Barnløse prøvere over 30

Takk for gratulasjoner <3

Ja, jeg har vært til utredning, har tatt blodprøver, GU-undersøkelse med innvendig ultralyd og kikkehullsoperasjon, samt at mannen har tatt spermprøve. De kan ikke finne noe galt, ikke annet at den ene eggledern min er tett, men det hadde visst marginalt å si for fruktbarheten. Vi har prøvd i 1 år og 8mnd nå, begynner å bli utålmodig, hehe. Jeg har ikke PCOS. Jeg har regelmessig eggløsning men fikk mast meg til å prøve Pergotime før vi prøver inseminasjo/prøverør. Gynekologen ville egentlig ikke gi meg det, siden jeg ikke trengte det. Men jeg maste enda mer, tenker det ikke skade å booste sjangsene litt.

Men.. damer, jeg lurer, kremt.... Ofte så føler jeg at alt spermen renner ut etter sex. Jeg kan ikke skjønne at noe blir igjen inni der? (sorry detaljer) :p Jeg pleier å ligge lenge etter vi har hatt sex, men likevel så føler jeg at alt renner ut mens jeg ligger. Kanskje jeg er utformet slik at det er nedoverbakke ut av meg når jeg ligger?!?!

Uff, ja etter alt av undersøkelse er det virkelig uforklarlig at dere ikke lykkes. Lurer på om ikke det var i en gammel S&S-episode en gang at Charlotte snakket om at hun hennes livmor var fiendtlig mor sperm eller noe. :p Håper det går bedre med pergo for dere. Noe annet du har forsøkt (kjerringråd, naturmedisin o.l) i tillegg tidligere?

Hehe, tanken har streifet meg også, men ettersom det er SÅ mange i en sprut, så er det ingen fare for at de kommer seg dit dem skal. En del som renner ut er også spermvæske, blandet med spermier og litt fra deg selv, så det er ikke noe problem. ;)
 
Uff, ja etter alt av undersøkelse er det virkelig uforklarlig at dere ikke lykkes. Lurer på om ikke det var i en gammel S&S-episode en gang at Charlotte snakket om at hun hennes livmor var fiendtlig mor sperm eller noe. :p Håper det går bedre med pergo for dere. Noe annet du har forsøkt (kjerringråd, naturmedisin o.l) i tillegg tidligere?

Hehe, tanken har streifet meg også, men ettersom det er SÅ mange i en sprut, så er det ingen fare for at de kommer seg dit dem skal. En del som renner ut er også spermvæske, blandet med spermier og litt fra deg selv, så det er ikke noe problem. ;)

Ja, hoho, husker den episoden.

Har ikke prøvd naturmedisin, jeg tenker siden jeg nå skal til behandling på fertilitetsklinikk så skal jeg ikke ha noe ekstra "innabors" hvis dere skjønner. Men har tenkt til å kjøpe grapefruktjuice og annanas til neste syklus, det skal hvis hjelpe å gjøre forholdene mer spermvennlig.
 
Det er så kjedelig å ha symptomer, når man ikke er gravid. Jeg hadde så sykt mange symptomer når jeg ble gravid, og trodde sist PP at jeg var det igjen. Mulig det var kjemisk, ettersom TR var bittelitt forsinket. Nå har jeg knapt noen symptomer, så tviler på at det var noe gullegg denne gangen, sikkert mer et råttent et. :p

Så flinke dere er til å ukeshandle, det er best! Vi gjorde det før vi flyttet, men har ikke kommet helt tilbake inn i rutinen ennå.

Nå kommer svigers snart og skal gå med litjtuppa vår, har en dårlig fot, som man skulle ha trodd var forstuet, for det er like smertefullt, uten at den er det. Glad jeg har så snille svigers, som stiller opp, heldig sånn, slipper da å ha dårlig samvittighet for å ikke la hunden få tur mens det er dagslys. For innen mannen har kommet hjem og får gått tur, så er det jo blitt mørkt! De flytter faktisk bare 5 minutters gange for oss om par måneder, så det blir bra å få besteforeldre i nærheten. Mine foreldre bor 20-25 minutters tid unna nå, mens før var det dem som bodde på gangavstand og omvendt. Hva med dere? Har dere familiene i nærheten?

Nyt det fine været og kos deg på handling! :)
De siste pp før denne hadde jeg veldig mye stikninger overalt der inne, og var sikker på at da måtte jeg være gravid, for sånn hadde det ikke vært før, men var jo ikke gravid. Og siden denne gangen hadde jeg ingen symptomer utenom trøtt og ømme bryst, så måtte det jo kanskje bety noe, men nei...
Ja greit å ukeshandle, sparer litt penger da ved å planlegge, og så kjører jeg ikke bil (enda) så da må mannen kjøre, så da er det greit at det bare er en dag vi må ut å handle. Ellers kjøper han litt hvis vi mangler noe, på vei hjem fra jobb.
Den foten hørtes ikke så god ut, men så snille svigers du har som stiller opp :) Du må ha god bedring og håper du blir bedre snart :)
Har svigermor noen minutters kjøring unna her (vi kjøpte barndomshjemmet til mannen min). Mannen er enebarn så eventuelle barn vi får er de eneste barnebarna hun får. Er redd for at barna skal bli for bortskjemt av bestemor :p Min far bor på Sørlandet og min mor i utlandet, så ser de ikke så ofte. Har ingen søsken heller her oppe. Ville gjerne ha flyttet nærmere familien, men så er det jobb til mannen da, det er jo ikke bare bare å bytte jobb nå.
Håper gullegget sitter snart hos deg :)
 
De siste pp før denne hadde jeg veldig mye stikninger overalt der inne, og var sikker på at da måtte jeg være gravid, for sånn hadde det ikke vært før, men var jo ikke gravid. Og siden denne gangen hadde jeg ingen symptomer utenom trøtt og ømme bryst, så måtte det jo kanskje bety noe, men nei...
Ja greit å ukeshandle, sparer litt penger da ved å planlegge, og så kjører jeg ikke bil (enda) så da må mannen kjøre, så da er det greit at det bare er en dag vi må ut å handle. Ellers kjøper han litt hvis vi mangler noe, på vei hjem fra jobb.
Den foten hørtes ikke så god ut, men så snille svigers du har som stiller opp :) Du må ha god bedring og håper du blir bedre snart :)
Har svigermor noen minutters kjøring unna her (vi kjøpte barndomshjemmet til mannen min). Mannen er enebarn så eventuelle barn vi får er de eneste barnebarna hun får. Er redd for at barna skal bli for bortskjemt av bestemor :p Min far bor på Sørlandet og min mor i utlandet, så ser de ikke så ofte. Har ingen søsken heller her oppe. Ville gjerne ha flyttet nærmere familien, men så er det jobb til mannen da, det er jo ikke bare bare å bytte jobb nå.
Håper gullegget sitter snart hos deg :)

Liker ikke at kroppen vår kan tulle fælt med oss til tider, blir jo tullete av mindre. :p

I følge våre foreldre, er det visst deres privilegier som besteforeldre å skjemme bort barnebarn, så jeg er spent på hvordan det skal bli, skulle det bli aktuelt. Det er jo sikkert like hyggelig for dem å bli besteforeldre, som for oss å bli foreldre. :)

Jeg har blitt overtalt (var ikke akkurat veldig vanskelig) på testdate i morgen med andre, så får vi se da. Skal på hyttetur i helga, så jeg vil ta en kaffe med baileys dersom det ikke er en spire å ta hensyn til inni der. ;)

Du får slappe av og kose deg godt før det blir en ny runde på deg om noen dager!
 
Ja, hoho, husker den episoden.

Har ikke prøvd naturmedisin, jeg tenker siden jeg nå skal til behandling på fertilitetsklinikk så skal jeg ikke ha noe ekstra "innabors" hvis dere skjønner. Men har tenkt til å kjøpe grapefruktjuice og annanas til neste syklus, det skal hvis hjelpe å gjøre forholdene mer spermvennlig.

Her er det vi hadde i hus (noe er tilfeldig) i denne PP´n, og som du ser - det står i alle fall ikke på innsatsviljen her i huset hvertfall! :hilarious:
 

Vedlegg

  • thumb_IMG_1586_1024.jpg
    thumb_IMG_1586_1024.jpg
    293,9 KB · Visninger: 114
Godt vi er flere i samme båt, får inderlig håpe det klaffer for dere på denne PP´n! Hvordan ligger du an i syklusen? :)
Akkurat ferdig med uka nå, så blir nye forsøk på spire om ca 14 dager. :) Vært litt endringer i syklus de siste par mnd, gikk blant annet 1 1/2 uke over tida i sommer, så svidde av noen tester da, som alle så klart var negative. :rolleyes: Men nå virker det som den er på rett spor igjen, så håper å treffe denne PP'n! ;)
 
Her er det vi hadde i hus (noe er tilfeldig) i denne PP´n, og som du ser - det står i alle fall ikke på innsatsviljen her i huset hvertfall! :hilarious:

Se der ja :) Skal den menskoppen hjelpe for prøvere på noen måte? Og hva er den pilleboksen?
 
Akkurat ferdig med uka nå, så blir nye forsøk på spire om ca 14 dager. :) Vært litt endringer i syklus de siste par mnd, gikk blant annet 1 1/2 uke over tida i sommer, så svidde av noen tester da, som alle så klart var negative. :rolleyes: Men nå virker det som den er på rett spor igjen, så håper å treffe denne PP'n! ;)

Hurra for denne PP´n, da blir det gullegg som resulterer i en liten spire! :D
 
Se der ja :) Skal den menskoppen hjelpe for prøvere på noen måte? Og hva er den pilleboksen?

Jeg bruker mooncup når jeg har mensen, men av og til rekker jeg ikke å desinfisere koppen før det fosser ut, så når jeg kom over engangskoppene, så tenkte jeg disse var lure, frem til jeg får kokt i hjel mooncupen. Det som var overraskende var at på pakningsvedlegget/bruksanvisning, så står følgende om disse - "Selv om koppene ikke er laget til formålet, har de fått mye skryt av par som har prøvd dette trikset. Dersom ønsket om graviditet er stort bør du bruke Instead Softcup etter samleie for å maksimere antall sædceller som befinner seg ved livmorhalsåpningen. De kan også fungere som en insemineringsmetode, hvor koppen fylles med sæd først og settes på plass etterpå." Har da ikke forsøkt dette trikset, men dersom det ikke klaffer denne PP´n, så mulig jeg kryper til korset da. Tror ikke jeg da bruker det som insemineringsmetode, men som en propp etterpå. ;)

Den pilleboksen er den beryktete "babyklister". Du har kanskje hørt om/har kjennskap til det? Det er et homeopatisk medisin, som gis bl.a. til de som er under IVF-behandling, men også de som har tidligere opplevd SA kan bruke dette. Inntil tollreglene ble endret, var det mange som bestilte dette(fructus femina) fra Danmark, nå kan det fåes kjøpt i Norge (berberis fructibus comp som inneholder det samme) hos homeopater og enkelte apotek. Det er flere som har SA bak seg, hvor spiren tilslutt satte ved bruk av dette, og det er andre som har mistet tiltross for bruk, så det er ikke lett å vite. Men man må jo bare ta i mot alle gode råd, i en desperat situasjon! :p Her er forresten en link, til en klinikk som tar i bruk dette - http://www.froyaklinikken.no/barnlshet
 
Takk Poppi og selv lykke til med IVF. Hører gjerne om prosessen din fremover. :)

Takk for det :) nå er det oppstart på medisiner igjen etter avbrutt forsøk i august. Starter 31 oktober og setter inn egg igjen ca første uka i desember. Håper på en fantastisk julegave i år altså ❤ Håper at du også sitter gravid til jul :)
 
Liker ikke at kroppen vår kan tulle fælt med oss til tider, blir jo tullete av mindre. :p

I følge våre foreldre, er det visst deres privilegier som besteforeldre å skjemme bort barnebarn, så jeg er spent på hvordan det skal bli, skulle det bli aktuelt. Det er jo sikkert like hyggelig for dem å bli besteforeldre, som for oss å bli foreldre. :)

Jeg har blitt overtalt (var ikke akkurat veldig vanskelig) på testdate i morgen med andre, så får vi se da. Skal på hyttetur i helga, så jeg vil ta en kaffe med baileys dersom det ikke er en spire å ta hensyn til inni der. ;)

Du får slappe av og kose deg godt før det blir en ny runde på deg om noen dager!
Takk det skal jeg gjøre, samle krefter til ny runde :D
Det er vel ja en av privilegiene til å være besteforeldre å skjemme bort barnebarn, men svigermor kommer nok til å toppe den lista :D
Blir spennende å se om du kan ta en kaffe med eller uten Baileys i helga (håper uten ;) )
Kos deg på hyttetur og ha en god helg!
 
Hei! Hvordan ligger dere andre an i løypa? :) Har helt glemt å oppdatere her, vet andre som skulle ha skrevet her inne også, ikke sant - Mimiventerpåstorken? ;)

Jeg testet positivt 15. oktober, ei uke før den egentlige testdatoen min, da noen i IKM-gruppa mi fikk overtalt meg på testdate. :D Har tatt par til siden da, senest nå på lørdag og i dag er jeg 5+1. Håper dere andre også lykkes ASAP! :Heartred


IMG_1814.JPG
 
Hei! Hvordan ligger dere andre an i løypa? :) Har helt glemt å oppdatere her, vet andre som skulle ha skrevet her inne også, ikke sant - Mimiventerpåstorken? ;)

Jeg testet positivt 15. oktober, ei uke før den egentlige testdatoen min, da noen i IKM-gruppa mi fikk overtalt meg på testdate. :D Har tatt par til siden da, senest nå på lørdag og i dag er jeg 5+1. Håper dere andre også lykkes ASAP! :Heartred


Vis vedlegget 204331
Gratulerer så masse ❤️
 
Tusen takk MiniMe80! Snart DPO-land på deg, eller er du allerede kommet deg dit? Spennende! :D
Ja tror jeg er 1 eller 2 dpo :) spennende blir det denne pp også ;) Håper så inderlig hver gang, men vil ikke ha for stor forhåpninger heller, for så å bli skuffet. Vi har gjort det vi kan så må vi bare vente å se :)
 
Da ble det ingenting denne måneden heller :( får se om det blir en augustbaby :)

Nei... Seriøst! :( Åh, jeg som hadde håpet og krysset alt for at du skulle få positiv test denne PP´n! :( Har du fått snakket med nevrologen din nå, evt. fastlegen om en henvisning videre? For nå er det vel på tide å komme i gang med dette vel? I bestefall får dere time før jul, men jeg minnes at jeg også var rundt denne tiden da henvisningen ble sendt til St. Olavs og da fikk vi time i mars. Håper ikke det tar så lang tid for dere, men dersom det skulle være slik i din kommune også, så kom deg avgårde NÅ! Fikk du TR i dag eller? Noen prøver skjønner du skal taes på 2. mensdag. Kan ikke du ta kontakt og høre? :)

Hatt ei fin helg, forresten?
 
Nei... Seriøst! :( Åh, jeg som hadde håpet og krysset alt for at du skulle få positiv test denne PP´n! :( Har du fått snakket med nevrologen din nå, evt. fastlegen om en henvisning videre? For nå er det vel på tide å komme i gang med dette vel? I bestefall får dere time før jul, men jeg minnes at jeg også var rundt denne tiden da henvisningen ble sendt til St. Olavs og da fikk vi time i mars. Håper ikke det tar så lang tid for dere, men dersom det skulle være slik i din kommune også, så kom deg avgårde NÅ! Fikk du TR i dag eller? Noen prøver skjønner du skal taes på 2. mensdag. Kan ikke du ta kontakt og høre? :)

Hatt ei fin helg, forresten?
Ja hadde håpet virkelig at det skulle gå denne mnd. Har ikke fått snakket med noen enda om utredning, bare nevnt så vidt til fastlegen forrige uke at vi er prøvere. Jeg reiser bort på torsdag (alene uten mann) og kommer hjem et par dager før EL neste gang, så tenkte prøve da en siste gang før utredning. Det er priv.gyn. på samme legesenter jeg går til så håper da på time fort dit, for å sjekke at alt er iorden hos meg hvertfall. Det er vel Tr.heim som er nærmest oss tenker jeg mht hjelp.
Fikk TR idag ja, begynte så vidt igår kveld. Har litt annerledes vondt innimellom, hatt litt trykk rundt eggstokke-områdene på en måte.
Neste uken skal jeg kose meg med tur til familien og alle tantebarna så har noe annet å tenke på de neste dagene :)
Hatt en grei helg, superkvalm i mange dager, og på søndag lå jeg på sofaen mesteparten av dagen. Da er det godt med en snill og omtenksom mann som duller og daller med meg ;) Håper du har hatt en fin helg :)
 
Straks 32 og har snart prøvd i et år. Aldri fått to streker, og begynner å miste håpet... Jeg er tjukk og har ekstrem legeskrekk etter alvorlig feilbehandling for noen år siden, og er sikker på at om jeg tør å gå til legen får jeg bare beskjed om at alt er min egen feil fordi jeg er feit, så derfor utsetter jeg det i det lengste.

Min brutalt ærlige historie der altså :p
 
Back
Topp