Modningstegn-tråden!

Kjempe vonde "luftsmerter" som kommer hvert 7-5 minutt. Får komme på sjekk på sykehuset. Har 4 cm åpning og gode rier:o Så nå ligger jeg her og venter da, og har vondt:/

Åj! Spennande. Jeg har også kynnere som er mer vonde enn de jeg har hatt og veldig sånn luftsmerter lignende. Lykke til med fødselen!!!

Har litt smerter "under magen". Helt nederst på magen liksom. Antar det er menssmerter? (Jeg har ikke det til vanlig så kan ikke sammenligne). Hjelper det på modning eller er det bare tullevondt?

Mini er også ganske aktiv, så kanskje det bare er han?

Jeg har å siste dagene hatt smerter neders i magen,som jeg ikke er vandt til,må jo være positivt :-) i følge han på kontrollen kunne det være tegn på at noe skjer før,men er jo egentlig bare og vente og se :-)

Termindag har kommet og gått, og kan ikke si jeg har noen tegn til fødsel egentlig.. Hadde håpet han skulle komme av seg selv. Men pga av svangerskapsdiabetes har vi fått time til igangsetting i morgen, så det er enda godt å ha noe å forholde seg til. Kjenner at jeg grugleder meg til å bli ferdig, men gleder meg noe voldsomt til å hilse på lillemann!

Endelig kjenner jeg litt stikking nedover og i dag har jeg hatt litt vondt i korsryggen som strålte litt ut mot hoftene da jeg satt litt lenge.. Måtte opp og gå litt, vasker litt rom og magen strammer seg minimalt.. Men er ihvertfall noe, siden jeg ikke har hatt noen tegn tidligere... :-) Nå ligger jeg halvveis i sofaen og gutten syns hånda med mobilen er veldig plagsom på magen og 'dytter' meg vekk... Sliten i arma etter å ha skrevet dette, etter å ha vaska tak og vegger i tillegg... :-P

Her er det dessverre ingen spesielt tydelige tegn på at noe er på gang. Tror han tar det veldig rolig (39+4 i dag), kanskje han trives for godt? :hilarious: Har de siste dagene hatt vondt/ følt meg øm ned mot symfysen. Ubehagelig når jeg skal ut av senga for eksempel. Eller når jeg prøver å løfte beina opp i sofaen. Flere som har det slik?

Her er det dessverre ingen spesielt tydelige tegn på at noe er på gang. Tror han tar det veldig rolig (39+4 i dag), kanskje han trives for godt? :hilarious: Har de siste dagene hatt vondt/ følt meg øm ned mot symfysen. Ubehagelig når jeg skal ut av senga for eksempel. Eller når jeg prøver å løfte beina opp i sofaen. Flere som har det slik?
Hatt i maaaange uker! Utrolig ubehagelig! Klarer ikke å sitte når lille turner og presser hodet nedover.

Hatt i maaaange uker! Utrolig ubehagelig! Klarer ikke å sitte når lille turner og presser hodet nedover.

Ja, her merker jeg det ikke når lille beveger seg, kjenner han presser nedover da. Men denne ømheten virker mer muskulært og når jeg selv beveger meg... Lest noen steder at det kan være bekkenløsning, har ikke hatt antydninger til det tidligere. Men alle får vel det til en viss grad, selv om ikke alle blir plaget med smerter.

Lille prøver å dytte seg ut gjennom navlen kjennes det ut som. Bør jeg være urolig for at han har misforstått så fatalt i og med at termin er i dag? :p ingen nedpress eller noenting her.

Vet ikke om det er modning (eller...hva ellers egentlig på denne tiden :D ) men under en del kynnere så kjenner jeg det som et belte rundt magen og ryggen nå. Det har jeg aldri kjent før. Sist gikk bare vannet uten noen forvarsel.

Termindag har kommet og gått, og kan ikke si jeg har noen tegn til fødsel egentlig.. Hadde håpet han skulle komme av seg selv. Men pga av svangerskapsdiabetes har vi fått time til igangsetting i morgen, så det er enda godt å ha noe å forholde seg til. Kjenner at jeg grugleder meg til å bli ferdig, men gleder meg noe voldsomt til å hilse på lillemann!
Masse masse lykke til! :)

Lille prøver å dytte seg ut gjennom navlen kjennes det ut som. Bør jeg være urolig for at han har misforstått så fatalt i og med at termin er i dag? :p ingen nedpress eller noenting her.
Hahahaha:p du får dytte litt tilbake i håp om at han skjønner tegninga og dytter nedover istedenfor:p

Jeg har og vondt en plass nede! Vet ikke hva det er, om det er lår, hofter eller bekkenet. Det er litt som du skriver, feks dersom jeg skal snu meg i senga, eller reise meg opp, er det så vundt at jeg nesten kan gråte! Har du også så vondt?

Jeg har og vondt en plass nede! Vet ikke hva det er, om det er lår, hofter eller bekkenet. Det er litt som du skriver, feks dersom jeg skal snu meg i senga, eller reise meg opp, er det så vundt at jeg nesten kan gråte! Har du også så vondt?

Ja, det er vondt/ubehagelig, men ikke slik at det er så smertefullt at tårene kommer. Kjennes nesten ut som jeg er stiv. Men hvis det er bekkenløsning så kan det jo variere hvor intenst det er fra person til person. Så det kan vel godt være det samme vi opplever, bare at du har fått det verre enn meg. Har forøvrig hatt vondt i knærne også i natt, helt rart... :) Men sikkert fordi man blir litt "løsere" i leddene (som også forårsaker bekkenløsning) som en del av at kroppen forbereder seg til fødsel.

I dag våknet jeg før 5 og var i skikkelig dårlig form, kvalm, dårlig i magen, frøs, svimmel og skalv. Stod opp og kastet opp og gikk på do, frøs helt vanvittig da jeg la meg igjen, men ingen feber. Ringte føden og hun sa at det kunne være en reaksjon på hormonene som setter i gang fødselen og at det nok ikke var lenge til han kom nå :o
Fikk på meg ull fra topp til tå, to dyner og en kopp te, det med paracett har gjort formen bedre.

I dag våknet jeg før 5 og var i skikkelig dårlig form, kvalm, dårlig i magen, frøs, svimmel og skalv. Stod opp og kastet opp og gikk på do, frøs helt vanvittig da jeg la meg igjen, men ingen feber. Ringte føden og hun sa at det kunne være en reaksjon på hormonene som setter i gang fødselen og at det nok ikke var lenge til han kom nå :o
Fikk på meg ull fra topp til tå, to dyner og en kopp te, det med paracett har gjort formen bedre.
God bedring :) Håper det er begynnelse på fødsel og ikke sykdom.

God bedring :) Håper det er begynnelse på fødsel og ikke sykdom.
Takk! Det håper jeg og, med tanke på hvor dårlig jeg tålte gravid-hormoner i starten av graviditeten, så høres det naturlig ut at jeg blir dårlig på slutten å.. håper bare ikke det betyr at jeg må gå i to uker å være dårlig...

Kan det gå innenfor modningstegn at man får sånn vaskedilla og redeklargjøring....? Nå har jeg ikke ro i kroppen, svetten renner etter å ha skrubba badet fra tak til gulv, klesvasken er tatt, oppvask og nå lurer jeg på om jeg skulle tatt plenen.. Må bare spise og drikke litt...

Kan det gå innenfor modningstegn at man får sånn vaskedilla og redeklargjøring....? Nå har jeg ikke ro i kroppen, svetten renner etter å ha skrubba badet fra tak til gulv, klesvasken er tatt, oppvask og nå lurer jeg på om jeg skulle tatt plenen.. Må bare spise og drikke litt...
Sånn modningstegn vil jeg og ha :o
Det er vel redebygging på høyt nivå, definitivt modningstegn:)

Akkurat spist middag og drukket saft til riktignok, men nå sitter jeg her med skikkelig vonde stikkinger og samtidig med de stikkingene strammer magen seg litt. Jeg er førstegangs og aner ikke helt hva jeg skal kjenne etter, men dette var ordentlig ubehagelig.... Hatt sånne stikkinger før men ikke sammen med litt kynnere og masse aktivitet fra den lille. Hva ville dere gjort videre nå? Er 38+4 idag

Back
Topp