Redebygging <3

Skulle ynskje nokon i familien eller nokre vener spurde om dei kunne hjelpe meg med litt vasking..! Det er så mykje å gjere, men eg har ikkje krefter nok til alt :-( Og det er ikkje lett å spørje om hjelp sjølve.
Sånn har jeg det også. Med to unger på 2 og 4 år, og når både jeg og mannen min er slitne, så blir det fort temmelig kaotisk, rotete og skittent i leiligheten. :( Mamman min er nok den eneste som kunne fått til å hjelpe meg, men hun bor litt unna. Dessuten ukependler hun etter at de har flyttet til en ny plass, så hun liker ikke så godt å dra bort i helgene.
Svigers kommer når permisjonen min starter, men de har ikke helse til å vaske her. Mulig de kan passe ungene litt så mannen min kan få vasket, men han har rimelig mye å gjøre med studiene sine fram til termin. :(
Jeg har sagt til han at jeg ønsker meg veldig at leiligheten blir støvsugd og vasket mens jeg er på sykehuset, sånn at jeg for en gangs skyld synes det er greit å få besøk av jordmor og helsesøster hjemme. Litt deilig å ikke styre seg bort på helsestasjonen første uka etter fødsel.
 
Var på ikea i går fikk kjøpt inn de tingene jeg trengte fra dem. Anbefaler de klutene de fører til barn. Det er en pk på 10 stk til 29 kr kommer alltid godt med.

Kos deg med shopping.

Takk for tipset! Må sikkert ta en tur til da jeg bare handlet noen få ting denne gangen.. var litt tungt å vagge rundt der på lørdag da jeg slet med endel kynnere.. så føler jeg ikke ble helt ferdig :p
 
Var på ikea to ganger denne uka, og vi bor et godt stykke unna. Trodde jeg skulle stryke med, vagge rundt der som en stor flodhest var ikke så godt hehe :p jeg synes ikke de har så stort utvalg på småttisavdelingen, men så er ikke jeg helt trygg på hva jeg trenger heller. Kjøpte bare garderobeskap, kommode/stellebord og litt småtteri :)

Hehe, kjenner igjen den følelsen. Var tungt å labbe rundt på Ikea på lørdagen, så jeg føler ikke jeg fikk handlet alt jeg skulle ha :p
 
Enig med deg i at IKEA er et slitsomt sted for gravide. Jeg må en tur dit jeg også snart, men utsetter og utsetter fordi det er så slitsomt.

Ser den... men du kan ikke få med deg noen da, som kan hjelpe deg? Eller eventuelt skrive opp hva du trenger og få noen til å handle det for deg? :)
 
Her er det også redebygging på gang. :) I uken som har vært så har jeg vasket alt av babyklær, bilstolpose, trekk til vognpose osv. Har vasket kommoden og fått oppi klærne, gjort en del generelt husarbeid og nå i helgen har vi kastet ut "steamdusj-badekaret", og skal få inn nytt badekar med dusj. I tillegg til at vi skal kaste ut en sofa og ommøblere to rom. Også har vi ordnet litt på plassen til hunden med ny grind og nytt pledd. :p

Gleder meg til alt er gjort. Da skal jeg bare bake litt og sånt småtteri før fødsel. Denne trangen til å få organisert og ryddet hele huset plettfritt er utrolig sterk. Den hadde jeg sist gang også. :)

Oi, så effektiv du har vært :D
Godt å få gjort ting klart! Jeg har fått handlet inn litt av det vi trenger, vasket litt babyklær og begynt litt sånn smått på babyens rom :) <3
 
Jeg venter på at mannen skal komme hjem fra helgetur så vi kan fortsette på barnerommet. Jeg blir satt litt på vent siden det skal males.

Gleder meg faktisk til å vaske klær og få det på plass og fylle opp fryseren med enkel mat :)

Åå, ja det er så godt med alt som kan bli gjort! :) Koselig å stelle i stand til de søte små kommer til verden :D
 
I dag har jeg stimet sofaen og sittevinduet, vasket alt av putetrekk til pynteputene og trekk til spisestuestolene, gardiner, sengeteppe og lammeskinn :D Alt av ting til mini er vasket og sengen er redd opp! Nå skal det bli rent og fint før baby kommer :D Til uken skal jeg levere bilen til innvendig vask før vi setter inn basen :)

Så flink du er :D Jeg har begynt litt med vasking av babyklær og begynt å sette opp litt ting og møbler på babyens rom :D Må nok få tatt en ordentlig rengjøring i heimen jeg også før den lille kommer :)
 
Ååå...jeg vil også fylle dagene med babyforberedelser, men med beskjed om å holde seg mest mulig liggende så er det vanskelig å få gjort så mye :( Har kjøpt både mønster og stoff til babynest, pluss masse stoff til å sy babyklær... Og hadde en plan om både baking og vasking. Jaja...får vasket opp babyklærne hvertfall, og så dirigerer jeg gubben rundt for å ordne med vugge, vogn og husvask.

Åå, så kjedelig :( Men det viktigste er jo at du og babyen har det bra.. så får det andre bare vente <3 Men skjønner at det føles kjipt å ikke få gjort alt du hadde planer om...
 
Jeg synes dere er så flinke som vasker og skrubber alt. Jeg orker nesten ikke å røre på meg, da alt gjør vondt. Bekkenløsning og generell dårlig. Jeg vil også ha det rent og fint til bebbis kommer! :( godt jeg har en samboer som hjelper til masse :)

Det er jo ikke så lett å få gjort noe når formen din er som den er :( Godt du har en flink samboer som trør til da :)
 
Vi skal liksom ommøblere, men jeg har litt for mye bekkenløsningssmerter til at det virker gjennomførbart. Skulle gjort det tidligere, selvfølgelig, men det ble utsatt, selvsagt. Mesteparten til babyen er på plass, skal bare strikke et par bleiebukser til, vaske babyklær, og få kjøpt inn kluter (vet bare ikke helt hvor). Og så må stellebordet monteres, og sprinkelsenga plasseres på et fornuftig sted - men det er konas jobb :D Ikke lenge igjen nå, kjenner på tidspresset!

Håper formen blir litt bedre sånn at du får gjort det du ønsker å gjøre før den lille kommer :) Men det er viktig å lytte til kroppen og å slappe av når man kjenner at man trenger det :)
 
Jeg hadde skikkelig redebyggingstrang uka før jul, så da ble gardiner vasket, sofa vasket og imprignert, baderomsflisene på vegger og gulv skuret, skap og sjenk vasket og ryddet, klesskap sortert og alle hvitevarene vasket og skuret:p Trangen er det egentlig fortsatt, men må prøve å overse den og få gjort ferdig bacheloroppgave denne uken:) Neste uke tror jeg går til vindusvask og vask av baderoms og kjøkkeninredninga! Pluss at jeg gleder meg SÅÅ til å re opp vugge i stue og på soverom og gjøre klar stelleplassen:) Det er vel lov å gjøre når det er 2 uker igjen vel?<3

Oi, så flink du har vært og er :D Såklart er det lov til å gjøre i stand når det kun er 2 uker igjen :D Tenk at de søte små er her snart <3
 
Skulle ynskje nokon i familien eller nokre vener spurde om dei kunne hjelpe meg med litt vasking..! Det er så mykje å gjere, men eg har ikkje krefter nok til alt :-( Og det er ikkje lett å spørje om hjelp sjølve.

Off, skjønner at det er vanskelig å spør om hjelp :( Men kanskje du bare skal slappe av og lade opp, og så må du bare få tatt de gjøremålene når du er i form til det? :) Det viktigste er jo at du og den lille har det bra :)
 
Hehe, kjenner igjen den følelsen. Var tungt å labbe rundt på Ikea på lørdagen, så jeg føler ikke jeg fikk handlet alt jeg skulle ha :p
Begynt å lage meg lister jeg. Eller så bare blir jeg så sliten og glemmer hva jeg skulle ha :p
 
Jeg tenkte å ordne med alt sånn når jeg går ut i permisjon. Skal se om jeg og snuppa får bakt kanelsnurrer til å fryse ned også :)
 
Back
Topp