept. 2018? Har lest så mye om folk som må ligge på andre avdelinger på grunn av de stengte rommene på barsel.
Fødte der i sommer, lå først på barsel en uke, så hjem et par dager før det ble en uke til. De hadde ikke overflod av rom, men hørte aldri om noen som måtte på andre avdelinger. Siden jeg fødte i fellesferien var det mange studenter som vikarer, men det gikk veldig fint. Veldig fornøyd med jordmødrene jeg hadde, de var mye inne hos meg og fikk god oppfølging. Mye god hjelp på barsel og, noen av de som jobber der er helt supre!
 
Er det noen som har erfaringer fra St. Olavs etter omleggingen 1 sept. 2018? Har lest så mye om folk som må ligge på andre avdelinger på grunn av de stengte rommene på barsel.

fødte i juli i år. Var midt i fellesferien, og natta jeg fødte var det veldig travelt, ene fødeavdelingen var stengt pga lite bemanning, og det rydde inn med fødende. Fikk allikevel god oppfølging (var risikofødende da, så det bidro nok litt). Vi var bare på barsel i 1,5 døgn, trengte ikke noe oppfølging og fikk derfor være mest i fred. Følte oss ikke kastet ut, fikk tilbud om å bli lengre, men ville hjem til storebroren :)
 
Back
Topp