Klagetråd!

Så bra dere har fått til møte. 3 kontaktlærere? Hva i alle dager, det var mye. Er det store klasser da? Råder deg til å være bestemt, men veldig saklig. Tenk over hva du ønsker å oppnå på forhånd i steden for å gå i angrep. Det kan være veldig vanskelig, men jeg tror du oppnår mer da. Har det vært satt inn tiltak for å bedre noe? Er PPT koblet inn, assistent?

De er 2 klasser á 19 elever, og de tre er delt på tvers av klassene.
De har generelt et dårlig miljø på dette klassetrinnet, men ikke vært gjort noe spesielt. De har noen assistenter som går på rundgang, men det er det.
Det er et veldig godt råd du kommer med der, for jeg har en tendens til å blusse opp veldig, men vet jo at jeg ikke kommer noe vei med det.
 
De er 2 klasser á 19 elever, og de tre er delt på tvers av klassene.
De har generelt et dårlig miljø på dette klassetrinnet, men ikke vært gjort noe spesielt. De har noen assistenter som går på rundgang, men det er det.
Det er et veldig godt råd du kommer med der, for jeg har en tendens til å blusse opp veldig, men vet jo at jeg ikke kommer noe vei med det.
Jeg skjønner! Det er jo ikke så store klasser egentlig. Jeg tenker at du bør prøve å få på plass en avtale om at du forholder deg til en av dem og at dere avtaler hvordan kontakten skal foregå. Kanskje går det an å avtale enten en epost eller telefon med oppsummering av uken i steden? Da vet du når det kommer og så får de notere litt utover uken. Selvsagt om det er noe helt spesielt bør de jo ta kontakt med en gang. Ellers bør de jo arbeide på en måte som fremmer motivasjon og gir mye (fortjent) ros. Etablere en relasjon til han og arbeide med klassemiljøet generelt. Dersom vanskene går utover det faglige kan det være lurt å ta kontakt med PPT for eventuelt å få en sakkyndig vurdering. (Jeg er lærer)
 
Jeg skjønner! Det er jo ikke så store klasser egentlig. Jeg tenker at du bør prøve å få på plass en avtale om at du forholder deg til en av dem og at dere avtaler hvordan kontakten skal foregå. Kanskje går det an å avtale enten en epost eller telefon med oppsummering av uken i steden? Da vet du når det kommer og så får de notere litt utover uken. Selvsagt om det er noe helt spesielt bør de jo ta kontakt med en gang. Ellers bør de jo arbeide på en måte som fremmer motivasjon og gir mye (fortjent) ros. Etablere en relasjon til han og arbeide med klassemiljøet generelt. Dersom vanskene går utover det faglige kan det være lurt å ta kontakt med PPT for eventuelt å få en sakkyndig vurdering. (Jeg er lærer)
Han har jo en primær kontaktlærer, som egentlig er veldig flink, men så virker det som om at de tre ikke samarbeider og prater sammen hele tiden.
PPT burde vært inne for lenge siden, for det er mye rart som skjer.
Takk for gode råd! Setter pris på det. :)
 
Han har jo en primær kontaktlærer, som egentlig er veldig flink, men så virker det som om at de tre ikke samarbeider og prater sammen hele tiden.
PPT burde vært inne for lenge siden, for det er mye rart som skjer.
Takk for gode råd! Setter pris på det. :)
Bare hyggelig og lykke til! :)
 
Oi, ikke greit! Snakk med samboeren din om hvordan du føler det, eller har du gjort det?
Kan ikke snakke med han nå, han er helt fjern om dagen og veldig lite hjemme. Så akkurat nå er det ingen rundt meg som ikke har mer enn nok med sitt eget :/
 
Nei uff! Det var jo veldig mye på en gang:wideyed: Sender deg en god klem[emoji813]red
Takk[emoji173] gruer meg veldig til i morhen kjenner jeg. Må ta en prat med sjefen som ikke vil innse hvor store problemer firmaet har og da kan ikke jeg jobbe der! Pluss at jeg er alene med frøkna til torsdag. Fikk heldigvis kvalmestillende av legen i dag så jeg forhåpentligvis ikke har det på toppen
 
Stor klem til deg![emoji813]red Jeg vet alt hva du går gjennom. Sluttet også på antidepressiva da vi planla å bli gravid (dvs jeg seponerte). Hvis du sluttet brått så kan det nok komme et mye større ubehag! Hos meg gikk det fint en måneds tid men så ble alt brått mye verre!! Nå har jeg det litt som deg, jeg har heller ikke depresjoner 24/7, vel egentlig er det ikke depresjon som er mitt hovedproblem men mer angst. Men angst og depresjoner har jo en tendens til å følge hverandre. I tillegg er jeg jo utdannet paykolog, så ganske ironisk igrunn, og jeg går selv til psykolog:p Men det har jeg hatt mye utbytte av. Går du til psykolog? Kanskje du burde vurdere det nå som du har sluttet på antidepressiva, bare i en overgangsperiode?

Jeg ble sykemeldt i jobben min pga en veldig trist hendelse der og har nå sagt opp jobben min og gått tilbake til skolebenken for å fullføre en spesialisering. Så var ikke akkurat veldig gunstig for oss å få barn nå siden jeg ikke har noe særlig til inntekt for øyeblikket. Men vi har så vi klarer oss og det passer jo igrunn aldri å få barn heller.... Og om du mister jobben så får du i det minste arbeidsledighetstrygd. Det er jo ikke mye, men skal være nok til at dere klarer dere...?:)[emoji813]bigred
Fastlegen henviste til dps når jeg gikk av medisinene igjen. Har nå siste tiden gåyy på brintellix som man bare kan gå rett av. Var IKKE like lett sist når jeg slutta brått med Cipralex! Jeg har samme greia, mest angst, men er visst også kronisk deprimert hva de nå mener med det. Men henvisningen ble blankt avvist... helt høl i hue

Jeg har vært i utredning i flere år nå på grunn av fysiske ting på toppen og brukt opp aap, ikke tjent nok til å få dagpenger så jeg har eventuelt 4mnd på meg til å skaffe meg ny jobb.
Ille å si det, men nesten så jeg angrer på at vi gjorde det her nå!
 
Det var mye på en gang! :( Sender en varm klem til deg. Trist med hunden deres. Håper det går seg til snart når verste sjokket er over. Hva har skjedd med jobben din?
Takk[emoji173] sjefen har surra med regnskapet... skjønner ikke hvor alvorlig det er/vil ikke se hvor store problemer han har så han blir erklært konkurs i løpet av noen uker.. da kan ikke jeg jobbe der
 
Må klage litt.
Livredd for å miste, er full i angst! Føler eg mister symptoma. Puppane heilt slappe og nesten ikkje vonde lenger, og strekkingane i magen har vore lite av sida søndag.
Våkna no med skikkellig mageknip.
Ultralyd på fredag fryktar eg vi ikkje ser eit bankande hjerte som vi ønska å sjå :dontknow
Føler eg går mot min tredje spontanabort, Rett og slett.
Kvalmen føle eg berre e der fordi eg e livredd. Va liksom begynt å føle meg trygg, sida 7+2 er det lengste eg har komt.
 
Takk[emoji173] sjefen har surra med regnskapet... skjønner ikke hvor alvorlig det er/vil ikke se hvor store problemer han har så han blir erklært konkurs i løpet av noen uker.. da kan ikke jeg jobbe der
Å nei! Så utrolig kjipt :/
 
Må klage litt.
Livredd for å miste, er full i angst! Føler eg mister symptoma. Puppane heilt slappe og nesten ikkje vonde lenger, og strekkingane i magen har vore lite av sida søndag.
Våkna no med skikkellig mageknip.
Ultralyd på fredag fryktar eg vi ikkje ser eit bankande hjerte som vi ønska å sjå :dontknow
Føler eg går mot min tredje spontanabort, Rett og slett.
Kvalmen føle eg berre e der fordi eg e livredd. Va liksom begynt å føle meg trygg, sida 7+2 er det lengste eg har komt.
Varm klem til deg! <3 Håper det bare er symptomene som kommer og går litt!
 
Varm klem til deg! <3 Håper det bare er symptomene som kommer og går litt!
Håpar eg også, kjennes ut som dei kjem å går litt. For no har eg den tunge følelsen i puppane igjenn.
Fekk ny ting å klage på i dag. Leiter etter mammabukse for eg har så masse luft i magen så buksene mine no er for stramme, men ikkje en eneste butikk har inne! Kun på netthandel! Argh :angry4 men ellers smiler livet, forutenom praktisk test på skulen i morgon
 
Håpar eg også, kjennes ut som dei kjem å går litt. For no har eg den tunge følelsen i puppane igjenn.
Fekk ny ting å klage på i dag. Leiter etter mammabukse for eg har så masse luft i magen så buksene mine no er for stramme, men ikkje en eneste butikk har inne! Kun på netthandel! Argh :angry4 men ellers smiler livet, forutenom praktisk test på skulen i morgon
Så bra du har fått symptomer igjen! Studerer du?:)
 
Må klage litt.
Livredd for å miste, er full i angst! Føler eg mister symptoma. Puppane heilt slappe og nesten ikkje vonde lenger, og strekkingane i magen har vore lite av sida søndag.
Våkna no med skikkellig mageknip.
Ultralyd på fredag fryktar eg vi ikkje ser eit bankande hjerte som vi ønska å sjå :dontknow
Føler eg går mot min tredje spontanabort, Rett og slett.
Kvalmen føle eg berre e der fordi eg e livredd. Va liksom begynt å føle meg trygg, sida 7+2 er det lengste eg har komt.

Vi er to med bekymringer ❤️ skal på ul på fredag jeg og, og er veldig spent om det er noe liv der. Vi er snart i mål med å finne ut i hvertfall, verste et å ikke vite!
 
Vi er to med bekymringer ❤️ skal på ul på fredag jeg og, og er veldig spent om det er noe liv der. Vi er snart i mål med å finne ut i hvertfall, verste et å ikke vite!
Eg skal krysse for deg og sende masse tanka mot deg ☺️ Håpa vi kjem ut frå klinikken begge to med hode heva med smil rundt munnen og bilde av et bankande hjerte i handa ☺️
 
Ja går på sjukepleien, tilleggsutdanning til min utdanning ☺️ Veldig kjekt men slitsomt no
Aha ja skjønner! Jeg var student sist graviditet og husker det var litt heftig med eksamen og sånt, men gikk utrolig bra :)
 
Eg skal krysse for deg og sende masse tanka mot deg ☺️ Håpa vi kjem ut frå klinikken begge to med hode heva med smil rundt munnen og bilde av et bankande hjerte i handa ☺️

Det håper jeg og ❤️ krysser fingrene for deg og!
 
Jeg er så redd [emoji17] til og med redd når jeg kaster opp. Redd presset kan føre til at jeg mister [emoji29]
 
Denne kvalmen kunne jeg fint klart meg uten[emoji21] er helt ødelagt av den. Bare vært sengeliggende i over en uke nå [emoji19] fungerer ikke. Håper det blir bedre så jeg klarer å delta i mitt eget bryllup neste helg [emoji23] føler ikke jeg har grunn til å klage heller[emoji23] men, har vært syk i flere måneder før jeg ble gravid ( influensa, forkjølelse osv), så kjenner jeg er lei av å ligge i denne sengen[emoji28]
 
Back
Topp