Skravletråd septemberspirene!

Kan være vanskelig å finne hjertelyden ennå, noen ganger finner ikke jeg den heller. De har god plass å gjemme seg og er ganske små.
Håper det går bra med deg og bitteliten og at det du opplever er ligament smerter og livmor som vokser. Ring lege og få sjekka det opp, ikke Sundt å gå å bekymre seg[emoji173]️
Fant heldigvis lyden i morges... :)
Dette er nr 2 og jeg hadde ikke så vondt sist ,så er vel derfor jeg får litt noia.. hadde ringt lege om jeg ikke hadde funnet den idag :)

Er det noen her inne som har katt? Lar du vær å være rundt katten? Kose med den?

Lest litt rundt det med katt da jeg ønsker å få katt igjen. Er det like ille å skaffe seg katt nå som det fremstår som på nett? Mtp svangerskapet. Leste at enn skal helst holde seg unna katter og hvertfall ikke rengjøre kattedo.

Er det noen her inne som har katt? Lar du vær å være rundt katten? Kose med den?

Lest litt rundt det med katt da jeg ønsker å få katt igjen. Er det like ille å skaffe seg katt nå som det fremstår som på nett? Mtp svangerskapet. Leste at enn skal helst holde seg unna katter og hvertfall ikke rengjøre kattedo.
Vi har to katter (ei vi har hatt siden hun var ca 5 uker gammel, og en villkatt på 6mnd som vi tok inn til oss i desember). Jeg bytter ikke på kattedoen med mindre jeg føler meg nødt, men er da ekstremt nøye med hygienen (bruker gjerne hansker og vasker hendene ekstra godt etterpå.
Koser med begge kattene flere ganger daglig, men vasker hendene desto oftere.
Vasker hendene ofte og klorer alt på badet ofte. (Villkatten bor på badet om natten og når vi ikke er inne)
Tror hygiene er ala omega angående smitte av toxoplasma [emoji6]

Vi har to katter og jeg har litt noia for å kose for mye med de... Tar ikke kattedoene (de går heldigvis mest utendørs uansett så blir ikke så mye i dem).

Uansett så mener jeg du fysisk må få bakterien i deg for å bli smittet, er ikke luftsmitte, og den finnes i utgangspunktet kun i avføringen. (Noen katter er visst ikke bærere og derfor heller ikke smittet, har hørt at katten kan testes for dette, men ikke gjort det med våre.)

Jeg vasker meg alltid på hendene etter å ha kost med kattene etter råd fra legen.

Ca 10% av befolkningen er immune (tidligere smittet), dette er en av tingene det testes for på 12-ukersprøvene, jeg er dessverre ikke immun selv men kanskje du er? [emoji5]

Jeg har katt og har ikke antistoffer mot toxoplasmose, har hatt den samme katten i 15 år. Koser med katta som jeg pleier, men får de andre til å ta doen. Det anbefales ikke å få ny katt i svangerskapet, men har du antistoffer tror jeg ikke det er noe problem. Det taes på 12 ukers kontrollen.

Trodde bekymringene skulle bli litt mindre etter å ha kommet seg over tolv uker. Men Neida, nå er det nye ting jeg bekymrer meg for. Tror ikke jeg klarer å kose meg i dette svangerskapet:sorry:

Trodde bekymringene skulle bli litt mindre etter å ha kommet seg over tolv uker. Men Neida, nå er det nye ting jeg bekymrer meg for. Tror ikke jeg klarer å kose meg i dette svangerskapet:sorry:
Hva bekymrer du deg for? Har du gått i gjennom svangerskap før?

Det gjaldt ikke meg heller denne gangen men nå begynner jeg å nyte litt forsiktig igjen. Tripper rundt og venter på Ultralyd om 2.5 uke.

Hva bekymrer du deg for? Har du gått i gjennom svangerskap før?
Jeg har to flotte svangerskap bak meg uten noe bekymring. Også en sa og to MA på rappen, er nok det som ødelegger for meg. Har litt høyt stoffskiftet og fått påvist gbs i urinprøven. Venter også på svar fra duo testen . Tror alt dette bare har blitt litt mye for meg nå:sorry:
Tenker på alt fra morkakesvikt til infeksjon. Skal prøve å få pratet med noen om dette i morgen

Jeg har to flotte svangerskap bak meg uten noe bekymring. Også en sa og to MA på rappen, er nok det som ødelegger for meg. Har litt høyt stoffskiftet og fått påvist gbs i urinprøven. Venter også på svar fra duo testen . Tror alt dette bare har blitt litt mye for meg nå:sorry:
Tenker på alt fra morkakesvikt til infeksjon. Skal prøve å få pratet med noen om dette i morgen
Ok skjønner.. kan være lurt å få noen å prate med da ja. Venter selv på innkalling til Embla teamet på ahus..

Ok skjønner.. kan være lurt å få noen å prate med da ja. Venter selv på innkalling til Embla teamet på ahus..
Skulle ønske det fantes et sånt team i nærheten av meg, kan hende det gjør det. Skal på sykehuset på onsdag får høre med de da.

Jeg har katt og har ikke antistoffer mot toxoplasmose, har hatt den samme katten i 15 år. Koser med katta som jeg pleier, men får de andre til å ta doen. Det anbefales ikke å få ny katt i svangerskapet, men har du antistoffer tror jeg ikke det er noe problem. Det taes på 12 ukers kontrollen.

Takk for svar. Jeg har ikke fått 12 ukers kontroll- er i uke 14 nå.

Da venter jeg med katt til svangerskapet er over:)

Hei. Ny her på forumet, og har akkurat oppdaget terminklubben. Finnes det en fødehistorietråd her inne på september 2018, for de som allerede har svangerskap bak seg? Synes sånt er så hyggelig å lese, blir nesten som å se fødeavdelingen på tv.

Hei. Ny her på forumet, og har akkurat oppdaget terminklubben. Finnes det en fødehistorietråd her inne på september 2018, for de som allerede har svangerskap bak seg? Synes sånt er så hyggelig å lese, blir nesten som å se fødeavdelingen på tv.
velkommen

nei, noe sånt har vi ikke

Back
Topp