St. Olav Hospital, Trondheim

Er det noen som har født her i det siste som vil dele erfaringer??
Følte du deg godt ivaretatt på barselavdelingen?
Fikk pappaen overnatte med dere?

På St. Olavs er det kun enerom. Altså, det er selvfølgelig plass til pappaen, men man slipper å dele rom med fremmede. På barsel er det en enkeltseng tilgjengelig på rommet, og på barselhotellet er det dobbeltseng. :)
Er 9 mnd siden jeg fødte, men er veldig fornøyd oppfølginga. Fikk god hjelp til amming når jeg spurte om hjelp.
 
Er det noen som har født her i det siste som vil dele erfaringer??
Følte du deg godt ivaretatt på barselavdelingen?
Fikk pappaen overnatte med dere?

Fødte for snart 8 måneder siden.

Ble godt ivaretatt på barsel, så absolutt. Ønsket oss egentlig på pasienthotellet, men da jeg revnet alvorlig under fødsel og måtte opereres måtte vi være der for min del. Ammingen kunne vært bedre fulgt opp, vi sleit mye i starten (og det manglet ikke på spørsmål om hjelp), men med kombinert hjelp av ammepoliklinikken ved sykehuset (var jo takket være barsel vi kom oss dit første gangen) og Ammehjelpen kom vi oss gjennom det og kunne etterhvert fullamme.

På St. Olavs er det bare enerom, så pappaene får alltid overnatte både på barsel og pasienthotell om de ønsker :)

Edit: Og fødselen var en gjennomført god og trygg opplevelse til tross for styrtfødsel og alvorlig rift, makan til jordmor!
 
Fødte for snart 8 måneder siden.

Ble godt ivaretatt på barsel, så absolutt. Ønsket oss egentlig på pasienthotellet, men da jeg revnet alvorlig under fødsel og måtte opereres måtte vi være der for min del. Ammingen kunne vært bedre fulgt opp, vi sleit mye i starten (og det manglet ikke på spørsmål om hjelp), men med kombinert hjelp av ammepoliklinikken ved sykehuset (var jo takket være barsel vi kom oss dit første gangen) og Ammehjelpen kom vi oss gjennom det og kunne etterhvert fullamme.

På St. Olavs er det bare enerom, så pappaene får alltid overnatte både på barsel og pasienthotell om de ønsker :)

Edit: Og fødselen var en gjennomført god og trygg opplevelse til tross for styrtfødsel og alvorlig rift, makan til jordmor!
Kan jeg spørre deg om hvordan du opplevde smertelindringen med en rask fødsel? Min første fødsel varte i 3 timer (2,5år siden), og 1,5 av 3t var pressrier. Jeg fødte på A-hus og fikk lystgass som fungerte bra. Jeg er veldig nervøs for å føde på st.olav nå siden jeg forventer en rask fødsel, og at de skal tilby meg risposer eller noen annen merkelig smertelindring siden de ikke har lystgass :p
 
Kan jeg spørre deg om hvordan du opplevde smertelindringen med en rask fødsel? Min første fødsel varte i 3 timer (2,5år siden), og 1,5 av 3t var pressrier. Jeg fødte på A-hus og fikk lystgass som fungerte bra. Jeg er veldig nervøs for å føde på st.olav nå siden jeg forventer en rask fødsel, og at de skal tilby meg risposer eller noen annen merkelig smertelindring siden de ikke har lystgass :p

Hadde ingen smertelindring :p Eller, jordmor tøyde og brukte varme kluter, det lindret, men var så inne i meg selv at jeg egentlig ikke merket det. Men det var aldri uutholdelig, sikkert nettopp fordi det gikk fort :)
 
Vi fødte her tidligere i år, og var kjempefornøyd! Hadde tre jordmødre til sammen, den ene mer fantastisk enn den andre, samt supre leger :Heartpink
da vi dessverre havna på nyfødt intensiv så skal jeg ikke uttale meg så mye om oppfølgingen sånn sett etter fødselen, falt litt mellom to stoler så fikk ikke så fryktelig god oppfølgning fra barsel, og de på nyfødt hadde naturlig nok ikke like mye fokus på å lære oss stell av baby. Vi opplevde det som litt vanskelig at de to avdelingene "stilte krav" til oss samtidig og ikke samarbeidet bedre enn de gjorde, feks følte jeg nesten at jeg ikke kunne få antibiotikainfusjonene jeg skulle ha, eller spise frokost/lunsj/middag fordi enkelte sykepleiere på intensiv nærmest reagerte negativt når jeg ga beskjed om at jeg dessverre måtte gå for å gjøre disse tingene.. fikk av den grunn heller ikke snakket så mye med personale og pleierne på barsel som jeg egentlig kunne tenkt meg. Har hørt fra flere foreldre at de også har opplevd dette, og det er vanskelig altså.
Bortsett fra akkurat dette er vi kjempefornøyd med føden, barsel og nyfødt intensiv, og alle fantastiske ammehjelperne som arbeider der :)
 
Fødte her i desember 2013 med ei jente som hadde gastroschise og jeg hadde preeklampsi. Det ble akutt keisersnitt, men jeg kunne ikke vært mere fornøyd med den opplevelsen. Fantastisk sted å være på i dagene før fødsel, og ukene etterpå på nyfødtintensiven :)
 
Fødte på st olavs 16 juli 2017.

Er virkelig fornøyd med føde/barsel :)
Dem tok hensyn til hvordan du ville ha det under fødsel (jeg skrev føde brev og det er jeg glad for) veldig imøtekomme, god tilrettelegging rund amming og hjelp med det.
Vi fikk alenerom og pappa'n fikk natteover alle 5dagene vi var der. Om maten var god der vet jeg ikke for var ikke såpass oppegående etter fødsel til å spise i samme rom med andre. :dead:

Dem har ikke lystgass der pga ventilasjonsanlegget..
MEN dem testet ut ny smertelindring nemlig ELEKTRODER å fy faen (beklager språket) men det er VIRKELIG OG ANBEFALE :Heartred
 
Fødte på st olavs 16 juli 2017.

Er virkelig fornøyd med føde/barsel :)
Dem tok hensyn til hvordan du ville ha det under fødsel (jeg skrev føde brev og det er jeg glad for) veldig imøtekomme, god tilrettelegging rund amming og hjelp med det.
Vi fikk alenerom og pappa'n fikk natteover alle 5dagene vi var der. Om maten var god der vet jeg ikke for var ikke såpass oppegående etter fødsel til å spise i samme rom med andre. :dead:

Dem har ikke lystgass der pga ventilasjonsanlegget..
MEN dem testet ut ny smertelindring nemlig ELEKTRODER å fy faen (beklager språket) men det er VIRKELIG OG ANBEFALE :Heartred

Skal føde her på juni nå og dette ser veldig betryggende ut :D
 
Fødte på st olavs 16 juli 2017.

Er virkelig fornøyd med føde/barsel :)
Dem tok hensyn til hvordan du ville ha det under fødsel (jeg skrev føde brev og det er jeg glad for) veldig imøtekomme, god tilrettelegging rund amming og hjelp med det.
Vi fikk alenerom og pappa'n fikk natteover alle 5dagene vi var der. Om maten var god der vet jeg ikke for var ikke såpass oppegående etter fødsel til å spise i samme rom med andre. :dead:

Dem har ikke lystgass der pga ventilasjonsanlegget..
MEN dem testet ut ny smertelindring nemlig ELEKTRODER å fy faen (beklager språket) men det er VIRKELIG OG ANBEFALE :Heartred

Kan du fortelle meg hvordan elektroder fungerer?
Førstegangsfødende i august her og er veldig spent på smertelindring :)
 
Kan du fortelle meg hvordan elektroder fungerer?
Førstegangsfødende i august her og er veldig spent på smertelindring :)

Dem setter to eller tre sånne "pædder" (lapper) bak på korsryggen og på sidene. Så får du en kontroll som du selv får styre styrken på :) HIMMELSK! den hjalp meg veldig.
Er sånn gjennomstrømning av støt IKKE UBEHAGELIG, MEN BEHAGELIG :happy: anbefales virkelig.
 
Skal føde her i august, er nå i uke 28.. Er det noe fødselsforberedende eller feks innskriving e.l som skal gjøres før termin og fødsel?
 
Skal føde her i august, er nå i uke 28.. Er det noe fødselsforberedende eller feks innskriving e.l som skal gjøres før termin og fødsel?

Jordmormaja.net er tre jordmødre fra St.olavs som har fødsels forberedende kurs. Men dette er privatkurs. Jeg var hos de og det var ligg fint å se noen kjente ansikter i gangene når vi da kom ditt for å føde.
Jordmor skal allerede har ordnet med føde plass for deg, så hør med henne at det er gjort. Eller så gjorde ikke jeg noe annet!
Du kan jo skrive et brev til de med hvordan fu ønsker fødselen skal bli. Dette er også valgfritt!

Og masse lykke til [emoji4][emoji4][emoji4]
 
Back
Topp