Aninewe sin graviddagbok ❤️

38+0

Tenk det! 38 uker på vei!

Begynner å bli temmelig lei og veldig fødeklar nå! Sover veldig dårlig siden det er tungt og vondt for ryggen, men det verste er den sinnsyke halsbrannen. Prøver alt mulig for å unngå den, men lite som funker over tid, og frem til kl 4-5 er jeg våken det som føles ut som 300 ganger. I tillegg må jeg opp for å tisse :p

Har mye vonde kynnere/murringer men de går over med en gang jeg begynner å gå, så blir litt skuffet hver gang, haha! Utenom igår kveld, da jeg faktisk hadde det veldig fint, da tok jeg meg selv i å tenke når det begynte å bli vondt: jeg er ikke klar for å ha vondt!! Hahah.. Satser på jeg ikke får den følelsen med en gang når det starter på ekte :p

Skal til jordmor på onsdag, og dersom magemålet mitt begynner å flate ut må jeg på ny vekstkontroll pga. lavere mål ved forrige kontroll. Grunnen til at de ikke satte opp en ny var fordi hun lå så sinnsykt godt nedi bekkenet at legen sa før undersøkelsen at hun kom til å få mindre mål enn det som var reelt, og det stemte. Så hun var ikke bekymret siden morkake funksjon og blodgjennomstrømming var tipp topp :) men hun ga tydelig beskjed at dersom magemålet på noen som helst måte flatet ut skulle jeg komme tilbake.

Prøver å få dagene til å gå med å gå litt på tur (orker ikke så mye men godt med en liten runde), bake litt om jeg orker og så blir det mye serier eller soling og strikking :) skal bli godt å få tilbake en lettere kropp og energien som har manglet i nesten alle disse 38 ukene!! Og selvsagt den største premien av alt ❤️❤️
 
Herreguuud! Nå er det ikke lenge igjen :D
Ønsker deg masse lykke til med fødselen!
 
Masse lykke til med innspurt[emoji7][emoji7]
 
Tusen takk fine dere ❤️❤️

Var inne i dagboken din før idag avocado for å snike på når du fødte ifht termin :p haha! Utolmodig frøken!

Ja utålmodig frøken ;)
Du er nå lengre på vei enn jeg noen gang kom ;)
 
Så flott mage! [emoji7]

Jeg er også der at jeg ikke er heeeelt klar for fødselssmerter enda, hadde mageknip i går kveld, og kunne ikke fri meg fra å tenke "Nope, har ikke lyst til å føde". :knegg: Gi meg en uke til med alle plagene, så tar jeg vel gjerne noen timer med rier vil jeg tro.

Uansett er det ikke lenge igjen! Vi har vel termin 5. juni begge to?
 
Så flott mage! [emoji7]

Jeg er også der at jeg ikke er heeeelt klar for fødselssmerter enda, hadde mageknip i går kveld, og kunne ikke fri meg fra å tenke "Nope, har ikke lyst til å føde". :knegg: Gi meg en uke til med alle plagene, så tar jeg vel gjerne noen timer med rier vil jeg tro.

Uansett er det ikke lenge igjen! Vi har vel termin 5. juni begge to?

Har ikke sett denne! 7. juni her :)
 
39+0

Fullmåne i morgen og et håp om å føde da, haha :D vet at det bare er en myte men svigermor har født 3/4 på fullmåne!!

Fått påvist anemi pga. jern, b12 og folsyremangel og har startet opp med masse tilskudd.. ikke rart jeg har følt meg veldig sliten og andpusten! Er merkelig at det har sunket så veldig siden verdiene mine var ganske fine i november men det kan visst skje under gravidtet.. Har tatt litt flere blodprøver for å utelukke annen sykdom, men det var visst svært lite sannsynlig.

Nå er det slitsomt å være gravid i varmen. Føttene hovner opp bare jeg står opp om morgenen og kroppen føles så ufattelig stiv, tung og varm. Sitter for det meste i undertøy med vifte inne i skyggen!

Var å handlet litt sommerklær i 50 tidlig idag (før den verste varmen) siden jeg bare har kjøpt langermet og varmt tøy til denne frøkna :p

Så jeg driver å venter :)
 
39+0

Fullmåne i morgen og et håp om å føde da, haha :D vet at det bare er en myte men svigermor har født 3/4 på fullmåne!!

Fått påvist anemi pga. jern, b12 og folsyremangel og har startet opp med masse tilskudd.. ikke rart jeg har følt meg veldig sliten og andpusten! Er merkelig at det har sunket så veldig siden verdiene mine var ganske fine i november men det kan visst skje under gravidtet.. Har tatt litt flere blodprøver for å utelukke annen sykdom, men det var visst svært lite sannsynlig.

Nå er det slitsomt å være gravid i varmen. Føttene hovner opp bare jeg står opp om morgenen og kroppen føles så ufattelig stiv, tung og varm. Sitter for det meste i undertøy med vifte inne i skyggen!

Var å handlet litt sommerklær i 50 tidlig idag (før den verste varmen) siden jeg bare har kjøpt langermet og varmt tøy til denne frøkna :p

Så jeg driver å venter :)

Krysser fingrene for at fullmåne imorra gjør susen!![emoji7][emoji7]
 
Hadde ikke gjort noe om fullmånen hadde noe effekt på oss nei! Jeg går inn i uke 40 imorgen, så det er fritt fram for frøkna å komme da ass...
 
39+4

Var en tur på føden pga lite liv idag tidlig. Ble satt på CTG og snuppa klikka helt og dansa i en halvtime :D så alt i orden! Men mens jeg satt på registrering fikk jeg noen sykt vonde kynnere med sick nedpress!! Aldri kjent før, måtte puste meg gjennom de! Så ga det seg.. Men jordmor hadde trua på at det kom til å komme tilbake snart :) så vi får håpe på snarlig fødsel :D
 
Oppdatering:

Har hatt mye kynnere idag men ikke noen flere vonde. Bare litt mensmurring. Men plutselig fikk jeg syyyke ligamentsmerter, også var det akkurat som at magen bare droppet og nå er den ekstremt lav!! Den henger liksom! Haha :D
 
Oppdatering:

Har hatt mye kynnere idag men ikke noen flere vonde. Bare litt mensmurring. Men plutselig fikk jeg syyyke ligamentsmerter, også var det akkurat som at magen bare droppet og nå er den ekstremt lav!! Den henger liksom! Haha :D
Ååå!! Så spennende :D Nå er du straks mamma❤️
 
Ååå!! Så spennende :D Nå er du straks mamma❤️

Jaaa det er så sykt kort tid igjen nå uansett om jeg føder idag eller om 2 uker liksom ❤️❤️
 
Nå nærmer det seg! Så godt å få sjekket opp i lite liv og at snuppa ga tydelige tegn da.:)

Lykke Lykke til med fødsel! (Og stakkars deg som er høygravid i denne varmen.) Føler med deg :dummy1:
 
Nå nærmer det seg! Så godt å få sjekket opp i lite liv og at snuppa ga tydelige tegn da.:)

Lykke Lykke til med fødsel! (Og stakkars deg som er høygravid i denne varmen.) Føler med deg :dummy1:

Tusen takk ❤️❤️
 
Back
Topp