Barnløse prøvere over 30

Er inne i min 8.pp, men begynte ikke med el-testing før i juni. Klaffer det ikke denne pp så skal vi snakke med en nevrolog jeg har årlig oppfølging av, i neste uke, om hva jeg/vi kan gjøre. Kanskje han kan henvise oss til en plass eller om vi må gå gjennom fastlegen. På en måte så har vi jo kommet over 6 mnd grensa nå. Mannen er 40, men han er aldri blitt testet. Var til gyn. for et par år siden og da så alt fint ut hos meg, og fikk se på ultralyd at EL var rett rundt hjørnet :) Artig å se. Men det var jo ikke en undersøkelse om det var noe galt, men hun hadde vel sett det om det hadde vært noe veldig galt der nede.
Jeg har heller ikke vekta på min side (ikke så stor, men er nok over det de offentlige helst vil hjelpe), og at jeg går på daglige medisiner, så det kan ta tid. Jeg har regelmessig mens, og veldig stabilt vil jeg si. Aldri gått på prevensjon.
Så synd at det endte i SA når dere endelig ble gravid da :( Bra at kroppen ordner opp, men da blir man jo ekstra nervøs neste gang man blir gravid, for som du sier, "vil den bli sittende?".
Godt dere allerede har blitt undersøkt da og innafor døra til å få hjelp. Det er jo mange som må vente lenge, men kanskje alderen har noe å si hvor fort man kan få hjelp? Kan liksom ikke stå på venteliste i 6mnd-1år når man begynner å nærme seg førti :(

Er litt usikker på antall PP´er her i gården, har vel forsøkt halvhjertet frem til nå i sommer, trodde ikke vi traff i juni, før jeg stod der med en positiv test i hånda. Men etter at vi mistet, så tok jeg min første EL-test nå i september. Skulle tro vi traff da, med CBD med dobbel hormonindikator, men den gang ei... Aner ikke hvordan vi ligger an i denne PP´n heller, får se om ei og ei halv uke...

Håper uansett forholdene hos deg av div. årsaker, at det klaffer for dere snart. Usikker på hvor lang ventetid det er i det offentlige jeg, i verste fall kan dere jo ta en samtale med en privat klinikk også, bare for å sjekke ståa? De er jo selvfølgelig dyrere, men tid er jammen dyrebart det også. Vi tar kontakt med det offentlige skulle det ikke klaffe denne PP´n, så kan jo holde deg oppdatert mht. tidsestimat m.m. Og ditto da.

Krysser fingrene for dere. <3
 
Er litt usikker på antall PP´er her i gården, har vel forsøkt halvhjertet frem til nå i sommer, trodde ikke vi traff i juni, før jeg stod der med en positiv test i hånda. Men etter at vi mistet, så tok jeg min første EL-test nå i september. Skulle tro vi traff da, med CBD med dobbel hormonindikator, men den gang ei... Aner ikke hvordan vi ligger an i denne PP´n heller, får se om ei og ei halv uke...

Håper uansett forholdene hos deg av div. årsaker, at det klaffer for dere snart. Usikker på hvor lang ventetid det er i det offentlige jeg, i verste fall kan dere jo ta en samtale med en privat klinikk også, bare for å sjekke ståa? De er jo selvfølgelig dyrere, men tid er jammen dyrebart det også. Vi tar kontakt med det offentlige skulle det ikke klaffe denne PP´n, så kan jo holde deg oppdatert mht. tidsestimat m.m. Og ditto da.

Krysser fingrene for dere. <3
Takk i lige måde :)
Har IKM i morgen så blir et spennende døgn nå, blenda test i dag, men ingenting er sikkert før TR kommer på uinvitert besøk :D
Gjerne hold meg oppdatert hvis det mot formodning ikke skulle klaffe for dere denne pp. men håper for dere at det klaffet denne mnd :) Det blir vel eventuelt Tr.heim vi hører til ved hjelp, eller Bergen, men litt lengre å reise dit enn 4 timer til Tr.heim :)
 
Hmm... Har du forsøkt femar også? Har hørt folk har blitt gravide på femar, etter å ha forsøkt triple pergokurer, som ikke har funket. Men bra dere får hjelp med inseminering og evt. IVF nå, for kan man unngå å vente i det uendelige og med den påkjenninga det kan føre med seg, så er jo det like greit.

Guri, så spennende!! Venter du til lørdag med å teste?!? Nå er jeg kjempespent på dine vegne, må holde oss oppdaterte da!! :gen014
Har ikke forsøkt femar, men gyn har ikke troen på at det vil hjelpe siden jeg fortsatt har ustabile sykluser og kort lutealfase når jeg får el på pergo. Vi begynner å bli veldig utålmodige, så jeg er veldig glad for at vi har mulighet til å få hjelp privat. :)

Det er veldig spennende, men jeg er kun forsiktig optimist siden det var ivf og ikke inseminering vi som utgangspunkt ble anbefalt. Hvis det ikke går veien prøver vi på nytt på ivf etter en pausemnd fra hormoner :). Jeg prøver å vente til lørdag med å teste for har tatt HCG sprøyte først for å få i gang el og senere som lutealstøtte. Det er derfor fare for falsk positiv hvis jeg tester for tidlig. Skal holde dere oppdatert :). Masse lykke til til deg og denne pp'en. Håper dere får det til på egenhånd og slipper ivf. :)
 
Hei Fiskarkona og takk for lykkeønskninger! Flere som bor i umiddelbar nærhet til sjøen? :)

Uff, så trist at sjelevennen din fikk kreft!! :( Håper virkelig han har blitt frisk nå? Utrolig tøft å måtte gå igjennom den sykdommen der og cellegift.

Jeg har dessverre ikke barn selv, så jeg vet ikke hvordan det må føles å ha de 50%, men kan tenke meg til og forstår at det er leit. Uten sammenligning forøvrig, men jeg elsker min hund som er meg uunnværlig og kunne ikke ha forestilt meg å ha henne bare tidvis. Man vil jo alltid ha ens kjære rundt en konstant! Du er en god mor da, som vil dine barns beste, ettersom de er 50% hos faren, når du helst selv vil ha dem 100%. Det står det respekt av, for det finnes nok "bitches" som kjemper med nebb og klør på pur F. nesten (drar IKKE alle under en kam, bare snakker av erfaring da jeg har flere kamerater som er alenefedre) for å ha full samværsrett. Så barna deres er heldige!

Har dere fått testet kjæresten din? Kan jo hende det fortsatt er en mulighet for å få ønsket deres oppfylt, hvilket hadde vært dere begge velunt. Håper drømmen deres blir sann! <3

Jepp like ved sjøen her også :D
Tusen takk for det, og ja finnes dessverre del av dem :(
Sambo ble erklært HELT frisk på fredag faktisk, sluttet med cellegift i juli.
Så det er nok ikke vitsen å teste spermier før det har gått 1år. Satser på der er noen rakkere som klarer å finne veien! :D
 
Takk i lige måde :)
Har IKM i morgen så blir et spennende døgn nå, blenda test i dag, men ingenting er sikkert før TR kommer på uinvitert besøk :D
Gjerne hold meg oppdatert hvis det mot formodning ikke skulle klaffe for dere denne pp. men håper for dere at det klaffet denne mnd :) Det blir vel eventuelt Tr.heim vi hører til ved hjelp, eller Bergen, men litt lengre å reise dit enn 4 timer til Tr.heim :)


Fått testet i dag, eller avventer du litt? :)
 
Jepp like ved sjøen her også :D
Tusen takk for det, og ja finnes dessverre del av dem :(
Sambo ble erklært HELT frisk på fredag faktisk, sluttet med cellegift i juli.
Så det er nok ikke vitsen å teste spermier før det har gått 1år. Satser på der er noen rakkere som klarer å finne veien! :D

Godt å høre sambo har fått friskmelding! <3 Da er det bare å se fremover. :)
 
Fått testet i dag, eller avventer du litt? :)
Spottet i går, og øynet et håp om at det kunne være noe positivt, siden jeg aldri spotter en hel dag før TR. Men nei...kl 4 i natt våknet jeg med kramper og TR kom på uvelkoment besøk :yuck: Da er det påan igjen med ny pp. Håper det går bedre for deg :) spennende i neste uke :)
 
Spottet i går, og øynet et håp om at det kunne være noe positivt, siden jeg aldri spotter en hel dag før TR. Men nei...kl 4 i natt våknet jeg med kramper og TR kom på uvelkoment besøk :yuck: Da er det påan igjen med ny pp. Håper det går bedre for deg :) spennende i neste uke :)

Neeeiiii... Så kjipt. Blærh! Men på neste PP, DA blir det sjø! ;) Dagen og formen din bra, ellers? Ser vi har jo sol ute begge to. Nydelig høstvær, men isende kaldt!

Føles ut som evigheter til testdag... Måtte tiden fly innen den tid, men føler tiden går sakte nå som jeg er sykemeldt akkurat nå pga. betennelser i kroppen. Sikkert ikke en god forutsetning og grunnlag for å skulle bli gravid, men.

Den som venter på noe godt! :)
 
Neeeiiii... Så kjipt. Blærh! Men på neste PP, DA blir det sjø! ;) Dagen og formen din bra, ellers? Ser vi har jo sol ute begge to. Nydelig høstvær, men isende kaldt!

Føles ut som evigheter til testdag... Måtte tiden fly innen den tid, men føler tiden går sakte nå som jeg er sykemeldt akkurat nå pga. betennelser i kroppen. Sikkert ikke en god forutsetning og grunnlag for å skulle bli gravid, men.

Den som venter på noe godt! :)
Veldig kjipt. Satser på at det går neste pp. det må det bare ;) Formen er grei nok, bare frustrert :p
Ja nydelig høstvær i dag. Skal ut på ukeshandling idag så må skrive handleliste, så holder jeg meg litt opptatt ihvertfall :)
Ikke noe kjekt når man har plager som man tenker at kan påvirke om man blir gravid eller ei. Men håper det ikke har en innvirkning for deg nå :) Jeg har bl.a. ME og er ufør så har tenkt tanken på at kroppen av og til har nok med seg selv, om den ikke også skal bære på et lite liv. Men har vært så trøtt i det siste, og har ikke gjort noe spesielt for at jeg skal være det, så var egentlig sikker på at det var en stor mulighet for at jeg var gravid, men den gang ei.
God bedring til deg og håper du blir bedre snart :)
Det er sant som du sier, den som venter på noe godt... ;)
 
Veldig kjipt. Satser på at det går neste pp. det må det bare ;) Formen er grei nok, bare frustrert :p
Ja nydelig høstvær i dag. Skal ut på ukeshandling idag så må skrive handleliste, så holder jeg meg litt opptatt ihvertfall :)
Ikke noe kjekt når man har plager som man tenker at kan påvirke om man blir gravid eller ei. Men håper det ikke har en innvirkning for deg nå :) Jeg har bl.a. ME og er ufør så har tenkt tanken på at kroppen av og til har nok med seg selv, om den ikke også skal bære på et lite liv. Men har vært så trøtt i det siste, og har ikke gjort noe spesielt for at jeg skal være det, så var egentlig sikker på at det var en stor mulighet for at jeg var gravid, men den gang ei.
God bedring til deg og håper du blir bedre snart :)
Det er sant som du sier, den som venter på noe godt... ;)

Det er så kjedelig å ha symptomer, når man ikke er gravid. Jeg hadde så sykt mange symptomer når jeg ble gravid, og trodde sist PP at jeg var det igjen. Mulig det var kjemisk, ettersom TR var bittelitt forsinket. Nå har jeg knapt noen symptomer, så tviler på at det var noe gullegg denne gangen, sikkert mer et råttent et. :p

Så flinke dere er til å ukeshandle, det er best! Vi gjorde det før vi flyttet, men har ikke kommet helt tilbake inn i rutinen ennå.

Nå kommer svigers snart og skal gå med litjtuppa vår, har en dårlig fot, som man skulle ha trodd var forstuet, for det er like smertefullt, uten at den er det. Glad jeg har så snille svigers, som stiller opp, heldig sånn, slipper da å ha dårlig samvittighet for å ikke la hunden få tur mens det er dagslys. For innen mannen har kommet hjem og får gått tur, så er det jo blitt mørkt! De flytter faktisk bare 5 minutters gange for oss om par måneder, så det blir bra å få besteforeldre i nærheten. Mine foreldre bor 20-25 minutters tid unna nå, mens før var det dem som bodde på gangavstand og omvendt. Hva med dere? Har dere familiene i nærheten?

Nyt det fine været og kos deg på handling! :)
 
Er 35 år, og prøver også på nr 1. ;) Traff ikke den rette før i en alder av 31, og nå har vi veldig lyst til å utvide familien :) Begynte å prøve i januar i år, men har ikke fått klaff enda. Krysser fingrene for at den sitter snart. ;)
 
Er 35 år, og prøver også på nr 1. ;) Traff ikke den rette før i en alder av 31, og nå har vi veldig lyst til å utvide familien :) Begynte å prøve i januar i år, men har ikke fått klaff enda. Krysser fingrene for at den sitter snart. ;)

Godt vi er flere i samme båt, får inderlig håpe det klaffer for dere på denne PP´n! Hvordan ligger du an i syklusen? :)
 
Ønsker deg masse masse lykke til med prøvinga! Hvis dere mot formodning må prøve en god stund og vil gå til utredning anbefaler jeg at dere går til privat gynekolog for å slippe å vente mange mnd på timer og slikt. Selvfølgelig håper jeg at det klaffer denne PP for dere :) er bare 30 selv men holder på med ivf og fått meg en reality check etter å ha prøvd siden jeg var 26 :p
 
Ønsker deg masse masse lykke til med prøvinga! Hvis dere mot formodning må prøve en god stund og vil gå til utredning anbefaler jeg at dere går til privat gynekolog for å slippe å vente mange mnd på timer og slikt. Selvfølgelig håper jeg at det klaffer denne PP for dere :) er bare 30 selv men holder på med ivf og fått meg en reality check etter å ha prøvd siden jeg var 26 :p

Takk Poppi og selv lykke til med IVF. Hører gjerne om prosessen din fremover. :)
 
Hei :) Jeg er 35 (han 40) og vi har prøvd siden mars 2015. Jeg har ingen barn men han har en 14 år gammel gutt. Vi har vært sammen snart tre år og vi giftet oss i sommer. Vi har det veldig fint sammen, men savnet etter en liten en er stort. Vi er uforklarlig infertile.

Jeg skal prøve Pergotime neste uke, er veldig spent på det!!

(Vi bor forøvrig også rett ved sjøen?? Kan det ha en sammenheng med fertilitetsproblemene våre, hohoho)
 
Hei Andunge! Med det nicket også, så er virkelig sjøen en gjenganger her. Velger å tro at den friske sjølufta og den fantastiske utsikten vil gjøre oss godt i svangerskapet når vi først får en spire i magen. ;)

Gratulerer med overstått bryllup. Vi er gifte, men har ikke avholdt bryllupsfest ennå. Hadde booket lokale og alt til neste år, i år ble vi opptatte med nytt hus, men måtte avbestille da vi ble gravide. Nå er lokalet fullbooket neste år, så da må vi vente til 2018. Passer fint, så jeg rekker å få av meg alle babykiloene først. :p

Har du vært til utredning hos gynekolog? Vet ikke hvor lenge dere har vært prøvere? Selv om mannen din har lyktes før, så går fertiliteten til menn også ned med årene, selv om de fleste mener menn er fertile til de dør i en alder av 100! ;) Har du fått påvist PCOS ettersom du skal begynne på pergo? Har hørt noen lykkes bedre med femar etter å ha forsøkt pergo en stund.

Håper uansett at dere lykkes med neste PP, hold oss gjerne oppdaterte!
 
Hei :).

Fikk ikke med meg alle innleggene, men så at dere har tenkt å teste fertiliteten deres og det syns jeg absolutt er lurt.

Vi begynte prøvingen da jeg var 32-33 og dessverre så ventet vi for lenge ( syns jeg med tilbakeblikk ) med utredning. Vi ble henvist da jeg var 36 og ja, da viste det seg at vi hadde problemer. Fikk en nydelig skatt i mars i år, 38 år gammel og vi skal nå inn i søskenforsøk. Mest sannsynlig blir vi ikke gravide på egenhånd. Det finnes en mulighet, men sjansene er små.

Vi krysser fingrene for at vi får en til, men vi er overlykkelige for å ha fått et barn i det hele tatt.

Vi mistet en og jeg er forberedt på å miste pga at risikoen for det er større både mtp alder og prøverør ( risikoen for abort er noe forhøyet ved prøverør ). Skal man " vinne" i detta gamet, kan man bare komme seg opp av gjørma og fortsette. Ikke dvele for lenge ved det tapte.

Når man får en vital graviditet, glemmer man det som ikke ble noe. I hvert fall med hjertet om ikke med hodet ;)

Lykke til modne prøvere :happy:
 
Hei :).

Fikk ikke med meg alle innleggene, men så at dere har tenkt å teste fertiliteten deres og det syns jeg absolutt er lurt.

Vi begynte prøvingen da jeg var 32-33 og dessverre så ventet vi for lenge ( syns jeg med tilbakeblikk ) med utredning. Vi ble henvist da jeg var 36 og ja, da viste det seg at vi hadde problemer. Fikk en nydelig skatt i mars i år, 38 år gammel og vi skal nå inn i søskenforsøk. Mest sannsynlig blir vi ikke gravide på egenhånd. Det finnes en mulighet, men sjansene er små.

Vi krysser fingrene for at vi får en til, men vi er overlykkelige for å ha fått et barn i det hele tatt.

Vi mistet en og jeg er forberedt på å miste pga at risikoen for det er større både mtp alder og prøverør ( risikoen for abort er noe forhøyet ved prøverør ). Skal man " vinne" i detta gamet, kan man bare komme seg opp av gjørma og fortsette. Ikke dvele for lenge ved det tapte.

Når man får en vital graviditet, glemmer man det som ikke ble noe. I hvert fall med hjertet om ikke med hodet ;)

Lykke til modne prøvere :happy:


Så godt å høre dere lyktes til slutt! Det er jo en gang sånn at når man begynner som prøver, skulle man jo helst ha sittet der med babyen i fanget - i går! ;) Håper det klaffer for dere med søskenforsøket, snarlig! Ble deres førstefødte unnfanget på naturligvis, eller med IVF, for jeg oppfattet ikke helt det.

Vil også i likhet med deg å anbefale de som ikke har fått utredning, få seg en henvisning til GU snarlig, ikke noe å vente på. Vi fikk senket skuldrene mer mannen og jeg i alle fall når vi fikk bekreftelse på om alt var i orden eller ikke. Heldigvis var det det, så vi prøver bare denne PP´n, før vi ber om IVF pga. vår alder. Regner med det tar tid å starte opp med hormoner, uttak, innsett osv, så jo tidligere, jo bedre!

Lykke til dere også. :)
 
Så godt å høre dere lyktes til slutt! Det er jo en gang sånn at når man begynner som prøver, skulle man jo helst ha sittet der med babyen i fanget - i går! ;) Håper det klaffer for dere med søskenforsøket, snarlig! Ble deres førstefødte unnfanget på naturligvis, eller med IVF, for jeg oppfattet ikke helt det.

Vil også i likhet med deg å anbefale de som ikke har fått utredning, få seg en henvisning til GU snarlig, ikke noe å vente på. Vi fikk senket skuldrene mer mannen og jeg i alle fall når vi fikk bekreftelse på om alt var i orden eller ikke. Heldigvis var det det, så vi prøver bare denne PP´n, før vi ber om IVF pga. vår alder. Regner med det tar tid å starte opp med hormoner, uttak, innsett osv, så jo tidligere, jo bedre!

Lykke til dere også. :)

Tusen takk :happy:

Ja, var til og med ICSI hos oss.

2 forsøk måtte til. ( 4 innsett av befruktet egg ).

Ja, det tar fort tid med prøverør også. Man må ha ventetid mellom innsett og så kommer det an på plass ( i det offentlige ).

Tvi,tvi håper dere klarer det selv.
 
Hei Andunge! Med det nicket også, så er virkelig sjøen en gjenganger her. Velger å tro at den friske sjølufta og den fantastiske utsikten vil gjøre oss godt i svangerskapet når vi først får en spire i magen. ;)

Gratulerer med overstått bryllup. Vi er gifte, men har ikke avholdt bryllupsfest ennå. Hadde booket lokale og alt til neste år, i år ble vi opptatte med nytt hus, men måtte avbestille da vi ble gravide. Nå er lokalet fullbooket neste år, så da må vi vente til 2018. Passer fint, så jeg rekker å få av meg alle babykiloene først. :p

Har du vært til utredning hos gynekolog? Vet ikke hvor lenge dere har vært prøvere? Selv om mannen din har lyktes før, så går fertiliteten til menn også ned med årene, selv om de fleste mener menn er fertile til de dør i en alder av 100! ;) Har du fått påvist PCOS ettersom du skal begynne på pergo? Har hørt noen lykkes bedre med femar etter å ha forsøkt pergo en stund.

Håper uansett at dere lykkes med neste PP, hold oss gjerne oppdaterte!


Takk for gratulasjoner <3

Ja, jeg har vært til utredning, har tatt blodprøver, GU-undersøkelse med innvendig ultralyd og kikkehullsoperasjon, samt at mannen har tatt spermprøve. De kan ikke finne noe galt, ikke annet at den ene eggledern min er tett, men det hadde visst marginalt å si for fruktbarheten. Vi har prøvd i 1 år og 8mnd nå, begynner å bli utålmodig, hehe. Jeg har ikke PCOS. Jeg har regelmessig eggløsning men fikk mast meg til å prøve Pergotime før vi prøver inseminasjo/prøverør. Gynekologen ville egentlig ikke gi meg det, siden jeg ikke trengte det. Men jeg maste enda mer, tenker det ikke skade å booste sjangsene litt.

Men.. damer, jeg lurer, kremt.... Ofte så føler jeg at alt spermen renner ut etter sex. Jeg kan ikke skjønne at noe blir igjen inni der? (sorry detaljer) :p Jeg pleier å ligge lenge etter vi har hatt sex, men likevel så føler jeg at alt renner ut mens jeg ligger. Kanskje jeg er utformet slik at det er nedoverbakke ut av meg når jeg ligger?!?!
 
Back
Topp