Hirka har en drøm

Da er vi to ... Himla kjipt egentlig, for oss som er ekstra nervøse ...
Ja... har time hos jordmor til mandagen, men vurderer å ringe legen i morgen og bare for å høre om jeg burde vært inn til en sjekk. Hatt to blødninger og konstant brun utflod i over en uke nå :(
når skal du inn til neste sjekk?
 
Ja... har time hos jordmor til mandagen, men vurderer å ringe legen i morgen og bare for å høre om jeg burde vært inn til en sjekk. Hatt to blødninger og konstant brun utflod i over en uke nå :(
når skal du inn til neste sjekk?

Tror jeg hadde ringt da ja, det er jo så lenge til mandag. Og det er så fryktelig slitsomt å være engstelig.

Jeg skal inn på ultralyd på sykehuset nå på fredag, så heldigvis ikke så lenge til. Men kjenner jeg blir mer og mer nervøs som det nærmer seg, redd for å få beskjed om at noe er galt/at lille ikke vokser som h*n skal. :sorry:
 
Tror jeg hadde ringt da ja, det er jo så lenge til mandag. Og det er så fryktelig slitsomt å være engstelig.

Jeg skal inn på ultralyd på sykehuset nå på fredag, så heldigvis ikke så lenge til. Men kjenner jeg blir mer og mer nervøs som det nærmer seg, redd for å få beskjed om at noe er galt/at lille ikke vokser som h*n skal. :sorry:
Skjønner deg veldig godt, har vært livredd før hver UL i frykt for å oppleve det samme som i august. Krysser fingrene for at alt er super bra på fredag :)

Er 13+2 i dag, så vet liksom ikke helt om jeg burde føle noe eller ikke. Synes ikke jeg kjenner noe annet enn oppblåsthet på magen, og kvalm har jeg ikke vært. Har vært trøtt, men er liksom bedre det og. Herregud som man analyserer alt! :dead:
 
Skjønner deg veldig godt, har vært livredd før hver UL i frykt for å oppleve det samme som i august. Krysser fingrene for at alt er super bra på fredag :)

Er 13+2 i dag, så vet liksom ikke helt om jeg burde føle noe eller ikke. Synes ikke jeg kjenner noe annet enn oppblåsthet på magen, og kvalm har jeg ikke vært. Har vært trøtt, men er liksom bedre det og. Herregud som man analyserer alt! :dead:

Håper det går bedre enn jeg frykter på fredag. :)

Jeg er to dager lengre på vei enn deg, og hadde bare noen dager helt i starten hvor jeg var smått uvel om jeg ikke hadde spist på ei stund. Ellers null kvalme, spiser alt som jeg kan spise, og har ikke vært så veldig trøtt heller. Det er jo ikke unormalt at symptomene avtar eller blir borte når morkaken tar over, og det er jo så forskjell fra person til person. Men det er jo ganske normalt å ikke ha så mange symptomer og. Skikkelig vanskelig å ikke overanalysere alt, kjenner meg igjen der.
 
Nok en kraftig blødning. Ringt legekontoret så legen skal ringe meg opp igjen...

Kan ikke skjønne at dette skal kunne gå bra!? :(
 
Nok en kraftig blødning. Ringt legekontoret så legen skal ringe meg opp igjen...

Kan ikke skjønne at dette skal kunne gå bra!? :(
Ånei... Håper du får kommet deg til legen og sjekket dette fort. Dette må være uskyldig, men skjønner at du blir redd.. klemmer [emoji173][emoji173][emoji173]
 
Ånei... Håper du får kommet deg til legen og sjekket dette fort. Dette må være uskyldig, men skjønner at du blir redd.. klemmer [emoji173][emoji173][emoji173]
Er så slitsomt å være redd hele tiden :( og klarer ikke å stoppe de negative tankene heller når jeg er så tynnslitt. Har allerede begynt å planlegge hvem vi må si ifra til om/når/hvis/dersom dette går galt.. :(
 
Er så slitsomt å være redd hele tiden :( og klarer ikke å stoppe de negative tankene heller når jeg er så tynnslitt. Har allerede begynt å planlegge hvem vi må si ifra til om/når/hvis/dersom dette går galt.. :(
Så slitsomt å ha det sånn :( Håper alt er bra ❤️ Selv har jeg ikke blødd en dråpe etter siste mens, men jeg gruer meg så fælt til ul neste uke at jeg har lyst til å bli hjemme :( Er like bekymret jeg som egentlig ikke har grunn til det.. må det gå fort til juni.
 
Da har jeg vært på enda en UL. Det står utrolig nok bare bra til med lille knøtt! :) problemet er at morkaken ligger over mormunnen fra flere kanter/sider. Det fører til blødninger og små lommer med blod som kommer ut som brun eller rødlig utflod. Dette må jeg regne med fremover, men skal være i ro, ikke ha sex, ikke strekke meg og ikke løfte tungt.
Jeg vurderte i går om jeg skulle nevne sykemelding siden jeg ble såpass stressa og sliten av dette - det fikk jeg ikke sagt noe om for gynekologen var klokkeklar på at jeg skulle sykemeldes i 14 dager. Så da ble jeg det. Sitter nå og prøver å forstå sykemeldingsskjemaet og levere det. Gruer meg til å snakke med sjefen etterpå - er første gang jeg er sykemeldt, så vet ikke helt hva jeg skal si..
Uansett; mannen fikk være med i dag og han var helt i ekstase over å se øyne og nese og fingre og tær og hjertelyd fikk vi høre og greier :) koselig <3
Nå, noen timer etter sjokket med at alt er bra og at jeg er sykemeldt, så har jeg allerede begynt å senke skuldrene litt. Noen dager hjemme så kanskje jeg får hvilepuls igjen? :)
 
Du trenger ikke å si så mye, annet enn at du er sykemeldt i 14 dager. Utover det velger du selv hvor mye du er komfortabel med å si, jeg ble sykemeldt pga blødninger i forrige svangerskap og jeg sa det som det var. Men man trenger ikke det.

Godt alt var bra med knøttet! :Heartred
 
Da har jeg vært på enda en UL. Det står utrolig nok bare bra til med lille knøtt! :) problemet er at morkaken ligger over mormunnen fra flere kanter/sider. Det fører til blødninger og små lommer med blod som kommer ut som brun eller rødlig utflod. Dette må jeg regne med fremover, men skal være i ro, ikke ha sex, ikke strekke meg og ikke løfte tungt.
Jeg vurderte i går om jeg skulle nevne sykemelding siden jeg ble såpass stressa og sliten av dette - det fikk jeg ikke sagt noe om for gynekologen var klokkeklar på at jeg skulle sykemeldes i 14 dager. Så da ble jeg det. Sitter nå og prøver å forstå sykemeldingsskjemaet og levere det. Gruer meg til å snakke med sjefen etterpå - er første gang jeg er sykemeldt, så vet ikke helt hva jeg skal si..
Uansett; mannen fikk være med i dag og han var helt i ekstase over å se øyne og nese og fingre og tær og hjertelyd fikk vi høre og greier :) koselig <3
Nå, noen timer etter sjokket med at alt er bra og at jeg er sykemeldt, så har jeg allerede begynt å senke skuldrene litt. Noen dager hjemme så kanskje jeg får hvilepuls igjen? :)
Åherregud noe så fantastisk [emoji813]️[emoji813]️[emoji813]️[emoji813]️[emoji813]️
 
Så godt å høre!! [emoji1] tenker det var deilig å få gode nyheter [emoji173][emoji7]
 
Hadde første time hos jordmor i dag! Kjempe ålreit altså :) sa jeg var der fordi legen (selv om han er veldig flink) har vært veldig fokusert på blodprøver og ultralyd og alt med tester og prøver og sjekker, men at jeg savner litt den «myke delen» av oppfølgingen. Fikk snakket masse om dette med lav morkake, blødninger, at dette har stresset meg veldig etter spontanaborten i august osv. Hun er rolig, lett å forstå og tydelig på hva som er normalt og hva som kan gå galt. Akkurat det jeg trengte :) fikk også en skikkelig forklaring på dette med timer hos jordmor eller lege, hva dom gjøres/sjekkes hvor og hvor ofte og når jeg burde ha time. Trengte den timen med samtale kjenner jeg! :)
Fikk igjen streng beskjed om ikke å løfte, strekke osv. Det er visst en større sjanse for livmorsvikt/at livmor løsner når den ligger såpass til som min slik at den blør hele tiden. Men godt tegn at det sjelden er friskt blod da :)
 
Hvordan går det med deg nå?[emoji173]️[emoji177]
Hei! :) jo takk, det går grunnen bra. Kun hatt 1 blødning siden tidlig desember og er nå tilbake i jobb 100%. Formen er bra, magen vokser (litt ribbe, mye baby) og jeg troooor jeg kan kjenne litt bevegelse :D UL 11 januar, så blir spennende å se om morkaka har flytta seg :)
Hva med deg? Hvordan går det?
 
Back
Topp