Skravlingstråd :)

Eneste hun har reagert på og fått magevondt av er reker. Da var hun urolig og hadde grønn bæsj. Når jeg spiser mye løk får hun illeluktende promper, men spiser litt løk i nesten all mat jeg lager, så er kun når jeg spiser det i store mengder. Men hun får ikke vondt i magen av det. Drikker ikke brus, så vet ikke helt med den. Sjokolade spiser jeg litt av hver dag, hehe ;) jeg lever som normalt og spiser det jeg vil så lenge hun ikke får vondt av det.
 
Oioi, lillemor må ha litt av en forbrenning! (Eller så vet jeg ikke helt kvaliteten på puppen hun får..) Ammet mer eller mindre et par timer i strekk, triller ut og kommer ca 30 min unna hjemme før hun våkner og vil ha mer. Benkrer oss på en kaffebar og ammer tre omganger (til hun slipper, raper, ammer til hun slipper, raper, etc). Kommer kanskje 10 min nærmere hjemme - og hun vil ha mer. Så nå er vi endelig hjemme igjen, og hun drikker som om hun ikke har smakt mat på flere dager.. *lettere oppgitt*
 
Oioi, lillemor må ha litt av en forbrenning! (Eller så vet jeg ikke helt kvaliteten på puppen hun får..) Ammet mer eller mindre et par timer i strekk, triller ut og kommer ca 30 min unna hjemme før hun våkner og vil ha mer. Benkrer oss på en kaffebar og ammer tre omganger (til hun slipper, raper, ammer til hun slipper, raper, etc). Kommer kanskje 10 min nærmere hjemme - og hun vil ha mer. Så nå er vi endelig hjemme igjen, og hun drikker som om hun ikke har smakt mat på flere dager.. *lettere oppgitt*
Oj, det hørtes slitsomt ut! Håper det er økedøgn og at du ikke har det slik hver dag :eek:
 
Hun er 19 dager gammel, og har vært slik siden hun var en uke gammel. Forsøker oss med smokk slik at hun får tilfredsstilt evt suttebehov andre steder enn ved puppen, men det er ikke alltid at det tas med godt humør (hun kan spytte den ganske langt, hvis hun vil).

Skal veie igjen på helsestasjonen på fredag, så får vi se hvordan hun ligger an.
 
Her reagerer også småen på kullsyre, melk og løk.. Og sjokolade og krydder. Drømmer om en stoor melkesjokolade og iskald Pepsi max her å ;)
En vakker dag ;) drømmer forøvrig om rødvin også, vet ikke om jeg gleder meg mest til det eller iskald pepsimax og en god dose sjokolade..blir fullamming i hvertfall 4 mnd så lenge mini legger godt på seg, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet ;)
 
Flere som går på diett her? Blir snart gal.. Mini reagerer på kullsyre, melk og løk. Spiste pesto på mandag og da var hun våken omtrent hele natta.. Ville ikke drikke mye av gangen heller, var nok pestoen som satt litt smak på melka..
Drømmer om sterk mat, Pepsi Max og sjokolade..
På babyverden er det et innlegg hvor de sier at kullsyre ikke går over i morsmelka... så da lurer jeg litt på hvordan babyen din reagerer? Er det likt som ved annen mat som du også har nevnt? Mine barn har heldigvis ikke reagert på noe, foreløpig. Så da er jeg litt nysgjerrig så jeg evt vet hva jeg skal legge merke til...
 
Jaja, selv om de reagerer på mye rart nå, så er det stort sett bare de fire-seks første mnd. Etter det kan man spise hva man vil igjen. I hvert fall har det vært sånn her. Da er babyens mage mer utviklet, og de spiser litt mat i tillegg så det blir mindre amming.

Ang kullsyre lærte jeg av ei jeg kjenner fra Vietnam at de drikker vann med kullsyre når de spiser mat med løk for at det skal være bedre for babyens mage. Jeg synes det virker som det hjelper litt når jeg har prøvd.
Jeg har også opplevd å ja baby som reagerte på brus, men det virket som det var mest relatert til lettbrus og kunstig søtstoff. Kunne heller ikke bruke halstabletter eller tyggis pga av kunstig søtstoff. I grunnen logisk siden kunstig søtstoff gir luft i magen.
 
På babyverden er det et innlegg hvor de sier at kullsyre ikke går over i morsmelka... så da lurer jeg litt på hvordan babyen din reagerer? Er det likt som ved annen mat som du også har nevnt? Mine barn har heldigvis ikke reagert på noe, foreløpig. Så da er jeg litt nysgjerrig så jeg evt vet hva jeg skal legge merke til...
Merket at hun ble urolig etter å ha drukket både Pepsi Max og bris (gråting noen timer etter amming) helsesøster sa det var kullsyren som gjorde det. Den går jo ikke fysisk over i morsmelken, så hvorfor hun reagerer aner jeg ikke. Kan jo selvfølgelig være aspartam, men hun reagerer ikke når jeg tygger tyggis etc, så ikke vet jeg ;)
 
Flere som går på diett her? Blir snart gal.. Mini reagerer på kullsyre, melk og løk. Spiste pesto på mandag og da var hun våken omtrent hele natta.. Ville ikke drikke mye av gangen heller, var nok pestoen som satt litt smak på melka..
Drømmer om sterk mat, Pepsi Max og sjokolade..
Oops... Her har det gått i Pepsi Max og sjokolade siden hun kom til verden. Har fått dilla, noe jeg ikke hadde i svangerskapet:/
 
Merket at hun ble urolig etter å ha drukket både Pepsi Max og bris (gråting noen timer etter amming) helsesøster sa det var kullsyren som gjorde det. Den går jo ikke fysisk over i morsmelken, så hvorfor hun reagerer aner jeg ikke. Kan jo selvfølgelig være aspartam, men hun reagerer ikke når jeg tygger tyggis etc, så ikke vet jeg ;)
Er nok koffeinet fra pepsi max hun reagerer på ikke kullsyren siden den ikke går over i melka :p du kan jo prøve igjenn når ho er 3 mnd da .. De pleier ikke være så plaga med magen lengre da ;)
 
Er nok koffeinet fra pepsi max hun reagerer på ikke kullsyren siden den ikke går over i melka :p du kan jo prøve igjenn når ho er 3 mnd da .. De pleier ikke være så plaga med magen lengre da ;)
Er nok det, tenkte jo ikke over koffeinet.. Savner kaffe også! Får prøve meg om et par mnd ;) da er det nok ekstra godt!
 
God helg, og god påskeferie til de som har startet den allerede. I år blir det bypåske og kjenner allerede nå at jeg gleder meg til vi skal dra til fjells neste år :)
 
Jeg er tilbake her!:) Hadde helt glemt vekk forumet etter jeg fødte og fikk ny tlf uten appen:-O Men nå er jeg tilbake! Hvordan går det med dere og de små? Jeg fødte i januar da, men kan vel fortsette å være med her eller?:)
 
Jeg er tilbake her!:) Hadde helt glemt vekk forumet etter jeg fødte og fikk ny tlf uten appen:-O Men nå er jeg tilbake! Hvordan går det med dere og de små? Jeg fødte i januar da, men kan vel fortsette å være med her eller?:)

Velkommen tilbake og gratulerer :) Jeg fødte også i januar, men er her enda :)
 
Drømte i natt at jeg var hos den samme gynekologen som under svangerskapet og hun sa jeg er gravid og har termin 17 desember :eek: hehe, godt det var en drøm. Jeg vil ha to tette ja, men de skal få slippe å gå i samme klasse tihi...
 
Noen som er begynt med dåpsplaner?
Jeg er starta med innbydelser og koldtbord. Leter på nett etter fine dekorasjoner/duker etc til selskapet :)
 
Noen som er begynt med dåpsplaner?
Jeg er starta med innbydelser og koldtbord. Leter på nett etter fine dekorasjoner/duker etc til selskapet :)
Vi har satt dato og bestilt lokaler og ordnet med kirken. Faddere har blitt spurt og sagt ja :) ellers har jeg planlagt hva vi skal servere i dåpen og holder på å liste opp de vi skal invitere. Stor familie på begge sider, men ønsker en intim dåp med de aller nærmeste, samt to vennepar.
Ser ut som vi blir rundt 40 :)
 
Drømte i natt at jeg var hos den samme gynekologen som under svangerskapet og hun sa jeg er gravid og har termin 17 desember :eek: hehe, godt det var en drøm. Jeg vil ha to tette ja, men de skal få slippe å gå i samme klasse tihi...
Ho ho. . Tenk føde to barn samme året .. ikke værst :p ! Jeg har også lyst på en til ( har to da ) men blir nok noen år til neste gang ;) hvem vett kanskje du ikke drømte ?? :p
 
Back
Topp