Vi som mistet i JULI, men prøver igjen...

Så bra du får komme til raskt! Selv om det ikke passet. Du kan jo melde fra om at du kan tilby bytte av time hvis noen melder avbud. Håper virkelig det finnes en super løsning for å få fine små frø til å vokse seg store og sterke, så du slipper flere skuffelser. Du må ha et enormt overlevelsesinstinkt. Jeg hadde bukket under hvis jeg hadde opplevd det samme som deg...
Takk.
Kom til at jeg ikke prøver endre på timen. Kan sove litt i bilen før jeg drar fra jobb og til gyn og så kan jeg hjem og bare sløve og sove etterpå. Like greit å bli ferdig.
 
Det gjør de nok. Var inne å smugleste i journalen min (noen fordeler med å jobbe hjemmefra), og der står det svart på hvitt at jeg skal tilbys så mange ultralydkontroller jeg ønsker fra oppdaget svangerskap [emoji1303] Skal klaske det i bordet hvis de bråker [emoji12]
Så bra! Mye enklere når det står skrevet i journalen.
 
Kan du lage deg en liten minneplass hjemme, i hagen hvis du har? Vet mange lager sånn minnestein, men det går jo an å bare ha ei lykt, plante et tre eller noe sånt og gjøre det til et fint sted å være når en har det ekstra tungt. Har tenkt å lage et sånt lite sted i hagen vår etterhvert.
Så koselig.
Jeg hadde tenkt å kjøpe en liten pyntefigur eller noe til minne om den vi mistet i høst, kom aldri så langt, men fikk en Willow Tree figur som fungerer på samme måten for meg. Minner meg om de vi har mistet.
 
Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre... 10 dager etter utskraping. De to siste dagene har jeg hatt mer og mer magesmerter. Startet som el-smerter, men nå er det vondt i hele nedre del av magen og i dag har jeg begynt å føle meg dårlig. De første 8,5 dagene etter utskraping blødde jeg ingenting, men nå blør det mer og mer. Jeg er fortsatt kvalm og kaster opp. Har gått ned 3 kg i vekt siste 10 dagene. Har tatt både Paracet og voltaren, men det hjelper ikke. Ringte gyn og de ba meg komme for kontroll med en gang. Jeg er på ferie 140 mil unna, og kontaktet derfor nærmeste lokalsykehuset her og fortalte hvordan det ligger an. De vil ikke se på saken. Henvises til lokal legevakt (inerkommunal og flere mil i motsatt retning av sykehuset, som i utgangspunktet er 10 mil unna, så ikke akkurat i bakhagen). Jeg orker ikke presentere historien til flere, og i hvertfall ikke tilbringe halve natta på vent. Nå har jeg lagt meg og håper det går over av seg selv.

Noen som har erfaring med det samme, hvor det gikk over spontant og alt var fint? Blir litt bekymret for infeksjon, men kjenner at jeg er så sliten at jeg ikke orker å kjempe for mer hjelp nå...
Det høres skummelt ut. Litt redd for infeksjon jeg

Hvordan går det med deg?
 
Det høres skummelt ut. Litt redd for infeksjon jeg

Hvordan går det med deg?

Fikk min mann til å ringe gyn-vakt på lokalsykehuset her (buypasset de lite hjelpsomme sekretærene), og da skulle jeg selvsagt få komme med en gang, og det var rart jeg ikke kom i går allerede (!?) Akkurat kommet frem og venter på å få komme inn. Krysser fingrene for at det bare er noe uskyldig...
 
Fikk min mann til å ringe gyn-vakt på lokalsykehuset her (buypasset de lite hjelpsomme sekretærene), og da skulle jeg selvsagt få komme med en gang, og det var rart jeg ikke kom i går allerede (!?) Akkurat kommet frem og venter på å få komme inn. Krysser fingrene for at det bare er noe uskyldig...
Typisk! Litt sånn at den ene hånden ikke vet hva den andre gjør.....

Krysser fingrene for at det ikke er noe skummelt. lykke til!
 
Fikk min mann til å ringe gyn-vakt på lokalsykehuset her (buypasset de lite hjelpsomme sekretærene), og da skulle jeg selvsagt få komme med en gang, og det var rart jeg ikke kom i går allerede (!?) Akkurat kommet frem og venter på å få komme inn. Krysser fingrene for at det bare er noe uskyldig...

Godt å høre. Lykke til!
 
Takker! Var rester og begynnende infeksjon. Sendt hjem med cytotec og beskjed om å starte antibiotika i morgen hvis ikke formen bedres betydelig etter cytotec. Gleder meg ikke akkurat!
Huff, kjedelig når man liksom ikke blir ferdig med aborten.
Ta vare på deg selv. Stor klem.
Lykke til.
 
Huff, kjedelig når man liksom ikke blir ferdig med aborten.
Ta vare på deg selv. Stor klem.
Lykke til.

Takk for klem! Gyn mente det var såpass lite rest at mensen ikke skulle bli forsinket. Kuren mest i håp om å hindre videre utvikling av begynnende infeksjon. Slimhinnene var tykke som ved vanlig syklus, så hvis det bare kan slutte å blø snart, skal jeg prøve å berge stumpene [emoji12]
 
Takk for klem! Gyn mente det var såpass lite rest at mensen ikke skulle bli forsinket. Kuren mest i håp om å hindre videre utvikling av begynnende infeksjon. Slimhinnene var tykke som ved vanlig syklus, så hvis det bare kan slutte å blø snart, skal jeg prøve å berge stumpene [emoji12]
Tvitvi!
 
Jaujau, da er det antibiotika på meg i to uker. Fikk feber i natt og var dårlig i dag tidlig, så måtte på ny kontroll på sykehuset. Fortsatt rester og nå infeksjon. Ny kur med cytotec og kontroll på fredag. Da blir det vel neppe noen reell prøving denne null-runden. Hadde regnet på at el tidligst burde komme på torsdag, så med litt flax og utsettelse, er det et ørlite håp fortsatt [emoji12]
 
Jeg mistet også i juli. Det startet med blødning i 7 dager før klumpene kom ut dag åtte. Trodde alt var over, og at alt hadde kommet ut av seg selv, og gråt meg tom denne dagen. Følte meg litt lettet over at jeg slapp å gå lenger uten å vite hva som skjedde. Men så ble jeg dårlig. Skikkelig dårlig. Var i Kreta i denne perioden, og orket ikke gjøre noen ting. Ringte reisebyrå som fikset med sykehus, og ble lagt inn i to dager med antibiotika og utskrapning. Hadde visst fått en infeksjon.. Tålte ikke antibiotikaen heller, og det var en grusom opplevelse.

Alt dette skjedde forrige uke, og nå føles det som et mareritt som skjedde for lenge siden..

Til tross for denne forferdelige opplevelsen gleder jeg meg til å bli gravid igjen! Det skal gå neste gang!! Skal til gynekolog for utredning nå, så får jeg se hva som skjer videre. Håper jeg er gravid igjen til jul <3
 
Jeg mistet også i juli. Det startet med blødning i 7 dager før klumpene kom ut dag åtte. Trodde alt var over, og at alt hadde kommet ut av seg selv, og gråt meg tom denne dagen. Følte meg litt lettet over at jeg slapp å gå lenger uten å vite hva som skjedde. Men så ble jeg dårlig. Skikkelig dårlig. Var i Kreta i denne perioden, og orket ikke gjøre noen ting. Ringte reisebyrå som fikset med sykehus, og ble lagt inn i to dager med antibiotika og utskrapning. Hadde visst fått en infeksjon.. Tålte ikke antibiotikaen heller, og det var en grusom opplevelse.

Alt dette skjedde forrige uke, og nå føles det som et mareritt som skjedde for lenge siden..

Til tross for denne forferdelige opplevelsen gleder jeg meg til å bli gravid igjen! Det skal gå neste gang!! Skal til gynekolog for utredning nå, så får jeg se hva som skjer videre. Håper jeg er gravid igjen til jul <3

Så leit at du også hører til i miste-gjengen, men velkommen skal du være. Stor klem til deg! Høres ille ut å få det på ferie. Min MA ble også oppdaget på ferie, men ingenting skjedde før vi kom hjem, så fikk utskraping hjemme. Mye krøll i etterkant nå da, så håper på snarlig bedring og at vi raskest mulig kan kjøre på. Hadde håpet å kunne hoppe rett på prøving, men det skal holde hardt å klare det på direkten.
 
Så leit at du også hører til i miste-gjengen, men velkommen skal du være. Stor klem til deg! Høres ille ut å få det på ferie. Min MA ble også oppdaget på ferie, men ingenting skjedde før vi kom hjem, så fikk utskraping hjemme. Mye krøll i etterkant nå da, så håper på snarlig bedring og at vi raskest mulig kan kjøre på. Hadde håpet å kunne hoppe rett på prøving, men det skal holde hardt å klare det på direkten.
Ja, ikke gøy å oppleve på ferie akkurat, men uansett noe man skulle vært foruten..
Legen anbefalte oss å vente litt før vi prøver igjen, men føler meg veldig klar til å bare kjøre på! Skulle jo helst hatt en baby i går, så da er det ikke så lett å vente..
 
Jaujau, da er det antibiotika på meg i to uker. Fikk feber i natt og var dårlig i dag tidlig, så måtte på ny kontroll på sykehuset. Fortsatt rester og nå infeksjon. Ny kur med cytotec og kontroll på fredag. Da blir det vel neppe noen reell prøving denne null-runden. Hadde regnet på at el tidligst burde komme på torsdag, så med litt flax og utsettelse, er det et ørlite håp fortsatt [emoji12]
Huff, ekstra påkjenning og så slitsomt med rester og komplikasjoner. Håper du kan bli ferdig med alt sammen nå. God bedring.
 
Huff, ekstra påkjenning og så slitsomt med rester og komplikasjoner. Håper du kan bli ferdig med alt sammen nå. God bedring.

Tusen takk! Begynner å bli litt lei nå ja. Ble ekstra sur da jeg oppdaget at den ene antibiotikaen jeg har fått ikke skal brukes ved graviditet. Ringte og spurte om å få bytte, men fikk beskjed om å bruke den til resultatet av klamydiaprøven var klar. Wtf? Har hatt samme mann i 17 år, og føler meg ikke i faresonen for klamydia. Grrr altså. Regner med svaret kommer i morgen, så får jeg byttet da...
 
Ja, ikke gøy å oppleve på ferie akkurat, men uansett noe man skulle vært foruten..
Legen anbefalte oss å vente litt før vi prøver igjen, men føler meg veldig klar til å bare kjøre på! Skulle jo helst hatt en baby i går, så da er det ikke så lett å vente..

De fleste anbefaler å vente en mens før man prøver igjen, men etter å ha lest en del vitenskapelige artikler om saken, ser det ut til at det henger igjen fra gammelt og egentlig mest er for at det er lettere å datere graviditeten hvis man har en mens. Så lenge du ikke blør, er det egentlig bare å sette i gang...
 
De fleste anbefaler å vente en mens før man prøver igjen, men etter å ha lest en del vitenskapelige artikler om saken, ser det ut til at det henger igjen fra gammelt og egentlig mest er for at det er lettere å datere graviditeten hvis man har en mens. Så lenge du ikke blør, er det egentlig bare å sette i gang...
Ok, takk for info. Blør ingenting, så får se hva vi gjør ;)
 
Hvordan går det med alle dere damer? Jeg sitter bare og håper at tr kommer fort! Unormalt og håpe at tr kommer [emoji23] Ellers har jeg sliti endel med kvalme, oppkast og diaré(beklager for ekle detaljer) siden SA. Begynner heldigvis og bli litt bedre nå! Slenger med en klem til alle [emoji173]️
 
Back
Topp